Проблем
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
- Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Колега, преди години имах подобен проблем: сутрин при първо палене (или при престой повече от 3-4 часа) колата пали, вдига обороти до към 2000 след което оборотите падат и колата гасне (проблемът се появяваше предимно на студено време). При мен се оказа един спукан маркуч, който се намира между всмукателния колектор и двигателя. Има формата на буквата Z и в МотоПфое беше около 100лв. За да го провериш обаче трябва да свалиш всмукателния колектор. Успех.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Благодаря ще имам в предвид
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Това на кой модел мотор е било?bizu написа: ↑20 дек 2020, 00:28Колега, преди години имах подобен проблем: сутрин при първо палене (или при престой повече от 3-4 часа) колата пали, вдига обороти до към 2000 след което оборотите падат и колата гасне (проблемът се появяваше предимно на студено време). При мен се оказа един спукан маркуч, който се намира между всмукателния колектор и двигателя. Има формата на буквата Z и в МотоПфое беше около 100лв. За да го провериш обаче трябва да свалиш всмукателния колектор. Успех.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
- Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Същия като на автора на темата, а и като твоя ако не се лъжа: бензин 2.0 145кс, модел SYDA ( фабричната газ)
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Това са въздуховодите на тоя мотор https://ford.7zap.com/en/car/50/6.17012 ... 647/68450/
а това е колектора https://ford.7zap.com/en/car/50/6.17012 ... 82/#12226C
Би ликазал кой точно си сменил, защото не откривам такъв Z образен!
а това е колектора https://ford.7zap.com/en/car/50/6.17012 ... 82/#12226C
Би ликазал кой точно си сменил, защото не откривам такъв Z образен!
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
- Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Ето тук бях описал по-подробно какво смених в онзи момент:
https://fordbg.com/forum/index.php?topi ... #msg134984
https://fordbg.com/forum/index.php?topi ... #msg134984
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Маркуча за който говориш е маркуча на картерната вентилация който излиза от картера! Странно е той да ти е решил проблема тъй като тази ситема не участва в запалителната смес! По скоро като си свалял колектора и си сменял уплътненията, по някакъв начин случайно да си остранил проблема. Този проблем е голяма загадка поради факта, че второто палене винаи е перфектно, което значи че не говорим за нещо скъсано износено или счупено, а по скоро софтуерно! Същото говори и тива че 100 октановия бензин също оправя проблема макар и времеено! Другаде е скрито ключето на решението!
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
- Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем
И при мен беш така: при първо палене- гасне. След това като изгасне и пак пробвам да запаля - палеше винаги. Пробвал съм и при първо палене веднага след като запали да поддържам високи обороти за около 10 секунди чрез педала на газта, след което като го отпусна държеше обороти, но някак не ми харесваше този вариант.
Относно маркуча обяснението на майстора беше, че от тази пукнатина мотора смучел въздух и не можел да направи вакуум. По принцип гледам всяка есен да почиствам дроселовата клапа до блясък, защото си оказва влияние. За сега нямам проблеми, да чукна на дърво.
Бях пробвал и 100октанов бензин, но си спомням, че разлика нямаше.
Относно маркуча обяснението на майстора беше, че от тази пукнатина мотора смучел въздух и не можел да направи вакуум. По принцип гледам всяка есен да почиствам дроселовата клапа до блясък, защото си оказва влияние. За сега нямам проблеми, да чукна на дърво.
Бях пробвал и 100октанов бензин, но си спомням, че разлика нямаше.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем
https://www.avto.bim.bg/Markuch-ventila ... 0m169.html
Това са маркучите на картерната вентилация има ги на всички ZETEC мотори и техните производни. Когато се спукат а това се случва често, от спуканото в колектора постъпва въздух който не е минал през дебитомера и съответно променя сместа и двигателя започва да работи неравномерно.
Това са маркучите на картерната вентилация има ги на всички ZETEC мотори и техните производни. Когато се спукат а това се случва често, от спуканото в колектора постъпва въздух който не е минал през дебитомера и съответно променя сместа и двигателя започва да работи неравномерно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Така е при зетека, Дуратек няма дебитомер. Той прави сместа по МАП. На скоро бях спукал главния въздуховоди на 6 места. Никаква разлика в вървеж, запалване или разход. Съвсем случайно го забелязах и след смяна с нов нищо не се промени. Затова при Дуратека тоя маркуч не играе голяма роля, освен еко.HACKO написа: ↑20 дек 2020, 22:31https://www.avto.bim.bg/Markuch-ventila ... 0m169.html
Това са маркучите на картерната вентилация има ги на всички ZETEC мотори и техните производни. Когато се спукат а това се случва често, от спуканото в колектора постъпва въздух който не е минал през дебитомера и съответно променя сместа и двигателя започва да работи неравномерно.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Ами ... явно ще пробваме нещо което е ново и няма нищо общо с говореното до сега ... решиха да сложат добавка в бензина да се види какво ще стане ... май няма да ги посетя повече ... толкова ли е сложно да се почисти тая дроселова клапа .... накрая да си е изчистя аз ...
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Нищо сложно, купуваш контактен спрей, вземаш един парцал, сваляш гумения въздуховод и пръскаш на воля, псле леко с парцала докато се махнат всички гадусти. Аз сам си я чистя, първото палене след това д а не те стряска, няма да запали веднага.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Ок ... благодаря ти ... ще намеря време да видя ... то всяко сефте е важно хаха като сваля и маркуча ще видя колко и какъв нагар има ... преди 6000 км като сменях изпарителя понеже стария беше зле газаджията каза че е почистил уж ... но при него няма да ида повече че други неща смени дето ме излъга с частите за италиански пък сложил турски ....
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Казвай конкретно сервизи и адреси, от които не си доволен-така ще си полезен на другите, а и ще лишиш от клиенти тарикатите!
Ама тВа за добавка в бензина за решаване на проблема лично за мен е номер 1!
Ама тВа за добавка в бензина за решаване на проблема лично за мен е номер 1!

Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Сервиза е Диком мисля че го споменах ... за диагностиката съм доволен но се бяхме разбрали едно стана друго ... това е ... не мога да съдя никой ... имам препарат на бензинова основа за спирачки ... бях чистил стъпковия мотор на стария фокус беше ок сега ще погледна и ще позабърша и тая клапа .... надали ще ми трябва второ висше ... със сервизите е много трудно ... дали са добавка за бензинови дюзи ... не я знам каква е още че жената кара колата ... единственото което ме притеснява е и да не е нещо по двигателя но е факт че нямам игра на обороти ... от кумова срама ще покараме още колата на бензин да изхабим 40 л колкото е с добавката ... и ще си включа и газта да видя дали пък случайно не го прави само на газ ... като изключа това палене колата работи и върви да си ебе майката така малко по грубо казано ... аз лисе втясвам много нз ... изпарител сменен на 5000 км е новия не вярвам мембраните да са дали фера но сега карам малко на бензин и пак на газаджия ще ходим ... като почне да ме ядосва много на части и тва е хахаха иначе си е харесвам и колата си е пушка
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Тоест не я разкачаш цялата ? Казаха ми че не била мн лесна тая клапа имало нещо което трябва да се пази .... само в някакви филми се вкарвам май ...ADDimitrov написа: ↑21 дек 2020, 11:12Нищо сложно, купуваш контактен спрей, вземаш един парцал, сваляш гумения въздуховод и пръскаш на воля, псле леко с парцала докато се махнат всички гадусти. Аз сам си я чистя, първото палене след това д а не те стряска, няма да запали веднага.
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Аз разкачам само въздуховоди и пръскам от нея страна. Предполагам, че може да се свали и цялата, но не мисля че е добра идея. Първия път един елконаджия така ми я изчисти и аз от него копирах.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Ок
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем
Продължение ... след 20 дни каране и около 800 км няма проблем вече с паленето ... карахме само на бензин и нямахме проблеми и оборотите ... днес направихме смяна на нивомера на газта и колата взе да го прави и на газ и на бензин ... при спиране на светофар точно преди да спре колата с плавно натискане на спирачката за 1-2 секунди вдига до 2000 оборота и пада нормално ... върнахме се при газаджията и човека се качи с компютъра да види в движение ... няма абсолютно никакъв проблем по параметрите и стойностите ... все едно педала на спирамката оказва някакво влияние ... хептен шах с пешката сме ... няма чек не отчита нищо ... нито има проблем с работата на автомобила ... остава да търся сега почистване на дросела и да видим след това какво ще е ... човека каза че ако е нужна реглаж на клапаните има 2 стойности които ще покажат това и освен това след толкова каране ще се усети малко и в работата на мотора на студено или топло ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта