Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
И аз съм гледал част от видеата на този пишман майстор. Не е лош, обаче прави доста глупости и съответно си пати от тях. А колата изобщо не е на 300000, а на много повече. Той е трети собственик и километрите преди него са неизвестни. Виждам какви неща вади от двигателя и скоростната кутия и само по външният им вид ясно си личи, че пробегът е много, ама много повече.
- dragozow
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
- Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Аз направих над 35 000 км след правене на клапани и понеже я вкарах за масла, накарах майстора(той ми прави клапаните първия път) да свали валовете и да погледне. Ок са си и нямат нужда от нищо. Карам и на бензин по 6 - 7 резервоара годишно.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Аз съм с Фокус-2, 1.8 бензин, 125 к.с.(най-оплюваният двигател).
Предишният собственик преди две години е монтирал висок клас газов инжекцион, който, свързан с компа на колата може да регулира и пускането на малко бензин(в случая 5%), с цел предпазване на клапаните и бензиновите инжектори. Някои познати в час с газовите уредби(уж), казаха-"таково животно нЕма, абсурд"! Да, де ама вчера в газов сервиз сменявах филтърчетата на инжекциона и майсторите потвърдиха, че е точно такъв случая. Ако е така вероятно това е най-добрият вариант за газифициране, особенно на кекавите за целта двигатели?
Разходът ми в София преди застудяването, както и на дълъг път със 130км./ч. е 11л./100км., а след застудяването на градско е м/у 12 и 13л.
Може би сместа е малко богата, ама няма да барам нищо, че икономията може да ми излезе буквално златна!
Поздрави!
Предишният собственик преди две години е монтирал висок клас газов инжекцион, който, свързан с компа на колата може да регулира и пускането на малко бензин(в случая 5%), с цел предпазване на клапаните и бензиновите инжектори. Някои познати в час с газовите уредби(уж), казаха-"таково животно нЕма, абсурд"! Да, де ама вчера в газов сервиз сменявах филтърчетата на инжекциона и майсторите потвърдиха, че е точно такъв случая. Ако е така вероятно това е най-добрият вариант за газифициране, особенно на кекавите за целта двигатели?
Разходът ми в София преди застудяването, както и на дълъг път със 130км./ч. е 11л./100км., а след застудяването на градско е м/у 12 и 13л.
Може би сместа е малко богата, ама няма да барам нищо, че икономията може да ми излезе буквално златна!
Поздрави!
Много автомати-слаби резултати!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Как да няма, много от контролерите дори и от ниските класове имат добавяне на бензин по желание или при нужда. Елементарен EMMEGAS примерно му задавам след определени обороти (където газта започва да не стига заради калпавата оригинална рейка в комплекта) го пускам да обръща на бензин, Fobos Next можеш да му зададеш, дали през определени инжекторни цикли на газ да вкарва и по някой цикъл бензин или пък праг на максимални инжекторни времена (примерно при искане на над 13 ms да хвърля бензин)... всякакви варианти има.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Много благодаря за отговора, ОгиДоги-явно, за разлика от мен си в час!
Имах намерение скоро след закупуването на колата да отида на диагностика на газовата, ама съм се напатил от всякакЪви "майстори", вкл. и газаджии(както повечето тук), разхода мисля, че е нормален, като за тази кола с този двигател, който работи добре на газ, без разлика от работа на бензин и мисля да не пипам нищо.
Поздрави, хубава вечер и наздраве!
Имах намерение скоро след закупуването на колата да отида на диагностика на газовата, ама съм се напатил от всякакЪви "майстори", вкл. и газаджии(както повечето тук), разхода мисля, че е нормален, като за тази кола с този двигател, който работи добре на газ, без разлика от работа на бензин и мисля да не пипам нищо.
Поздрави, хубава вечер и наздраве!

Много автомати-слаби резултати!
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Моята Хонда ЦРВ-1, 147 к.с. харчи 10/100 газ. Та, не знам, колко ти е нормален разхода...
- dragozow
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
- Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Аз съм с 2,0 LPG(SYDA) на C-max и градско(София) ми е към 11 газ, като може и 13, защото част от маршрута ми е по южната дъга. Извънградско може да го докарам и под 8, но почти никога не карам така. Магистралното е около 9 - 10 ако съм кротък, но може и 12 ако я разтривам на моменти над 160. Скоростите са къси и според мен е трябвала още една предавка, сега на 5-та при 120 е на 3 000 оборота, сети се на колко е при 170.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Там, където трябва да е - около 4200-4300, на пресечната точка между диаграмите на вече намаляващият въртящ момент и на все още увеличаващата се мощност в конски сили (ако са нормализирани визуално с максимални стойности на една линия). От бензин - толкова.
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 04 май 2010, 23:30
- Модел на автомобила: фокус МК2.5 бензин 145 к.с. 2011г.
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Прочетох от любопитство повечето мнения по темата. Реших да дам и мойта дан . Купен фокус мк2.5 145к.с. Каран на метан в Швейцария. След 5г. и 170000 км помляни разпределителни валове , клапани за ремонт , колянов вал , сегменти , верига. Не вярвам швейцареца да е регулирал клапани през 20000км. Това беше преди 4години. Не съм помислял за газова след основния ремонт. Сега 40000км. Само наливам бензин.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Като чета изброените механични износвания мисля, че колата преди закупуването и е била с над 500 000км. пробег- това при нормална поддръжка. И разликата да се купи кола от Швейцария от швейцарец, или от автокъща, собственост на турчин, арабин, поляк и прочие е ОГРОМНА!
Много автомати-слаби резултати!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Живота на двигател на метан е силно скъсен, точно както е при теб,- евтиното излиза скъпо. Почти всички таксиметърджии с коли на метан са го изпитали, и сега ги виждаш как карат, повече от 2 000 оборота не вдигат.
Та така стоят нещата с метана.
Та така стоят нещата с метана.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
С очите си съм виждал няколко хасковски таксита Дачия Логан на метан по на 600 000 Км и без ремонт на двигателя и работи като часовник.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
За Ялта знаем, че го е страх от газови и метанови версии.
Не е тайна, че работата на газ увеличава ресурса на двигателя, с изключение на клапаните, но там варианта с регулирането е спасение.
А няколко пъти ми попадат коли със загадъчно поведение, я тихи я невървене, които са минали и проверка на хлабините и са обявени за нормални. Само не разбирам кой ги намира за нормални двукратно по-ниски хлабини ( или не гледат данни или не ги и поглеждат ) .
Но по-лесно е да свалиш главата и да я дадеш на специализирана фирма да я обработи и регулира, вместо да сваляш валове и да правиш хлабини.
Относно пробега, имам двигател на 520 х. кМ. , закупен 2000 г на 130 х. кМ. и газифициран веднага. Тунингован яко и каран както се полага. Заради едни към 8000 ++ об/мин ( не знам колко, че свърши оборотомера ) се наложи смяна на бутала към 220 х.кМ. Около 410 х.кМ. пожара взе купето, мотора бе отворен за ревизия и получи друга още по сериозно портвана глава. Оказа се, че основните и биелните шийки имат 1 хилядна износване ! В друго купе е САМО на газ! Та това е резултата от каране на пропан-бутан. Такситата не може да ги стигнем, щото те работят постоянно на загрял мотор и ....
Поздраи
Не е тайна, че работата на газ увеличава ресурса на двигателя, с изключение на клапаните, но там варианта с регулирането е спасение.
Виж тези поражения по мотора нямат нищо общо ( освен клапаните ) с газовата, а с проблеми с мазането. Най-лошият вариант е кола , която гори масло, попаднала при небрежар собственик. От такава Фокус 2 2.0 БЕЗ газово устройство източих 1.3 литра масло заедно с изцеденото от филтъра.
А няколко пъти ми попадат коли със загадъчно поведение, я тихи я невървене, които са минали и проверка на хлабините и са обявени за нормални. Само не разбирам кой ги намира за нормални двукратно по-ниски хлабини ( или не гледат данни или не ги и поглеждат ) .
Но по-лесно е да свалиш главата и да я дадеш на специализирана фирма да я обработи и регулира, вместо да сваляш валове и да правиш хлабини.
Относно пробега, имам двигател на 520 х. кМ. , закупен 2000 г на 130 х. кМ. и газифициран веднага. Тунингован яко и каран както се полага. Заради едни към 8000 ++ об/мин ( не знам колко, че свърши оборотомера ) се наложи смяна на бутала към 220 х.кМ. Около 410 х.кМ. пожара взе купето, мотора бе отворен за ревизия и получи друга още по сериозно портвана глава. Оказа се, че основните и биелните шийки имат 1 хилядна износване ! В друго купе е САМО на газ! Та това е резултата от каране на пропан-бутан. Такситата не може да ги стигнем, щото те работят постоянно на загрял мотор и ....
Поздраи
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
И NISSAN има нужда да се регулират клапаните.
- margarit.hristov
- Потребител
- Мнения: 140
- Регистриран: 31 мар 2020, 19:21
- Модел на автомобила: Форд мондео мк4 комби 1.8тдци 125к.с.
- Местоположение: Свиленград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?


- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Нисана беше в сряда и четвъртък в гаража 

- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Айде и аз да се намърдам.
През 2015 със съдействието на фордманияка купих Фокус 1,6, бензин, 2008 г, тутакси пак с негово съдействие сложих газова. Изключителни благодарности към него. Колата беше на 157000 км, предния беше я купувал и поддържал във ФотоМое. В момента е на 215000. Не знам за какви регулировки на клапани ми говорите, като колата си върви като когато я купих, аз мотора не го знам къде е. Колко още да я карам, че да прегорят клапани, или да мисля вече да я продавам, щото е в предсмъртна агония. Кой кара колата си повече от 6 г освен мене и още двама-трима, че да се занимава с центровки щото можело да прегорят. Ми ето, не прегоряха 58000 км. Масло слагам 5w30 Кастрол. Колата трябва да ми слугува, а не аз на нея. Айде почвайте ме.....готов съм.
През 2015 със съдействието на фордманияка купих Фокус 1,6, бензин, 2008 г, тутакси пак с негово съдействие сложих газова. Изключителни благодарности към него. Колата беше на 157000 км, предния беше я купувал и поддържал във ФотоМое. В момента е на 215000. Не знам за какви регулировки на клапани ми говорите, като колата си върви като когато я купих, аз мотора не го знам къде е. Колко още да я карам, че да прегорят клапани, или да мисля вече да я продавам, щото е в предсмъртна агония. Кой кара колата си повече от 6 г освен мене и още двама-трима, че да се занимава с центровки щото можело да прегорят. Ми ето, не прегоряха 58000 км. Масло слагам 5w30 Кастрол. Колата трябва да ми слугува, а не аз на нея. Айде почвайте ме.....готов съм.
Няма лоша ракия и хубава лопата.
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Какво да те почваме. Радвай се че нямаш проблем и аз за сега нямам. Темата си е интересна основно заради това да не ни остави колата някъде на пътя. Иначе дилемата да харчим ли пари за ремонти съизмерими с цената на автомобила към момента, винаги ще я има при нас.


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Като взех колата 2015г, километража показваше 213 000 тогава сложих газовата Фобос 4 изпарителя е техния вариант на Томасето рейка Апачи (малко по-скъпа от най-евтината), на 215 000 смених ангренажа (така се случи нямах време), тогава хлабините на клапаните бяха малко над минимума. Сега Април месец на 294 000 отново смених ангренажа (ремъка изглеждаше като нов), клапаните бяха на същото дередже както на предната смяна. През експлоатацията на газовата съм сменял само филтри.
Смятам да я карам още.
Смятам да я карам още.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 201 госта