Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Само да отбележа, че дори и да пусне синия проводник както трябва, този клапан след време пак няма да работи. Масата му трябва да се свърже към купето със самостоятелна винтова връзка (и самонарезни винтове вършат работа при добре зачистена от боята повърхност), когато тръбата до изпарителя не е медна, защото шините на бутилката са стоманени и с времето повърхността им корозира, при което проводимостта на контакта им с бутилката намалява. Ще има "като друсне по неравности, клапанът щрака и обръща на бензин".
Да не се заяждам, че според изискванията за безопасност на газовите уредби, влезли в сила от 01.03.2014 г. с наредба като допълнение към Закона за Движение по Пътищата, фиксиращите шини трябва да са изолирани с шлаух, за да се предотврати протриване на изолиращият слой боя, водещо до корозия и изтъняване на стената на бутилката (предпоставка за разкъсване при повишено налягане). Или пък за самонарезните винтчета, с които са хванати шините към ламарината на купето - няма как една навивка в ламарина да издържи инерционния момент на пълна бутилка, ако примерно спреш внезапно заради глупав пешеходец и някой те цапардоса отзад с 30-40 км/ч. Захващат се със специални крепежи или с болт/гайка + шайби за по-голяма площ на стягане.
Изобщо - мърляшко изпълнение или просто толкова си знае и може.
Да не се заяждам, че според изискванията за безопасност на газовите уредби, влезли в сила от 01.03.2014 г. с наредба като допълнение към Закона за Движение по Пътищата, фиксиращите шини трябва да са изолирани с шлаух, за да се предотврати протриване на изолиращият слой боя, водещо до корозия и изтъняване на стената на бутилката (предпоставка за разкъсване при повишено налягане). Или пък за самонарезните винтчета, с които са хванати шините към ламарината на купето - няма как една навивка в ламарина да издържи инерционния момент на пълна бутилка, ако примерно спреш внезапно заради глупав пешеходец и някой те цапардоса отзад с 30-40 км/ч. Захващат се със специални крепежи или с болт/гайка + шайби за по-голяма площ на стягане.
Изобщо - мърляшко изпълнение или просто толкова си знае и може.
- vesko77bg
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 02 май 2011, 20:13
- Модел на автомобила: фокус
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Здравейте отново.Преди да ида при този,,майстор''трябваше да ида при друг,но той се забави,че е бил зает,а аз тия дни трябва да ходя на тех. преглед и затова отидох при този.Този при който не отидох ми каза,че трябва да прекара някакъв кабел за ток от бутилката до акумулатора не знам защо.Да не е този синия кабел или някакъв друг трябва.От Враца съм.монтираха ми я в СБА до затвора се намира по пътя за Монтана.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Повдигам темата късно защото нямах възможност, но сега настъпи време за оправяне на проблема с изпарителя. Ако взема този на томасето с преходник - http://fobosgas.com/product/1500/redukt ... -90kw.htmlOgiDogi написа: ↑22 дек 2018, 22:11Вторият е изпарител за обикновена газова уредба и не става за инжекцион.
Третият струва примерно 2 пъти повече от предложението на НАСКО, но има малка врътка с размерите - сложиш ли Landi Renzo, оженваш се за него, защото изходът на изпарителя, филтъра и рейката са на 14 mm и не можеш да смениш само един елемент от тях. А оригиналните струват много повече от аналогичните на други фирми, които са на 12 mm. Освен това, компютърът по една или друга причина не управлява правилно други инжектори, освен Landi Renzo.
Вариант 1 е да вземеш Tomasetto и някакъв преходник от 12 на 14 за маркуча на газта.
Вариант 2 е да вземеш ремонтен комплект мембрани и О-пръстени за този модел и да си го отремонтираш. После ще иска донастройка на налягането.
ще имам ли проблеми и с компютъра, рейката или нещо друго? В официалния сервиз на ланди ми отказаха смяна.
Има ли смисъл да търся сервиз, който се занимава с повече от един вид газови инжекциони или да разглобим този и да сменим мембраната и уплътненията?
Последна промяна от Ради-1 на 20 дек 2019, 14:51, променено общо 2 пъти.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Изпарителя си е изпарител, стига да отговаря на мощността, няма никакво значение каква е останалата система. Естествено ще се наложи да се направят нови настройки.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Благодаря Наско.
Забелязах, че прокапва доста антифриз вече, въпреки, че скобите са стегнати. Маркучите не са напълно твърди, но са износени и са за смяна. Според коментара на Оги моят изпарител ланди LI02 e с изходи на 14 mm и трябват маркучи с такъв вътрешен размер, без значение от външния, нали? Ако е така може ли да ми препоръчате качествени и от къде да се вземат? Ще говоря и с официалния сервиз за цени
Ако случайно скобата е за смяна, има ли риск като я развия и извадя маркуча от изпарителя?


Забелязах, че прокапва доста антифриз вече, въпреки, че скобите са стегнати. Маркучите не са напълно твърди, но са износени и са за смяна. Според коментара на Оги моят изпарител ланди LI02 e с изходи на 14 mm и трябват маркучи с такъв вътрешен размер, без значение от външния, нали? Ако е така може ли да ми препоръчате качествени и от къде да се вземат? Ще говоря и с официалния сервиз за цени
Ако случайно скобата е за смяна, има ли риск като я развия и извадя маркуча от изпарителя?


- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Ама ти още ли не си го ремонтирал този изпарител?
Така, като гледам последните снимки, не тече от маркуча, а от уплътнението на коляното към изпарителя. Онзиден сменях на същия модел изпарител същите уплътнения, като се наложи и скобата на колената да поизправя малко, че беше деформирана в краищата и явно не натискаше достатъчно. Отделно, че на твоя и гумата на капака му изглежда като изплюта от натиска и може би пропуска...
Така, като гледам последните снимки, не тече от маркуча, а от уплътнението на коляното към изпарителя. Онзиден сменях на същия модел изпарител същите уплътнения, като се наложи и скобата на колената да поизправя малко, че беше деформирана в краищата и явно не натискаше достатъчно. Отделно, че на твоя и гумата на капака му изглежда като изплюта от натиска и може би пропуска...
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Не съм защото нямах време и възможност досега. Миналата година сменявах филтри и споменах за проблема, но точно тогава не течеше.
Това уплътнение на коляното нали го има в оригиналния ремонтен комплект?
Ако под гумата на капака имаш предвид мембраната, накъсана е в някои участъци.
Това ли е скобата на колената?
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Това уплътнение на коляното нали го има в оригиналния ремонтен комплект?
Ако под гумата на капака имаш предвид мембраната, накъсана е в някои участъци.
Това ли е скобата на колената?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Да, стрелката сочи скобата, която притиска двете колена. Скобата се държи към корпуса от щуцера, на който е навит клапанът с филтър, в твоя случай. Там също има уплътнение.
Като цяло - оригиналният комплект съдържа всички необходими гумени уплътнения, мембрана, кече и нова кобилица с ос + винтчета за нея. Разглобяваш до последната бурма, сменяш всички гумени неща, подменяш втвърдената мембрана и мръсното кече, кобилицата с деформираното уплътнение, събираш и стягаш. Остава само да регулираш налягането на изхода до стойностите от преди ремонта, за да не се налага да променяш настройките в контролера.
Като цяло - оригиналният комплект съдържа всички необходими гумени уплътнения, мембрана, кече и нова кобилица с ос + винтчета за нея. Разглобяваш до последната бурма, сменяш всички гумени неща, подменяш втвърдената мембрана и мръсното кече, кобилицата с деформираното уплътнение, събираш и стягаш. Остава само да регулираш налягането на изхода до стойностите от преди ремонта, за да не се налага да променяш настройките в контролера.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Много благодаря за подробното обяснение 
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Може ли да се вярва на програмата Torque за температурата на антифриза? Засякох, че превключва на газ на 73 градуса. Според някои може да се настрой на минимум 40 градуса. Струва ли си според вас да се намали температурата или ще имам проблеми?
Да не би този изпарител да превключва според температурата на газта, не на антифриза?

Да не би този изпарител да превключва според температурата на газта, не на антифриза?

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Що да не му се вярва?
То, зависи газовият контролер какво вижда от неговия си датчик, пък дали е избран правилният вид, хеле пък и датчикът дали мери температура на антифриз или на въздушна възглавница, докато не отвори термостат или не се вдигнат оборотите за по-голям поток.
То, зависи газовият контролер какво вижда от неговия си датчик, пък дали е избран правилният вид, хеле пък и датчикът дали мери температура на антифриз или на въздушна възглавница, докато не отвори термостат или не се вдигнат оборотите за по-голям поток.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Дава грешни показания и при мен е така тава по високи стойности не я гледай.Ради-1 написа: ↑19 мар 2020, 20:48Може ли да се вярва на програмата Torque за температурата на антифриза? Засякох, че превключва на газ на 73 градуса. Според някои може да се настрой на минимум 40 градуса. Струва ли си според вас да се намали температурата или ще имам проблеми?
Да не би този изпарител да превключва според температурата на газта, не на антифриза?
![]()
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
И на трите ми коли газовите са настроени да превключват на 25оС и няма никакъв проблем. Не знам защо, но се получава отчитане на по-висока температура и с ELM и с AUTOCOM, гледай температурата на тестовия режим на таблото там е точно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
В тест менюто температурата, когато превключва на газ, е 69 градуса. Не е фрапантна разлика.
Кофти е, че елм-а завишава температурата, при положение, че я чете от компютъра. Тука е 109 градуса, докато в тест менюто е около 92-95
Оги, може да е комбинация от изброените, - забелязал съм понякога, че ако е достигнала градусите, но не вдигам над 2000 оборота, трудно превключва

Кофти е, че елм-а завишава температурата, при положение, че я чете от компютъра. Тука е 109 градуса, докато в тест менюто е около 92-95
Оги, може да е комбинация от изброените, - забелязал съм понякога, че ако е достигнала градусите, но не вдигам над 2000 оборота, трудно превключва

Последна промяна от Ради-1 на 20 мар 2020, 09:58, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
При мене когато температурата е 92С в тест режим на таблото елм показва 113
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
А ти имаше ли газ и ако да, засичал ли си на колко градуса превключва?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Много е високо, трябва да се види с програма за настройка на газовия компютър там какво показва и на колко е настроен. Възможно е да е настроен за по-ниска температура, но поради неправилен монтаж изпарителя да не се загрява достатъчно бързо или датчика за температура на изпарителя дава грешни показания.
А на 102 градуса, когато включва вентилатора, показва над 120. Първия път като го видиш е много стресиращо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Не се доверявайте на китайски джаджи! Това което виждате през Елм или друго се базира на бързината с която тече информацията по Кан шината! При мен примерно има странен проблем точно с Кан шината, когато ползвам оригинални диагностики, всичко с информацията е наред и виждам всички данни, но когато ползвам китайски джаджи виждам половинчати неща, да не кажа че някои изобщо не тръгват. С други коли го няма този проблем!
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
Изпарителя вече е ремонтиран, за момента ще поизчакам с изводите докато мина още километри.
Обаче ми се появи друг проблем - след превключване на газ се чува пищене и светят и зелената и жълтата лампа. Тези за количеството газ в бутилката не светят. Но газ има. Като превключа на бензин няма проблеми. После като превключа на газ карам известно време и отново изключва. Последния път забелязах, че минаха над 10 секунди от "щракването" от бутиликата до светването на зелената лампа на копчето, което е повече от нормалното време. Покарах малко и изключи. Споменаха ми, че може клапана на бутилката да не пуска газта. Обаче интересно, че не включва на бензин а само пищи. Филтъра в газовия клапан е чист и има към 5-6 хиляди до смяна. Някой имал ли е подобен проблем, примерно @OgiDogi
https://imgur.com/a/qWx0kAM
Обаче ми се появи друг проблем - след превключване на газ се чува пищене и светят и зелената и жълтата лампа. Тези за количеството газ в бутилката не светят. Но газ има. Като превключа на бензин няма проблеми. После като превключа на газ карам известно време и отново изключва. Последния път забелязах, че минаха над 10 секунди от "щракването" от бутиликата до светването на зелената лампа на копчето, което е повече от нормалното време. Покарах малко и изключи. Споменаха ми, че може клапана на бутилката да не пуска газта. Обаче интересно, че не включва на бензин а само пищи. Филтъра в газовия клапан е чист и има към 5-6 хиляди до смяна. Някой имал ли е подобен проблем, примерно @OgiDogi
https://imgur.com/a/qWx0kAM
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Чек енджин светва след зареждане на газ до горе
OgiDogi кара дизел с газ и няма подобни проблеми. И да му свърши газта, ще разбере само по липсващите Nm при ускорение.Ради-1 написа: ↑29 май 2020, 18:52... Обаче интересно, че не включва на бензин а само пищи. Филтъра в газовия клапан е чист и има към 5-6 хиляди до смяна. Някой имал ли е подобен проблем, примерно @OgiDogi
https://imgur.com/a/qWx0kAM
Газовата влиза в подготвителна фаза и открива неизправност. Закачваш диагностика на газовия контролер и гледаш каква аларма вдига. Иначе - може да е ниска температура на изпарителя или прекъснато захранване на клапана му, прекъсване в газов инжектор, въпрос на догадки...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 176 госта