Климатик- помощ
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 25 дек 2017, 15:24
- Местоположение: Germaniq
- Status: Извън линия
Климатик- помощ
Здравейте, карам фиеста 1,4 бензин 2008, май се води МК6- не е от тези които са като стрели, а от тези които са малко по за старчок. Преди 2 години напълниха климатика, но вече не духа студено, по точно духа, но само на първа и втора степен, останалите май го кара по скоро на вентилатор отколкото на изстудяване. Това ме навежда на мисълта че няма пробив на системата. И въпросът ми е мога ли да си напълня сам системата- според мен трябва в изхода, който е до решетката да включа шланга за зареждане. И другият ми въпрос- трябва ли да се слага масло, мярнах някакъв коментар че се слага и масло. На табелката пише фреон R134A. Масло WSH-M1C231-B. Има още нещо- SAE J639- СИГУРНО е вискозитет. А да, и трябва ли да слагам от това което е за откриване на течове. Водя се от този клип https://www.youtube.com/watch?v=cDZELxiHvJk, малко е старичък, но предполагам че принципите са същите. Благодаря предварително на отзовалите се
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
Това което се сипва за да се видят течовете се казва оцветител и се вижда после на UV светлина обикновено там където изпуска климатика има мазно виж си комресора първо и тръбите. Иначе заедно с фреона се добавя и маслото
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1185
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
@valentin1
Ако си с обикновен климатик, със степените от 1 до 4 се регулират оборотите на вентилатора, не и градусите на климатика. Не виждам как, при изправна система, на 1 и 2 ще духа студен въздух, а на другите степени не.
Без да се направи тест за херметичност, няма смисъл да се предприема каквото и да е пълнене на системата.
Колко струва там по немско една диагностика на климатична инсталация?
P.S. Клипчето не мога да го коментирам, не разбирам немски.
Ако си с обикновен климатик, със степените от 1 до 4 се регулират оборотите на вентилатора, не и градусите на климатика. Не виждам как, при изправна система, на 1 и 2 ще духа студен въздух, а на другите степени не.
Без да се направи тест за херметичност, няма смисъл да се предприема каквото и да е пълнене на системата.
Колко струва там по немско една диагностика на климатична инсталация?
P.S. Клипчето не мога да го коментирам, не разбирам немски.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
Закарай го на сервиз. Климатик на улицата вас или в гаража няма как да направиш. Иска техника.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 25 дек 2017, 15:24
- Местоположение: Germaniq
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
След твоя коментар се замислих- ако е така то на първа и на последна степен климатика си прави едни и същи градуси, следователно в единия случай издухва по бързо студеното и не успява климатика, а в другия издухва по бавно студа и тогава климатика се справя, но поради обема не успява да охлади ефективно.Ozzie написа: ↑01 юли 2019, 10:29@valentin1
Ако си с обикновен климатик, със степените от 1 до 4 се регулират оборотите на вентилатора, не и градусите на климатика. Не виждам как, при изправна система, на 1 и 2 ще духа студен въздух, а на другите степени не.
Без да се направи тест за херметичност, няма смисъл да се предприема каквото и да е пълнене на системата.
Колко струва там по немско една диагностика на климатична инсталация?
P.S. Клипчето не мога да го коментирам, не разбирам немски.
Като пълних прреди 2 години климатика комплексна услуга беше около 80 евро- смяна на фреон и не знам какво още- закачиха колата на една голяма машина с 2 накрайника и казаха ела след 1 час. Диагностика- не знам. Най ниската цена тогава беше в АТУ- сигурно сега е същото
Eto сега погледнах- https://www.atu.de/wartung-service/klim ... efuellen/- 70 евро за поддръжка- поддръжка на климатика и напълване, при това пишат че е без дата и час- отиваш и ти го правят на момента
Последна промяна от valentin1 на 01 юли 2019, 13:45, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 25 дек 2017, 15:24
- Местоположение: Germaniq
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
Не знам какво да правя, сутринта поръчах един флакон с газ и шланг за пълнене- 27-28 евро. Само ме интересува дали отвора който е до предната решетка е правилния. Не знам как да пейстна една снимка от компа- снимал съм изхода за който говоря. Ако някой кара такава фиеста може да каже дали съм прав
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
Ми...аз ти писах как се прави. В сервиз. Има си машина за климатици-мери налягания, количества масло, точи, налива...автомат е. Ако нещо не е наред, се закачат манометри, има диагностика...За тоя Форд не знам точно как е, на доста коли климатрона си има отделен компютър и веднага плаче ако му има нещо.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
Много лесно - при недостатъчно фреон. На ниските скорости за единица време преминава по-малко въздух през изпарителя (вътрешният радиатор) и по-малката маса фреон успява да отнеме достатъчно топлина от него, че да усетиш разлика в температурата. Като избръмчи на висока скорост и не сколасва да му сваля температурата. Ако пък е презаредена системата, бързо вдига налягане в кондензатора, външната перка не успява да охлади и да свали налягането и тогава пресостатът започва да изключва често съединителя на компресора. Просто си иска точното количество, за да работи ефективно системата.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
...и да не му е набит радиатора с мухи, тлъсти нощни пеперуди, перушина от врабчета, слама и кал. Не питай от де знам ... 

Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 25 дек 2017, 15:24
- Местоположение: Germaniq
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
A как да го заредя сам- купил съм си фреон и шланг, имам везна- освен да карам на око. Слагам 100грама и ще видя какво ще станеOgiDogi написа: ↑01 юли 2019, 19:33Много лесно - при недостатъчно фреон. На ниските скорости за единица време преминава по-малко въздух през изпарителя (вътрешният радиатор) и по-малката маса фреон успява да отнеме достатъчно топлина от него, че да усетиш разлика в температурата. Като избръмчи на висока скорост и не сколасва да му сваля температурата. Ако пък е презаредена системата, бързо вдига налягане в кондензатора, външната перка не успява да охлади и да свали налягането и тогава пресостатът започва да изключва често съединителя на компресора. Просто си иска точното количество, за да работи ефективно системата.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
Зарежда се в сервиз: източва се с машината наличното (никой не знае колко), вакуумира се системата, вкарва се масло с UV оцветител и се натиква фреона - за твоята Фиеста го дава 650 ±13 грама.
Без уреди, само можеш да гадаеш колко си сипал, остава да допълваш по 50 грама при работещ климатик откъм страната с ниско налягане, докато ти хареса как работи и допълваш още 20-30. После пускаш да духа в купето на 2-ра степен, държиш на място към 2000 оборота и засичаш през колко време се изключва съединителят на компресора. Ако не се изключва - иска още, ако през 30-40 секунди се изключва за по 10-на секунди, достатъчно. Ако включва и изключва през 10-на секунди - прекалил си и е добре да изпуснеш малко през някой от сервизните вентили, само гледай да няма еколози наблизо

Последна промяна от OgiDogi на 02 юли 2019, 19:02, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
Не ти излиза по скъпо с този спрей? Цялостно пълнене излиза около 60-70 лв. иначе ако само допълват взимат около 10 лв. на 100 гр.valentin1 написа: ↑02 юли 2019, 13:49A как да го заредя сам- купил съм си фреон и шланг, имам везна- освен да карам на око. Слагам 100грама и ще видя какво ще станеOgiDogi написа: ↑01 юли 2019, 19:33Много лесно - при недостатъчно фреон. На ниските скорости за единица време преминава по-малко въздух през изпарителя (вътрешният радиатор) и по-малката маса фреон успява да отнеме достатъчно топлина от него, че да усетиш разлика в температурата. Като избръмчи на висока скорост и не сколасва да му сваля температурата. Ако пък е презаредена системата, бързо вдига налягане в кондензатора, външната перка не успява да охлади и да свали налягането и тогава пресостатът започва да изключва често съединителя на компресора. Просто си иска точното количество, за да работи ефективно системата.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 25 дек 2017, 15:24
- Местоположение: Germaniq
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
A къде се намира компресора на фиеста 2008г- имам предвид къде се намира в двигателя, май е някъде отзад, но къде е това отзад. И за моята фиеста на табелката дават 470 грама плюс минус 10грамаOgiDogi написа: ↑02 юли 2019, 18:47Зарежда се в сервиз: източва се с машината наличното (никой не знае колко), вакуумира се системата, вкарва се масло с UV оцветител и се натиква фреона - за твоята Фиеста го дава 650 ±13 грама.
Без уреди, само можеш да гадаеш колко си сипал, остава да допълваш по 50 грама при работещ климатик откъм страната с ниско налягане, докато ти хареса как работи и допълваш още 20-30. После пускаш да духа в купето на 2-ра степен, държиш на място към 2000 оборота и засичаш през колко време се изключва съединителят на компресора. Ако не се изключва - иска още, ако през 30-40 секунди се изключва за по 10-на секунди, достатъчно. Ако включва и изключва през 10-на секунди - прекалил си и е добре да изпуснеш малко през някой от сервизните вентили, само гледай да няма еколози наблизо![]()
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 25 дек 2017, 15:24
- Местоположение: Germaniq
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
И докато се разправяме за този климатик, не знам как е станало, но ми се е забърнала лайсната на задната врата и зее около 1 см. На другата врата явно също е имало проблем защото лайсната там е рязана и лепена. Та въпросът е някой знае ли как се сваля тази лайсна, явно ще трябва да се реже и лепи и от тази страна
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
Тук се заформя интересна тема. Да се включа и аз, само че с въпрос към колегата @OgiDogi. На магистралата като си кара човек с 3000 оборота дали трябва да цикли компресора през 30 секунди? На моя Фокус никога не се изключва съединителя на компресора, дали на място, дали в движение - няма значение - гледал съм го през Форскан. Държи налягане между 1500-1800kPa и ми е интересно дали е нормално - първо налягането и второ, че не цикли. Приятел има Мазда 626 97г. - при него компресора цикли точно както описваш, като работи колата на място.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
Нали се сещаш, че като е на място колата, няма въздушен поток през кондензатора и трябва да се пуска перка и понякога дебитът ѝ не достига за охлаждане и се налага да се изключи компресора. По магистралата - въздух бол, при това - с висока скорост и помага много на перката.
Посочените налягания са съвсем нормални, компресорът на повечето коли се изключва от пресостата при налягане 25 bar (2500 kPa).
Посочените налягания са съвсем нормални, компресорът на повечето коли се изключва от пресостата при налягане 25 bar (2500 kPa).
Последна промяна от pepy1 на 03 юли 2019, 21:55, променено общо 1 път.
Причина: цитира предходния
Причина: цитира предходния
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
Да, за мен по-странното е че не цикли на място, като се има предвид, че ефективната площ на радиатора ми е около 50% (половината, която е зад декоративната решетка е с нагънати ламели от сблъсъци с насекоми). Можеби иска малко запълване, но си спомням преди години след пълно зареждане се държеше по-същия начин. Чудя се дали няма няква хитрост в компресора, която поддържа постоянно налягане, без да трябва да се изключва. Също ми прави впечатление голямата разлика в производителността на системата градско/извънградско. При еднакво налягане на фреоноа и настройка на вентилатора в града от соплата духа с 10 градуса, а извънградско/магистрала с 3-4 градуса.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
Ако си с климатроник, вероятно компресорът ти е с електромагнитен клапан с широчинно-импулсно управление и няма съединител, както и пресостатът е заменен със сензор за налягане, който дава информация на климатроника колко да отваря и затваря клапана, за да поддържа нужното налягане и зададената температура. В такъв случай, никога няма да усетиш изключване/включване на компресора (той си е постоянно зацепен), а натоварването от него се променя плавно.
Последна промяна от pepy1 на 03 юли 2019, 21:57, променено общо 1 път.
Причина: докладвано
Причина: докладвано
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Климатик- помощ
Да с климатроник съм, но компресора си е с най-обикновен съединител. Чува се ясно при включване/изключване от копчето и се вижда как централната част на шайбата не се върти при изключен климатик. Системата е от най-простите с orifice tube (нз как се превежда на български), но явно е така оразмерена, че да не цикли на място. Другия вариант е да ми е износен компресора и да не може да прави налягане на празни обороти, че да цикли на място. Но съм наблюдавал някоко фокуса мк2 с климатроник и с обикновен климатик и не циклят на място като маздата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта