нямам 5 предавка

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
shmitc
потребител
потребител
Мнения: 368
Регистриран: 08 фев 2006, 18:26
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDCI'04, Ford Fiesta 1.4TDCI'08
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

нямам 5 предавка

Мнение от shmitc » 01 дек 2006, 16:59

Колеги,вчера реших да си сменя маслото в скоростната кутия.Източих старото масло,налях новото и тук дойде проблема.След като тръгнах изредих предавките и като включих 5 предавка тя не зацепва.Влиза си нормално но не зацепва,много странно.Защо?!?!?!?!.Някой би ли ми помогнал по някакъв начин?
Изображение
Изображение
Être soi-même, il ya assez d'autres personnes

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 01 дек 2006, 18:07

От къде източи маслото ?
Да не е от едно дет стърчи, пада се в дясно на кутията?

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 01 дек 2006, 18:19

Ха ха тъкмо и аз това щях да питам, защото като сменявах маслото на моя какви изпълнения бяха не е истина. При моя, а сигурно и при твоя няма пробка за източване на маслото, така че и аз отначало развих въпросното нещо и това май беше фиксатора за 5 скорост. Та после развих и свалих капака на 5 ск. и почнах да повдигам колата на крик, но и така не излезе всичко, затова събраш 4 приятеля и хванахме колата и я повдигнахме на една страна да изтече маслото. Ако някой ни беше гледал отстрани щеше да се спука от смях, защото ни вдигахме и държахме на почивки.

Потребителски аватар
shmitc
потребител
потребител
Мнения: 368
Регистриран: 08 фев 2006, 18:26
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDCI'04, Ford Fiesta 1.4TDCI'08
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shmitc » 01 дек 2006, 19:14

да от стърчащото,защото няма другаде от къде
milenskior написа:Ха ха тъкмо и аз това щях да питам, защото като сменявах маслото на моя какви изпълнения бяха не е истина. При моя, а сигурно и при твоя няма пробка за източване на маслото, така че и аз отначало развих въпросното нещо и това май беше фиксатора за 5 скорост. Та после развих и свалих капака на 5 ск. и почнах да повдигам колата на крик, но и така не излезе всичко, затова събраш 4 приятеля и хванахме колата и я повдигнахме на една страна да изтече маслото. Ако някой ни беше гледал отстрани щеше да се спука от смях, защото ни вдигахме и държахме на почивки.



мен ме интересува да си реща проблема,а не как да си сменя маслото!!!
Изображение
Изображение
Être soi-même, il ya assez d'autres personnes

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 01 дек 2006, 19:30

shmitc написа:да от стърчащото,защото няма другаде от къде
Знам :)
Тва не се бара.
Някаква съчма да е падала? Може и да е вътре.
Колегата дето писа горе, че правил тази грешка да пише как се е оправил.
Според мен по-добре не се опитвай сам.
Намери човек които знае какво е двигател как работи и какво е скоростна кутия. Щот има майстори като вдигнат капака и имам чувството, че са видели извънземна технология независимо от модела и марката.
За тази джаджа дето си я отвил знам от моя майстор.
Разправах му за колегата дето я има абсолютно същата като моята как е ударил по някъкъв черен път, някъде към морето са били и са се връщали и къде са се бутали незнам но кутията останала без масло и се прибал на 5-та.
Ходил при някакъв майстор и кво са ръчкали и в момента няма 5-та щото нещо и се било счупило
Дали проблема не е бил само във фиксатора незнам.

Потребителски аватар
shmitc
потребител
потребител
Мнения: 368
Регистриран: 08 фев 2006, 18:26
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDCI'04, Ford Fiesta 1.4TDCI'08
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shmitc » 01 дек 2006, 20:01

то съчма няма.Фиксатора(този дългия болт)в него има едно като клапанче което се движи нагоре-надолу и това въпросното като се вкара с болта в скоростната кутия влиза в един улей и няма как да се размести или нещо такова.Затова ми е странно как стана че я няма 5 скорост
Изображение
Изображение
Être soi-même, il ya assez d'autres personnes

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 01 дек 2006, 20:52

Ами мисля че аз свалих фиксатора видях, че не е пробка и си го сложих отново.
А иначе за проблема според мен е необходимо да се свали капака на кутията от към гумата и там се намират зъбните колела за 5 скорост и при това положение ще се види какво става и защо не включва.
Определено не е от маслота повярвай ми.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 02 дек 2006, 00:32

Не би трябвало като се свали фиксатора да се случи нещо. Точил съм няколко пъти маслото на 4 степенна кутия и нищо не се е случвало. На 5 степенната като сменях съединитела направо измъкнах полуоските и нямам наблюдение.
Извън темата- защо според вас на скоростната кутия няма пробка за източване?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 02 дек 2006, 00:48

HACKO написа:Не би трябвало като се свали фиксатора да се случи нещо. Точил съм няколко пъти маслото на 4 степенна кутия и нищо не се е случвало. На 5 степенната като сменях съединитела направо измъкнах полуоските и нямам наблюдение.
Извън темата- защо според вас на скоростната кутия няма пробка за източване?
много точно е изработена и ако се появят замърсявания, те ще са от важни места и няма да е проблем маслото, а износените детайли...
така е мислено преди 30 години с тези кутии, и после
може би...

по темата - източването на маслото не е бабешка работа, а отвиването на пробко-приличащи части създава скъпи неприятности - като в случая.
Последна промяна от diesel1.6 на 02 дек 2006, 10:11, променено общо 1 път.

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 03 дек 2006, 01:05

Според мен единственото решение е да се свали капака на кутията и да се види какво става при вкл. на 5 и след това да се прецени за по нататъшни действия
paci:
сложи отметка на "ВКЛЮЧИ HTML в това мнение" за да ти се оправят цитатите.
Извинявам се ,че толкоз много ти редактирах мнението но заедно със забележката стана много ...

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 04 дек 2006, 11:03

Втази тема Смяна на масло в скоростите съм задавал въпроса май за този фиксатор и никой не ми отговори, затова и не го пипах иначе и аз щях да съм потърпевщ.Ето и снимка на въпросният фиксатор който не е желателно да разивате както стана есно от горе написаното

Изображение
Последна промяна от petkoff_pl на 22 мар 2007, 16:34, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
shmitc
потребител
потребител
Мнения: 368
Регистриран: 08 фев 2006, 18:26
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDCI'04, Ford Fiesta 1.4TDCI'08
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shmitc » 05 дек 2006, 17:36

Колеги,оправих си проблема.И проблема въобще не произлиза от тези дългите болтове,те нямат нищо общо и маслото се източва точно от тях.Има едно малко болтче(което прилича на пробка и което играе фиксатор на 5-та предавка) до този дългия болт който е показал на снимката колегата,което никога и в никакъв случай да не се развива.Аз го бях развил точно това.Оказа се че това малко болтче държи една вилка която зацепва 5-та предавка.Днес я сложих на мястото и,и вече си имам 5-та предавка.Благодаря все пак за мненията,които принципно нямаха нищо общо с темата :D

Болта който е ограден със зелено от него спокойно може да се източва маслото,колеги.Болтчето което пролича на пробка(ограденото с червено),него никога и за нищо не отвъртайте,защото то играе фиксатора на 5-та предавка.За него е захванато валчето което зацепва предавката.
Прикачени файлове
Изобр005.jpg
Изображение
Изображение
Être soi-même, il ya assez d'autres personnes

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 21 дек 2006, 03:49

Доста важен урок - Благодарq

KPETEH
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 02 ное 2006, 20:53
Модел на автомобила: ford scorpio
Контакти:
Status: Извън линия

5-та

Мнение от KPETEH » 24 дек 2006, 16:33

Сега да споделя моя опит!
Карах си на 5-та ма некаде с 160(1.8д бе колата), и изведнъж оборотите нагоре а колата се едно е на нулева скорост! Нема 5-та!
(как се прибирах от пловдив само с 4 скорости... :lol: )
Та значи на тоя форд ескорт 5-тата скорост е отделно от другите, зъбното колело се износило, намерихме настаро друго и се оправи работата. Има вариант да се завари ама е почти сигурно, че няма да изкара дълго. Толкова от мен!
Причината за износването според един познат е прекалено ранното превключване на 5-та предавка - респективно каранаето на прекалено ниски(вредни) обороти, за да се спазва все пак някаква "прилична" скорост в населени места.
успех

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта