Основен ремонт какво да очаквам?
- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Виж сега така се кара само чужда кола както се казва а тая си е мойта и си я пазя особенно след тва наливане на парички няма как да стане имам големи планове за нея за още мн вложения и развитие така че това под капака ще ми трябва няма да я цедя тя си върви и без това вече 600км не съм вдигал повече от 2000 оборота дори на форсиране.


-
- потребител
- Мнения: 65
- Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
- Модел на автомобила: Нисан Примера
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 15 фев 2007, 11:14
- Модел на автомобила: Curently Fiesta
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Може ли да кажеш няколко думи за набиването на ризите, как го направи и има ли тънкост, напасват ли се спрямо главата?venom4o написа:аз тукущо направих 100% ремонт! с набиване на ризи! надявам се ,че няма да имам проблеми с сегментите поне! на 500 км сменяш маслото и маслен филтър! на 2500 ПАК и до 5000 не я ръчкай много! Може но не е желателно!
Мерси!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Изинявай, billy_boy, но ще ти използвам темата за малко развитие и евентуално да е в помощ на други решили да правят основен ремонт на бензинов двигател.
Много често се задава въпроса - "Дали е за основен ремонт?". С други думи опираме до диагностицирането на двигателя.
Винаги се започва от сваляне на свещите и оглеждане. На добрите майстори им е достатъчен външния вид на свеща, за да се насочат в правилната посока, но е добре да сме сигурни преди да се бръкнем дълбоко в джоба.
След свалянето на свещите идва ред да проверим нивото на компресия. Много важен момент. От показанията и сравняването им със саседните цилиндри може да се направят някой изводи.
Така например, в два съседни цилендъра не трябва да има повече от 15% разлика в компресията. Умишлено не употребявам цифри, защото в различните двигатели тя е различна, а и по принцип се сравнява с дадената от завода производител.
Ако компресията е ниска примерно 7 атмосфери, но искате да разберете дали се дължи на износени сегменти или нагорели клапани, просто пръснете малко масло в цилиндъра през отвора за свеща и измерете компресията. Ако се е повишила, да речем на 10, това е 90% сигурен сигнал за износени сегменти. С други думи няма да ти се размине, но ако това не даде резултат, то може да се окаже, че само със сваляне на главата и напасване или смяна на клапаните (и гумичките) може да се оправят нещата.
ТРЯБВА ДА СЕ ЗНАЕ, ЧЕ ВСИЧКИ ГОРЕ ОПИСАНИ ПРОВЕРКИ СЕ ПРАВЯТ КАТО СЕ ПРЕКЪСНЕ ЗАХРАНВАНЕТО КЪМ СВЕЩИТЕ, НА СТУДЕН ДВИГАТЕЛ И САМО С ВЪРТЕНЕ ОТ СТАРТЕРА.
Много често се задава въпроса - "Дали е за основен ремонт?". С други думи опираме до диагностицирането на двигателя.
Винаги се започва от сваляне на свещите и оглеждане. На добрите майстори им е достатъчен външния вид на свеща, за да се насочат в правилната посока, но е добре да сме сигурни преди да се бръкнем дълбоко в джоба.
След свалянето на свещите идва ред да проверим нивото на компресия. Много важен момент. От показанията и сравняването им със саседните цилиндри може да се направят някой изводи.
Така например, в два съседни цилендъра не трябва да има повече от 15% разлика в компресията. Умишлено не употребявам цифри, защото в различните двигатели тя е различна, а и по принцип се сравнява с дадената от завода производител.
Ако компресията е ниска примерно 7 атмосфери, но искате да разберете дали се дължи на износени сегменти или нагорели клапани, просто пръснете малко масло в цилиндъра през отвора за свеща и измерете компресията. Ако се е повишила, да речем на 10, това е 90% сигурен сигнал за износени сегменти. С други думи няма да ти се размине, но ако това не даде резултат, то може да се окаже, че само със сваляне на главата и напасване или смяна на клапаните (и гумичките) може да се оправят нещата.
ТРЯБВА ДА СЕ ЗНАЕ, ЧЕ ВСИЧКИ ГОРЕ ОПИСАНИ ПРОВЕРКИ СЕ ПРАВЯТ КАТО СЕ ПРЕКЪСНЕ ЗАХРАНВАНЕТО КЪМ СВЕЩИТЕ, НА СТУДЕН ДВИГАТЕЛ И САМО С ВЪРТЕНЕ ОТ СТАРТЕРА.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта