"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
- Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Колеги, след коя година на производство проблема е отстранен при 1.6 100к.с. двигателя?
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 14 апр 2015, 11:51
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
За колегите който са решили да правят байпаса, на този сайт http://novotechprom.com/ можете да си поръчате тройниците за около 7 лв са двата общо и доставят за цяла България. Вече за маркуча търсене по моргите му е майката. Успех
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 03 фев 2016, 18:58
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Ами моята е 2002г и след слагане на ГИ се появи проблема но го оправих и от тогава не съм имал проблеми. За по новите до 2004 не знам какво е положението, но не вярвам да има промяна.hristov008 написа: ↑29 май 2017, 22:38Колеги, след коя година на производство проблема е отстранен при 1.6 100к.с. двигателя?
- energy76us
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:45
- Модел на автомобила: FORD Mondeo MK I- 1.8 16v Zetec
, FORD Fiesta 1.4 16v zetec s Ford Focus MK I 1.6 benzin - Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Момчета,защо не четете темата от първата страница?Вярно че е вече 23 страници,но всичко си пише,и нагледно обяснено.Има снимки на сервизното ръководство,точно за БАЙПАСА! Хората са го написали,че с Байпаса се оправя загряването,и инвестицията не е поврче от 20 лв.за материали. 

-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Не им се чете колега.На мен ми отне една година решаването на проблема.След това качих цялата информация и начина на отстраняване тук заедно с бюлетина от Форд Сега имат цялата информация просто прочитат и с малко умения си го правят,но по лесно е да питаме и всичко да е на готово
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
- Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
При мен НЕ се оправи само с байпас. Трябваше да сложа и термостат на 74 градуса от МПф. Да го имат предвид колегите.
А на следващия мотор 1.6 115 коня дали го има проблема?
А на следващия мотор 1.6 115 коня дали го има проблема?
- kojuharov
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 16 мар 2011, 22:05
- Модел на автомобила: *
Ford Focus 1.6I TURNIER '00 Moondust Silver (Metallic) - работна
Ford Focus 1.8 TDDI TURNIER '99 Moondust Silver (Metallic)
Ford Focus C-Max 1.6 TDCI '06 Moondust SIlver (Metalic) - основна - Местоположение: София - Варна - София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Този "фабричен проблем" кога се появява ?
Аз имам три такива под-ръка и скоро четвърти с двигатели 1.6 бензин и подобни грижи нямат ?
В ръководството на първите страници не виждам да са уточнили, че това е задължителна манипулация и е свързана с "фабричен дефект".
Аз имам три такива под-ръка и скоро четвърти с двигатели 1.6 бензин и подобни грижи нямат ?
В ръководството на първите страници не виждам да са уточнили, че това е задължителна манипулация и е свързана с "фабричен дефект".
Каквото и да купиш, все караш FORD !
И тия дето гледат все в небето, свършват под земята.
И тия дето гледат все в небето, свършват под земята.
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
- Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Явно при всяка кола се проявява в различен момент. При мен се появи след поставяне на ГИ. Преди това съм минал 30 000км на бензин и стрелката не мърдаше от средата.kojuharov написа: ↑26 юни 2017, 11:45Този "фабричен проблем" кога се появява ?
Аз имам три такива под-ръка и скоро четвърти с двигатели 1.6 бензин и подобни грижи нямат ?
В ръководството на първите страници не виждам да са уточнили, че това е задължителна манипулация и е свързана с "фабричен дефект".
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Защото като са съставяли ръководството, не са можели да гледат в бъдещето.
https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q= ... e7trkoPLCQTECHNICAL SERVICE BULLETIN No.005/2001
Car and Light/Medium Commercial 17.05.2001
Section: 303-03 (24)
Model: Focus with 1.4L/1.6L Zetec-SE engine
Markets: All
Subject: Temperature gauge reads high, in or close to red zone.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- kojuharov
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 16 мар 2011, 22:05
- Модел на автомобила: *
Ford Focus 1.6I TURNIER '00 Moondust Silver (Metallic) - работна
Ford Focus 1.8 TDDI TURNIER '99 Moondust Silver (Metallic)
Ford Focus C-Max 1.6 TDCI '06 Moondust SIlver (Metalic) - основна - Местоположение: София - Варна - София
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Линка не се отваряmadboy написа:Защото като са съставяли ръководството, не са можели да гледат в бъдещето.https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q= ... e7trkoPLCQTECHNICAL SERVICE BULLETIN No.005/2001
Car and Light/Medium Commercial 17.05.2001
Section: 303-03 (24)
Model: Focus with 1.4L/1.6L Zetec-SE engine
Markets: All
Subject: Temperature gauge reads high, in or close to red zone.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Каквото и да купиш, все караш FORD !
И тия дето гледат все в небето, свършват под земята.
И тия дето гледат все в небето, свършват под земята.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Отваря се файл за сваляне- PDF

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- kojuharov
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 16 мар 2011, 22:05
- Модел на автомобила: *
Ford Focus 1.6I TURNIER '00 Moondust Silver (Metallic) - работна
Ford Focus 1.8 TDDI TURNIER '99 Moondust Silver (Metallic)
Ford Focus C-Max 1.6 TDCI '06 Moondust SIlver (Metalic) - основна - Местоположение: София - Варна - София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Не се отваря и толкоз, нещо явно бъркам.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Каквото и да купиш, все караш FORD !
И тия дето гледат все в небето, свършват под земята.
И тия дето гледат все в небето, свършват под земята.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
kojuharov , какво се притесняваш, нали аз ще ти правя байпаса на Фокуса ти.
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте,
И аз имах същия проблем с прегряването, за който се отнася цялата тази тема. Проблема всъщност датира от миналото лято когато колата внезапно губеше мощност в движение с висока скорост по магистрала, въпреки че стрелката на температурата на таблото си седеше на 12ч.
Оказа се, че термодатчика на главата е най-вероятно се започнал 'да си отива' още от тогава и колата е влизала в авариен режим от псевдопрегряване, но това не се е отчитало нито на прибора за температурата, нито от каквито и да било лампи по таблото.
Есента и зимата този проблем изчезна и аз така оставих нещата...
В началото на това лято обаче със стартиране на двигателя веднага започваше да се включва перката на охлаждането на най-високата скорост и не се изключваше, климатика престана да работи, стрелката на температурата при загряла кола падаше до 0 и обратно за секунда. При закачане на диагностика температурата на двигателя по показания непрекъснато се менеше от от -40 до +120. Последва смяна на термодатчика на главата с нов, оригинален на Форд. Ефекта беше забележителен: вентилатора на охлаждането престана да работи непрекъснато, климатика заработи отново, стрелката на температурата се държеше нормално. И всичко това до момента в който не излязох от града...При движение с 90-100 км/ч. на 5-та за секунди стрелката на температурата отиваше в червеното, като отпусна газта и за няколко секунди се връщаше в норма. Изкарах на дисплея на таблото температурата и наистина там показваше 120 градуса когато стрелката е в червеното и около 100 когато е по средата. В същото време поведението на колата не беше като на прегряла, термостата си отваря, антифриза не кипи, ускорява добре. Минах Петрохан със стрелка в червеното почти през цялото време на изкачването, колата си вървеше перфектно. При каране във града температурата пада под 100 и стига максимум до 104-108.
Как се оправиха нещата: смяна или по-точно ъпгрейд на софтуера на ЕКУ-то. Софтуера на Фокус единиците преди фейслифта има три версии За справка тук: http://www.obdtester.com/ford-ecu-updat ... .6l_zetec/. Читавата версия е третата. Когато се ъпгрейдне до нея става и решаването на проблема с 'прегряването'. Естествено, най-вероятно са коригирани и други неща, несвързани с температурата. Примерно аз забелязах, че след преинсталиране на софтуера колата стана с една идея по-мудна при потегляне. Като общ резултат от ъпгрейда на софтуера температурата не се качва никога повече от 104 градуса при голяма скорост и при изкачване, стрелката на температурата си седи точно по средата. При работа на място и в града температурата е точно 98 градуса.
И аз имах същия проблем с прегряването, за който се отнася цялата тази тема. Проблема всъщност датира от миналото лято когато колата внезапно губеше мощност в движение с висока скорост по магистрала, въпреки че стрелката на температурата на таблото си седеше на 12ч.
Оказа се, че термодатчика на главата е най-вероятно се започнал 'да си отива' още от тогава и колата е влизала в авариен режим от псевдопрегряване, но това не се е отчитало нито на прибора за температурата, нито от каквито и да било лампи по таблото.
Есента и зимата този проблем изчезна и аз така оставих нещата...
В началото на това лято обаче със стартиране на двигателя веднага започваше да се включва перката на охлаждането на най-високата скорост и не се изключваше, климатика престана да работи, стрелката на температурата при загряла кола падаше до 0 и обратно за секунда. При закачане на диагностика температурата на двигателя по показания непрекъснато се менеше от от -40 до +120. Последва смяна на термодатчика на главата с нов, оригинален на Форд. Ефекта беше забележителен: вентилатора на охлаждането престана да работи непрекъснато, климатика заработи отново, стрелката на температурата се държеше нормално. И всичко това до момента в който не излязох от града...При движение с 90-100 км/ч. на 5-та за секунди стрелката на температурата отиваше в червеното, като отпусна газта и за няколко секунди се връщаше в норма. Изкарах на дисплея на таблото температурата и наистина там показваше 120 градуса когато стрелката е в червеното и около 100 когато е по средата. В същото време поведението на колата не беше като на прегряла, термостата си отваря, антифриза не кипи, ускорява добре. Минах Петрохан със стрелка в червеното почти през цялото време на изкачването, колата си вървеше перфектно. При каране във града температурата пада под 100 и стига максимум до 104-108.
Как се оправиха нещата: смяна или по-точно ъпгрейд на софтуера на ЕКУ-то. Софтуера на Фокус единиците преди фейслифта има три версии За справка тук: http://www.obdtester.com/ford-ecu-updat ... .6l_zetec/. Читавата версия е третата. Когато се ъпгрейдне до нея става и решаването на проблема с 'прегряването'. Естествено, най-вероятно са коригирани и други неща, несвързани с температурата. Примерно аз забелязах, че след преинсталиране на софтуера колата стана с една идея по-мудна при потегляне. Като общ резултат от ъпгрейда на софтуера температурата не се качва никога повече от 104 градуса при голяма скорост и при изкачване, стрелката на температурата си седи точно по средата. При работа на място и в града температурата е точно 98 градуса.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
А как се случи ъпдейта, може ли да обясниш?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1429
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
И на мен ми е интересно къде ти направиха тази процедура със смяната на софтуера и каква е цената?
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Разбирасе, веднага обяснявам.
Това устройство: https://goo.gl/images/VyzzC7 от едната страна го свързват с ЕКУ-то на колата, а от другата с лаптоп.
Стоях отстрани и не видях с какъв софтуер работи лаптопа, но мисля, че беше този, на който се прави и диагностиката на колата.
От лаптопа се проверява дали има по-нова версия на софтуера от този инсталиран на ЕКУ-то на колата. При наличие на по-нова версия се 'преналива' новия софтуер. Цялата тази процедура отнема около 10 минути с няколко давания на контакт.
Човекът, който правеше гореописаното каза, че това работи почти на 100% при коли без АГУ, а на коли с АГУ понякога (10%) се налагала освен ъпгрейда на софта и смяна на термостат 74 градуса.
Колата ми е без АГУ, на бензин и без т.нар и популярен 'байпас'.
За цялата 'операция' трябваше да се разделя с едни 50лв.
Това устройство: https://goo.gl/images/VyzzC7 от едната страна го свързват с ЕКУ-то на колата, а от другата с лаптоп.
Стоях отстрани и не видях с какъв софтуер работи лаптопа, но мисля, че беше този, на който се прави и диагностиката на колата.
От лаптопа се проверява дали има по-нова версия на софтуера от този инсталиран на ЕКУ-то на колата. При наличие на по-нова версия се 'преналива' новия софтуер. Цялата тази процедура отнема около 10 минути с няколко давания на контакт.
Човекът, който правеше гореописаното каза, че това работи почти на 100% при коли без АГУ, а на коли с АГУ понякога (10%) се налагала освен ъпгрейда на софта и смяна на термостат 74 градуса.
Колата ми е без АГУ, на бензин и без т.нар и популярен 'байпас'.
За цялата 'операция' трябваше да се разделя с едни 50лв.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Прочетох цялата тема и останах с впечатление, че Форд са разбрали за конструктивния проблем и са пуснали бюлетина на 17.05.2001 г. но са продължили производството след това със същия този конструктивен проблем в охладителната система?
Тази охладителна система не е ли проектирана пак от Ямаха? За сега над 1000 км. нямам проблеми, дано и за в бъдеще да нямам, но и съм твърдо решен, че няма да слагам газ.
Тази охладителна система не е ли проектирана пак от Ямаха? За сега над 1000 км. нямам проблеми, дано и за в бъдеще да нямам, но и съм твърдо решен, че няма да слагам газ.
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Ами както писах по-горе, че проблема не е конструктивен, а софтуерен. Реално охладителната система на Фокус до фейслифта не е дефектна като конструкция, грешката идва от бъгавия софтуер на ЕКУ-то.
-
- потребител
- Мнения: 1429
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
И къде може да се направи тази процедура някакви координати?peterpetroff написа: ↑04 авг 2017, 14:52Разбирасе, веднага обяснявам.
Това устройство: https://goo.gl/images/VyzzC7 от едната страна го свързват с ЕКУ-то на колата, а от другата с лаптоп.
Стоях отстрани и не видях с какъв софтуер работи лаптопа, но мисля, че беше този, на който се прави и диагностиката на колата.
От лаптопа се проверява дали има по-нова версия на софтуера от този инсталиран на ЕКУ-то на колата. При наличие на по-нова версия се 'преналива' новия софтуер. Цялата тази процедура отнема около 10 минути с няколко давания на контакт.
Човекът, който правеше гореописаното каза, че това работи почти на 100% при коли без АГУ, а на коли с АГУ понякога (10%) се налагала освен ъпгрейда на софта и смяна на термостат 74 градуса.
Колата ми е без АГУ, на бензин и без т.нар и популярен 'байпас'.
За цялата 'операция' трябваше да се разделя с едни 50лв.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта