ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане
-
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 02 дек 2008, 13:43
- Модел на автомобила: fiesta 1.4CVH 1992 Fusion 1.4 Duratec 16V 2002
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане
Здравейте,
направих покупка на Форд Фокус C max 2005г преди известно време, но ми излязоха няколко потенциални повреди...
Първо -
Като разклатя колата странично усещам едно остатъчно поклащане, когато я разклатя отзад или отпред амортисьорите от раз си поемат.
Като чакам на светофар и минавайки автомобил от другата лента се усеща едно разклащане. Податлива била на страничен вятър , ама чак толкова .. Колата е на 15-ки нови зимни Дебица и нови предни пружини.
Второ -
смених и двете предни пружини (заради една счупена) , и ми се по вдигната предницата , а задницата все едно е увиснала особено и с багаж. старите пружини имаха две жълти точки , а новите Каяба нямат. Дали е от това или просто и задните са за смяна?
Трето - съединител или ...
При последният голям сняг ми се наложи да боксувам за кратко и изненадващо ми замириса (като бакелит такова ), че и запуши и то си пуши десетина минути. Веднага си викам това ще да е феродото. Какво да предприема според вас- посещение в сервиз и смяна на к-т съединител или да чакам? Нямам оплаквания при набиране , но имам един странен за мен проблем. Като и дам газ и превключа от долна на горна предавка се форсира около 1000 оборота над текущите за секунда без да задържа и пак се връщат нормално. Все едно задържам крака на газта при превключване. Дали е боксуване на съединител или?
направих покупка на Форд Фокус C max 2005г преди известно време, но ми излязоха няколко потенциални повреди...
Първо -
Като разклатя колата странично усещам едно остатъчно поклащане, когато я разклатя отзад или отпред амортисьорите от раз си поемат.
Като чакам на светофар и минавайки автомобил от другата лента се усеща едно разклащане. Податлива била на страничен вятър , ама чак толкова .. Колата е на 15-ки нови зимни Дебица и нови предни пружини.
Второ -
смених и двете предни пружини (заради една счупена) , и ми се по вдигната предницата , а задницата все едно е увиснала особено и с багаж. старите пружини имаха две жълти точки , а новите Каяба нямат. Дали е от това или просто и задните са за смяна?
Трето - съединител или ...
При последният голям сняг ми се наложи да боксувам за кратко и изненадващо ми замириса (като бакелит такова ), че и запуши и то си пуши десетина минути. Веднага си викам това ще да е феродото. Какво да предприема според вас- посещение в сервиз и смяна на к-т съединител или да чакам? Нямам оплаквания при набиране , но имам един странен за мен проблем. Като и дам газ и превключа от долна на горна предавка се форсира около 1000 оборота над текущите за секунда без да задържа и пак се връщат нормално. Все едно задържам крака на газта при превключване. Дали е боксуване на съединител или?
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане
Здравей колега,
Относно 1:
Самите гуми поемат странично люлеене, освен това колата е висока и се залюлява лесно.
Ако се загледаш докато я люлееш, ще видиш че джантата не мърда спрямо колата, всичко е в гумата.
Относно 2:
С нови пружини е така. Старите отзад са смачкани с времето. Ако смениш и задните ще стане както трябва или трябва да търсиш предни втора употреба...
За съединителя:
Това подскачане с 1000 оборота звучи като класическо превъртане на съединителя. Имаше някаква идея за тест - на 3та подпираш предните гуми в бордюр, та даваш газ и започваш да отпускаш съединителя и колата трябва да загасне, нещо такова беше.
Относно 1:
Самите гуми поемат странично люлеене, освен това колата е висока и се залюлява лесно.
Ако се загледаш докато я люлееш, ще видиш че джантата не мърда спрямо колата, всичко е в гумата.
Относно 2:
С нови пружини е така. Старите отзад са смачкани с времето. Ако смениш и задните ще стане както трябва или трябва да търсиш предни втора употреба...
За съединителя:
Това подскачане с 1000 оборота звучи като класическо превъртане на съединителя. Имаше някаква идея за тест - на 3та подпираш предните гуми в бордюр, та даваш газ и започваш да отпускаш съединителя и колата трябва да загасне, нещо такова беше.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане
Съединителят ти е тръгнал, щом боксува е износен феродовия диск. Приготви едни 300 лева. С цвят се отбелязва твърдостта на пружините, значи задните са омекнали щом е клекнала колата, другия вариант е новите да са твърди.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане
Не е писал с кой мотор е , ако е 107 кс да приготви хилядарка за съединителя. Приплъзва с тия симптоми и ще остане в някой баир.
-
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 02 дек 2008, 13:43
- Модел на автомобила: fiesta 1.4CVH 1992 Fusion 1.4 Duratec 16V 2002
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане
мотора е 1.6 бензин 100 к.с. на около 200 хил км.
маховика предполагам няма да е повреден , но ако се забавя може и да се случи да се надявам сега само феродов и претискателен с лагера - един комплект. Като казах лагер се усеща едно вибриране на педала на съединителя , когато се движи и особено като ускорявам си слагам леко крака на съединителя и се усеща - предполагам е лагер.
Верно , че на тия гуми Debica май са им меки сякаш бордовете - усещал съм го на старата кола Форд Фиеста
маховика предполагам няма да е повреден , но ако се забавя може и да се случи да се надявам сега само феродов и претискателен с лагера - един комплект. Като казах лагер се усеща едно вибриране на педала на съединителя , когато се движи и особено като ускорявам си слагам леко крака на съединителя и се усеща - предполагам е лагер.
Верно , че на тия гуми Debica май са им меки сякаш бордовете - усещал съм го на старата кола Форд Фиеста
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1185
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане
За тест на предните амортисьори, при движение с около 30 - 40 км. по нагорнище, спри рязко (първо погледни дали няма някой зад теб)
Ако са изправни, предницата ще потъне, после ще се върне в нормално положение и толкова.
Ако са заминали, ще продължи да се люшка нагоре- надолу сигурно едно три- четири пъти.
Същото можеш да го тестваш и на място, като е паркирана.
В завой не съм сигурен, дали би го усетил. Може би с по- висока скорост, но не препоръчвам, поради вероятност да се изтърве траекторията на завоя.

Ако са изправни, предницата ще потъне, после ще се върне в нормално положение и толкова.
Ако са заминали, ще продължи да се люшка нагоре- надолу сигурно едно три- четири пъти.
Същото можеш да го тестваш и на място, като е паркирана.
В завой не съм сигурен, дали би го усетил. Може би с по- висока скорост, но не препоръчвам, поради вероятност да се изтърве траекторията на завоя.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане
Наистина на вятър особено, колата много се клати. Наскоро при силните ветрове направо имах чувството, че ще я обърне, докато шофирах.
Бензиновите рядко се налага и смяна на маховик. Тъй като и на мен ми предстои и се поразрових, най-евтините варианти на комплект съединител за 1.8 на ЛУК 372 лв, без отстъпки, на Валео с 15-20 лева по-малко, но не си заслужава.
Бензиновите рядко се налага и смяна на маховик. Тъй като и на мен ми предстои и се поразрових, най-евтините варианти на комплект съединител за 1.8 на ЛУК 372 лв, без отстъпки, на Валео с 15-20 лева по-малко, но не си заслужава.
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане
Само да кажа, един приятел взе лук за неговата кола, и като загрее имаше някакви проблеми с него...
-
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 02 дек 2008, 13:43
- Модел на автомобила: fiesta 1.4CVH 1992 Fusion 1.4 Duratec 16V 2002
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане
dmastard написа: ↑30 мар 2018, 00:50Здравей колега,
Относно 1:
Самите гуми поемат странично люлеене, освен това колата е висока и се залюлява лесно.
Ако се загледаш докато я люлееш, ще видиш че джантата не мърда спрямо колата, всичко е в гумата.
Относно 2:
С нови пружини е така. Старите отзад са смачкани с времето. Ако смениш и задните ще стане както трябва или трябва да търсиш предни втора употреба...
За съединителя:
Това подскачане с 1000 оборота звучи като класическо превъртане на съединителя. Имаше някаква идея за тест - на 3та подпираш предните гуми в бордюр, та даваш газ и започваш да отпускаш съединителя и колата трябва да загасне, нещо такова беше.
Да наистина се оказа от гумите. Сложих летните Firestone 205\55\16 и не се клати толкова. Явно е от меките бордове на зимните Debica 195\65\15
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта