Теч на масло от капачката
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Поредният ти безполезен и безсмислен пост-само лично мнение-моля никой да не се обижда!
Пак ти казвам наздраве-пийни нещо, бе човек, че и ти да ми кажеш "наздраве", ок, пък после да спорим(ама на ЛС)!
Но наистина спирам да пиша по тази тема-руснаците правят сума ти реални експерименти, за да се установят основните проблеми за разхода на масло, пък ти си оставаш с учебниците, които си чел някога-хубаво...Ама науката се развива и се налага непрекъснато да се чете и гледа, и човек да продължава да се учи-още повече, че едновремешните двигатели имат съществени разлики към по-лошо, що се касае до издръжливостта им по ред причини. Инак и, аз съм изчел много учебници по темата преди доста години и намирам разликите-за съвременните двигатели учебници не съм чел-признавам си, щото явно за тях критериите и истината е изопачена, не е, като преди години!

Пак ти казвам наздраве-пийни нещо, бе човек, че и ти да ми кажеш "наздраве", ок, пък после да спорим(ама на ЛС)!

Но наистина спирам да пиша по тази тема-руснаците правят сума ти реални експерименти, за да се установят основните проблеми за разхода на масло, пък ти си оставаш с учебниците, които си чел някога-хубаво...Ама науката се развива и се налага непрекъснато да се чете и гледа, и човек да продължава да се учи-още повече, че едновремешните двигатели имат съществени разлики към по-лошо, що се касае до издръжливостта им по ред причини. Инак и, аз съм изчел много учебници по темата преди доста години и намирам разликите-за съвременните двигатели учебници не съм чел-признавам си, щото явно за тях критериите и истината е изопачена, не е, като преди години!

Последна промяна от F Focus на 20 мар 2022, 21:06, променено общо 1 път.
Много автомати-слаби резултати!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
При линейните скорости на движение на буталата и инерцията на масата на засмуканото масло (както и вискозитетът му), гравитацията е последният фактор. Освен това, бензиновите двигатели в ненатоварен режим работят с подналягане и освен през гумичките, в цилиндрите се засмуква масло покрай полите на буталата (огромна площ, сравнена с няколкото стотни от милиметъра процепи между стебло и водач на клапан), след като са били оплискани от размотаващият се насам-натам колянов вал, при движението им нагоре.ivchotr написа: ↑20 мар 2022, 20:36... И понеже гравитацията обикновено дърпа всяка материя, която има маса, към центъра на планетата, маслото неминуемо ще се опитва да се стече в картера на двигателя. По този начин това, което е влязло в цилиндрите и не е изгоряло там, може да слезе в картера единствено покрай буталата, респективно покрай сегментите...
Слагаш (или някой преди теб) веднъж калпаво масло, юрваш еднократно возилото в червения сектор, да видиш "колко вдига", попрегаря малко масълце по маслените сегменти и се започва - бавно и полека... докато трябва да изчоплиш сегментите от каналите.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Пустият му, Оги!
Спомени нещичко за качеството на маслото, де, както и за пробегът на замяната му!

Спомени нещичко за качеството на маслото, де, както и за пробегът на замяната му!

Много автомати-слаби резултати!
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
"Пиенето" и "Наздраве-то" са оксиморон. Пиеш ли, по-добре си мълчи. Че като викаш наздраве, пиеш повече и работата става зле.
П.П.
Очевидно няма смисъл да се хабя.
Колегата с двата литра за 10000 км е най-добре да си погледне уплътненията на клапаните. Все още е в първата фаза, явно. Оги говори от личен опит. Аз също. Руските фенове да си пият там каквото пият и да продължават да се правят на майстори. Наздраве
П.П.
Очевидно няма смисъл да се хабя.
Колегата с двата литра за 10000 км е най-добре да си погледне уплътненията на клапаните. Все още е в първата фаза, явно. Оги говори от личен опит. Аз също. Руските фенове да си пият там каквото пият и да продължават да се правят на майстори. Наздраве

И това е вярно, но докато се стигне до там да се разхлопат така буталата и сегментите, уплътненията са сдали няколко пъти багажа. А и маслото се просмуква надолу и при неработещ двигател. Както и да е, нямам намерение да влизам в спорове.OgiDogi написа: ↑20 мар 2022, 21:04
При линейните скорости на движение на буталата и инерцията на масата на засмуканото масло (както и вискозитетът му), гравитацията е последният фактор. Освен това, бензиновите двигатели в ненатоварен режим работят с подналягане и освен през гумичките, в цилиндрите се засмуква масло покрай полите на буталата (огромна площ, сравнена с няколкото стотни от милиметъра процепи между стебло и водач на клапан), след като за били оплискани от размотаващият се насам-натам колянов вал, при движението им нагоре.
Слагаш (или някой преди теб) веднъж калпаво масло, юрваш еднократно возилото в червения сектор, да видиш "колко вдига", попрегаря малко масълце по маслените сегменти и се започва - бавно и полека...
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Както казах четящите тук да преценят-толкоз от мен по темата!
Поздрави!
Поздрави!
Много автомати-слаби резултати!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
При канали за оттичане по-ниско от водачите на клапаните и неработеща мазилна система?
Път 1 - през гумичките и водачите, някакви минимални луфтове на диаметър някакви милиметри, ~0.03 mm на диаметър 7-8 mm или периметър 25 mm = 0.75 mm2 на клапан без да зачитаме гумичките изобщо(1.5 mm2 за цилиндър на двигател двувалка)
Път 2 - спечени сегменти, колкото и да е "цилиндър", все пак е конус и в долния край е по-голям диаметърът. Набити в каналите спечени сегменти, при засмукване на горивна смес в долния край на хода (максимален вакуум), все едно ги няма и каквото е имало покрай полата на буталото - влиза в цилиндъра за следващият такт "компресиране и запалване". Някакви 0.05 mm, ама по целия периметър на ~80 mm диаметър = 250 mm, нещо от порядъка на 12.5 mm2 за всеки цилиндър. Нищо разлика, няма и 10 пъти.
Път 3 - прегоряла гарнитура, един бог знае колко минава, може и 1/100

Път 4 - картерна вентилация, през спечените сегменти влизат изгорели газове с висока температура и изпаряват част от маслото. Понеже също така създават и налягане, изпаренията се продухват през картерната вентилация към всмукателния колектор и си постъпват нормално през портовете за изгаряне в цилиндрите. Познава се по силно омазненият дросел и въздуховодът към него.
Избери си.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Пореден респект към отговорите ти, Доги!
За пореден път те моля да не се отказваш да отговаряш тук!
За пореден път те моля да не се отказваш да отговаряш тук!
Много автомати-слаби резултати!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Човека пита конкретно а вие къде отидохте?ADDimitrov написа: ↑19 мар 2022, 09:47След смяна на капачката, теча се оказа от тези два болта приложени на снимките! Дали е гарнитура или болтовете са за притягане?
П.П. 200гр/1000Км си е нормален разход на съвременните мотори с къси поли.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Ей го до къде се стига заради нерегулирани клапани и вдървени до разпадане "гумички". Буталата бяха със сериозно нагорели от маслото чела и сравнително подвижни сегменти.
Два издухани изпускателни клапана, с липсващи парчета от тях.
Два издухани изпускателни клапана, с липсващи парчета от тях.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Що не споменеш, че до това се стига, и заради използването на некачествено масло и заради удължен интервал на замянатама му, а ?!?!?!
Кво пише по темата, в учебниците, които си чел някога си ...?

Кво пише по темата, в учебниците, които си чел някога си ...?



Последна промяна от F Focus на 20 мар 2022, 22:58, променено общо 1 път.
Много автомати-слаби резултати!
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Ами винаги съм ползвал проверени и качествени масла, без да се стискам за цената им. За предишните собственици не мога да гарантирам. И да, скапаното масо също е проблем. Кога съм спорил за това? Но да очакваш, че двигателят ще се оправи, като му смениш маслото с по-добро, е наивно.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
HACKO написа: ↑20 мар 2022, 21:58Човека пита конкретно а вие къде отидохте?ADDimitrov написа: ↑19 мар 2022, 09:47След смяна на капачката, теча се оказа от тези два болта приложени на снимките! Дали е гарнитура или болтовете са за притягане?
П.П. 200гр/1000Км си е нормален разход на съвременните мотори с къси поли.
Радвам се, че видя най-накрая разликата м/у едновремешнните и сегашни двигатели, Наско!
Поздрави!
Много автомати-слаби резултати!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
А не, не съм съгласен, това че сегашните мотори са калпави и горят масло не значи че по конструкция са различни.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 537
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Kъм колегата ADDimitrov.Смени гарнитура капак клапани.Вземи качествена и я сложи каткто трябва-последователност и точен момент на затягане.Има голяма вероятност да останеш приятно изненадан от получените резултати в т.ч. и от разхода на масло.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Ще се наложи да попромениш мнението си, Наско!

С уважение!
Много автомати-слаби резултати!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Откакто Ото го е измислил, ДВГ не се променил особенно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Наистина не разбирам защо мислиш така а, си Модератор тук, Наско! Нещо четеш ли, гледаш ли, интересуваш ли се накъде отива "развитието" на двигателите? За мен е ясно, че НЕ!
Sorry за откровеността, която вероятно няма да се толерира, но изобщо не ми пука-истината преди всичко!
Поздрави!
Sorry за откровеността, която вероятно няма да се толерира, но изобщо не ми пука-истината преди всичко!
Поздрави!
Много автомати-слаби резултати!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Абе, променил се е - къде за добро, къде пък не...
Високооборотните модерни двигатели си искат бутала тип "блондинка" - кухи и с къси поли, но нямат добро охлаждане поради малка маса (малък топлинен капацитет) и намалена контактна площ с цилиндъра и респективно с охладителната система. Това води до прегряване и коксиране на маслото в каналите на сегментите (близо до челото на буталото и най-високите температури), особено ако не е качествено. От там - по-тънки масла, за по-голяма течливост по магистралите и плискане в картера (че и пръскалки под буталата), а като сложиш "по-гъсто 'щото двигателя е сигурно на 250+К километра" и после се чудиш защо почва да го гори. Ами, заради това - по-гъстото се придвижва по-бавно, поради по-високата си плътност акумулира повече топлинна енергия и стига по-високи температури, водещи до коксиране.
-
- потребител
- Мнения: 537
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
Ако някои хора са решили, че във всяка една тема трябва да си мерят пишките , то не виждам с какво помагаме на автора на темата.Съжалявам.че го казвам но виждам,че тези които трябва да съблюдават за правилата също ги нарушават.
- MamaMy
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
- Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от капачката
За съжаление целият форум е обърнат на мерилня. Не разбрах само тиквените медали къде ги раздават. Това за мен не е форум на любители на автомобили. Това е форум на избивачи на комплекси. Призовавам Ви да се вземете в ръце.
Ако сте пили по едно, по-добре не пишете. Явно алкохола ви избистря мисълта, но не ви удължава пишлетата. Не се предобряйте!
Ако пък сте недоволен от даден майстор, достатъчно е да си напишете възражението ясно и кратко. Тук не е КЗП. Най-много някой да изрази съчувствие.
Ако сте много доволен от същия, не му ставайте адвокат! Не му помагате особено. Не пречи да си го похвалите в отделна тема.
Ако вие сте самия майстора, за опровержението важат същите правила.
Ако сте най-умният, най-разбиращия, най-можещия и знаещия от всички в този форум, значи не сте за тук. Спрете всякакво пиене и утре на трезва глава си напишете СВ и молба за започване на работа в НАСА или във Ф1. Ако все пак не ви одобрят, значи пиенето ще да е било повече и от егото ви. Извинявам се за дългият пост и се надявам не само трезвите да го прочетат
Ако сте пили по едно, по-добре не пишете. Явно алкохола ви избистря мисълта, но не ви удължава пишлетата. Не се предобряйте!
Ако пък сте недоволен от даден майстор, достатъчно е да си напишете възражението ясно и кратко. Тук не е КЗП. Най-много някой да изрази съчувствие.
Ако сте много доволен от същия, не му ставайте адвокат! Не му помагате особено. Не пречи да си го похвалите в отделна тема.
Ако вие сте самия майстора, за опровержението важат същите правила.
Ако сте най-умният, най-разбиращия, най-можещия и знаещия от всички в този форум, значи не сте за тук. Спрете всякакво пиене и утре на трезва глава си напишете СВ и молба за започване на работа в НАСА или във Ф1. Ако все пак не ви одобрят, значи пиенето ще да е било повече и от егото ви. Извинявам се за дългият пост и се надявам не само трезвите да го прочетат

По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта