Поведение на ламбда сонда бензин/газ
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Колеги някой има ли идея защо ламбда сондата ми при работа на газ прави хубави "махове" от 0 до 0.9v, а на бензин ходи само до 0.7v. Има разлика и в поведението на втората сонда (зад катализатора) - при работа на газ превключва, а при работа на бензин стои стабилно. Прилагам снимка - първата половина от графиката колата работи на газ, втората на бензин. Двигателя работи на празен ход, напълно загрял:
Някой колега с forscan и газ да сравним?- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Защото бензинът ти е изветрял.
За да поддържа заданието за обороти, компютърът обогатява сместа, но няма пълноценен горивен процес - кислородният сензор няма нужната температура и състав на изгорелите газове. Вижда малко повече остатъчен кислород (но има и неизгоряло гориво) и затова показанията не стигат до 0.9 V, а при преминаването си през катализатора, неизгорялото гориво се окислява от остатъчния кислород и показанията са като за богата смес (каквато всъщност е наистина).
За да поддържа заданието за обороти, компютърът обогатява сместа, но няма пълноценен горивен процес - кислородният сензор няма нужната температура и състав на изгорелите газове. Вижда малко повече остатъчен кислород (но има и неизгоряло гориво) и затова показанията не стигат до 0.9 V, а при преминаването си през катализатора, неизгорялото гориво се окислява от остатъчния кислород и показанията са като за богата смес (каквато всъщност е наистина).
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
С малко закъснение мисля, че разбрах от къде идва този феномен. Налбюдавах го и на идентичен фокус със фабрична газова. Оги, предложението ти не е лошо, но бензина зимата не се задържа много в резервоара и често се сипва (на месец по 30-40 лева ако се кара всеки ден колата). А и ако има някаква разлика в горивния процес при преминаване от газ на бензин късия трим ще се промени внезапно, а както виждаш на графиката той едва помръдва. Та с голямо усилие успях да намеря схемата на свързване на оригиналната газова, макар и на италиански. На нея ясно се вижда, че момчетата от БРЦ не просто tap-ват сигнала от ламбда сондата (както е при повечето газови), а направо си го прекъсват и прекарват през газовия компютър. Така, че мисля, че когато колата работи на газ сигнала е леко обработен от газовия компютър. Прилагам схема, на която се вижда, че кабела със сигнала от лабда сондата е прерязан и превързан през газовия комп (както инжекторите):
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Може ли да се разбере дали моята ламбда работи правилно? Имам две грешки: Р0136 и Р0138, които се появиха няколко дни след диагностиката.
Първоначално се появиха при каране на газ, като светна и check engine на таблото.
Изтрих ги и покарах на бензин, като check engine нямаше, но пак беше записало Р0136. После пак на газ и отново check engine светна - грешките бяха същите.
При мен не виждам следи от прерязан кабел на ламбдата заради газта, както казва автора на предходния пост


Първоначално се появиха при каране на газ, като светна и check engine на таблото.
Изтрих ги и покарах на бензин, като check engine нямаше, но пак беше записало Р0136. После пак на газ и отново check engine светна - грешките бяха същите.
При мен не виждам следи от прерязан кабел на ламбдата заради газта, както казва автора на предходния пост


- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Нека си твърдят, ще бъде валидно само ако сложат тапа или изключат клапана за вентилация на резервоара, но тогава ще получат друга грешка и ламбата за неизправност пак ще светне.
Ради, не всички контролери са свързани по дадената схема, най-малкото за различните години и в различните сервизи за монтаж на "заводската газова" използват различни контролери със съответните различни окабелявания.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Така е Оги. Между другото, преди диагностиката от снимката, ходих на такава при газаджийте и нямаше проблем с ламбдата. Бензина не е изветрял защото наскоро допълних резервоара до средата в шел. Сипах и добавка за почистване.
За момента мога да кажа, че на газ по-бързо записва грешките и светва check engine.
Газаджийте реално могат ли да помогнат с нещо или ще ме пратят да я оправя на бензин първо?
За момента мога да кажа, че на газ по-бързо записва грешките и светва check engine.
Газаджийте реално могат ли да помогнат с нещо или ще ме пратят да я оправя на бензин първо?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
За да се настрои правилно работата на газ, е необходимо да е правилна работата на бензин - особено пък за BRC, при което процедурата за автоматична настройка включва работа на празен ход със/без товари и на 3000 оборота със/без товари, за да изчисли по-прецизно коефициентите.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
А при ланди дали е същото. Защото я закачиха на лаптопа на място, после я караха 15 тина минути
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Ради, грешката която ти записва говори по-скоро за проблем с опроводяването - притрити кабели или проблем в буксата. Когато тръгне да умира сондата записва други грешки - HO2S Slow response/No response. Когато не е настроена добре графиката записва пък трети вид грешки - System too lean/too rich. Ако тази графика е на твоята сонда изглежда нормално. Огледай си кабелите и буксата.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Благодаря, колега. Кабелите от колата до буксата на сондата ли имаш предвид.. Или на самата сонда? Ето снимка на тези от колата, а на другите нямам

Пс - намерих снимка, няма видимо прекъсване по кабелите


Пс - намерих снимка, няма видимо прекъсване по кабелите

-
- потребител
- Мнения: 537
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Колега, не разчитай на качествена диагностика с китайско менте, даже и диагностика да е много добър.Ради-1 написа: ↑14 юни 2020, 14:58Може ли да се разбере дали моята ламбда работи правилно? Имам две грешки: Р0136 и Р0138, които се появиха няколко дни след диагностиката.
Първоначално се появиха при каране на газ, като светна и check engine на таблото.
Изтрих ги и покарах на бензин, като check engine нямаше, но пак беше записало Р0136. После пак на газ и отново check engine светна - грешките бяха същите.
При мен не виждам следи от прерязан кабел на ламбдата заради газта, както казва автора на предходния пост
![]()
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Ще потърся майстор по ел инсталации, запознат с ламбдите. Аз протъркване на кабелите извън шлауха не виждам.
По другия проблем, че ламбдата получава по-висок от нормалния волтаж - може ли проблемът да е в по-шумния алтернатор? Съмненията са за реле регулатор и четки.
По другия проблем, че ламбдата получава по-висок от нормалния волтаж - може ли проблемът да е в по-шумния алтернатор? Съмненията са за реле регулатор и четки.
-
- потребител
- Мнения: 537
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Как разбра,че ламбдата получава по-висок от нормалния волтаж?
-
- потребител
- Мнения: 537
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Това добре, ама с какво го видя това-с китайското менте диагностика дето си дал на снимката или си ходил при добър диагностик с качествено оборудване?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Не може - сензорът не го получава, а го подава към компютъра това напрежение и от снимката се вижда, че е в работните му граници. Кодът за грешка описва евентуално протриване и свързване на опроводяване към някакво захранване, но предимно означава напрежение на извода, което не превключва през границата за бедна/богата смес. И понеже по първия сензор компютърът има някакви превключвания и регулиране на сместа, приема втория за проблемен.
Аз още в началото те насочих в каква посока да търсиш. Само пак да ти закова погледа - на газ сензорите ти работят правилно (и както стана ясно, инсталацията на двата сензора не е манипулирана по схемата на deathstorm), няма причина на бензин изведнъж да се поврежда.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Благодаря Оги, аз бях останал с впечатление, че сензора получава напрежението от инсталацията на колата.OgiDogi написа: ↑22 юни 2020, 05:41
Кодът за грешка описва евентуално протриване и свързване на опроводяване към някакво захранване, но предимно означава напрежение на извода, което не превключва през границата за бедна/богата смес. И понеже по първия сензор компютърът има някакви превключвания и регулиране на сместа, приема втория за проблемен.
Да разбирам ли, че моята ситуация индикира проблем в първия сензор, защото е смесо образуващ? Разбира се, ще се провери окабеляването на втория сензор.
С елм 327, дали с по-качествена диагностика ще има повече грешки/информация не мога да кажа. Но щом светва чека, значи има проблем и елма ми дава насоки за него
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Четирипроводен кислороден сензор получава директно напрежение от инсталацията само към подгряването си, обикновено на един предпазител с него са захранени другия сензор (ако има), електронен дросел, EGR и разни вакуумни клапани, ако има. Но само захранването с 12 волта. Останалите проводници идват през букси директно от компютъра - управление на подгряването, опорно напрежение за сензора и вход за сигнала, тъй като ползват обща вътрешна маса и вътрешно стабилизирано напрежение и се сравняват с други параметри.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Сложен проблем, както и очаквах. Щом сензора не е за смяна и ако окабеляването е наред, ти как би разрешил проблема – предполагам, че ще провериш напрежението на всички кабели на втората ламбда, както и на буксата от инсталацията?
Ще продължа четенето в руския фокус форум ако излезе нещо
Пс - Прав ли съм, че щом първата сонда е смесо образуваща, а втората само следи за екологичност след катализатора, показанията на втората трябва да са в една линия, а не да скачат от 0.2 до 0.8?
Ще продължа четенето в руския фокус форум ако излезе нещо
Пс - Прав ли съм, че щом първата сонда е смесо образуваща, а втората само следи за екологичност след катализатора, показанията на втората трябва да са в една линия, а не да скачат от 0.2 до 0.8?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта