Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Темата се е активизирала, но не виждам никой да споменава един много важен фактор: кой, къде, как и с какви части е слагал газовата инсталация. Според мен една добре настроена газова с качествени компоненти ще удължи доста интервала на регулиране на клапаните. Също така според мене е важно и как се експлоатира мотора (в какви обороти и натоварвания се кара и т.н.). И стига сте се хващали за тия 20к км. Според мен @fordmaniac има предвид на 20к проверка и ако се наложи реглаж. Проверка може да ти струва една гарнитура на капака (не винаги) и не повече от 20 лв. труд. А колегата дето пита колко струва реглажа - със сигурност по-малко от ремонт на глава.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
А като споменахте коли с хидравлични повдигачи, при тях трябва ли отново да се проверят хлабините 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Хидр. повдигачи не се барат -почти.
В една моя предишна работа се смениха няколко марки коли с хидр. повдигачи, които навъртаха по около 100 000км. на година и след 400 000км. се продаваха-никога не е имало проблем с повдигачите. Е-и поддръжката беше, както трябва.
Смея да твърдя, че съм виждал много автомобили с пробег(реален!) на 400 000км., които изглеждаха перфектно сравнени с автомобилите на 160 000км.(уж) при джамбазите-страх ме е да мисля за какво иде реч!
В една моя предишна работа се смениха няколко марки коли с хидр. повдигачи, които навъртаха по около 100 000км. на година и след 400 000км. се продаваха-никога не е имало проблем с повдигачите. Е-и поддръжката беше, както трябва.
Смея да твърдя, че съм виждал много автомобили с пробег(реален!) на 400 000км., които изглеждаха перфектно сравнени с автомобилите на 160 000км.(уж) при джамбазите-страх ме е да мисля за какво иде реч!
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Митак не оспорвам по никакъв начин твоите знания и умениоя! Наясно съм че си прав, но твоята гледна точка е на човек който се занимава с автомобили и то основно повредени такива! А моята гледна точка е на човек който си е купил кола за да му служи, а не да и робува! Представи си аз съм на 480 км. от София, а тук няма сервиз който да се наеме да проверява клапани и да ги регулира. Няма как да се хвана веднъж в годината да бия до София, да търся къде да отсядам и т.н. заради едни клапани. Затова ще карам, като се разхлопа или ще се правя глава или в мобилето. Но немога да не отбележа, че с този мотор имам познати 5 даже 6 мои познати, на всиките им знма колите и на нито една не е правен реглаж, а колите са в дизпазона 200к. до 300+ и са навъртели доста километри в България.
- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Пак се зададе конкретен въпрос, и пак няма отговор.
Нека този път въпроса е към конкретен човек - fordmaniac.
Не целя да се заяждам или нещо подобно, просто да се споменат едни цени, за да може човек да си направи сметката.
Поздрави !
Нека този път въпроса е към конкретен човек - fordmaniac.
Не целя да се заяждам или нещо подобно, просто да се споменат едни цени, за да може човек да си направи сметката.
Поздрави !
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Като се пита за цената на реглаж на клапани на мен ми протече мисъл(
) как аджеба се прави въпросният реглаж, защото, ако не греша според мен има 2 варианта:
1-реглаж с размяна на местата на чашките, и или пилене на същите
2-реглаж със смяна на нови чашки
При вариант 1 циментацията на чашките, каквато имат фабрично вече липсва и издръжливостта им на износване вече е съвсем друга-може би заради това се налага следващ реглаж на 20000км.?
Поздрави!


1-реглаж с размяна на местата на чашките, и или пилене на същите
2-реглаж със смяна на нови чашки
При вариант 1 циментацията на чашките, каквато имат фабрично вече липсва и издръжливостта им на износване вече е съвсем друга-може би заради това се налага следващ реглаж на 20000км.?
Поздрави!
Много автомати-слаби резултати!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Циментацията на чашките не се пипа, гогато се шлайфат, защото се обработват отдолу. Причината да се налага регулиране не е в тях, а в износването на леглото на клапана.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
За една вечер ела у нас, какъв е проблема? Друг вариант, който мога да предложа от май месец натам транспортирам до София и обратно, ама 2 седмици ще си без кола, че през седмица презкачам! Ти решаваш, аз мога това да предложа като помощ.ADDimitrov написа: ↑25 яну 2022, 13:21Няма как да се хвана веднъж в годината да бия до София, да търся къде да отсядам и т.н. заради едни клапани.
времето е като парите-никога не стига
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1623
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Към ADDimitrov , аз казвам за техническите аспекти, а възможностите на собственика са друго нещо. Той Пепи 1 е предложил помощ
. Само спри да вдигаш бройката на познатите с 200 че и 300 хил кМ. че става смешно. А и ако твоите клапани изгорят, това какво ще промени, че на други не са?!
Към F Focus : Прочети това, което си написал и включи малко мислене. Ще ти дам насока. Клапаните горят от намаляне на хлабините от бачкане на газ. Ако, повтарям АКО някъде по пула падне циментация в резултат на интервенция и се износят какво би се случило с хлабините???? Правилният отговор е хлабината ще се увеличи! И това във времето нататък. Тогава отпада нуждата от следващи намеси?!
С тези приказки за пуловете и циментация някакъв майстор в София беше успял да убеди обственик на 2.0 145 ( не помня в какво купе ) за реглаж със смяна на пулове! Реглажа струвал 510 лВ ! Яко, а?
Поздрави.

Към F Focus : Прочети това, което си написал и включи малко мислене. Ще ти дам насока. Клапаните горят от намаляне на хлабините от бачкане на газ. Ако, повтарям АКО някъде по пула падне циментация в резултат на интервенция и се износят какво би се случило с хлабините???? Правилният отговор е хлабината ще се увеличи! И това във времето нататък. Тогава отпада нуждата от следващи намеси?!
С тези приказки за пуловете и циментация някакъв майстор в София беше успял да убеди обственик на 2.0 145 ( не помня в какво купе ) за реглаж със смяна на пулове! Реглажа струвал 510 лВ ! Яко, а?
Поздрави.
Последна промяна от fordmaniac на 26 яну 2022, 15:00, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 31 май 2017, 10:39
- Модел на автомобила: Фокус 1.6 16 2001г Фабия 1.9 sdi 2005г
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
И колко е проверка и регулиране при Вас ?
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Митак-не споря с теб и мисля, колкото мога в случая...fordmaniac написа: ↑26 яну 2022, 13:14Към ADDimitrov , аз казвам за техническите аспекти, а възможностите на собственика са друго нещо. Той Пепи 1 е предложил помощ. Само спри да вдигаш бройката на познатите с 200 че и 300 хил кМ. че става смешно. А и ако твоите клапани изгорят, това какво ще промени, че на други не са?!
Към F Focus : Прочети това, което си написал и включи малко мислене. Ще ти дам насока. Клапаните горят от намаляне на хлабините от бачкане на газ. Ако, повтарям АКО някъде по пула падне циментация в резултат на интервенция и се износят какво би се случило с хлабините???? csm_ventilfuehurng-grafik_b9d43dffcd.jpg

Ще се радвам да обясниш накратко, като как протича процеса по реглаж на клапаните на тези двигатели, когато ти е удобно, и ако желаеш, разбира се-нямам никакво намерение да се юрна сам да го правя!

Ако не греша се започва със сваляне капака на клапаните, сваляне на разпр. валове...
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Мисля че гледах клипчета при руснаците 

-
- потребител
- Мнения: 537
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Водачите на таксита в София закупили нови лизингови автомобили от известна корейска марка са задължени да проверяват клапани на 20хил.км.Тази услуга им струва 200-250лв.(по цени от миналата год.).В същото време необходимостта от реглаж в рамките на лизинговия период от 5год. е по-скоро изключение отколкото практика.При това говорим за автомобили дето се карат 24/7.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1623
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Сузуки Игнис '08 1.3 VVT за реглаж на клапани:
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Това след какъв пробег след монтиран ГИ на LPG?
Поздрави!
Поздрави!
Много автомати-слаби резултати!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1623
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Труден въпрос. Около 12 х.кМ. от сегашния собственик. Слагана е в България при предишен собственик газовата. Хлабините на клапаните паднали критично, вече се отразяваха на работа на мотора, паднала мощност... За сега стана.
Поздрави.
Поздрави.
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Предишната ми кола я карах на какви ли не смеси на газ и не мръдна ни един клапан за 100к км, що?
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Има 2 варианта. Първият е, че старите двг са били по-приспособими за газови уредби. Тогава и газовите не са това което са днес. Втория вариант е, това че някой не регулира клапаните на някакъв пробег20-50 000/ не значи, че не е трябвало или не трябва. Има много шофьори, които не се интересуват много от автомобилите си, няма значение дали трака, тропа, пуши и т.н.Също има такива, които по 4-5 години карат само със зимни гуми. Има много фактори, които влияят на "вървежа" на допълнително газифициран автомобил, като горива, масла, монтаж и настройка на газовата и не на последно място правилното и навременно обслужване.
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Бяха вечни старите коли. Сега спокойно сменяш двигател по гаранция на 50 хилlubomirov89 написа:Предишната ми кола я карах на какви ли не смеси на газ и не мръдна ни един клапан за 100к км, що?
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
4 опела съм карал - никога не съм правил клапани, освен на на последния на който на бензин му беше изгорял единия клапан и строшено бутало и сегменти на различни цилиндри, та му правих осн. ремонт още докато го купих. Но след това на същата кола пак се строши клапан и парчетата се бяха разлетяли по цилиндрите. Така че не е баш така с клапаните...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта