Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
- Nightfall
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 30 юни 2015, 22:25
- Модел на автомобила: FORD Focus 1.8 TDDi 90PS 00"
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Привет на всички. Имам проблем с компресора на климатика на Ford Focus 1.8 TDDI. Проблема се изразява в следното:
Самия компресор изпуска масло (сълзи), но въпреки това си работи, духалките духат студено, но пистовия ремък е малко омаслен и при потегляне се чува кратковременно скърцане и при повече подаване на газ. Ходих при майстор на климатици и ми каза, че ремонта ще ми излезе към 200 лв. Части (уплътнения, лагер и др), труд и пълнене.
Къде би могъл да е точно проблема, как може да се отстрани и това ли е единственото решение на проблема ?
Самия компресор изпуска масло (сълзи), но въпреки това си работи, духалките духат студено, но пистовия ремък е малко омаслен и при потегляне се чува кратковременно скърцане и при повече подаване на газ. Ходих при майстор на климатици и ми каза, че ремонта ще ми излезе към 200 лв. Части (уплътнения, лагер и др), труд и пълнене.
Къде би могъл да е точно проблема, как може да се отстрани и това ли е единственото решение на проблема ?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Протече ли осовото уплътнение (семеринг) на компресора - няма оправия, докато не се смени. Това ще рече сваляне на компресора и най-малко разглобяване на електромагнитния съединител, а така и така е свален, по-добре да се обслужи и да работи после дълго време без проблеми. Само лагерът на ремъчната шайба е от порядъка на 30 лева (хубав, примерно SNR или Timken).
- Nightfall
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 30 юни 2015, 22:25
- Модел на автомобила: FORD Focus 1.8 TDDi 90PS 00"
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Ще се понтересувам дали тази цена включва и семеринг, а можеш ли да ми разясниш този електромагнитен съединител, какво точно представлява и колко струва ?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
На предния капак на корпуса се монтират намотката на съединителя и лагер, върху който е набита ремъчната шайба и докато не е включен климатик, работи като паразитна ролка.Nightfall написа:Ще се понтересувам дали тази цена включва и семеринг, а можеш ли да ми разясниш този електромагнитен съединител, какво точно представлява и колко струва ?
Върху оста на компресора се монтира съединителят - плочата е свързана към централната част обикновено с 3 пластинчати пружини и под него се намира осовото уплътнение.
Подаваш напрежение към намотката и се създава магнитно поле, което привлича съединителя към шайбата и той залепва за нея.
За да се разглоби тази установка на части, трябва първо специален инструмент за сваляне на съединителя, после зегерката на лагера, електромагнитът и т.н.
-
- потребител
- Мнения: 1449
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Правилно ти е казал майстора при мене офертата беше 250 лева течеше от осевото уплътнение като при теб. Смяната включваше смяна на осевото уплътнение лагера на съединителя и още две три гарнитури по компресора. Щом ще ти сваля компресора за ремонт задължително се сменя и филтър-дехидратор и едно възвратно клапанче за 3-4 лева това ми го казаха от сервиза. Дехидратора се сменя по простата причина ако е стар и никога не е сменян и се задръсти от налягането пак ще ти избие на осевото уплътнение.
- Nightfall
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 30 юни 2015, 22:25
- Модел на автомобила: FORD Focus 1.8 TDDi 90PS 00"
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Благодаря и на двамата за полезната информация.
OgiDogi - благодаря за нагледния пример, вече ми е по-ясно за какво става дума.
aspasia - това за филтър-дехидратора не го знаех, благодаря ти и на теб.
Гледах офертите за чисто нови компресори, но цената идва малко висока (около 500-550 лв). Идната седмица ще я водя до сервиза.
OgiDogi - благодаря за нагледния пример, вече ми е по-ясно за какво става дума.
aspasia - това за филтър-дехидратора не го знаех, благодаря ти и на теб.
Гледах офертите за чисто нови компресори, но цената идва малко висока (около 500-550 лв). Идната седмица ще я водя до сервиза.
- Nightfall
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 30 юни 2015, 22:25
- Модел на автомобила: FORD Focus 1.8 TDDi 90PS 00"
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Работата беше малко по-различна. Оказа се един "О" пръстен само за смяна, налях масло и фреон и всичко за сега е добре. Благодаря за отделеното време на всички.
- En4f
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 30 авг 2016, 18:17
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Здравейте колеги,
Сбълсках се със следния проблем. Карам по магистралата 140 Ямбол - Стара Загора и по едно време студеното от климатика спря. Поглеждам бутона за АС мига. Спрях го, пуснах го пак и отново мигаше. Като пристигнах в СтЗ смених бушона, оказа се че е изгорял. Не пуснах да го пробвам, но покарах 50м и от ролката на компресора се чуваше адското тракане. Някой днес може да ме е чул в Стара Загора

. Оказа се че е разбита ралката и масло има напръскано навсякъде, предполагам от компресора. Все пак трябваше да се прибера към Ямбол и карах така, но сега чувам странен звук от двигателя като на прескочил зъб, като изключим ролката на компресора. Има ли вероятност на съм окотил двигателя. И ако може съвет за компресора и какви парички да предвидя, че в интернет виждам някакви за 1000лв, направо ми се сви сърцето...
Сбълсках се със следния проблем. Карам по магистралата 140 Ямбол - Стара Загора и по едно време студеното от климатика спря. Поглеждам бутона за АС мига. Спрях го, пуснах го пак и отново мигаше. Като пристигнах в СтЗ смених бушона, оказа се че е изгорял. Не пуснах да го пробвам, но покарах 50м и от ролката на компресора се чуваше адското тракане. Някой днес може да ме е чул в Стара Загора



- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=99028
Като твоите симптоми, не отлагай! Тъй като темата е доста стара, не са актуални цените. Предполагам сервизите имат работещи втора употреба, ако ти е заминал компресора, вземи от тях втора употреба.
Като твоите симптоми, не отлагай! Тъй като темата е доста стара, не са актуални цените. Предполагам сервизите имат работещи втора употреба, ако ти е заминал компресора, вземи от тях втора употреба.
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 1449
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
По добре да се рециклира от колкото втора ръка не се знае в какво състояние е !pepy1 написа: ↑27 май 2019, 06:47http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=99028
Като твоите симптоми, не отлагай! Тъй като темата е доста стара, не са актуални цените. Предполагам сервизите имат работещи втора употреба, ако ти е заминал компресора, вземи от тях втора употреба.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
То като го вземеш от сервиз 2 ръка, се счита че е рециклиран от тях !
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 1449
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Visteon scroll е най елементарният и надежден компресор за обслужване даже и сам човек може да го ремонтира без да се набутва кинти за майстори два лагера няколко гарнитури и едно осево уплътнение по малко от сто лева струват частите ето едно видео че няма нищо сложно. https://www.youtube.com/watch?v=I623p9bVPTY
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Напълно съм съгласен с това. Обаче тъй като описания филм го играх миналата година, съвета ми е след като се е стигнало до тук, да вземеш компресор втора ръка (около 150лв) и да не се занимаваш с този. Обяснявам защо , блокирал е лагера вътре във компресора, дотука никакъв проблем, лагера се сменя. Обаче по-големия проблем е, че щом е изгорял бушона и по компресора има разпръскано масло, всъщност не е масло а стопената изолация на електромагнита на съединителя, сигурно и мирише на гадно. Сметката излиза, че е по евтино и бързо да вземеш друг компресор втора ръка (еднакви са на всички мотори на Фокус), отколкото да сменяш лагер, семеринга и съединител.
Тъй като със моя това е втория случай, съветвам останалите усетят ли, че по време на дълъг път, компресора рязко спре, да го изключат веднага преди да се е запалил електромагнита на съединителя. Тогава ремонта ще се сведе до смяна на лагера на компресора и семеринга и е рентабилно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Alex86
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008) - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
За да не отварям нова тема ще приложа малко черна магия в тази:

Имам Focus MK1 1.8 tdci и лагера на ролката на компресора вие като за последно. Така е откакто взех колата (минати са от тогава към 10К км). При смяна на пистов ремък наскоро проверих и няма видим луфт, но се усеща леко стържене като я въртя.
Някой може ли да ме насочи от къде да намеря такъв лагер или трябва да сменям целия съединител с ролката?
Всичко си работи, просто оправих големите ядове с колата и сега искам да оправя и това, понеже е много дразнещо.
Благодаря,
Алекс

Имам Focus MK1 1.8 tdci и лагера на ролката на компресора вие като за последно. Така е откакто взех колата (минати са от тогава към 10К км). При смяна на пистов ремък наскоро проверих и няма видим луфт, но се усеща леко стържене като я въртя.
Някой може ли да ме насочи от къде да намеря такъв лагер или трябва да сменям целия съединител с ролката?
Всичко си работи, просто оправих големите ядове с колата и сега искам да оправя и това, понеже е много дразнещо.
Благодаря,
Алекс
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Във магазин за лагери.
Някъде из форума имаше тема за смяна на лагера на съединителя и колегите пишеха, че може да се смени на място без да се сваля компресора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1449
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Само лагера може да смениш
https://www.drive2.ru/l/477699320435442281/
https://www.drive2.ru/l/477699320435442281/
- Alex86
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008) - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Благодаря за отговорите. Ще погледна като имам време дали може нещо да се направи без да го свалям. Ако не - ще трябва в сервиз да ходя заради източването/пълненето на климатика.
- Alex86
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008) - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Извинявам се за двойния пост, но не ми дава да редактирам предишния.
Много благодаря на Наско и aspasia за насоките. Наистина не се наложи да свалям компресора. Първо пробвах със скоба за лагери 100мм (събира се на косъм в нишата пред компресорната ролка). За съжаление бях купил скоба за 10лв от Практикер, която (очаквано) се оказа направена от "кашкавал" и едното рамо се огъна. В резултат използвах щанга, чук и секач, които пъхнах между компресора и ролката. Малко разместване, почукване и накрая излезе. Действах много бавно и внимателно и няма щети.
След като я свалих, поради липса на преса за лагети избих стария с накрайник за гедоре 21мм. Накрайника пасва на вътрешния пръстен на лагера, а не на външния! При повече усилие може да строши лагера (при мен въпросният беше в много лошо състояние и нямаше значение).
Преди да набия новият лагер, почистих ролката отвътре с фина шкурка (800-1000, без много търкане за да не изменя диаметъра на дупката). След това смазах с малко литиева грес и започнах да набивам новия лагер. Набивах го с чук по външния пръстен, леки удари последователно по часовниковата стрелка (последното няма значение, просто трябва в кръг да се удря за да влезе равномерно). Когато се изравни с нивото на ролката, продължих внимателно да го набивам с накрайника от гедоре и (леко!) почукване по него.
Поставянето на самата ролка се оказа по-лесно от свалянето - на ръка само като я побутнах и влезе на място. Сложих обратно зегерката, съединителя и гайката. Накрая сложих ремъка и отпуснах обтяжната ролка.
За съжаление не направих видео или снимки, но има много такива из нета, които помогнаха и на мен.
Като запалих останах със смесени чувства - воят от компресора го нямаше, но това откри друг неприятен шум от алтернатора. Явно ще има работа и там.
Много благодаря на Наско и aspasia за насоките. Наистина не се наложи да свалям компресора. Първо пробвах със скоба за лагери 100мм (събира се на косъм в нишата пред компресорната ролка). За съжаление бях купил скоба за 10лв от Практикер, която (очаквано) се оказа направена от "кашкавал" и едното рамо се огъна. В резултат използвах щанга, чук и секач, които пъхнах между компресора и ролката. Малко разместване, почукване и накрая излезе. Действах много бавно и внимателно и няма щети.
След като я свалих, поради липса на преса за лагети избих стария с накрайник за гедоре 21мм. Накрайника пасва на вътрешния пръстен на лагера, а не на външния! При повече усилие може да строши лагера (при мен въпросният беше в много лошо състояние и нямаше значение).
Преди да набия новият лагер, почистих ролката отвътре с фина шкурка (800-1000, без много търкане за да не изменя диаметъра на дупката). След това смазах с малко литиева грес и започнах да набивам новия лагер. Набивах го с чук по външния пръстен, леки удари последователно по часовниковата стрелка (последното няма значение, просто трябва в кръг да се удря за да влезе равномерно). Когато се изравни с нивото на ролката, продължих внимателно да го набивам с накрайника от гедоре и (леко!) почукване по него.
Поставянето на самата ролка се оказа по-лесно от свалянето - на ръка само като я побутнах и влезе на място. Сложих обратно зегерката, съединителя и гайката. Накрая сложих ремъка и отпуснах обтяжната ролка.
За съжаление не направих видео или снимки, но има много такива из нета, които помогнаха и на мен.
Като запалих останах със смесени чувства - воят от компресора го нямаше, но това откри друг неприятен шум от алтернатора. Явно ще има работа и там.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Лагери - никога с чук. Самите вибрации създават концентрирано натоварване в зоната на контакт между съчмите и черупките и рано или късно лагерът започва да вие. Няма значение, по коя черупка си удрял, инерцията на масата си върши работата - удряш по едната черупка, тя се измества с много висока скорост на 0.1 mm и все едно съчмите са се ударили в нея със същата скорост, заради собствената си маса в покой. Правилният начин е с постоянен натиск на преса или на менгеме, без значение върху коя черупка натискаш - съчмите и черупките са достатъчно закалени, да не се деформират от статично натоварване, каквото има при постоянен натиск. Само се сети колесните лагери какво натоварване евентуално понасят при движение по неравен път, като ударите са омекотени и скоростта на натоварването се забавя от деформацията на гумите и амортисьорите.Alex86 написа: ↑14 окт 2019, 10:17... Набивах го с чук по външния пръстен, леки удари последователно по часовниковата стрелка (последното няма значение, просто трябва в кръг да се удря за да влезе равномерно). Когато се изравни с нивото на ролката, продължих внимателно да го набивам с накрайника от гедоре и (леко!) почукване по него...
- Alex86
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008) - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1
Ако имах преса или поне менгеме щях да ги ползвам, но уви - нямам. Иначе съм абсолютно съгласен, че такива лагери са много по-устойчиви на радиален стрес, отколкото на аксиален - контактната повърхност е много по-голяма. При аксиално натоварване сачмите контактуват предимно с ръба на пръстените и при удар може да се получи деформация или дори да се отчупи парче. За щастие теглото (съответно инертността) на такъв малък лагер + комбинацията с внимателни и леки удари има малък шанс за повреди. Проблем става ако леките почуквания не са достатъчни да влезе лагера (което за мое щастие не ме сполетя).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта