Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Колеги, имам ядове с колата-пали и веднага гасне, не иска да поддържа обороти.
Нужна ми е нужна малко информация за ъгъла на отваряне на дроселовата клапа и стойността на TPS на празен ход.
При мен пали на 10 градуса и когато гасне е на 3-5 градуса.
Нужна ми е нужна малко информация за ъгъла на отваряне на дроселовата клапа и стойността на TPS на празен ход.
При мен пали на 10 градуса и когато гасне е на 3-5 градуса.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
На загряла кола на празен ход мисля беше между 2 и 3 градуса. На студена би трябвало да подържи по широк ъгъл известно време, но не съм гледал колко е като пали студена. Но ако нямаш записани грешки, значи компа е доволен и колкото зададе толкова се отваря и едва ли ти е там проблема. Доста колеги вече във форума споделят, че решават проблеми като твоя с обновяване на софтуера на ECU-то.
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Всичката драма се случи след подмяна на бензиновата помпа. Колата запали и работи 2 часа, след което взе да прекъсва на бензин, направих ресет на адаптациите с forscan.
Сутринта се оказа че колата не пали и след дълги опити и съмнения в новата помпа, установих че 3 свещи не работят и колата не иска да пали въобще. След подмяната на свещите пали от четвърт, задържа 1500 оборота и после гасне. Ако взема да подавам газ се форсира 1-2 пъти и пак гасне.
Мерихме налягането на горивото - 4 атм.
MAP сензора показваше 10кпа налягане в колектора в обороти около ПХ - купих нов и го смених. Сега показва 20.
TPS при контакт показва 10 градуса, като завъртя и се опитва да докара 5, но клапата на вид е направо затворена.
Вчера мерих стойностите на TPS потенциометъра с мултицет - извън всякакви граници са според AUTODATA при затворена и при отворена клапа. Моторчето е покрай нормите. Клапата се отваря и затваря при натискане на педала на газта.
Сега ще търся назаем дроселова клапа да пробвам (ако има някой в Русе да удари 1 рамо
)
Колата ми е 2010 и не намирам по-нови версии на фърмуера.
PCM:
6G91-12A650-VD
Calibration level: 6G91-12A650-VD
Strategy: 6G91-12K532-VD
Сутринта се оказа че колата не пали и след дълги опити и съмнения в новата помпа, установих че 3 свещи не работят и колата не иска да пали въобще. След подмяната на свещите пали от четвърт, задържа 1500 оборота и после гасне. Ако взема да подавам газ се форсира 1-2 пъти и пак гасне.
Мерихме налягането на горивото - 4 атм.
MAP сензора показваше 10кпа налягане в колектора в обороти около ПХ - купих нов и го смених. Сега показва 20.
TPS при контакт показва 10 градуса, като завъртя и се опитва да докара 5, но клапата на вид е направо затворена.
Вчера мерих стойностите на TPS потенциометъра с мултицет - извън всякакви граници са според AUTODATA при затворена и при отворена клапа. Моторчето е покрай нормите. Клапата се отваря и затваря при натискане на педала на газта.
Сега ще търся назаем дроселова клапа да пробвам (ако има някой в Русе да удари 1 рамо

Колата ми е 2010 и не намирам по-нови версии на фърмуера.
PCM:
6G91-12A650-VD
Calibration level: 6G91-12A650-VD
Strategy: 6G91-12K532-VD
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
20 kpa е много ниска стойност за празен ход, това е стойност за принудителен празен ход - да се има предвид колата върви по надолнище на скорост. На празен ход на загрял мотор МАП-а трябва да е между 28-33 кпа в зависимост от състоянието на хлабините на клапанте, но 20 е абсурд, прекалено голям вакуум, който може да се дължи на недостатъчно отваряне на дросела. Виж как ще са стойностите ако намериш друг дросел да тестваш.
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Нали затова взех да ровя по дроселаdeathstorm написа: ↑16 яну 2022, 14:38Виж как ще са стойностите ако намериш друг дросел да тестваш.

Реално като е 5 градуса си е напълно затворен, като дам на контакт е 10 градуса отворен при 0% натиснат педал на газта.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Я кажи, колко показва МАР само на контакт - вижда ли реално атмосферно налягане около 95-98 kPa?
Ако не вижда толкова и го сменял, търси проблем по окабеляване и букса на ECU-то и ако там е наред всичко - търси си нов ECU.
Ниско налягане за компютъра означава малко кислород = малко гориво, за да се спазва стехиометрична смес.
Ако не вижда толкова и го сменял, търси проблем по окабеляване и букса на ECU-то и ако там е наред всичко - търси си нов ECU.
Ниско налягане за компютъра означава малко кислород = малко гориво, за да се спазва стехиометрична смес.
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
100 kPa показва MAPа - чисто нов Bosch е.OgiDogi написа: ↑17 яну 2022, 00:17Я кажи, колко показва МАР само на контакт - вижда ли реално атмосферно налягане около 95-98 kPa?
Ако не вижда толкова и го сменял, търси проблем по окабеляване и букса на ECU-то и ако там е наред всичко - търси си нов ECU.
Ниско налягане за компютъра означава малко кислород = малко гориво, за да се спазва стехиометрична смес.
Старият пак показваше 98 kPa, само че показваше 10 kPa в зоната на празния ход, новият показва 20, което е по-добре...
Проблемът, който засега намирам е, че реално като му е малко въздуха, защо не отваря клапата да пусне още. Сега търся дроселова клапа да пробвам, че и TPS като го меря ми показва стойности, доста различаващи се от тези в AutoData... В краен случай ще си купя нова клапа...
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Добре де-при Мондео-4 корпуса на клапата не може ли да се свали, разглоби, огледа, почисти преди да купуваш друга?
Със почти същият двигател съм, само дето е 1.8 и след гореуказаните процедури вкл. и почистване пътечките на датчика на дроселовата клапа и намазването им с контактен спрей-ако нямаш мацни леко с графитна грес(много е важно!) Описал съм подробно какво-що тогава тук, както е редно и си реших проблема с "игра" на оборотите и , светване на чек-енджин чат-пат веднъж и завинаги(надявам се)!
Тука има един новопоявил се(Mama My), който използва ВД-40 препарата за всичко, за което се сетиш, или не се сетиш и в негов стил ще те посъветва за целта да го изполваш , но изобщо не го слушай!
Със почти същият двигател съм, само дето е 1.8 и след гореуказаните процедури вкл. и почистване пътечките на датчика на дроселовата клапа и намазването им с контактен спрей-ако нямаш мацни леко с графитна грес(много е важно!) Описал съм подробно какво-що тогава тук, както е редно и си реших проблема с "игра" на оборотите и , светване на чек-енджин чат-пат веднъж и завинаги(надявам се)!
Тука има един новопоявил се(Mama My), който използва ВД-40 препарата за всичко, за което се сетиш, или не се сетиш и в негов стил ще те посъветва за целта да го изполваш , но изобщо не го слушай!

Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Моята дроселова клапа е drive by wire - няма жило, а е с мотор. Свалил съм, разглобил съм - вътре всичко е чисто като нова. Както по-горе писах стойностите които меря между пиновете се различават от тези в АутоДата-та и го подозирам TPS в саботаж. Само, че колата не иска да работи, а не съм сигурен че е заради него. Нито свети чека, нито има грешки свързани с него. Затова питам тук и междувременно търся за проба друга клапа или поне TPS.F Focus написа: ↑17 яну 2022, 18:58Добре де-при Мондео-4 корпуса на клапата не може ли да се свали, разглоби, огледа, почисти преди да купуваш друга?
Със почти същият двигател съм, само дето е 1.8 и след гореуказаните процедури вкл. и почистване пътечките на датчика на дроселовата клапа и намазването им с контактен спрей-ако нямаш мацни леко с графитна грес(много е важно!) Описал съм подробно какво-що тогава тук, както е редно и си реших проблема с "игра" на оборотите и , светване на чек-енджин чат-пат веднъж и завинаги(надявам се)!
Тука има един новопоявил се(Mama My), който използва ВД-40 препарата за всичко, за което се сетиш, или не се сетиш и в негов стил ще те посъветва за целта да го изполваш , но изобщо не го слушай!![]()
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Излишно си сменил МАП сензора.Ако ползваш евтина диагностика е нормално да те заблуди ако нямаш опит.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
На колегата F Focus е същата като твоята, само че с малко по-малък диаметър. TPS-а по принцип се износва, така че проба с друга клапа може да те насочи дали проблема е в нея. Новите клапи, дори и китайските, са с безконтактен TPS и вече не се износват, а освен това не са скъпи, но все пак трябва да се увериш, че проблемът е в клапата.Моята дроселова клапа е drive by wire - няма жило, а е с мотор.
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
на 1.8 и 2.0 клапите са с еднакъв диаметър 55 мм
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Не помня вече дали бяха с еднакъв диаметър, но ако си сигурен, че са и ти се идва до Горна Оряховица, имам една от 1,8 за проба.
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Бих дошъл, но няма да е с форда - пали и гасне веднага...
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Излишно задълбаваш в МАП и дросел.Случайно установяваш 3 умрели свещи, нещо което е консуматив.Според мен проблема е елементарен и точно това ти убягва.
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Не е точно така. Колата стоя половин година, че и бяха изгорели изпускателни клапани. След като я взех вървя 400 км без проблеми и изгоря бензиновата помпа, сменихме я и спря да пали, оказа се че са скапани 3 свещи. Смених 4те - сега пали, но не държи обороти и гасне. Даже и да я форсирам пак гасне по някое време. Мъка

-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Явно нещата си имат история, която не споделяш и трудно може да се даде добър съвет.Мъката може да бъде много сладка, когато сам се оправиш.
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Върни се към момента с изгорелите клапани! Ако новите са ти ги напаснали едно към ..... ще пали ама друг път. Нещо там май са я оплескали.
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин
Колата вървя 400 км за 2 седмици с "оплесканите" клапани като самолет докато изгоря бензиновата помпа... Главата е направена както трябва - сменени изпускателни клапани с оригинални, райберовани легла, нагласени хлабини на пуловете...ADDimitrov написа: ↑18 яну 2022, 22:03Върни се към момента с изгорелите клапани! Ако новите са ти ги напаснали едно към ..... ще пали ама друг път. Нещо там май са я оплескали.
Утре ще меря нова дроселова клапа да видим тя какво показва на мултицета.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта