ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
Нито една. При тези съм сигурен, че резултатите ще са още по-трагични за къси разстояния.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
При мен са около 1500 лв спесетени на година от разликата в цената. Карам на газ от 1997 г., както писах май по-горе. Цените на горивата бяха различни от сегашните, но все пак е спестена една сериозна сума. За 10 лв на месец не си заслужава да купуваш уредба. От друга страна с тези 100 лв на година могат да се платят прегледът и данъкът. При мен, примерно, стигат.
Знам всички вицове за Форд 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1623
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
Това, което аз съм разбрал след над 600-700 хил. км минати на газ е, че ако искаш да караш на газ трябва да си вземеш кола, която е ПОДХОДЯЩА за газ.
Съвременните двигателите с директно впръскване имат по-висока степен на сгъстяване от тези с разпределеното и сместа ще детонира ако я забъркваш извън цилиндрите. Недай си боже и да е турбо. Единственият начин да го направиш както трябва е директно впръскване в цилиндъра на течна фаза газ, но там уредбата не е 1500 лв.
Иначе могат да ти обещават много неща, а за експериментите после плащаш лично ти.
Ако ще си купуваш директно впръскване и ще го газифицираш за икономия - по-добре си купи дизел.
Естествено, това си е лично мое виждане, към което обаче се придържам вече 27 години сравнително успешно.
Съвременните двигателите с директно впръскване имат по-висока степен на сгъстяване от тези с разпределеното и сместа ще детонира ако я забъркваш извън цилиндрите. Недай си боже и да е турбо. Единственият начин да го направиш както трябва е директно впръскване в цилиндъра на течна фаза газ, но там уредбата не е 1500 лв.
Иначе могат да ти обещават много неща, а за експериментите после плащаш лично ти.
Ако ще си купуваш директно впръскване и ще го газифицираш за икономия - по-добре си купи дизел.
Естествено, това си е лично мое виждане, към което обаче се придържам вече 27 години сравнително успешно.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
Верно ли? Особено, с по-устойчиво на самозапалване гориво, като пропан-бутанова смес?
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
2тата генерация SkyActive на Мазда е със степен на сгъстяване 14:1. Няма ли да "чука аванса" на всеки цикъл?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
Щом не"чука" на бензин, няма как да "чука" на пропан-бутан.
Да го обосновем научно-популярно:
Бензинът е лесно запалима течност, влизаща на микроскопични но все пак капки с огромно количество молекули в тях, която с повишаване на температурата в горивната камера, в следствие на компресирането, е склонна да се самовъзпламени (n-Octane autoignition T = 210°C). Една молекула да се запали, поради близостта с останалите ще прехвърли огънчето и процесът е необратим. За да се избегне това явление, към бензина се добавят примеси, повишаващи температурата на самозапалване, респективно - устойчивостта му, като този фактор се индикира с т. нар. "октаново число". Колкото е по-високо, толкова е по-устойчив бензинът на самозапалване при компресиране. Повишената устойчивост позволява по-прецизен контрол на запалването с искра и съответно - по-оптимално изгаряне и евентуално повишена мощност във високите обороти на двигатели с повишена компресия или принудително пълнене.
Пропан-бутановата смес, като съчетание на газове, молекулите на които се разлетяват във всички посоки по време на смесообразуването, изисква повече топлинна енергия, за да се загреят въпросните молекули до степен да се предизвика разпадането им на въглерод и водород и свързването им с кислорода в горивната камера - запалване (Propane autoignition T = 470°C, Butane autoignition T = 275°C). Една молекула да се запали, разстоянието до съседните може да е достатъчно, за да не се прехвърли огънчето. Затова и обеднена смес на газ има по-висока склонност към пропуски в запалването.
Повече топлинна енергия може да се получи при по-висока компресия и ако бензинът в споменатият двигател не се самозапалва, няма как пропан-бутановата смес да се самозапали.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
Ммммм, да. Доколкото знам пропан-бутанът е с октаново число 102 - 108, според зависи. В началото "гърмяха" генерациите на двигатели, които са инжекциони, ама с набити обикновени газови уредби. Та им слагаха едни "клапани" на гофрите покрай въздушния филтър, че като тресне, да го отнесе "клапанът". Той поне се възстановяваше лесно с подръчни материали дори и на път.
Знам всички вицове за Форд 

- npace
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 10 дек 2006, 19:19
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC
- Местоположение: Пловдив/Смирненски
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
Г-н imitev, много хора говорят за течна фаза защото някой им е казал. Същото беше и като по новините казаха през февруари 2020 че бутилки над 10 години се сменят и народа се юрна. Нямаше такъв закон към февруарска дата 2020 година. Наредбата беше променена през септември 2020 и влезе в сила на 12.11.2020 г. Същото е и с този който ти е казал за течната фаза. Има доста системи течна фаза. Знаете ли къде впръскват газта тези системи?
Поздрави от стар член на клуба каращ все още Сиера! Наздраве!
Поздрави от стар член на клуба каращ все още Сиера! Наздраве!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
Международните нормативни документи от организации, в които държавата ни като такава е член, са минимумът. Нашите закони и разпоредби трябва да са съобразени и могат само да бъдат по-строги, но не и по-либерални. Въпросните правила на Икономическата Комисия на Европа са влезли в сила на 9 октомври 2014 г., с което постановените в тях изисквания би следвало да са задължителни на нашата територия от тази дата нататък.СБА написа: От официален отговор на ИААА след запитване от СБА става ясно, че на първоначална проверка подлежат автомобилните газови уредби, които са допълнително монтирани в моторните превозни средства след 1 септември 2014 г.
...
Друг спорен момент през последните дни е така коментираният срок на експлоатация на бутилките. Според ИААА изискванията към автомобилните газови уредби, работещи с втечнен нефтен газ (пропан бутан) са определени в Правило № 67 на ИКЕ на ООН, а към тези работещи със сгъстен природен газ (метан) в Правило № 110 на ИКЕ на ООН. В Правило № 67 на ИКЕ на ООН не е предвиден максимален експлоатационен срок на резервоарите (бутилките) за пропан бутан, поради което е прието за експлоатационен срок на резервоарите (бутилките) за пропан бутан да се взема предвид срока, заложен от производителя, който обикновено е 10 години. В Правило № 110 на ИКЕ на ООН е предвиден максимален експлоатационен срок на резервоарите за метан от 20 години.
Тъй че, закон е имало, поводът за масовите проверки и "насилствената" смяна на резервоарите за втечнен нефтен газ през февруари 2020 беше една експлозия на автомобил с жертви в Добрич в края на 2019 - кандидат бакшиш си монтирал сбирщайна газова и напънал бутилка за пропан-бутан на зарядно за метан.
Последна промяна от OgiDogi на 21 апр 2022, 12:27, променено общо 1 път.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
Европейските закони обикновено не се прилагат директно и е редно местното законодателство да ги въведе със свои нормативни актове. В общи линии можем да прекараме бутилките през преглед и водна проба с високо налягане. Ако издържат пробата, срокът на годност им се удължава. Услугата обаче се заплаща и ако случайно бутилката се предаде, парите за теста си остават за сметка на собственика. Затова повечето хора предпочетоха просто да си сменят бутилките с нови. Интересното е, че в разпоредбата е въведено изискване за налягане при пробата, което надвишава няколко пъти максималното налягане, което изобщо може да бъде създадено от зареждащата колонка. Което по същество е пре-пре-презастраховане или е просто начин да се осигури оборот на продукцията на някои фирми.
Знам всички вицове за Форд 

- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
От личен опит знам, че при евро директиви противоречащи на нашите, държавните институции прилагат изгодната за тях и в ущърб на нас. Друго нещо за което се сетих, за домакинска газ се продават/заменят 2 модела бутилки. Сини и жълти/да не им правя реклама на фирмите/, 100% съм сигурен, че нито една от двете проверяват всеки път бутилката. Само пълнят и запечатват. Ако обаче стане инцидент, виновен ще е потребителя, тъй като ще бъде обвинен за неспазване на безопасно ползване. Също така ще се изтъкне, че всичко се проверява при всяко зареждане, затова проблема е при потребителя. Моля да ме изивините ако не съм разбрал точно темата, но не карам на газ. А истерията по смяна на стари с нови бутилки мисля беше към 2012-14 г. Добре е според мен, че е имало малко паника, защото газта не е нещо обикновено, а опасно. Ако не се спазват правилата за безопастност стават сериозни инциденти, и то не само с различните видове газови уредби.
времето е като парите-никога не стига
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
За 10 години с АГУ сте си изплатили колата няколко пъти. А вие ми приказвате за някаква скапана бутилка, дето струва 150 лв. 

- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
То си е народна психология, защо да се дават пари за ново, като старото работи
Според мен не е важно колко години караш на газ, а колко км - за да се изплати. Има хора, които и 5000 км на година не могат да навъртят.


времето е като парите-никога не стига
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
С една година, на следващата пак, не си струва.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
А бе и ти си прав.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
Айде да се придържаме към темата, а не кой-каквото му скимне извън нея да поства, ок?
Ако някой не може да изкаже компетентно мнение, визирайки ГИ в двигател с директно впръскване да замълчи завинаги, че аман от "специалисти", баси!
Ако някой не може да изкаже компетентно мнение, визирайки ГИ в двигател с директно впръскване да замълчи завинаги, че аман от "специалисти", баси!

Много автомати-слаби резултати!
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
Ами придържай се, ве. Стига спами. Кажи нещо по темата, че да научим и ние.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?
Ти си този, мойто спами и е вреден при всяка тема! Изненадан ли си-аз не съм!
Всички потребители четат и се ориентират за какво иде реч

Всички потребители четат и се ориентират за какво иде реч
Много автомати-слаби резултати!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта