проблем със стартера!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

проблем със стартера!

Мнение от venom4o » 09 дек 2006, 17:56

НЕ е от Акумулатора! Стартера го сваляхме ! Чистихме го! Върти ПЕРФЕКТНО!Слагам го на Колата - цъка! В началото въртеше от време на време! Върти когато се пресегна и дам на късо+ и - само! Какво да правя? Не мога да запаля колата заради него! помагайте че съм откачил!
Чистих всички връзки маси и т.н. всичко работи! ОТ какво може да е?Шалтера е в ред пробвах с друг!

Потребителски аватар
Plamen CONSUL 73
потребител
потребител
Мнения: 1160
Регистриран: 23 юли 2006, 21:45
Модел на автомобила: FORD CONSUL" 73 2.3V6 FORD CONSUL"73 2.0 OHC AUDI A4 1.9 AFN
Местоположение: ВАРНА
Status: Извън линия

Мнение от Plamen CONSUL 73 » 09 дек 2006, 19:09

Бендикс???.Вчера и аз сменях моя, само цъкаше купих нов за 28 лв. И заспа но това е на Пежо 309

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 09 дек 2006, 19:18

Щом само цъка е тяговото реле. В него има и контактор който захранва стартера по друга схема. Сменяй и не се бой. Ако питаш мен, смени и четките за да не се наложи след 100 паления пак да го сваляш.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 10 дек 2006, 12:13

А на Сиерата къде се намира това реле? Защото аз не разбирам! НИкога не съм имал разправии с стартера!

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 10 дек 2006, 18:27

и според мен е шалтера ( наречен от колегите контактно реле и .... ). Намира се на самия стартер - малък цилиндър на който връзваш кабелите. Трябва да се отвори и да се провери контактната група вътре. Когато подаваш " НА КЪСО " и колата върти ти всъщност имитираш действието точно на шалтера. Не сменяй никакъв бендикс - просто отвори и почисти шалтера.... вътре е елементарно. Имаш два болта ( на които отвън монтираш захранващите кабели, з котвата на електромагнитния шалтер движи парче медна шина която при задействане на електромагнита се изстрелва към болтовете и ги закъсява.....

Дано съм полезен............

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 10 дек 2006, 20:23

На повечето коли това реле е капсуловано. Просто си купи ново. Да е 20 кинта...

За да го познаеш. В него влиза едан дебела жица (гайка 8 или 10) и една тънка на клема. Тънката е за управлението, дебелата е директно от акумулатора. Стартера има две намотки. Пускова и работна. Първоначално се работи и с пусковата, като захранването е през тънкия кабел. След това релето сработва и захранва работната намотка на стартера през него. В твоя случай контактът е лош и токът е недостатъчен за да сработи и да завърти стартера. Бендиксът е механично устройство в което има догонващ съединител (или еднопосочен съединител) който предпазва стартера във времето след запалването и преди връщането на контактния ключ.

Пак препоръчвам и смяна на четките заедно с релето.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 10 дек 2006, 21:41

Не е от него пробвах с две други различни!
Четките са надраскали ротора много лошо! затърках ротора и ел. мотора тръгна ! ще сменя четките и ще го полирам идеално с щкурка!

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 11 дек 2006, 09:25

Значи просто четките са искряли и когато стартера се е опитвал да работи само с работната намотка напрежението на тяговото реле е падало под прага му на отпускане.

Почисти каналите на ротора!
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 11 дек 2006, 21:56

Бе писна ми да се занимавам с глупости! занесах го на майстор! Оказа се ,че втулките са отишли а каза ,че четките са хубави и няма смисъл за мм да ги сменям... Сложих го и си върти като ненормален сега!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 14 дек 2006, 18:20

Офф момчега имам проблем с масата някъде...съмнява ме центровката на делкото! Или не тръгва да върти или тръгва и прави 2-3 оборота! като постепенно намалява и накрая цъка! пробвам пак и тръгва да върти! От какво е това ? Да не е от ключалката? Извадих кабела и,дадах го на плйса и пак същото! пак така прави!Ще ми кажете ли как да разглобя ключалката?

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 15 дек 2006, 13:38

Провери си капачката на стартера дали не се мърда (това е задната част на стартера). Ако дори и леко се върти, от там е проблема! Ний имахме такъв проблем със стартера на един Хюндай. Успех!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
repcho
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 31 мар 2007, 22:46
Модел на автомобила: Ford Focus
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от repcho » 04 ное 2007, 20:19

Аз също имам проблеми при палене-при студена кола и като завъртя ключа и пали но се чува и едно виене за секунда-две. Посъветвах се и стана ясно че бендикса май е дал фира, кажете къде могат да го оправят, там с фтулки и всичко, колко струва нов :) Става дума за Ескорт 91г.

Мерси предварително

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта