Филтър или клапан за картерните газове
- atanas-radev
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 17 авг 2015, 21:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 TDCI, 109 hp комби април 2008 г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Филтър или клапан за картерните газове
Здравейте колеги,
Имам проблем с един сплескан маркуч, който отвежда картерните газове към турбото. Двигателят е дизел 1.6TDCI, 109 к.с., а колата е Фокус МК2 комби от 2008 г. Напоследък мощността стига само до около 3000 оборота и при лек баир се усеща немощ на двигателя. Освен това текна масло пред турбината и някъде около дюзите (не е гориво, сменил съм дихтунгите). След оглед на комшиите, каращи дизели ми казаха, че този сплескан маркуч, който се вижда на снимката пречи на двигателя "да диша" и е резултат от запушване на клапана или филтъра преди него (което причинявало и течовете) и това трябва да се оправи и после да се търсят и отстраняват течовете на масло, но при свалянето на капачката вероятно ще се изпочупят скобичките, които я държат към зъбците на гърловинката.
Въпросите ми са:
1. Продава ли се отделно такава капачка (ако евентуално се счупят скобите при сваляне) или може ли да се замени с нещо, което върши работа, понеже целият голям пластмасов капак до гърловината за наливане на масло струвал над 130 лв.
2. Какво има под тази капачка - филтър или клапан и може ли да се почисти?
3. Може ли да се намери само сплескания маркуч? Аз досега открих само целия комплект маркучи, заедно с дебелия от филтъра към турбото и най-ниската цена беше 119 лв., а видът му беше, като че са го извадили от кутия с брашно/талк. Може ли примерно този маркуч да се подмени с метална тръба само в смачканата част, като се оставят двата края, които да се хванат със скоби към металната част. Така ще се запази "фабричното" захващане в двата края.
Ето и снимка, обозначил съм проблемните места с червени линии и червени петна. Ако някой е решавал подобен проблем или разполага с необходимите чаркове, моля да сподели.
Благодаря предварително!
Радев, Бургас
Имам проблем с един сплескан маркуч, който отвежда картерните газове към турбото. Двигателят е дизел 1.6TDCI, 109 к.с., а колата е Фокус МК2 комби от 2008 г. Напоследък мощността стига само до около 3000 оборота и при лек баир се усеща немощ на двигателя. Освен това текна масло пред турбината и някъде около дюзите (не е гориво, сменил съм дихтунгите). След оглед на комшиите, каращи дизели ми казаха, че този сплескан маркуч, който се вижда на снимката пречи на двигателя "да диша" и е резултат от запушване на клапана или филтъра преди него (което причинявало и течовете) и това трябва да се оправи и после да се търсят и отстраняват течовете на масло, но при свалянето на капачката вероятно ще се изпочупят скобичките, които я държат към зъбците на гърловинката.
Въпросите ми са:
1. Продава ли се отделно такава капачка (ако евентуално се счупят скобите при сваляне) или може ли да се замени с нещо, което върши работа, понеже целият голям пластмасов капак до гърловината за наливане на масло струвал над 130 лв.
2. Какво има под тази капачка - филтър или клапан и може ли да се почисти?
3. Може ли да се намери само сплескания маркуч? Аз досега открих само целия комплект маркучи, заедно с дебелия от филтъра към турбото и най-ниската цена беше 119 лв., а видът му беше, като че са го извадили от кутия с брашно/талк. Може ли примерно този маркуч да се подмени с метална тръба само в смачканата част, като се оставят двата края, които да се хванат със скоби към металната част. Така ще се запази "фабричното" захващане в двата края.
Ето и снимка, обозначил съм проблемните места с червени линии и червени петна. Ако някой е решавал подобен проблем или разполага с необходимите чаркове, моля да сподели.
Благодаря предварително!
Радев, Бургас
Атанас, Форд Фокус комби 1.6 TDCI, 109 к.с.
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Филтър или клапан за картерните газове
За сплескано това има лек-можеш да вкараш вътре в маркуча нещо ,например пружина с такъв диаметър че да не я засмуче. Може да се навие от стоманена тел. Може и ПВЦ тръба. Такава ми е идеята. Изпълнението произволно. Но ми е интересна причината - да не смуче въздух от филтъра а от двигателя да търси картерни газове.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
- atanas-radev
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 17 авг 2015, 21:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 TDCI, 109 hp комби април 2008 г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Филтър или клапан за картерните газове
И на мен това ми се върти в главата. Ще махна постоянната скоба към дебелия маркуч и дано там да няма пластмасов накрайник, че да мога оттам да напъхам нещо подходящо да не мърда и да държи маркуча разтворен. Надявам се, че ако вътре има подобно нещо няма да е критично за движението на тия газове. Четох насам-натам из нета, че ако филтърът или клапанът (не знам какво има там) е запушен картерните газове не могат да циркулират, увеличават налягането и поради това се появяват течове на масло от по-слабите уплътнения, а този маркуч се сплесква. Проблемът ми е да не се изпочупят скобичките на капачката и да се наложи да купувам цялата скъпа кутия.Penyo63 написа: ↑16 юни 2017, 21:40За сплескано това има лек-можеш да вкараш вътре в маркуча нещо ,например пружина с такъв диаметър че да не я засмуче. Може да се навие от стоманена тел. Може и ПВЦ тръба. Такава ми е идеята. Изпълнението произволно. Но ми е интересна причината - да не смуче въздух от филтъра а от двигателя да търси картерни газове.
Атанас, Форд Фокус комби 1.6 TDCI, 109 к.с.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Филтър или клапан за картерните газове
И виж въздушния филтър в какво състояние е, и защо не пропуска въздух.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Филтър или клапан за картерните газове
Най-вече това, че то друга причина да се сплеска този маркуч просто няма. И като няма от къде да смуче въздух, дърпа маслени пари и масло от картера и започва оливането около и след турбината.
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Филтър или клапан за картерните газове
Ето и аз се сблъсках с тоя проблем,загуба на мощност.Карам колата с нормална скорост и мощност и изведнъж таблото стана като коледна елха.Най долу на екранчето ми изписва недостатъчна мощност на двигателя. Двигателя работи в някакъв сервизен режим без никаква мощност.Гася и като запаля се оправя,е понякога на втория третия път. Маслото,масления филтър и въздушния са сменени преди 2 дни.Горивния е на около 30 хиляди. Чудя се какъв може да е проблема и при първа възможност ще я карам в Мото Пфое на диагностика,стига да се прибера с колата до България.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 25 юли 2017, 16:55
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: Филтър или клапан за картерните газове
Здравейтею, колеги,
и аз имам подобен проблем но придружен с пушене през ауспуха.Не съм забелязал да мачка маркуча, но гумената мембрана е скъсана и маслото заминава по двигателя доста бързо. Ето какво има правено по този проблем досега:
1.Проверка на турбото - работи и на стенда не даде отклонение.
2.Почистен интерколер от натрупано масло и мизерии.
Възстановихме всичко, но изолирахме въздуха да не минава през и без друго липсващата мембрана - пушека изчезна и оставиха колата да работи на място около 15 минути на място. Нямаше никакви течове или пушаци. Когато обаче подкараха колата пак се появи омазване на двителя незнайно откъде. МОЛЯ за помощ.
Предварително благодаря.
и аз имам подобен проблем но придружен с пушене през ауспуха.Не съм забелязал да мачка маркуча, но гумената мембрана е скъсана и маслото заминава по двигателя доста бързо. Ето какво има правено по този проблем досега:
1.Проверка на турбото - работи и на стенда не даде отклонение.
2.Почистен интерколер от натрупано масло и мизерии.
Възстановихме всичко, но изолирахме въздуха да не минава през и без друго липсващата мембрана - пушека изчезна и оставиха колата да работи на място около 15 минути на място. Нямаше никакви течове или пушаци. Когато обаче подкараха колата пак се появи омазване на двителя незнайно откъде. МОЛЯ за помощ.
Предварително благодаря.
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Филтър или клапан за картерните газове
Здравейте, вече реших проблемите със колата си. Закарах я в Мото Пфое Люлин и там установиха че всичките ми проблеми идват от таблото.Разхлабени куплунзи или конектори. В сервиза ги отремонтираха.
Маркуча който отвежда картерните газове към турбината го смених( имаше счупена щипка и цапаше двигателя ) и двигателя ми е чист като нов или като току измит. Сега ме е страх да натисна газта на колата ако не гледам с едното око километража.
Аз съм доволен от извършените ремонти в сервиза и ще продължавам да го посещавам при нужда. Все пак през него минават всякакви Фордове и там са си специалисти.
Маркуча който отвежда картерните газове към турбината го смених( имаше счупена щипка и цапаше двигателя ) и двигателя ми е чист като нов или като току измит. Сега ме е страх да натисна газта на колата ако не гледам с едното око километража.
Аз съм доволен от извършените ремонти в сервиза и ще продължавам да го посещавам при нужда. Все пак през него минават всякакви Фордове и там са си специалисти.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 31 яну 2021, 17:22
- Местоположение: Исперих
- Status: Извън линия
Re: Филтър или клапан за картерните газове
Здравейте, имам същия проблем със счупена щипка на маркуча за картерните газове на 1.6 tdci 90hp. Възможно ли е ако колегата си спомня да ми предостави каталожен номер за съответния маркуч. Благодаря предварително!
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1184
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Филтър или клапан за картерните газове
@Валери Савчев
Пробвай да потърсиш по VIN номер на ford.7zap.com/en/
Пробвай да потърсиш по VIN номер на ford.7zap.com/en/
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта