Изчистване на грешките от "компа" по H.R.Etzold

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 12 сеп 2005, 21:00

Ще ни се да са по-умни отколкото са, ама май не са.
И тая тема взе да ми прилича на една друга свързана с "банята" в резервоара, така че 1 литър бензин в повече за "само обучение" поне е безопасно спрямо налягането в други места /лично мнение/. И аз преди време мислех, че се самообучават ама като взех да се позамислям върху приказките на някой колеги и да Ви кажа май взех да им вярвам, може и да греша, АМА нещо не ми се вързва.

А за чипа си мисля, че се сменят някои програми /или с него се лъже компо/ т.е. зачеркваме графа екология и търсим мах. мощност за сметка на всичко друго /разход , екология и др./ @-): .
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
HePeDoBeH
потребител
потребител
Мнения: 153
Регистриран: 15 мар 2006, 23:25
Модел на автомобила: Scorpio 2.9i '88
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Ре

Мнение от HePeDoBeH » 28 мар 2006, 13:43

Темата е ужасно стара,но просто докато преравях интернета за двигателите и управлението им попаднах на това и не се сдържах да не го постна тука
Адаптивная функция
Все автомобили Ford, оборудованные системами управления EEC IV, EEC V, Mazda EGi и Nissan ECCS, обладают способностью к адаптаиии, при которой запрограммированные значения параметров для некоторых датчиков и исполнительных механизмов изменяются в процессе эксплуатации с учетом износа двигателя для достижения максимальной эффективности. Вместе с тем, модель Ford Cosworth с системой управления Weber IAW адаптивной функции не имеет.
Е? Май наистина количките се адаптират съобразно стила на каране някой нещо да каже?
Да живеят УМНИТЕ коли :)
Справка - http://faq.ford77.ru/engine/jet/d_hi_120.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
оооо Селянино докараха новите голфове..същите като едно време

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 28 мар 2006, 14:45

ееей хора,изпокарахте се бре!!!
И издигнахте тези ЕКУ-та в некви супер умни интелекти!! :roll:
Кво толкоз има да запомни-10 стойности на съпротивлението,един прост контролер и едно ромче вършат работата.Да не мислите че е нещо кой знае какво.Всички датчици отчитат съпротивление,замислете се.
Говоря за нашите бараки,за новите съм съгласен че са доста "по-умни".

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 28 май 2006, 12:05

ей тука вече ми скрихте шапката :D
научете ме и мен как да запазвам стойности в ROM (Read Only Memory)
В ROM-а стоят записани настройките му(Firmware) ама ECU-то да хване да блъска вътре квото му е кеф ...
http://computer.howstuffworks.com/rom.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Дори и наистина да се самообучават това не е начина :)
Edit:аз не мисля,че се караме и не искам и да се караме. В спора се ражда истината ама в кавгата не. Ако някой мисли,че се караме тук заключваме темата и поне ще си пием бирата като приятели *00110* аз съм човечето в дясно :D
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 29 май 2006, 11:27

Трол написа:ей тука вече ми скрихте шапката :D
научете ме и мен как да запазвам стойности в ROM (Read Only Memory)
В ROM-а стоят записани настройките му(Firmware) ама ECU-то да хване да блъска вътре квото му е кеф ...
http://computer.howstuffworks.com/rom.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Дори и наистина да се самообучават това не е начина :)
Edit:аз не мисля,че се караме и не искам и да се караме. В спора се ражда истината ама в кавгата не. Ако някой мисли,че се караме тук заключваме темата и поне ще си пием бирата като приятели *00110* аз съм човечето в дясно :D
Виж сега - и компютъра от който ти пиша в момента също има ROM, но има и RAM...

:twisted:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 29 май 2006, 14:15

Brock написа:
компютъра от който ти пиша в момента също има ROM, но има и RAM
Това не е съвсем вярно. От времато на 486 процесорите спряха да се използват ROM памети. Заместени са от FLАSH промове с цел обновяване на BIOS-а.

Много ме съмнява който и да е борд компютър да записва в ROM-а си, тъй като докато прави това някой трябва да му върши работата. Ако прави нещо такова, то го прави в такава енерго независима памет от типа FLASH. Лошото е, че всяка памет има капацитет и когато се запълни се ходи в сервиз, за да се изчистят грешките - например както при BMV-то. С други думи в автомобилите до 1997-98 година се използват EPROM или маскови (записани в процеса на производство) чипове, които са пъти по-евтини. Веднъж записани последните няма как да се препрограмират иначе нямаше да ги купувам, а щях да ги трия и презаписвам.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 29 май 2006, 14:53

:arrow: http://fordfuelinjection.com

Код: Избери всички

...
The internals of EEC are complex; Intel and Ford had a joint venture building EEC. EEC uses a custom Intel 8061 chip for its processing functions. This chip is modified only for EEC and is soldiered into the computer board. This 8061 processor chip holds the factory fuel injection program and commands the rest of the internal components. There is also a custom Intel 8361 memory chip. The EEC has three different kinds of memory, ROM KAM & RAM. Read Only Memory or ROM; this is the long-term memory where the master program is kept. The ROM cannot be altered and lasts 20 years after the EEC is disconnected from voltage. Keep-Alive Memory or KAM; this is the complex mid term memory; this memory lasts for as long as EEC is receiving 12 volts. The KAM is where the trouble codes are stored, and where the sensor baselines are memorized. Random Access Memory or RAM is the short-term memory; this is where data is stored during a trip. Once the key is turn off the RAM is deleted....

Който разбира английски, може да се порови в тази страничка - има доста интересни нещица.

:idea: PS - По-долу е прикачен и файл с обяснения относно адаптивността на компютъра - един вид самообучение
:twisted:
Прикачени файлове
How_adaptive_control_works.pdf
(34.06 KБ) Свален 259 пъти
eec08.gif

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 29 май 2006, 15:23

Кратко описание на компютрите влагани във форд - 80 страници материал за размисъл - естествено на английски


PS - Сега като се зачетох и видях, че комповете на форд имат RAM, ROM, KAM и FLASH, и че процесорите са специална разработка на INTEL и FORD.

:twisted:
Прикачени файлове
EECTCH98.pdf
(1.03 MБ) Свален 280 пъти

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 29 май 2006, 16:35

ОООО доволно мат'рял! мерси ще четем тая нощ :)
За сега погледнах само Adaptive Control-а и до колкото разбрах той може да коригира само грешки от ненормално налягане на горивото.
Ако очаква примерно,че като отвори дюзата за 0.1с ще пусне достатъчно гориво за да може сместа да е отлична, а се окаже,че тя е бедна другия път ще знае да отвори за 0.12с. Така ли е или да чета пак :)
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 29 май 2006, 17:46

Трол написа:ОООО доволно мат'рял! мерси ще четем тая нощ :)
За сега погледнах само Adaptive Control-а и до колкото разбрах той може да коригира само грешки от ненормално налягане на горивото.
Ако очаква примерно,че като отвори дюзата за 0.1с ще пусне достатъчно гориво за да може сместа да е отлична, а се окаже,че тя е бедна другия път ще знае да отвори за 0.12с. Така ли е или да чета пак :)
Това просто е един пример, даден да "илюстрова" какво прави компа.
Иначе е така.

:twisted:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 29 май 2006, 21:37

...и ако сметне човек колко пъти на секунда отваря една дюза.....за колко ли време ще уцели правилната пропорция? И дали шофьора ще усети всички тея проби или само ще установи, че всичко си е наред????

Трол, предай се! *00142*

Потребителски аватар
HePeDoBeH
потребител
потребител
Мнения: 153
Регистриран: 15 мар 2006, 23:25
Модел на автомобила: Scorpio 2.9i '88
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от HePeDoBeH » 31 май 2006, 08:50

абе ей кефи,яяяя не ни разваляй кефа.Ние тъкмо вече се разговорихме за ФОРД - колите с компютри със срок на давност поне 2 хилядолетия ти....иначе има такъв адаптивен контрол както бях написал преди и аз макара и на руски :P
оооо Селянино докараха новите голфове..същите като едно време

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 01 юни 2006, 14:30

HePeDoBeH написа:абе ей кефи,яяяя не ни разваляй кефа.Ние тъкмо вече се разговорихме за ФОРД - колите с компютри със срок на давност поне 2 хилядолетия ти....иначе има такъв адаптивен контрол както бях написал преди и аз макара и на руски :P
То че има - има! Нали в това се опитвам да убедя колегите "неверващи" :wink: от миналата година :D
Ама не се предават :D :D :D

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 06 юни 2006, 23:51

Колеги,
Ако ви е интересна темата за инжекционните компютри мога да ви снабдя с по един Megasquirt и да почвате "Забавна електроника в къщи" :lol: .
Megasquirt макар и без такива хитри адаптивни режими може да разреши един от най-гадните проблеми при Форд - загубата мощност при рязко ускоряване.
Абе всъщност инжекционният контролер е забавно нещо :)
Моят Megasquirt го бях направил (говоря в минало време защото сега нямам стандартна електроника за новият двигател) Plug and play - изключваш ECC-IV и включваш Megasquirt. Това ти дава свобода да се чоплиш из режимите на работа, да променях предварението и т.н.

Първият вариант:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

(имах резервно ECU, което изкормих!!!)

После дойде и вторият вариант :wink:

Изображение

Изображение

Изображение

Взе, че стана весело! И други хора го харесаха :lol:

Изображение

Изображение

Изображение
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта