Решил съм малко да позасиля Мондеото
-
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
- Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
- Status: Извън линия
Решил съм малко да позасиля Мондеото
Колеги решил съм малко да позасиля Мондеото и като за начало ще освободя генерацията, ще изчиста колектора и ще затапя ЕГР-а.
Вчера гледах колата отдолу и има 2 гърнета едно задно и едно средно, а самия катализатор е в двигателния отсек под турбото, но не съм много сигурен дали е филтър за твърди частици или катализатор.
Как мога да позная дали е катализатор?
Вчера гледах колата отдолу и има 2 гърнета едно задно и едно средно, а самия катализатор е в двигателния отсек под турбото, но не съм много сигурен дали е филтър за твърди частици или катализатор.
Как мога да позная дали е катализатор?
Последна промяна от paci на 09 апр 2015, 15:30, променено общо 1 път.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Мондео 2002 година 2.0 ТДЦИ 115к.с. катализатор
Автомобилът ти няма филтър за твърди частици. Точно това под турбото ти е катализатора, сваляш, избушваш и връщаш гърнето, или слагате права тръба на негово място. Не очаквай да имаш проблеми след тази намеса.
-
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
- Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
- Status: Извън линия
Re: Мондео 2002 година 2.0 ТДЦИ 115к.с. катализатор
Благодаря ти колега, тази седмица ще го махам, заедно със средното гърне. Можеш ли да кажеш ориентировъчно колко трябва да взема за катализатора?
Мисля да изрежа ламаринка за ЕГР-а за да не цапа колектора след като го изчиста.
Мисля да изрежа ламаринка за ЕГР-а за да не цапа колектора след като го изчиста.
- chokolino771
- потребител
- Мнения: 97
- Регистриран: 24 апр 2011, 17:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2000 TDCI 130кс. 2002г.
- Местоположение: Търговище
- Status: Извън линия
Re: Мондео 2002 година 2.0 ТДЦИ 115к.с. катализатор
Ами колега аз на моя катализатор взех 140,сега имам още един Форд за части и го пазарих за 150.Около тези суми се въртят работите за този модел,чувал съм и за 180-190 ама никой не ги предложи.
-
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
- Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
- Status: Извън линия
Re: Мондео 2002 година 2.0 ТДЦИ 115к.с. катализатор
А ЕГР-а след като му сложа ламаринка, проблем ли ще е ако извадя буксата? Гледам влиза един вакум и букса в ЕГР-а.
Другия ми въпрос е има ли разлика в турбините при ТДЦИ 115 и ТДЦИ 130к.с. евентуално ако е по-голяма турбината ще мога да изкарам повече мощност?
Благодаря за отговорите колеги.
Другия ми въпрос е има ли разлика в турбините при ТДЦИ 115 и ТДЦИ 130к.с. евентуално ако е по-голяма турбината ще мога да изкарам повече мощност?
Благодаря за отговорите колеги.
- chokolino771
- потребител
- Мнения: 97
- Регистриран: 24 апр 2011, 17:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2000 TDCI 130кс. 2002г.
- Местоположение: Търговище
- Status: Извън линия
Re: решил съм малко да позасиля Мондеото

- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: решил съм малко да позасиля Мондеото
Като го затапиш няма смисъл да изваждаш буксата, той така или иначе вече ще е изолиран. Слагай някоя по-солидна ламарина, че там е горещо и ако е тънка има шанс да прегори след време. Грешка няма да ти 'набие', няма да ти светне и като коледна елха някоя ламБа. Турбините - мисля, че няма разлика, но не съм убеден, някой колега с Мондео да сподели. Иначе за засилка можеш и един чип да сложиш, след като махнеш ката + средното гърне + изолирането на ЕГР и ще си доволен...известно време, след това ще свикнеш и няма да ти прави впечатление.
За чипЪ може да се обърнеш към Богомил /Brezel/ или към някой от партньорите му. Потърси повече информация за него в нета. Успех със засилката.




-
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
- Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
- Status: Извън линия
Re: решил съм малко да позасиля Мондеото
Искам да го изолирам защото колектора се е свил паполовина от саждите... На ТДИ-то съм го затапил с ламаринка 2мм. точно под самия клапан и съм извадил вакума и съм го затапил с болтче. Ламаринката се слага под самия клапан преди всмукателния колектор, ако се сложи откъм изпускателния ще прегори... Искам да изчиста колектора и да не ми го цапа, защото все пак гоня максимума от колата.chokolino771 написа:Ти защо искаш да го изолирваш иначе ?
MapTo_D, и аз мисля да не му пипам вакуми и букси, така устройството ще си работи, но просто няма да връща сажди и да цапа колекторните тръби.
Не съм запознат как е при форда, но при VW 1.9 TDI 116, 131, 150 са все с различни турбини.
Самото турбо с геометрия ли е? Ще трябва да сваля ламарината над турбото да го огледам хубаво. Някой колега ако може да каже серийния номер на турбото при 2.0 ТДЦИ 130 да го сравним дали е същото.
Точно при Брезел ще я закарам за чип-тунинг.
-
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
- Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
- Status: Извън линия
Re: решил съм малко да позасиля Мондеото
Здравейте колеги, малко развитие има по темата... Вчера махнах катализатора и колата направо полетя, преди правеше тапа на 3000 оборота, сега направо обръща обортомера. Следва сваляне на всмукателния колектор, почистване и затапване на ЕГР-а.
Не видях номера на турбината, но със сигурност не е с променлива геометрия... Турбото е с уестгейт клапан, който се командва от вакум актуатор.
Чакам мнения, дали турбото при 115/130 е различно, понеже не намирам никаква информация...
Другото което ми идва наум е да монтирам по-голяма компресорна перка на оригиналното турбо или т. нар. хибридна турбина.
След почистване на колекторите следва ремап и се очакват поне 150-160к.с. а ако сменя турбото след ремап се очакват поне 170-180к.с. Ще се пусне повече гориво, за да може да се извади максимума от колата, за сметка на пушека...
Поздрави на всички!
Не видях номера на турбината, но със сигурност не е с променлива геометрия... Турбото е с уестгейт клапан, който се командва от вакум актуатор.
Чакам мнения, дали турбото при 115/130 е различно, понеже не намирам никаква информация...
Другото което ми идва наум е да монтирам по-голяма компресорна перка на оригиналното турбо или т. нар. хибридна турбина.
След почистване на колекторите следва ремап и се очакват поне 150-160к.с. а ако сменя турбото след ремап се очакват поне 170-180к.с. Ще се пусне повече гориво, за да може да се извади максимума от колата, за сметка на пушека...
Поздрави на всички!
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Решил съм малко да позасиля Мондеото
Колега, тия коне за нищо ги нямаш. От 115 трудно ще стигнеш до 150-160, т.е. възможно е, но Богомил не знам дали ще иска да си вкара такъв автогол, ще ти я направи, но колко ще изкара преди да се счупи е отделен въпрос. Това, че ти обръща обортомера - да не ти пробуксува съединителя, защото и това е вариант?
Ако е тръгнал да заминава, очаквай да го разкатаеш много скоро след ремапа. Като за начало можеш да си почистиш там квото си решил, затапи ЕГР, отиди да ти налее нов софт и виж как ще е, ще ти хареса ли /със сигурност/. Все пак Мондеото е почти тон и половина, в смисъл не е спортен автомобил. 


-
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
- Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
- Status: Извън линия
Re: Решил съм малко да позасиля Мондеото
Скоро не бях влизал във форума. Мондеото го чипосах преди повече от година, изкара 151к.с и 360НМ. Колата е меко казано истребител и не отстъпва на разните му Мерцедеси и БМВ-та
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Решил съм малко да позасиля Мондеото
Явно още не си притежавал изтребител
.



-
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
- Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
- Status: Извън линия
Re: Решил съм малко да позасиля Мондеото

Мондеото е семейния автомобил и мога да кажа че върви много. Много хора плюят по колицата и напук я направих бегачка за да мога да ги опушвам, пък нека ми се смеят

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта