Масло за двигателя
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Такава е логиката, но поне при мен друго се получава.Направил съм 4 смени на масло и скоро ми предстои пета.Сам сменям маслото, пробвал съм различни ценови диапазони и марки, и виждам че има разлика.
Според мен темата за маслата не е изчерпана.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Моята логика е : цена средна , но смяна по-начесто. Тези 15-20 000 дето ги дават на лонг-лайфа изобщо не ги гледам , понеже правя по 7-8 000 км на година , сменям на една година , пробег не гледам. Т.е. сменям на 8000 км грубо маслото. Досега не съм доливал никога. Колкото налея - толкова ми точат. Ако се долива на 2-3 000 км по 200- 300 грама , все пак е някакво опресняване , има логика да се върти до 15 000 , дотогава все пак ще са долети литър-литър и половина прясно масълце , но като не се долива бързо губи качества.
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
За малко км. на година всяко масло става.По-сложно става при нормално каране да се намери подходящо масло, без да се налага да се долива или да се сменя преждевременно.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 12 юни 2020, 08:38
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Купих си масло форд 5w30 за Морд Мондео ecoboost, но се оказа че имало доста ментета, някой може ли да каже нещо по темата.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Ако си го купил от МП, не се притеснявай!
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Ако го е купил от МП няма да си направи регистрация само да пита за масло.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 12 юни 2020, 08:38
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Смених го в МП с 5w20 castrol(ford)
-
- потребител
- Мнения: 504
- Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
С нашенските жеги и липса на сняг (студ) - твърдо 40 (това е вискозитета на топло), първата цифра е на студено. Северните страни да си карат с 30. С това W20 в Сибир ли ще ходиш?
Както вече писах, смяната е съгласно API - по моточасове:
150 - минерално
250 - полусинтетика
Синтетика:
250 - API SJ / SL
300 - 350 - API SM / SN
350 - 400 - PAO
400 - 450 - Ester
Пак се залита по надписи. Без значение са, само кой колко пари е налял в реклама, която я плащате допълнително в цената. Давал съм достатъчно клипчета. Всичко е типова рецептура със стандартизиран пакет добавки. Какво е налято вътре и спазена ли е рецептурата е отделен въпрос. Нагледно:
https://www.youtube.com/watch?v=vxdKs0ec-UE
Ако е по-скъпо може и да се контролира повече, но пък е по-скъпо и печалбата е повече и съответно риска от менте. Евтина марка (надпис) няма защо да се фалшифицира, не си заслужава труда (и риска).
https://www.youtube.com/watch?v=u_Yfg6w4xoM
Хайде от днес. Наливайте си "водата". В резюме - в градските задръствания си гледайте моточасовете и толкова. Пък ако ще и само 3000км да сте минали. Особено на съвременни двигатели, които по книга харчат 0,6 - 1 литър масло на 1000 км. Това означава че за междусервизен интервал 15000 трябва да долеете 2 кофи. Ако щете, но внимавайте за какво има на пръчката.
Както вече писах, смяната е съгласно API - по моточасове:
150 - минерално
250 - полусинтетика
Синтетика:
250 - API SJ / SL
300 - 350 - API SM / SN
350 - 400 - PAO
400 - 450 - Ester
Пак се залита по надписи. Без значение са, само кой колко пари е налял в реклама, която я плащате допълнително в цената. Давал съм достатъчно клипчета. Всичко е типова рецептура със стандартизиран пакет добавки. Какво е налято вътре и спазена ли е рецептурата е отделен въпрос. Нагледно:
https://www.youtube.com/watch?v=vxdKs0ec-UE
Ако е по-скъпо може и да се контролира повече, но пък е по-скъпо и печалбата е повече и съответно риска от менте. Евтина марка (надпис) няма защо да се фалшифицира, не си заслужава труда (и риска).
https://www.youtube.com/watch?v=u_Yfg6w4xoM
Хайде от днес. Наливайте си "водата". В резюме - в градските задръствания си гледайте моточасовете и толкова. Пък ако ще и само 3000км да сте минали. Особено на съвременни двигатели, които по книга харчат 0,6 - 1 литър масло на 1000 км. Това означава че за междусервизен интервал 15000 трябва да долеете 2 кофи. Ако щете, но внимавайте за какво има на пръчката.
-
- потребител
- Мнения: 504
- Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Хайде на тестовете https://www.youtube.com/watch?v=CgMrLvTggWA
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Фокусника ми е най-"новата" кола досега(на 14г.) след предишни шест, придобити на 22-23г., като всичките съм ги карал единствено с чиста синтетика 5/40(fully sintetic), защото:
-чистата синтетика мие най-добре двигателя от смолистите отложения
-най-трудно се коксува, което предпазва сегментите от запичане
-най-подходящо е при студен старт и най-бързо достига до нужните за смазване зони, т.е. намалява сухото триене
-имал съм две коли турбо-дизел с манометър за налягането на маслото и съм виждал как чистата синтетика запазва най-дълго налягането на празен ход-в обороти си е на макс.
Затова без да давам акъл на никого за себе си съм категоричен.
И на Фокус-а сложих 5/40 и малко ме гложди дали не трябваше да е 5/30, ама гони 300 000км., та реших, че това ще му е по-добре...?
П.С. Спецификациите на Форд относно качествата на моторните масла не ги знам(засега), а и на много опаковки за Форд ги няма, но знам за Мерцедес, които имат всички производители на продуктите си-търсете МВ 229.31, МВ 229.5 и върхът МВ 229.51-това е чистата и истинска синтетика.
М/у другото само 4 фирми в света правят базата на чистата синтетика и производителите на масла ги купуват от тях, като Мобил, Кастрол и много други.
-чистата синтетика мие най-добре двигателя от смолистите отложения
-най-трудно се коксува, което предпазва сегментите от запичане
-най-подходящо е при студен старт и най-бързо достига до нужните за смазване зони, т.е. намалява сухото триене
-имал съм две коли турбо-дизел с манометър за налягането на маслото и съм виждал как чистата синтетика запазва най-дълго налягането на празен ход-в обороти си е на макс.
Затова без да давам акъл на никого за себе си съм категоричен.
И на Фокус-а сложих 5/40 и малко ме гложди дали не трябваше да е 5/30, ама гони 300 000км., та реших, че това ще му е по-добре...?
П.С. Спецификациите на Форд относно качествата на моторните масла не ги знам(засега), а и на много опаковки за Форд ги няма, но знам за Мерцедес, които имат всички производители на продуктите си-търсете МВ 229.31, МВ 229.5 и върхът МВ 229.51-това е чистата и истинска синтетика.
М/у другото само 4 фирми в света правят базата на чистата синтетика и производителите на масла ги купуват от тях, като Мобил, Кастрол и много други.
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Забравих да добавя, че руснаците пишат, че групата VAG, чиито двигатели са известни маслояди, и които дълги години препоръчваха дв. масла с вискозитет 5/30, през 2019 година са пуснали препоръка занапред да се използват масла 5/40.
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Пак съм аз-преди всичко честита Ви Новата година-здраве на Вас, близките и колите Ви-другото все някак се оправя!
Пиша, за да си посипя главата с пепел, относно моторните масла, касаещи най-вече Маздовите бензинови мАтори на Форд.
Четох и гледах много клипове по темата основно от руснаците, които са категорични, че маслото трябва да е 5/30-при по-гъстото при загрял двигател, като при 5/40 се увеличава триенето и температурата, а и риска от закоксуване на сегментите е по-голям.
Та днес, връщайки се от дълъг път минах покрай "Радиал" под моста Чавдар, видях, че работят, и че в масларното няма никой, та рязко свих вдясно и смених маслото(след 2000км.) с Тотал-Кварц 5/30, като на етикета пишеше, че е одобрено за Тойота, както и масленият филтър за 105лв.
За много износени двигатели нещата са други, моят доколко е читав не знам-засега се държи добре. Още не мога да му хвана разхода на масло, че първо проблем с меренето на нивото на маслото, заради което предобрих количеството, сега пък го смених след няма и 2000км., но ще видим, и разбира се ще Ви пиша.
Пиша, за да си посипя главата с пепел, относно моторните масла, касаещи най-вече Маздовите бензинови мАтори на Форд.
Четох и гледах много клипове по темата основно от руснаците, които са категорични, че маслото трябва да е 5/30-при по-гъстото при загрял двигател, като при 5/40 се увеличава триенето и температурата, а и риска от закоксуване на сегментите е по-голям.
Та днес, връщайки се от дълъг път минах покрай "Радиал" под моста Чавдар, видях, че работят, и че в масларното няма никой, та рязко свих вдясно и смених маслото(след 2000км.) с Тотал-Кварц 5/30, като на етикета пишеше, че е одобрено за Тойота, както и масленият филтър за 105лв.
За много износени двигатели нещата са други, моят доколко е читав не знам-засега се държи добре. Още не мога да му хвана разхода на масло, че първо проблем с меренето на нивото на маслото, заради което предобрих количеството, сега пък го смених след няма и 2000км., но ще видим, и разбира се ще Ви пиша.
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 08 мар 2005, 15:16
- Модел на автомобила: мондео 1,8 турбо дизел 95 година
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
ето ги одобренията на форд https://ffclub.ru/topic/421885/ аз лично карам с масло извън тези одобрения
основният дефект на автомобила е зад волана!!!
- margarit.hristov
- Потребител
- Мнения: 140
- Регистриран: 31 мар 2020, 19:21
- Модел на автомобила: Форд мондео мк4 комби 1.8тдци 125к.с.
- Местоположение: Свиленград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Привет колеги.остава ми малко време до смяна на маслото,но е малко над минимума,а утре ми се налага да навъртя около 700км.сега няма от каде да взема масло обаче има една тубичка дето се търкаля в багажника.проблемите са 2. Първия е че в момента е с кастрол едге титаниум 5w30,а това в багажника е кастрол магнатек 5w30.незнам дали е добре да се смесват. Втория е че това в багажника е произведено 2014 година.да долея ли от него или да търся по бензиностанциите по пътя?
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Сипвай смело-маслата се смесват безпроблемно дори да са с различен вискозитет, или марка!
Ако нямаш вяра на "старото" масло може да ми го изпратиш, ако ще го хвърляш-ще го използвам пред теб.
Преди мнооого години в един друг форум дискутирахме нашироко за срока на годност на маслата, говорихме с вносители, но така и не се стигна до консенсус. Как е сега не знам, но тогава нямаше срок на годност, изписан на опаковката.
Най-качественото масло, което съм ползвал досега беше Кастрол на 11 години, внесено от Германия, което ми подариха, защото се съмняваха, че вече не е кой-знае колко качествено-разбрах го, защото тогавашният ми автомобил имаше датчик за налягане на маслото, а и звукът на двигателя беше по-"мек", или мъркащ.
Ако нямаш вяра на "старото" масло може да ми го изпратиш, ако ще го хвърляш-ще го използвам пред теб.

Преди мнооого години в един друг форум дискутирахме нашироко за срока на годност на маслата, говорихме с вносители, но така и не се стигна до консенсус. Как е сега не знам, но тогава нямаше срок на годност, изписан на опаковката.
Най-качественото масло, което съм ползвал досега беше Кастрол на 11 години, внесено от Германия, което ми подариха, защото се съмняваха, че вече не е кой-знае колко качествено-разбрах го, защото тогавашният ми автомобил имаше датчик за налягане на маслото, а и звукът на двигателя беше по-"мек", или мъркащ.

Много автомати-слаби резултати!
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
С различен вискозитет не е хич добре да се смесват, но това което си посочил, с това което караш няма проблем. И двете са 5в30. Аз такива стари масла ги ползвам за веригата на бензиновата резачка 

времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Пепи-с цялото ми уважение към теб тук може много да спорим, но явно няма да има смисъл, а и не желая!
Като се смесват масла с различен вискозитет( и от различни марки) същият също се променя и става нещо средно аритметично, което лесно може да се изчисли според количеството на едното, и другото, но толкоз-никаква вреда няма! Естествено, като смесиш чиста синтетика с минерално качествата на новата мешавица няма да е, като на чиста синтетика, но няма и да е чак вредна смес, но за зор-заман няма проблеми и е за предпочитане пред риска от маслен глад на който и да е двигател да се използва известно време.
П.С. Изкупувам такива "стари" масла 5/30-имай ме предвид, моля!

П.С. Изкупувам такива "стари" масла 5/30-имай ме предвид, моля!

Много автомати-слаби резултати!
- margarit.hristov
- Потребител
- Мнения: 140
- Регистриран: 31 мар 2020, 19:21
- Модел на автомобила: Форд мондео мк4 комби 1.8тдци 125к.с.
- Местоположение: Свиленград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Благодаря за светкавичните реакции колеги.ще долея от старото пък квото стане.още нещо ме мъчи обаче.до 4к маслото не бе мръднало,а сега на 6к изведнъж отиде потчти на минимум.течове няма.обмислям смяна на маслото с форд формула еф 5в30 закупен от МП.обаче тук друга дилема..... в няколко сайта не ми излиза двигателя и незнам колко побира.излиза ми само 1.8 тдци 110 к.с. само в 2 сайта излиза 1.8 тдци 125к.с.На първия двигател пишат че цялата система + филтъра побира 5,6 литра,а за 2рия (като моя) 6,1 литра.на кое да вярвам
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Абе за доливането изобщо не се притеснявай! Относно количеството масло за твоят двигател не мога да съм полезен, но не вярвам измерването му да е проблемно, като при Дуратек 1.8 и 2.0 бензин, така, че доливайки, и мерейки с известно изчакване ще разбереш необходимото количество.
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 03 дек 2020, 10:26
- Местоположение: Велико Търново
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Би ли обяснил какъв е проблема при измерването на маслото на 1.8 и 2.0 ,че аз съм с такъв мотор,а не знам за проблема?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 11 госта