Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
techclerk
потребител
потребител
Мнения: 139
Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
Местоположение: Нейде около Бургас
Status: Извън линия

Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Мнение от techclerk » 14 юли 2016, 15:44

Здравейте отново. Искам да попитам би ли довела до положителна промяна смяна на гумички на клапаните на двигателя ми 1.8D, който имам усещането, че понагаря масълце и как може да се разбере дали по-надолу трябва да се работи със сегментите? Искам да разбера дали мога да върна част от животеца на двигателя, без да се набутвам във феноменални разходи. :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Мнение от HACKO » 14 юли 2016, 18:00

А колко масло изгаря за 1000Км?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

techclerk
потребител
потребител
Мнения: 139
Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
Местоположение: Нейде около Бургас
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Мнение от techclerk » 14 юли 2016, 19:28

HACKO написа:А колко масло изгаря за 1000Км?
6000км-1.6л(1.8л)
Искам да разбера дали с гумички и клапани ще стане работата или ще се слиза надолу. Първо искам да спре да гори масло, второ да разбера дали на 1 цилиндър компресията е ниска от клапани и ще се наложи напасване или нови, или иска пълен основен ремонт.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Мнение от HACKO » 14 юли 2016, 19:53

Този разход не е причина за притеснение, въпреки това смяна на гумички ще го намали. Самата смяна обаче няма по никакъв начин да повлияе на ниската компресия. Защо е ниска, при меренето на компресията има методи да се установи дали е от клапани или от износени цилиндри.
Каквото и да е обаче на този автомобил всеки ремонт, дори и само смяна на гумичките, ще е нерентабилен.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

techclerk
потребител
потребител
Мнения: 139
Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
Местоположение: Нейде около Бургас
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Мнение от techclerk » 14 юли 2016, 20:48

HACKO написа:... дали е от клапани или от износени цилиндри.
Ако е от клапан, мисля че си струва? :) Ще взема друга такава и едва ли ще е в по-добро състояние.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Мнение от HACKO » 14 юли 2016, 21:44

Ти си знаеш, но има реална вероятност ремонта да надвиши стойността на колата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

techclerk
потребител
потребител
Мнения: 139
Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
Местоположение: Нейде около Бургас
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Мнение от techclerk » 14 юли 2016, 23:29

HACKO написа:Ти си знаеш, но има реална вероятност ремонта да надвиши стойността на колата.
Предната ми кола надвиши стойността си в ремонти 2 пъти. :(

techclerk
потребител
потребител
Мнения: 139
Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
Местоположение: Нейде около Бургас
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Мнение от techclerk » 15 юли 2016, 15:49

HACKO написа:Ти си знаеш, но има реална вероятност ремонта да надвиши стойността на колата.
Според теб няма ли шанс, ако се ревизира главата, нешата да се оправят? Количката гори малко гориво и има смисъл някакъв да я държа, ако не друго, то за резервна.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Мнение от HACKO » 15 юли 2016, 19:45

Кое да се оправи? Не знам колко е занижена компресията, но 300гр./1000Км не е никакъв разход. Щом пали, върви и гори малко, какво искаш?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

techclerk
потребител
потребител
Мнения: 139
Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
Местоположение: Нейде около Бургас
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Мнение от techclerk » 22 юли 2016, 12:40

HACKO написа:Кое да се оправи? Не знам колко е занижена компресията, но 300гр./1000Км не е никакъв разход. Щом пали, върви и гори малко, какво искаш?
Компресия 22/26/24/26 Малко не съм уверен трябва ли да пали без проблем зимата и никой не мое ми каже дали проблема е в ГНП и дюзи или компресия. Поради голямата разлика предполагам, че е някой клапан.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Мнение от ЯЛТА » 22 юли 2016, 12:53

За стара кола проблема е комплексен- малко от гумички, клапаните са износени, сегментите са износени, цилиндрите остават последни. Ако трябва да се прави, след разглобяване износването на цилиндрите ще покаже има ли смисъл от ремонт, или няма. Ако трябва да се ремонтират гумичките, главата, сегментите и биелните лагери, цената на ремонта ще е 1000 + лева. Ако цилиндрите са износени много- мотора е за брак, защото ремонта ще надскочи цената на колата.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

techclerk
потребител
потребител
Мнения: 139
Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
Местоположение: Нейде около Бургас
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Мнение от techclerk » 22 юли 2016, 13:08

ЯЛТА написа:За стара кола проблема е комплексен- малко от гумички, клапаните са износени, сегментите са износени, цилиндрите остават последни.
Бях чел, че на тия дизели първо има проблем с клапаните, не уплътняват хубаво. Имам някакво картерно налягане, но смятам че духането на масло и припушването на масло при палене е от стичане на масло през клапаните. За това се чудя дали с напасване на клапаните ще се вдигне компресията с няколко бара, което ще е напълно достатъчно.
Имам голям проблем да намеря диагностик, който да каже не просто какви са проблемите, а как най-добре да се постегне. Иначе имам техник, който може да оправи по-голямата част от тези бакии, но като цяло няма добро мнение за фордовите дизели.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8d - 89г - смяна на гумички на клапани?

Мнение от ЯЛТА » 22 юли 2016, 17:25

Мнението за Фордовите дизели е субективно. 1.8 D си е на практика вечен дизел, кой каквото ще да си мисли,- то е според неговите си разбирания. Писах ти че на стара кола проблема е комплексен, определен % от харченето на масло е от гумичките, още % от не добре уплътняващи клапани, и още % от евентуално износени сегменти. Когато се разглоби мотора се вижда всичко наяве. Тогава ще се реши има ли смисъл от ремонт или пък няма. Какъв е смисъла като се свали главата, да се отремонтира само тя, след като вече половината мотор е разглобен ? Разбиращите автомонтьори знаят какво и как да направят за да се ориентират как да процедират с дадения мотор. Направиш ли го веднъж, ще имаш мотор за още 10 години, колкото тенекиите на колата няма да издържат. Има смисъл да си ремонтираш мотора, ако по купето няма сериозни поражение от ръжда. Пример е Paci от Плевен който си остави при Fordmaniac в София колата за основен ремонт, и сега доволен си я кара. Аз бих те посъветвал, ако си решил да ремонтираш мотора да се свържеш със @Specialista, той да те ориентира, и осветли по въпроса с евентуален ремонт. Той обаче живее и работи в Ямбол: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 03#p547503
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 25 госта