За MAF сензора
-
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
- Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
- Местоположение: Голямото шопско село
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Пуснах преди година отделна тема но потъна надолу без никакви коментари затова се повтарям тук - дано не ми се сърдят админите:
Ford C-max с двигател 1.6 TDCI 108 кончета, произведен 2005 и навъртял нескромните 260 хил. км. / пу-пу да не ме чуе дявола /
В един прекрасен момент MAF-a ми започна да се оплаква от замърсяване - игра на оборотите на празен ход, придърпване и дори угасване при ускорение, неравномерна работа до 2000 оборота, липса на еластичност и т.н. Тъй като беше вторник и до сервиза в събота имаше доста време за да не ми топи нервите в софийския трафик се реших на най-простото - извадих му буксата. Преди повече от година едни пишман майстори не я бяха включили обратно и знаех как ще се държи колата без MAF.
На другия ден ми се обадиха и трябваше спешно да се разходя до Свищов и обратно - 500 км. Имах избор - кофти работещ MAF или без MAF и евентуален повишен разход. Избрах втория.
Резултата - София-Свищов-София със средна скорост 76 км/ч / през цялото време на темпомат с 90км/ч / и реален разход под 4/100. По същия маршрут съм регистрирал и с 0,2-0,3 литра по-нисък разход но не е било ноемврийска хладна вечер - парно, фарове, музика на 6 и т.н.
Оттогава насам колата навъртя над 20 хиляди / 11 месеца / и все така си върви чудесно без MAF като разхода не мога да кажа че се е качил - нито зимно, нито лятно
Говорим за сензор чиято цена нов е сочна сума пари и от чиято работа колата май не се нуждае. Лятото минах на ГТП като за моя изненада ГТП беше истинско - вкараха сонда в ауспуха, дай газ над 2000 оборота задръж и т.н. - не казаха нищо за повишени емисии.
Всеизвестното гуру на форума - Митко също се изказа че на такъв дизелов мотор MAF-а играе почти никаква роля.
Ford C-max с двигател 1.6 TDCI 108 кончета, произведен 2005 и навъртял нескромните 260 хил. км. / пу-пу да не ме чуе дявола /
В един прекрасен момент MAF-a ми започна да се оплаква от замърсяване - игра на оборотите на празен ход, придърпване и дори угасване при ускорение, неравномерна работа до 2000 оборота, липса на еластичност и т.н. Тъй като беше вторник и до сервиза в събота имаше доста време за да не ми топи нервите в софийския трафик се реших на най-простото - извадих му буксата. Преди повече от година едни пишман майстори не я бяха включили обратно и знаех как ще се държи колата без MAF.
На другия ден ми се обадиха и трябваше спешно да се разходя до Свищов и обратно - 500 км. Имах избор - кофти работещ MAF или без MAF и евентуален повишен разход. Избрах втория.
Резултата - София-Свищов-София със средна скорост 76 км/ч / през цялото време на темпомат с 90км/ч / и реален разход под 4/100. По същия маршрут съм регистрирал и с 0,2-0,3 литра по-нисък разход но не е било ноемврийска хладна вечер - парно, фарове, музика на 6 и т.н.
Оттогава насам колата навъртя над 20 хиляди / 11 месеца / и все така си върви чудесно без MAF като разхода не мога да кажа че се е качил - нито зимно, нито лятно
Говорим за сензор чиято цена нов е сочна сума пари и от чиято работа колата май не се нуждае. Лятото минах на ГТП като за моя изненада ГТП беше истинско - вкараха сонда в ауспуха, дай газ над 2000 оборота задръж и т.н. - не казаха нищо за повишени емисии.
Всеизвестното гуру на форума - Митко също се изказа че на такъв дизелов мотор MAF-а играе почти никаква роля.
- solo5
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 26 яну 2016, 13:48
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
DigiPro написа:Доколкото знам няма MAF, а има MAP.solo5 написа:Ford Focus 1.4. MK2 има ли MAF сензор?
OgiDogi написа:Проверих, и ASDA е с МАР.solo5 написа:Моят двигател е ASDA, тези инициали FXJA не се ли отнасят за друг мотор?
Всъщност, всички бензинови Фокуси от 2006 са с МАР, с изключение на 2.5 ST.
Преди около 1 месец, ходих при един майстор и според него моят Фокус няма нито MAF нито MAP сензорHACKO написа:Един проблем по-малко.OgiDogi написа:.....
Всъщност, всички бензинови Фокуси от 2006 са с МАР,.....
бил с електронен педал на газта и т.н.
Почисти дроселовата клапа, смени температурен датчик с друг (стар) за проба
и след като и един друг пич направи диагностика не можа да се установи точно откъде
играят оборотите при старт и това че гасне докато не мине 1 минута от старта и поддържане на обороти с педала на газта
Някой ден трябва да планирам среща с Fordmaniac, за да си реша проблема явно
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
От такива "майстори" бягай надалеч!solo5 написа: ...според него моят Фокус няма нито MAF нито MAP сензор...
- solo5
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 26 яну 2016, 13:48
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
ми не знам, уж бил бачкал в мото пфое 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Да, ама като тенекeджия или гумаджия.solo5 написа:ми не знам, уж бил бачкал в мото пфое
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Сигурно е с телепатично управление, за да може компютърът да отгатва, кога да подаде повече или да намали горивото.solo5 написа:Преди около 1 месец, ходих при един майстор и според него моят Фокус няма нито MAF нито MAP сензор
бил с електронен педал на газта и т.н...
Нормално, ситуацията е горе-долу следната, при различните системи:
MAF му казва колко въздух влиза като обем/време и компютърът трябва да подаде порция гориво, за оптимално съотношение гориво/въздух.
МАР показва с колко се е увеличило/намалило налягането в колектора, т.е. дроселът се е отворил/затворил и той трябва да подаде гориво за увеличаване/намаляване на оборотите, за се нормализира налягането в някакви граници, в зависимост от натоварването.
TPS му казва приблизително с колко процента трябва да се увеличи/намали, кислородният датчик внася окончателната корекция. Ако двигателят работи само по TPS и ламбда сонда, ще е един муден и ще харчи повече.
В минало време... явно има защоsolo5 написа:ми не знам, уж бил бачкал в мото пфое

Ето го МАР на Фокус 1.4 2004: В същият корпус е интегриран и IAT (температура на входящият въздух) и вероятно е пльоснат някъде по колектора в близост до дросела, а не е изнесен с маркуч встрани.
- solo5
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 26 яну 2016, 13:48
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Моят двигател е малко муден и харчи малко отгоре, но за това купе и 1.4i не знам дали може и по-добре.OgiDogi написа:Ако двигателят работи само по TPS и ламбда сонда, ще е един муден и ще харчи повече.
Моят двигател е ASDA не знам дали има разлика с FXJA
P.S. Иначе от коли не разбирам, но то не може всички да разбират
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
ASDA, ASDB и FXJA са с една и съща електрическа схема на двигателя, според AutoData. Просто прегледах трите и цъкнах снимка на последния.solo5 написа:Моят двигател е малко муден и харчи малко отгоре, но за това купе и 1.4i не знам дали може и по-добре.OgiDogi написа:Ако двигателят работи само по TPS и ламбда сонда, ще е един муден и ще харчи повече.
Моят двигател е ASDA не знам дали има разлика с FXJA
P.S. Иначе от коли не разбирам, но то не може всички да разбират
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 11 яну 2017, 18:38
- Местоположение: burgas
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Здравейте колеги.имам форд ескорт 97г 1.6 /90кс.зитек.та проблемът е следния сутрин като е студена гасне проблемът е докато загрее после всичко е наред почистил съм степ мотора и мафсензора.интересното е че когато махна буксата на мафа при студен двигател колата негасне смених го с друг втора ръка проблемът е същия.почистил съм и дросела свещи кабели са на 12000км.дайте някакви идеи от къде може да е приблема.
- Tsvetoslav
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 05 окт 2016, 16:55
- Модел на автомобила: Форд фокус
- Местоположение: Vraca
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Здравейте колеги,
от скоро имам форд фокус 1.8 16 V 115 к.с.
От няколко дена забелязах, че колата като подавам газ на 4 и 5 предавка започва едно тресене и се едно стърже на метал по неравните ни пътища. Свещите и кабелите са сменени преди 3 дни и маслото около 2000 км.
когато е студена колата без да подавам газ почва да се тресе и да гасне. Така два три пъти и позагрее ли се оправя. Забравих да кажа, че колата е на газ/бензин.
Въпроса ми е дали е от МАФ, в нета по номер го намерих 150 лв. или е нещо друго. Искам да кажа още, че вчера откачих буксата на МАФ и потеглих. Е образно казано потеглих, защото почна да се дави, забива муцуна и да придръпва.
Ще се радвам да ми дадете насоки, да не хвърлям пари. Вярно е че новото си е ново, но ако не отстраня МАф проблема ще трябва да търся друг Сега като пиша да кажа, че при поставянето на газовия ижекцион, майстора каза че му показва грешка в дросевата клапа. Може ли да е от нея или МАФ. И как да разбера дросевата клапа ли е?
от скоро имам форд фокус 1.8 16 V 115 к.с.
От няколко дена забелязах, че колата като подавам газ на 4 и 5 предавка започва едно тресене и се едно стърже на метал по неравните ни пътища. Свещите и кабелите са сменени преди 3 дни и маслото около 2000 км.
когато е студена колата без да подавам газ почва да се тресе и да гасне. Така два три пъти и позагрее ли се оправя. Забравих да кажа, че колата е на газ/бензин.
Въпроса ми е дали е от МАФ, в нета по номер го намерих 150 лв. или е нещо друго. Искам да кажа още, че вчера откачих буксата на МАФ и потеглих. Е образно казано потеглих, защото почна да се дави, забива муцуна и да придръпва.
Ще се радвам да ми дадете насоки, да не хвърлям пари. Вярно е че новото си е ново, но ако не отстраня МАф проблема ще трябва да търся друг Сега като пиша да кажа, че при поставянето на газовия ижекцион, майстора каза че му показва грешка в дросевата клапа. Може ли да е от нея или МАФ. И как да разбера дросевата клапа ли е?
-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Първо си провери маркучите за вакум да няма спукан или изваден , провери клапана за излишното гориво да не е изпуснал и да вкарва гориво под дроселовата клапа ида го дави .Проверява се като се извади вакум маркуча от клапана затапваш маркуча с нещо подходящо , палиш мотора и ако от отвора на клапана прокапе или протече гориво е за смяна .
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 04 май 2017, 19:14
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2000 DI 2002 година
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
аз имам форд мондео 2.0 TDDI 115 коня дали имам МАФ или МАП сензор
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Имаш и двете - едното казва на компютъра колко въздух постъпва и той регулира горивото, а другото му казва колко е напомпила турбината и съответно задейства актуатора на разтоварващия клапан (wastegate).
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 04 май 2017, 19:14
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2000 DI 2002 година
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
да днес изчистих това преди филтъра мисля че е МАФ сензор с контактен спрей но не съм палил колата още да видя дали има разлика но беше видимо зацапан.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта