Проблем с Акумулатора
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 окт 2014, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk3 115k.s 2001g.
- Status: Извън линия
Проблем с Акумулатора
Здравейте колеги, колата е Форд Мондео мк3 2001г. 115к.с дизел.
Проблема е следния,имам акумулатор Formula 74Ah 680a ,от 1-2 седмици сутрин няма ток да запаля. Като го заредя,цял ден няма проблем и на другия ден пак така. Лампата на акумулатора си свети зелено.Бях при един майстор,който закачи акумулатора на някакъв малък комп да го тества и уреда отчете 89% живот, 100% зареден, като се има в предвид, че 2 часа съм я карал колата. 13,4в показва Акумулатора без да са закачени и двете клеми. Замерихме и колко зарежда динамото,показва 14.4 . Замерих за одтечки като зададох 20ма. през минуса,като откачих в смисъл, там го замерих последователно и показа 0.12 и после падна на 0.02. Някакви идеи? Благодаря предварително.
Проблема е следния,имам акумулатор Formula 74Ah 680a ,от 1-2 седмици сутрин няма ток да запаля. Като го заредя,цял ден няма проблем и на другия ден пак така. Лампата на акумулатора си свети зелено.Бях при един майстор,който закачи акумулатора на някакъв малък комп да го тества и уреда отчете 89% живот, 100% зареден, като се има в предвид, че 2 часа съм я карал колата. 13,4в показва Акумулатора без да са закачени и двете клеми. Замерихме и колко зарежда динамото,показва 14.4 . Замерих за одтечки като зададох 20ма. през минуса,като откачих в смисъл, там го замерих последователно и показа 0.12 и после падна на 0.02. Някакви идеи? Благодаря предварително.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Откачи го за една нощ, и ако сутринта запали, 100 % има отечка някъде.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 окт 2014, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk3 115k.s 2001g.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Колеги сложих един нов Акумулатор вечерта сутринта нямаше грам ток да завърта значи е утечка съвети как да я намеря ако някой има.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 13 юли 2016, 23:23
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 (Zetec SE) комби
- Местоположение: гр. София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Колега, виж книжката на автомобила с предпазителите. Вържи един ампермер (откачваш клемата на акумулатора и последователно връзваш ампермер) и започни да вадиш и да връщаш обратно предпазителите. Където консумацията падне търсиш по веригите, които са вързани към този предпазител.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Тока на покой, не трябва да е повече от 50mA (ако си сменял радиото може да стигне до 100-120mA, но това не може да срине акумулатора за една нощ). Ако е повече, което при тебе ще го има, започваш да махаш предпазители докато тока спадне. Сега идва трудната част, намираш на този бушон какви консуматори има и започваш да ги елиминираш.
Ако колата не е комби, първо провери дали лампата в багажника се изключва когато затвориш капака.
Ако колата не е комби, първо провери дали лампата в багажника се изключва когато затвориш капака.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 окт 2014, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk3 115k.s 2001g.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Така проверих всичко консумацията е 0.16 като съм настройл на 10А демек е 160мА при махане на всичики бушони нямаше промяна освен при 1 F2 - 50A - Ignition Relay при махането на този изчезна цялата консумация
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Значи ще е още по-трудно, всички предпазители ли провери? Откачи генератора, той не минава през бушон.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Когато по колата всичко е изключено, и бушоните свалени, при поставянето един по един, там където има консумация или утечка ще хвърли искра. Това е сигнал че там има проблем-търси го.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 окт 2014, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk3 115k.s 2001g.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Всички бушони релета и алтернатор и стартер откачам седи си маха се само когато махна бушон F2 а той е за стартера но аз съм го откачил а утечката седи значи има нещо друго качнато на него не не знам какво
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Значи ти трябва схема на ел. инсталацията.Crazyspawn написа:значи има нещо друго качнато на него не не знам какво
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Допълнителна аларма слагал ли си? Ако имаш и тя има бушон махни го да види какво се случва.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 окт 2014, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk3 115k.s 2001g.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
нем няма
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 окт 2014, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk3 115k.s 2001g.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Такааа какво открих сега. Когато колата е отключена има утечка 0.16 дори и цял ден да не пипам и с изгасени плафони и затворени врати .Обаче заключа ли я с централното утечката става 0.01-0.02 значи сега тряя да разбера защоо
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Опа, почва да ми изглежда, като това дето го играх миналия месец на Фиестата. Установих консумация, която изчезваше като махна бушона на осветлението в купето. При изключени всички крушки, установих едно Жълто реле, в последствие установих че е за забавено изключване на осветлението (мамка им надписали са ги само на немски), което работи и причинява консумацията. След като разглобих половината инсталация и разкачих цялата аларма, изведнъж, секунда преди да се предам, изведнъж консумацията изчезна. Закачайки бутона на вратата, консумацията се появи, последва затваряне на вратата и след известно време, релето "цъкна" и консумацията падна. Оттам нататък, нещата бяха лесни (като изключим възстановяването на откачената аларма и разтурената инсталация). Оказа се че допълнителния бутон за предния капак не се изключва, елиминирах го и проблема се разреши.
При тебе, както и на Фокуса, осветлението светва като се отключи колата, докато се запали или мине известно време. Насочи се към този модул (не знам къде е), явно не изключва а релето си харчи ток, независимо че лампите са изключени, което може би е причината пък да не видиш, че лампите не гаснат.
При тебе, както и на Фокуса, осветлението светва като се отключи колата, докато се запали или мине известно време. Насочи се към този модул (не знам къде е), явно не изключва а релето си харчи ток, независимо че лампите са изключени, което може би е причината пък да не видиш, че лампите не гаснат.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 окт 2014, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk3 115k.s 2001g.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Така под голямата ми жабка ми е компа и над него имобилаизера с 5 букси всяка с много кабели като махна средната консумацията пада на нормата. Тва е едно са ново 200 пада също като махна и реле K115 - Battery saver Relay а са ко от двете е като релето си бачка добре.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 окт 2014, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk3 115k.s 2001g.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Така какво установих на имобилайзера

като махна само трета синя която ми маха централното утечката я няма също така ако махна само пета букса кафява която е и вътрешно осветление пак няма утечка . Сега трябва да разбера тез двете букси за ко са да намеря някоя схема.
А ако заменя този имо с друг който по номера е същия но само date code е различен дали става?

като махна само трета синя която ми маха централното утечката я няма също така ако махна само пета букса кафява която е и вътрешно осветление пак няма утечка . Сега трябва да разбера тез двете букси за ко са да намеря някоя схема.
А ако заменя този имо с друг който по номера е същия но само date code е различен дали става?
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 окт 2014, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk3 115k.s 2001g.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Така открих проблема утечката изчезва когато махна реле К115 - Battery saver relay релето работи сменях го и работи не е изгоряло.Това реле до колкото разбрах е да изключи осветлението след време но при мен осветленията си гаснат всичките. Без релето няма утечка с релето осветлението гасне и пак има утечка. Сега трябва да разбера защо. в купето имам 2 крушки над сенниците 1 средата 1 в жабката и 1 под нея 1 в багажника всичките гаснат навреме.Нещо пропускам
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
До колкото знам това реле е 5 пиново ако не се лъжа от GEM модула идва минус за да активира осветлението на 3-ти пин. На 2-ри и 5-ти пин трябва да имаш 12v от бушона при двигателният отсек с номер 7. Иначе като се задейства от GEM модула релето пуска 12V през бушон 99 в купето. Релето се пробва като подадеш ток на пин 2-3 ако релето щрака значи работи ако имаш постоянно минус на пин-3 значи GEM постоянно бачка.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
Релето черпи тока, но не релето е повредено а нещо го държи "отпушено". При мене беше същата работа а причинителя беше бутона на предния капак, след като го елиминирах, релето спря да прави проблеми. А като махнеш релето осветлението нормално ли работи?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Акумулатора
По принцип GEM модула бачка 30-40 минути после заспива имам познат с мондео с фабричен касетофон по неизвестни причини се включваше сам докато е изключен и колата е заключена.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта