Замерване на датчик налягане на сервоуправление
- antani9
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 18 окт 2015, 23:54
- Модел на автомобила: Фокус МК1 1.6 100hp 1999г
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Замерване на датчик налягане на сервоуправление
Здравейте , може ли да ми кажете как се замерва датчика PSP Switch ( превключвател/ключ за налягането на сервоуправлението ) . Имам грешка P1650 и на диагностиката като карам и датчика ми е забил на положение HIGH , закачих друг Фокус с моя двигател с работещ PSP Switch показваше LOW и като навия волана с оборот наляво/надясно и става HIGH , тоест сигурно отваря в този момент , а при мен е забил..
Намерих си нов датчик, сложих го и пак е същото.. Въпросът ми е знаете ли как се замерва буксичката към компютъра, какви стойности трябва да дава, че никъде не намирам информация.
А проблемът ми е, че волана през повечето време ми е твърд и особено много се усеща при маневри когато паркирам.. Помпата е рециклирана , въпреки че все още имам леки съмнения и в нея.
Колата е Форд Фокус 1.6 100кс 99 Zetec SE

Намерих си нов датчик, сложих го и пак е същото.. Въпросът ми е знаете ли как се замерва буксичката към компютъра, какви стойности трябва да дава, че никъде не намирам информация.
А проблемът ми е, че волана през повечето време ми е твърд и особено много се усеща при маневри когато паркирам.. Помпата е рециклирана , въпреки че все още имам леки съмнения и в нея.
Колата е Форд Фокус 1.6 100кс 99 Zetec SE

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление
Датчика казва на компютъра да завиши оборотите на мотора, когато въртиш волана на място, за да не загасне, не прави нищо друго. Щом волана е тежък, търси проблема някъде в хидравликата, помпа, рейка, ремък или просто няма течност. Кормилната ти уредба е чисто механична с хидроусилвател, няма никакъв електронен контрол.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление
Без да съм нахален , какво и рециклира на тая помпа , като секънд хенд вървят 30 лв ? Я взимай и я сменяй тая помпа ...
- antani9
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 18 окт 2015, 23:54
- Модел на автомобила: Фокус МК1 1.6 100hp 1999г
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление
Взех от мегапартс-а втора дори 2 броя съм пробвал и двата бяха по-зле от моята.. И след това си рециклирах моята направо и стана малко по-добре, че и волана му се радвах от време на време почна да ми се връща след като го завъртя..
Но мислех, че е нещо от тоя датчик.. то явно ще трябва да си търся читава помпа..
Да попитам маслото е Castrol Transmax ATF Dex III червено нали няма яд, че е такова или трябва да го сменям?
И втори въпрос къде може да ме насочите да си взема работеща помпа?


Поздрави!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление
Ако са блокирали клапанчета на хидр. помпа, тя за нищо не става, но ако само тече се ремонтира.
Намира се в Красна поляна зад стадион Септември. Обади се на подчертания тел. № .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление
Аз съм с Mannol. 11 левчета - 500 гр.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление
По-добре да си беше рециклирал рейката. Очевидно има някакво задръстване в нея, което пречи на хидравличната течност да преминава и да ти помага в завой, като освен това товари помпата и датчикът правилно ти показва високо налягане.antani9 написа: ↑17 авг 2018, 21:38Взех от мегапартс-а втора дори 2 броя съм пробвал и двата бяха по-зле от моята.. И след това си рециклирах моята направо и стана малко по-добре, че и волана му се радвах от време на време почна да ми се връща след като го завъртя..
Но мислех, че е нещо от тоя датчик.. то явно ще трябва да си търся читава помпа...
- antani9
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 18 окт 2015, 23:54
- Модел на автомобила: Фокус МК1 1.6 100hp 1999г
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление
Преди 4-5 години ми я рециклираха в студентски за 300-400лв (то от тогава горе долу почна проблема) , лошото е че момчето се обучаваше и направи сефтето с мойта рейка точно та се връщах да ми я презацепва.OgiDogi написа: ↑17 авг 2018, 22:11По-добре да си беше рециклирал рейката. Очевидно има някакво задръстване в нея, което пречи на хидравличната течност да преминава и да ти помага в завой, като освен това товари помпата и датчикът правилно ти показва високо налягане.antani9 написа: ↑17 авг 2018, 21:38Взех от мегапартс-а втора дори 2 броя съм пробвал и двата бяха по-зле от моята.. И след това си рециклирах моята направо и стана малко по-добре, че и волана му се радвах от време на време почна да ми се връща след като го завъртя..
Но мислех, че е нещо от тоя датчик.. то явно ще трябва да си търся читава помпа...
Ще видя в сервиза на Септември дали ще успеят да помогнат.
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 1431
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление
То в тази помпа на Фокуса почти няма много движещи се части освен лопатките даже няма и лагери в нея по вероятно да ти е омекнала пружинката на клапанчето за налягането.antani9 написа: ↑18 авг 2018, 09:13Преди 4-5 години ми я рециклираха в студентски за 300-400лв (то от тогава горе долу почна проблема) , лошото е че момчето се обучаваше и направи сефтето с мойта рейка точно та се връщах да ми я презацепва.OgiDogi написа: ↑17 авг 2018, 22:11По-добре да си беше рециклирал рейката. Очевидно има някакво задръстване в нея, което пречи на хидравличната течност да преминава и да ти помага в завой, като освен това товари помпата и датчикът правилно ти показва високо налягане.antani9 написа: ↑17 авг 2018, 21:38Взех от мегапартс-а втора дори 2 броя съм пробвал и двата бяха по-зле от моята.. И след това си рециклирах моята направо и стана малко по-добре, че и волана му се радвах от време на време почна да ми се връща след като го завъртя..
Но мислех, че е нещо от тоя датчик.. то явно ще трябва да си търся читава помпа...
Ще видя в сервиза на Септември дали ще успеят да помогнат.
Поздрави!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление
При положение, че си го закачал, провери ли само на контакт как се държи. Щото ако променя от ХАЙ на ЛОУ, значи работи и идеята на Оги е правилна.
Има две версии на датчика. На компа се мери или 12 или 0 волта, ама двата датчика са наопаки, пък кой кога е само с VIN се познава.
Поздрави.
- antani9
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 18 окт 2015, 23:54
- Модел на автомобила: Фокус МК1 1.6 100hp 1999г
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление
Забил е на high и на контакт , няма промяна ..fordmaniac написа: ↑18 авг 2018, 09:33При положение, че си го закачал, провери ли само на контакт как се държи. Щото ако променя от ХАЙ на ЛОУ, значи работи и идеята на Оги е правилна.
Има две версии на датчика. На компа се мери или 12 или 0 волта, ама двата датчика са наопаки, пък кой кога е само с VIN се познава.
Поздрави.
А тоз датчик взех този с по-дебелата резба, който не е за моята кола и успях да го сменя с правилния.. ама уви.. сега мога да си го държа в гащите

Или ще е по връзката към компа или от помпа, ще го замервам (намерих от аутодатата данни).
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление
Както е писал Митко, има два вида датчици и то всъщност не са датчици, а превключватели. Единият вид е нормално затворен при липса на налягане, а другият е нормално отворен. Можеш да разбереш твоята кола с кой трябва да е - откачаш буксата от датчика и гледаш с диагностиката какво показва - ако е High, значи трябва да е тип нормално затворен. В такъв случай, забождаш един кламер в буксата и пак проверяваш - ако пак е High, търсиш прекъсване в окабеляването. Ако стане Low - измерваш датчика, свален от колата, дали дава късо между пиновете и ако не дава - или е дефектен или е от другия тип и търсиш правилния/работещ. Ако обаче си дава късо, слагаш на колата, палиш и проверяваш при изправени напред колела какво показва. Прекъсне ли веригата, значи наистина помпата се товари и вдига налягане и отиваш на проверка на кормилната рейка за задръстване или неправилен монтаж на шибърите. Ако не прекъсне, навиваш волана нанякъде и пак проверяваш - няма промяна = дефектен датчик. По същия начин проверяваш и за другия вариант - Low, кламер в буксата и дали се променя, датчика свален и качен на колата и т.н.antani9 написа: ↑18 авг 2018, 10:31Забил е на high и на контакт , няма промяна ..
А тоз датчик взех този с по-дебелата резба, който не е за моята кола и успях да го сменя с правилния.. ама уви.. сега мога да си го държа в гащите![]()
Или ще е по връзката към компа или от помпа, ще го замервам (намерих от аутодатата данни).
Като цяло, стъпка по стъпка правиш една стратегически базирана диагностика - тръгваш от известните параметри (какво вижда компютърът) и търсиш по трасето до изпълнителните механизми, кой елемент не изпълнява условията.
- antani9
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 18 окт 2015, 23:54
- Модел на автомобила: Фокус МК1 1.6 100hp 1999г
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление
Благодарско , днес или утре ще пробвам да замеря !OgiDogi написа: ↑19 авг 2018, 10:28Както е писал Митко, има два вида датчици и то всъщност не са датчици, а превключватели. Единият вид е нормално затворен при липса на налягане, а другият е нормално отворен. Можеш да разбереш твоята кола с кой трябва да е - откачаш буксата от датчика и гледаш с диагностиката какво показва - ако е High, значи трябва да е тип нормално затворен. В такъв случай, забождаш един кламер в буксата и пак проверяваш - ако пак е High, търсиш прекъсване в окабеляването. Ако стане Low - измерваш датчика, свален от колата, дали дава късо между пиновете и ако не дава - или е дефектен или е от другия тип и търсиш правилния/работещ. Ако обаче си дава късо, слагаш на колата, палиш и проверяваш при изправени напред колела какво показва. Прекъсне ли веригата, значи наистина помпата се товари и вдига налягане и отиваш на проверка на кормилната рейка за задръстване или неправилен монтаж на шибърите. Ако не прекъсне, навиваш волана нанякъде и пак проверяваш - няма промяна = дефектен датчик. По същия начин проверяваш и за другия вариант - Low, кламер в буксата и дали се променя, датчика свален и качен на колата и т.н.antani9 написа: ↑18 авг 2018, 10:31Забил е на high и на контакт , няма промяна ..
А тоз датчик взех този с по-дебелата резба, който не е за моята кола и успях да го сменя с правилния.. ама уви.. сега мога да си го държа в гащите![]()
Или ще е по връзката към компа или от помпа, ще го замервам (намерих от аутодатата данни).
Като цяло, стъпка по стъпка правиш една стратегически базирана диагностика - тръгваш от известните параметри (какво вижда компютърът) и търсиш по трасето до изпълнителните механизми, кой елемент не изпълнява условията.
Поздрави !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта