"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
- lld
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 21 окт 2013, 20:32
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16v 100 hp 99г. Ghia
с газов инжекцион Tartarini - Местоположение: Враца
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Блендата от тънкият маркуч преди термостата, махна ли я ?gsp написа:Така... Прочетох цялата тема.
Не знам вече какво да предприема.
www.mebelist.com - Мебелният форум на България
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
За мен смисъл в махането на блендата няма. По добре си смени термостата с такъв на 74 градуса.
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
- Местоположение: tenovo
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Блендата от тънкият маркуч преди термостата, махна ли я ?[/quote]
Да, блендата е отстранена. Вчера след последния опит за обезвъздушаване мисля че частично реших проблема. Докато правих опитите наливах вода вместо антифриз защото не ми се събираше постоянно антифриза след многократни източвания на системата. Та вчера реших да пробвам с антифриз и установих че вече термостата отваря, дебелия маркуч става горещ. След тестване на колата по изкачване на стръмен наклон и при повишени обороти вече стрелката не влиза в червеното, но все пак загрява повече от нормалното. Градусите варират между 110-115. Перката постоянно работи. Забелязах че работи само едната като работи на две скорости. Втората не се включва изобщо. Може би ако сменя термостата който си е оригинален на 82гр. с такъв който да отваря на 74гр ще има по-добър ефект. Имам два въпроса: Къде да търся проблема с неработещата втора перка?( бушона е здрав ). И къде мога да намеря термостат отварящ на 74 или 75гр.
Поздрави.
Да, блендата е отстранена. Вчера след последния опит за обезвъздушаване мисля че частично реших проблема. Докато правих опитите наливах вода вместо антифриз защото не ми се събираше постоянно антифриза след многократни източвания на системата. Та вчера реших да пробвам с антифриз и установих че вече термостата отваря, дебелия маркуч става горещ. След тестване на колата по изкачване на стръмен наклон и при повишени обороти вече стрелката не влиза в червеното, но все пак загрява повече от нормалното. Градусите варират между 110-115. Перката постоянно работи. Забелязах че работи само едната като работи на две скорости. Втората не се включва изобщо. Може би ако сменя термостата който си е оригинален на 82гр. с такъв който да отваря на 74гр ще има по-добър ефект. Имам два въпроса: Къде да търся проблема с неработещата втора перка?( бушона е здрав ). И къде мога да намеря термостат отварящ на 74 или 75гр.
Поздрави.
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Eфект след смяна на термостата ще има. Перката няма да се включва в баирите. Аз моя термостат си го купих от аутоплюс марка mahle на 74 градуса.
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
- Местоположение: tenovo
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Благодаря колега. Този термостат конструктивно същия ли е като оригиналния? Имам в предвид като форма и място на монтаж. За друга марка автомобили ли е или си е за Форд, но с различна температура на отваряне?lubomirov89 написа:Eфект след смяна на термостата ще има. Перката няма да се включва в баирите. Аз моя термостат си го купих от аутоплюс марка mahle на 74 градуса.
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Конструктивно е същия, има си уплътнение към него. Аз лично срещнах казус с другото уплътнение, което е на тънкия маркуч и тъй, като не се продава отделно, а само комплект с цялото термостатно тяло го залепих със червен силикон. Термостата си е за фокус, само температурата на отваряне е друга. Като отидох да питам за него хората от аутоплюс ми казаха, че по каталог е за форд фокус до 99 година.
