Колата ми прекъсва на газ/бензин
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 май 2015, 11:25
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Ford Mondeo MK2 1999г 1,8 16V zetec-e, газов инжекцион с комютър MINI SEC V4
Свалих свещите - бяха в отлично състояние - без следи от пробиви, разстоянието на всички беше 0.9мм, всички бяха с лек керемиден оттенък, което не ми говори за бедна смес. Карам на газ, зареждам предимно на ЕКО - което пак не е гаранция за качеството на горивото. То в БГ-то качеството на горивата е "божа работа". Не съм забелязал промени в температурата на двигателя, а карам форда вече 65 000км., та съм го поопознал. Възможно ли е проблема да идва от омасляването на стойката, където се крепи бобината и едно омасляване на капака на клапаните, където "майстора" поразля масло при смяната му?
Свалих свещите - бяха в отлично състояние - без следи от пробиви, разстоянието на всички беше 0.9мм, всички бяха с лек керемиден оттенък, което не ми говори за бедна смес. Карам на газ, зареждам предимно на ЕКО - което пак не е гаранция за качеството на горивото. То в БГ-то качеството на горивата е "божа работа". Не съм забелязал промени в температурата на двигателя, а карам форда вече 65 000км., та съм го поопознал. Възможно ли е проблема да идва от омасляването на стойката, където се крепи бобината и едно омасляване на капака на клапаните, където "майстора" поразля масло при смяната му?
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 май 2015, 11:25
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
НЕ СИ КУПУВАЙТЕ ЧАСТИ С МАРКА ITN !!!
Бобината на ITN - изкара около 120 - 130км. и умря. Сега съм с втора ръка оригинална за 20 лв. от познат - да видим и тя колко живот има... Ходих до морето и назад, + 2-3 дни градско - вече над 600 км. и засега няма проблем. Проверих за разтопени изолации, букси, лоши връзки и прочее де що видях кабел - не забелязах проблеми. Подмених внимателно с пресен изолирбанд навсякъде където имаше стар. Малко ме е яд, че го направих след като изгоря ITN - а.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 май 2015, 11:25
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Ford Mondeo MK2 1999г 1,8 16V zetec-e, газов инжекцион с комютър MINI SEC V4
Здравейте колеги,
Историята с изгарянето на бубуните продължава (гори само едната секция). Последната бубина пак беше на DELPHI - изкара 5000км. и направо се разцепи. Кабелите и свещите ( BOSH IRIDIUM, със някакви много тънки конусовидни електроди - по каталог уж ги дават за моя модел...) и те са на 5500-6000 км. В сервиза ( управителя е свестен и си имаме доверие от много години ) не могат да открият причината. Миналия път откриха лоша връзка и повредена изолация на проводниците към буксата на бубината и ги поправиха. Днес прегледаха отново буксата, кабели, изолации, напрежения и прочее - уж всичко е наред. Поставиха гаранционно нова бубина NGK (вече не поемат гаранция), колата работи еднакво добре на газ и бензин, ама проблема не съм го решил.
ПП
Днес, 4-5 часа по-късно сам смених свещите с по-обикновенни на DENSO, пак с коносувидни електроди, разстоянието на електродите е 0.9мм. Силно се изненадах, когато открих вместо пълен комплект свещи BOSH IRIDIUM, 3 много стари свещи FoMoKo - с V-образен електрод (които бях твърдо убеден, че са подменени овреме с BOSH IRIDIUM, имам и документ) и само свещ една BOSH IRIDIUM ( тъй де, от сервиза ще ме ме компенсират с нов комплект BOSH IRIDIUM...)! Нямам обяснение как се е случило - може ли това да е причината да гори бубината?
Ще съм благодарен за всяко мнение относно проблема ми!
Здравейте колеги,
Историята с изгарянето на бубуните продължава (гори само едната секция). Последната бубина пак беше на DELPHI - изкара 5000км. и направо се разцепи. Кабелите и свещите ( BOSH IRIDIUM, със някакви много тънки конусовидни електроди - по каталог уж ги дават за моя модел...) и те са на 5500-6000 км. В сервиза ( управителя е свестен и си имаме доверие от много години ) не могат да открият причината. Миналия път откриха лоша връзка и повредена изолация на проводниците към буксата на бубината и ги поправиха. Днес прегледаха отново буксата, кабели, изолации, напрежения и прочее - уж всичко е наред. Поставиха гаранционно нова бубина NGK (вече не поемат гаранция), колата работи еднакво добре на газ и бензин, ама проблема не съм го решил.
ПП
Днес, 4-5 часа по-късно сам смених свещите с по-обикновенни на DENSO, пак с коносувидни електроди, разстоянието на електродите е 0.9мм. Силно се изненадах, когато открих вместо пълен комплект свещи BOSH IRIDIUM, 3 много стари свещи FoMoKo - с V-образен електрод (които бях твърдо убеден, че са подменени овреме с BOSH IRIDIUM, имам и документ) и само свещ една BOSH IRIDIUM ( тъй де, от сервиза ще ме ме компенсират с нов комплект BOSH IRIDIUM...)! Нямам обяснение как се е случило - може ли това да е причината да гори бубината?
Ще съм благодарен за всяко мнение относно проблема ми!
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Напълно е възможно. Да нямаш вяра на никой... 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Прочети мненията ми от предната страница и цъкни да видиш препратката към мнение в друга тема, във връзка с правилните свещи за работа на газ.
Надявам се да ти се изяснят нещата. А мненията ми са базирани на научено от теория и практика в продължение на не малко години. Пак от другата тема - малко по-научно обяснение на "какво и защо".
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 май 2015, 11:25
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Прочел съм темите ви преди доста време. Те ме повлияха днес да взема обикновени свещи Денсо с фабрично разстояние 0,9мм ( вместо 1,3 мм по каталог). О.к., ще намаля разстоянието на 0,8мм. Но не вярвам единствено тази разлика да води до проблема с бубините.OgiDogi написа: ↑04 сеп 2018, 17:58...А мненията ми са базирани на научено от теория и практика в продължение на не малко години. Пак от другата тема - малко по-научно обяснение на "какво и защо".
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Сега прочети и това мнение (и евентуално последвалите разяснения), за да допълниш картинката (че по това време ме мързи да пиша)akm написа: ↑04 сеп 2018, 18:30Прочел съм темите ви преди доста време. Те ме повлияха днес да взема обикновени свещи Денсо с фабрично разстояние 0,9мм ( вместо 1,3 мм по каталог). О.к., ще намаля разстоянието на 0,8мм. Но не вярвам единствено тази разлика да води до проблема с бубините.OgiDogi написа: ↑04 сеп 2018, 17:58...А мненията ми са базирани на научено от теория и практика в продължение на не малко години. Пак от другата тема - малко по-научно обяснение на "какво и защо".
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Тоя, lindor, голяма работа ще дойде... 

-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 май 2015, 11:25
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Убеди ме. Щом съмне правя свещите на 0.8мм, слагам една резервна бубуна в багажника и броя километрите. Ще я закарам и на газаджия да ми пообогати сместа.OgiDogi написа: ↑04 сеп 2018, 23:09Сега прочети и това мнение (и евентуално последвалите разяснения), за да допълниш картинката (че по това време ме мързи да пиша)
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
И като изгориш и тази бобина, си намери стара бобина от Ескорт/Фиеста/Мондео от 90те. Ще се наложи да смениш и кабелите (ама те така и иначе ще са за сменяне), обаче ще забравиш за смените, направени са по-здраво.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Той си е заядливец по природа, получи постоянен бан като Shpeka и някак убеди администраторите да се регистрира отново, с друго име.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 май 2015, 11:25
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Уплаши ме - направо ме е страх да тръгна тази събота за морето...

Ще потърся по-стара бобина ( тази, която взех за резервна е моторкрафт - от мондео mk2 2.0i). За кабелите знам, че са по-други. Буксата към по-стария модел бобини същата ли е?
ПП
Ако някой колега продава такава, може и заедно с кабелите - аз съм на линия!
- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Колега, една препоръка за марка Mobiletron.
От 2013 година съм я сложил и съм минал над 60 000 км.
Купувана е от Косер.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... on#p513498
От 2013 година съм я сложил и съм минал над 60 000 км.
Купувана е от Косер.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... on#p513498
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 май 2015, 11:25
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Благодаря за информацията, но от тук нататък - само втора ръка, поне докато не разбера от къде точно идва проблема. За една година съм дал над 450 лв. само по електричарската част - за бобини ( дотук- 1 менте ITN, 1 беру, 1 делфи и 1 NGK, с която съм от вчера, и накрая 1 моторкрафт на старо - за в багажника), кабели (имам си вече 3 работещи комплекта - едни стари моторкрафт, едни NGK и сега - магнети марели, сменени заради налучквания на проблема) , 2 комплекта свещи...antipower написа: ↑06 сеп 2018, 10:39Колега, една препоръка за марка Mobiletron.
От 2013 година съм я сложил и съм минал над 60 000 км.
Купувана е от Косер.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... on#p513498
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Буксата към бобината е абсолютно еднаква.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Абе не може да си минал всички марки бобини и да е в тях проблема. Има нещо друго
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 май 2015, 11:25
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Определено проблем има.
Опатках първите две преди да случайно да открият и отстранят нагаряне в един кабел, водещ към буксата. После се оказа, че съм карал 5-6000км. с различни свещи. Сега съм с нова бобина и свещи, с електроди на 0.8мм, газовата уредба е ревизирана, сместа е съвсем леко обогатена...
Вчера ( рових се половин ден под капака в неуспешни опити да открия проблем и четейки темите във форума...) случайно открих и едно друго кабелче ( не зная за какво е, но влиза в снопчето за букаста за бобината) със съвсем леко сцепена изолация на 15 - 20 см след буксата - тънка почти колкото косъм, което от вибрациите е възможно да е давало от време на време контакт към маса - вече е изолирано. Ще видим какво ще изкочи още. Вероятно "Октавия" II, 1,9 tdi...

-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 май 2015, 11:25
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
Ford Mondeo MK2 1999г 1,8 16V zetec-e, газов инжекцион с комютър MINI SEC V4
Благодаря на колегите, които помогнаха с мнения!
Да се надявам, че проблема е окончателно решен - изолирани са два пробива в изолацията на кабел ( съшия, за който писах по-горе, че е възможно да е давал на маса), който командва запалването през газовия компютър. Вече 1100 км. без видим проблем. Подобрена тяга и много стабилни ниски обороти, без значение с климатик или без.
Имам последен въпрос: След като намалих разтоянието на електродите на 0,8мм, колата работи с леки прекъсвания на бензин първите една - две минути като е студена и понамирисва на бензин през ауспуха. Не губи обороти. После всичк е о.к. Може би ги е имало и преди, но не съм им обърнал внимание. Това нормално ли е?
Благодаря на колегите, които помогнаха с мнения!
Да се надявам, че проблема е окончателно решен - изолирани са два пробива в изолацията на кабел ( съшия, за който писах по-горе, че е възможно да е давал на маса), който командва запалването през газовия компютър. Вече 1100 км. без видим проблем. Подобрена тяга и много стабилни ниски обороти, без значение с климатик или без.
Имам последен въпрос: След като намалих разтоянието на електродите на 0,8мм, колата работи с леки прекъсвания на бензин първите една - две минути като е студена и понамирисва на бензин през ауспуха. Не губи обороти. После всичк е о.к. Може би ги е имало и преди, но не съм им обърнал внимание. Това нормално ли е?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Колата ми прекъсва на газ/бензин
При продължително каране на газ, системата за изтегляне на бензиновите пари от резервоара помага за изключително бързото влошаване качествата на бензина - в рамките на половин година вече се пали трудно и започва при изгаряне да мирише лошо, с лютива миризма. Причината е карането с 5-10 литра, колкото да има, но на дъното на резервоара площта за изпаряване е цялото му сечение и плискането по завоите помага допълнително. Наливането на пресен бензин не помага, до колкото изветрелият е с по-висока плътност, тъй като най-летливите съставки вече са изтеглени от гореспоменатата система и като оставиш колата за през нощта, на сутринта всичко трудно запалимо се е утаило на дъното и помпата засмуква първо него, а двигателят не работи добре, докато не се затопли или не се размесят бензините (а най-вече и двете заедно).akm написа: ↑16 сеп 2018, 13:42...
Имам последен въпрос: След като намалих разтоянието на електродите на 0,8мм, колата работи с леки прекъсвания на бензин първите една - две минути като е студена и понамирисва на бензин през ауспуха. Не губи обороти. После всичк е о.к. Може би ги е имало и преди, но не съм им обърнал внимание. Това нормално ли е?
Вариантите:
- от време на време да изгаряш бензина (примерно на всеки 3-4 месеца), докато помпата засмуче въздух и двигателят изгасне
- пълниш резервоара до капачката и мръдне ли стрелката на горивомера, допълваш пак до капачката. Така намаляваш изключително много площта за изпаряване (колкото е сечението на гърловината) и плискането, съответно бензинът ще изветрява изключително бавно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 187 госта