Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
- Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
И сега въпроса е защо след 80000 км клапаните на двигателя имат същите хлабини? И защо на същия двигател с ГИ но на друг колега, клапаните са прецакани след три пъти по-малък прбег.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Простичко е,- стил на шофиране.................
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Това със стила на каране...не издържа дори базовата проверка за идиотоустойчивост. ОСвен може би ако не се въртиш само на пистата. Виж, това у коя дупка са крайниците на газаджията...е голям фактор. Особено откакто газовите уредби позволяват програмиране на почти всеки параметър. Миналата седмица срещам тука един от наркосите в квартала...хващаха го, пускаха го, лежа по затворите, после лежа по комуни, сега се прибрал в БГ и бил започнал работа. Няма да познаеш като какъв..."у сервиз за газови", да го цитирам точно. Аз понеже го знам от много години какво представлява и тоя, и всичките като него...ми попаднеш ли на такъв, забрави я тая кола. Отделно...нали помня с Мондеото каква мъка беше с газовата. По сервизите половината са тотал щета, не знаят на кой свят са. При читав газаджия се чака буквално седмици. И винаги се е чакало.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Е ти понеже повече километри имаш, и знаеш. Справка таксиметрово шофиране.............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Така де...На съседа КИА-та вече ще прехвърля 200 хиляди. Сигурно и долива розова вода в радиатора, та още не е сменил половината мотор.
За проблеми, че има на нЕкои особено диви кочини-има. Ама тия легенди как на по 10 хиляди се сменят глави и двигатели от газ...остави тая работа.
За проблеми, че има на нЕкои особено диви кочини-има. Ама тия легенди как на по 10 хиляди се сменят глави и двигатели от газ...остави тая работа.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Аз затова не давам на други хора да работят по колите ми, само в случай че трябва да се използва скъпо оборудване, което не мога да си позволя да си го купя. И на още няколко човека, на които имам пълно доверие, даже и да си легна в едно легло с тях.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Еди пример от мен.
Мазда 6 , която поддържам от как е в Бг, на 73 000 кМ. от слагане на газова, регулиране на 20 000 кМ. Споменавана и преди: viewtopic.php?f=23&t=48236&hilit=%D1%80 ... 20#p565929
Резултата е идеално работеща кола и до сега, няма гръмнали свещи и бобини. Поздрави.
Мазда 6 , която поддържам от как е в Бг, на 73 000 кМ. от слагане на газова, регулиране на 20 000 кМ. Споменавана и преди: viewtopic.php?f=23&t=48236&hilit=%D1%80 ... 20#p565929
Резултата е идеално работеща кола и до сега, няма гръмнали свещи и бобини. Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Какви разлики в хлабините(към минус разбира се) на клапаните се забелязват след 20000км. пробег на газ-приблизително?
И при какви стойности нещата стават критични?
За начало измерване на компресията в цилиндрите няма ли да даде информация за състоянието на клапаните?
Не споря за нуждата от реглаж на клапаните, когато двигателят е газифициран.
Лека вечер!
И при какви стойности нещата стават критични?
За начало измерване на компресията в цилиндрите няма ли да даде информация за състоянието на клапаните?
Не споря за нуждата от реглаж на клапаните, когато двигателят е газифициран.
Лека вечер!
Много автомати-слаби резултати!
- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Добре де, интересно ми стана колко излиза като себестойност това регулиране на клапаните ?
Аз примерно навъртам 20 000 км. за една година, но хората карат и по повече. Та да не се окаже, че за една година трябва да влиза два пъти в гаража ?
Иначе колата ми е на газ и над 100 000 км. изминати без проблеми и регулиране на клапани.
Ще ми е интересно да се каже нещо и за моя мотор.
Аз примерно навъртам 20 000 км. за една година, но хората карат и по повече. Та да не се окаже, че за една година трябва да влиза два пъти в гаража ?
Иначе колата ми е на газ и над 100 000 км. изминати без проблеми и регулиране на клапани.
Ще ми е интересно да се каже нещо и за моя мотор.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
И аз се опитвах преди година да разбера същото, поне приблизително, ама явно е голяма тайна!
И се отказах да питам! 


Много автомати-слаби резултати!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Хлабините на клапаните ги има в справочниците.
Резултата при регулиране на Маздата 6 е виден по-горе, собственика ми има доверие ( щом ме покани и кум да му стана преди време
) .
Резултата без регулировка го е описал ( не съм го писал аз ) : viewtopic.php?f=9&t=81144&start=20#p584847
Много подобни километри, моторите 1.8 , 2.0 , 2.3 съвместна разработка на Форд и Мазда се различават по дребни подробности и е идеално за директно сравнение.
Само във фамилията ми са 7 коли и само една на DIESEL , всички останали на газ. Така че дори и с тяхната история пак мога да потвърдя моето мнение за реглажа.
Фокус 1 1.6 имам и е с ремонтиран мотор ( взех го с тежко аварирал ) . До тук е около 60 000 само при нас, реглаж на 20 - 23 000 .
Фиеста '07 1.25 на баща ми, от първия ден след регистрация и е сложена тук газова, от тогава към 32 000, на 21 000 отворих за проверка и ги регулирах .
Фокус 1 1.8 от мой клиент го купих за малкия ми син. С мноооого закъснял реглаж и резултата свършил диапазон за реглаж като минимална дебелина на пулове и чашки. Клапаните не ставаха за нищо, но и леглата бяха изядени дълбоко. Главата я изхвърлих, друга, ремонт и качване. Към 40 000 с два реглажа до сега.
Изброените коли плюс Маздата се карат и градско и на магистрала, като там са между 130 и 150 ако позволява постоянна скорост.
Писал съм много пъти, че когато вече има влошаване на работата на колата, често се налага директно ремонт, а не реглаж.
Поздрави.
Резултата при регулиране на Маздата 6 е виден по-горе, собственика ми има доверие ( щом ме покани и кум да му стана преди време

Резултата без регулировка го е описал ( не съм го писал аз ) : viewtopic.php?f=9&t=81144&start=20#p584847
Много подобни километри, моторите 1.8 , 2.0 , 2.3 съвместна разработка на Форд и Мазда се различават по дребни подробности и е идеално за директно сравнение.
Само във фамилията ми са 7 коли и само една на DIESEL , всички останали на газ. Така че дори и с тяхната история пак мога да потвърдя моето мнение за реглажа.
Фокус 1 1.6 имам и е с ремонтиран мотор ( взех го с тежко аварирал ) . До тук е около 60 000 само при нас, реглаж на 20 - 23 000 .
Фиеста '07 1.25 на баща ми, от първия ден след регистрация и е сложена тук газова, от тогава към 32 000, на 21 000 отворих за проверка и ги регулирах .
Фокус 1 1.8 от мой клиент го купих за малкия ми син. С мноооого закъснял реглаж и резултата свършил диапазон за реглаж като минимална дебелина на пулове и чашки. Клапаните не ставаха за нищо, но и леглата бяха изядени дълбоко. Главата я изхвърлих, друга, ремонт и качване. Към 40 000 с два реглажа до сега.
Изброените коли плюс Маздата се карат и градско и на магистрала, като там са между 130 и 150 ако позволява постоянна скорост.
Писал съм много пъти, че когато вече има влошаване на работата на колата, често се налага директно ремонт, а не реглаж.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 31 май 2017, 10:39
- Модел на автомобила: Фокус 1.6 16 2001г Фабия 1.9 sdi 2005г
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
И цената за реглаж е ...???
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Това е въпроса на който учитиво никой не иска да отговори

Другия върпос който също удобно се избягва е> защо има фордове на по 100 000 даже и 200 000 км. на газ и не им е правен реглаж, а продължават да се движат и то без проблеми?! НЕ се заяждам с никой и не давам мненеи, но на тоя два въпроса , отговор не намирам в нито един форм!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Това е равносилно на въпроса който си задавам-Защо баща ми почина на 51 години, а майка му на 93 години. Същата работа е, ако сравнението да ви се стори нелогично.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Пак казвам не се заяждам, но представи си купил си си кола искаш да я караш, да и се кефиш, а то кво всяка година отваряй главата , мери клапани, гарнитури, майстор да ти се навие да го прави , Ами то кво излиза , ще караш или ще инвестираш !?!? Нещо не е както трябва да е! Само да добавя че имам наблюдение и на един ц макс на 300 000 и малко отгоре, без да е чувал за регулиране на клапани! Как не е прегорил клапаните още се чудя 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Няма да ти стигне един живот да се чудиш. Като изучиш материята и ще спреш да се чудиш. И аз не се заяждам.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 31 май 2017, 10:39
- Модел на автомобила: Фокус 1.6 16 2001г Фабия 1.9 sdi 2005г
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Не става въпрос за заяждане. Явно клапаните си искат регулиране, но въпроса е : колко би взел за труда си fordmaniac на членове на форума? Благодаря.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Ето тук има телефонен номер, звънкаш и питаш.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Предполагам, че много зависи от поддръжката(по съвет на рашъните ползвам качествено масло с препоръчания от производителя вискозитет, което сменям на 300 моточаса, или 7000км. с филтрите, разбира се), стила на шофиране, добрата настройка на горивната смес, ако е на газ, особенно, изрядна охладителна система...ADDimitrov написа: ↑23 яну 2022, 21:32Пак казвам не се заяждам, но представи си купил си си кола искаш да я караш, да и се кефиш, а то кво всяка година отваряй главата , мери клапани, гарнитури, майстор да ти се навие да го прави , Ами то кво излиза , ще караш или ще инвестираш !?!? Нещо не е както трябва да е! Само да добавя че имам наблюдение и на един ц макс на 300 000 и малко отгоре, без да е чувал за регулиране на клапани! Как не е прегорил клапаните още се чудя![]()
Много автомати-слаби резултати!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Тва са безсмислени приказки и ще обясня.ADDimitrov написа: ↑23 яну 2022, 21:32но представи си купил си си кола искаш да я караш, да и се кефиш, а то кво всяка година отваряй главата , мери клапани, гарнитури
На онуй желязо двигателя хич не му пука за нашите емоции, там вътре действат физични закони.
Виж, може да се сърдиш на производителите, че махнаха хидравличните повдигачи.
По същия начин може да не се кефиш, ако имаш кола, която трябва да сменяш маслото на 7500 кМ. А има такива!
Виж, е те това си е проблем! По-лесно е да смъкнеш главата за ремонт и да я дадеш във фирма, която ще я шлайфа и регулира хлабините.
Така че има два варианта:
1. Караш и се кефиш докогато изкара и правиш после ремонт на глава с изгорели клапани и легла!!!
2. Регулираш навреме и имаш дълъг стабилен живот на агрегата с нормален разходи вървеж и без издумкали свещи, бобини и кабели!
По първа точка има условие да стават за ремонт леглата. Ако са много потънали и изтънели имат недостатъчно топлоотвеждане и ресурса на така ремонтирана глава само с нови клапани е малък.
Чета, че вдигаш с всяко изказване километрите!ADDimitrov написа: ↑23 яну 2022, 21:32един ц макс на 300 000 и малко отгоре, без да е чувал за регулиране на клапани

Имах клиент, дето каза : Ето 120 000 без реглаж от слагане на газова! . Какво се оказа. Да, ама не! Била е към 60 000 когато заради разход на масло са ремонтирали мотора, ма тва не се брои?! А беше дошъл заради лоша работа и се оказа с 2 ( ДВА ) вече изгорели клапана.
А сега коментар дали на 120 или на 2 х 60 са му ремонтите?
Писал съм и за други марки, дето имат също нужда от реглаж на такива кМ.
Но мога да спомена две коли, които създават в пъти по-малък проблем. Хода Акорд '03 2.0 147 к.с. след 60 000 и малко клапаните бяха паднали малко под минимума и още нямаше влошаване на параметрите. А се регулират като на Москвич ( и такова животно съм имал ) с болтче и контра гайка!!!!!!!!
Хонда CRV '00 2.0 128 к.с. към 70 000 но с влошаване на работата. Регулирах ги, втория път дойде на още 50 000. Здрави легла и клапани.
Поздрави.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 194 госта