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
- Местоположение: tenovo
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
О.к.. Разбирам. Утре ще потърся такъв термостат. А за втората перка някакви мнения? Как може да се провери дали е повредена самата перка или някъде другаде е проблема? До колкото знам едната перка(лявата ако се гледа срещудвг.) се задейства при достигане на 103-104гр а другата при достигане на още по-висока температура и при включване на климатика. При мен дясната перка не включва изобщо. Когато температурата достигне 103гр. включва лявата перка, когато включа климатика отново лявата се включва. Пробвах да извадя буксата и да подам ток директно от акумулатора на дясната перка и не тръгва.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Двата вентилатора работят съвместно, щом единия работи и на двете степени а другия не, значи е повреден самия вентилатор.gsp написа:...... Забелязах че работи само едната като работи на две скорости. Втората не се включва изобщо. Може би ако сменя термостата който си е оригинален на 82гр. с такъв който да отваря на 74гр ще има по-добър ефект. Имам два въпроса: Къде да търся проблема с неработещата втора перка?( бушона е здрав ). И къде мога да намеря термостат отварящ на 74 или 75гр.
Поздрави.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 22 юли 2011, 22:01
- Модел на автомобила: Форд-фокус 1.6 16v 2000г.ghia
- Местоположение: Петрич
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Същият проблем го имах и аз.Записах ден в сервиза на форд.Предложиха ми два варианта за отстраняване,да ми сменят някаква част,която в комплект струваше 300лв.без ДДС(това не го казват)и без труд(това също не го казват),значи отиваш най-малко на 500лв.Вторият вариант беше да ми направят байпас на охладителната система,който ми излезна 270лв.всичко,затова избрах втория и сега нямам проблем!Успех!
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
- Местоположение: tenovo
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Благодаря... Явно е заминал самия вентилатор. Още повече че след като му подадох директно ток от акумулатора не тръгва.. Интересува ме подлежи ли на ремонт самата перка, или ще трябва да се замени с нова?HACKO написа:Двата вентилатора работят съвместно, щом единия работи и на двете степени а другия не, значи е повреден самия вентилатор.gsp написа:...... Забелязах че работи само едната като работи на две скорости. Втората не се включва изобщо. Може би ако сменя термостата който си е оригинален на 82гр. с такъв който да отваря на 74гр ще има по-добър ефект. Имам два въпроса: Къде да търся проблема с неработещата втора перка?( бушона е здрав ). И къде мога да намеря термостат отварящ на 74 или 75гр.
Поздрави.
- lld
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 21 окт 2013, 20:32
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16v 100 hp 99г. Ghia
с газов инжекцион Tartarini - Местоположение: Враца
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
tufince написа:Вторият вариант беше да ми направят байпас на охладителната система,който ми излезна 270лв.всичко,затова избрах втория и сега нямам проблем!Успех!
Би ли направил една снимка на байпаса за да си сверим чесовниците с тези от мото-пфое. И да видя какво струва 270 лв.
www.mebelist.com - Мебелният форум на България
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
- Местоположение: tenovo
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Така... Какво направих до тук. Първо направих въпросния байпас. След това смених и термостата с такъв който отваря на 74 гр. Проблема със загряването изчезна частично. Имам в предвид че когато изляза на прав участък извън града и стрелката на таблото вече не влиза в червеното, но все така температурата отива над 103-до към 108-109гр.и перката на радиатора се включва постоянно. Като отворя капака и опипам маркучите, то този на големия кръг е студен. Когато я загрявам на място термостата си отваря нормално и всичко е о.к. Не знам вече какво да правя... Възможно ли е това да се дължи на повредена или износена водна помпа?
- lld
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 21 окт 2013, 20:32
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16v 100 hp 99г. Ghia
с газов инжекцион Tartarini - Местоположение: Враца
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
gsp написа:Така... Какво направих до тук. Първо направих въпросния байпас. След това смених и термостата с такъв който отваря на 74 гр. Проблема със загряването изчезна частично. Имам в предвид че когато изляза на прав участък извън града и стрелката на таблото вече не влиза в червеното, но все така температурата отива над 103-до към 108-109гр.и перката на радиатора се включва постоянно. Като отворя капака и опипам маркучите, то този на големия кръг е студен. Когато я загрявам на място термостата си отваря нормално и всичко е о.к. Не знам вече какво да правя... Възможно ли е това да се дължи на повредена или износена водна помпа?
Какъв е размера на вътрешните отвори на малкият трипътник? Ако е 10 мм. възможно е да не преминава достатъчно гореща вода, която да отвори термостата (да няма дебит, все едно има бленда).
www.mebelist.com - Мебелният форум на България
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
- Местоположение: tenovo
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Ами не знам колко е вътрешния диаметър. Това пък съвсем не ми беше минало през акъла. Трипътника си го закупих от магазин където продават газаджийски части. Метален стандартен някакъв. Утре ще проверя в магазина с какъв вътрешен диаметър е че е по-лесно отколото да разкачам моя. Но като се замисля напълно възможно е ако наистина е с тесни отвори да ограничава дебита към термостата.lld написа:gsp написа:Така... Какво направих до тук. Първо направих въпросния байпас. След това смених и термостата с такъв който отваря на 74 гр. Проблема със загряването изчезна частично. Имам в предвид че когато изляза на прав участък извън града и стрелката на таблото вече не влиза в червеното, но все така температурата отива над 103-до към 108-109гр.и перката на радиатора се включва постоянно. Като отворя капака и опипам маркучите, то този на големия кръг е студен. Когато я загрявам на място термостата си отваря нормално и всичко е о.к. Не знам вече какво да правя... Възможно ли е това да се дължи на повредена или износена водна помпа?
Какъв е размера на вътрешните отвори на малкият трипътник? Ако е 10 мм. възможно е да не преминава достатъчно гореща вода, която да отвори термостата (да няма дебит, все едно има бленда).
- lld
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 21 окт 2013, 20:32
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16v 100 hp 99г. Ghia
с газов инжекцион Tartarini - Местоположение: Враца
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Моя трипътник е от тези за парно медните, външен 16мм. вътрешен 15мм т.е. минимално стесняване. С такива съм отбил и водата за изпарителя на газовото ми. Като преди да ги сложа, надрах с шкурка крайщата , които влизат в маркучите, стана бетон.
www.mebelist.com - Мебелният форум на България
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
- Местоположение: tenovo
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Подозренията ми се оказаха верни.. Вчера забелязах че пистовия ремък стои някак леко влажен и омазнен. Погледнах от долу и забелязах че има едвам забележимо сълзене от водната помпа. До този момент го нямаше това, а и нямаше загуба на антифриз, но явно е влизало въздух и от там и системата няма как да се обезвъздуши както трябва. Утре ще сменя помпата но въпреки това ще сменя и трипътника. Надявам се след това всичко да е о.к
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 22 ное 2016, 18:42
- Местоположение: Свиленград
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте ,
Изчетох темата.Моят проблем е същият, но се появи след смяна на ангренажен ремък и температурен датчик и гарнитура на капака на главата.Въпросът ми е , възможно ли е при някоя от тези интервенции да се получи.Самият датчик има ли вероятност да е повреден (дефектен) или да е в други температурни граници и да подава грешна информация ?
Помагайте,благодаря предварително.
Изчетох темата.Моят проблем е същият, но се появи след смяна на ангренажен ремък и температурен датчик и гарнитура на капака на главата.Въпросът ми е , възможно ли е при някоя от тези интервенции да се получи.Самият датчик има ли вероятност да е повреден (дефектен) или да е в други температурни граници и да подава грешна информация ?
Помагайте,благодаря предварително.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 06 дек 2016, 14:48
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте! Вече цяла година ходя по мъките с прословутото прегряване. Някой знае ли майстор в София, който да успее да направи въпросния байпас ?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Ето го майстора:http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 71#p470686pdh написа: Някой знае ли майстор в София, който да успее да направи въпросния байпас ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравей. Имах не точно същия проблем като теб с прегряването, но нещо подобно. Идеше ли баир прегряваше и намалям до 30-40, че да го взема. Пускал съм тема за това преди години. Може да е какво ли не. При мен се решиха нещата след няколко ходения в мото пфоето и накрая със смяна на софтуера всичко заспа. Та... божа работа са фордовете:)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта