Някои въпроси относно газов инжекцион
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
На мен газовата рейка не ми харесва, но по-важно е Оги Доги да си каже мнението.
Много автомати-слаби резултати!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Не е Фобус.
http://tegas.lt/new/en/te-pm/
http://tegas.lt/new/en/te-pm/
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Точно под инжекторите има някакъв надпис, ама не си го снимал! Мяза на нещо италинска с подменяни инжектори! Изпарителя прилича малко на някаква стара версия на БРЦ.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Протече ми мисъл към автора на темата Шифт(
):
1. Посети ли газов сервиз, както ти препоръчах-не, нали? Щото по снимки само и кола, и жена не се избират, и разбират какви са!
2. Имаш ли проблеми с ГИ?
3. Ако нямаш карай и си свиркай-ако възникнат проблеми в читав газ-сервиз всичко ще ти кажат относно марка, модел, и т.н.
Разбирам, че е нормално да се интересуваш от какви компоненти е съставен ГИ( на твое място и аз бих бил същият), но важното е да работи коректно и безпроблемно.
Т.е. искам да ти кажа да живееш спокойно, да ти пожелая ГИ да е безпроблемен, пък, ако нещо-някога се скапе (случва се) тогава всичко ще разбереш какво-що е
Поздрави и наздраве!

1. Посети ли газов сервиз, както ти препоръчах-не, нали? Щото по снимки само и кола, и жена не се избират, и разбират какви са!

2. Имаш ли проблеми с ГИ?
3. Ако нямаш карай и си свиркай-ако възникнат проблеми в читав газ-сервиз всичко ще ти кажат относно марка, модел, и т.н.
Разбирам, че е нормално да се интересуваш от какви компоненти е съставен ГИ( на твое място и аз бих бил същият), но важното е да работи коректно и безпроблемно.
Т.е. искам да ти кажа да живееш спокойно, да ти пожелая ГИ да е безпроблемен, пък, ако нещо-някога се скапе (случва се) тогава всичко ще разбереш какво-що е

Поздрави и наздраве!

Много автомати-слаби резултати!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Голям сбирщайн:ADDimitrov написа: ↑29 мар 2022, 19:40Точно под инжекторите има някакъв надпис, ама не си го снимал! Мяза на нещо италинска с подменяни инжектори! Изпарителя прилича малко на някаква стара версия на БРЦ.
турска рейка ALBIEN, най-ефтинджос
изпарител полски LPGTECH, сравнително висок клас
контролер неизвестен, по копчето не мога да го разпозная, подозирам нещо екзотично (примерно УлтраГаз) чакаме снимка.
@Shift
Проследяваш кабелите от газовата рейка и ще откриеш контролера.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Поздрави, Оги-да си здрав и да продължаваш да си активен тук в полза на питащите люде, защото за мен ти си капацитетът относно газта, и не само(лично мнение)!
Понеже стана късно няма да ти кажа "наздраве", ами ще ти пожелая лека нощ!
Понеже стана късно няма да ти кажа "наздраве", ами ще ти пожелая лека нощ!

Много автомати-слаби резултати!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Оги, копчето го има на линка който съм сложил по-горе. Ама и аз споделям мнението на Пламен, ако си работи какво значение има каква е уредбата, предполагам че човека няма да тръгне да прави настройки.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
На линия ли се бе, Наско?
Радвам се, защото ти искам прошка, ако съм те обидил, което е много вероятно-като си чета тук някои постове ме хваща срам, но не ми е проблем да си го призная.
Такива извинения съм изпращал на други на ЛС, но на теб мисля, че е редно да го направя по-публично, така да се каже.
П.С. С когото и да съм се дракал, или някак обидил в спор не съм оставал с лоши чувства към никого!
Извинявам се, че няма общо с темата-просто си търсих повод да го кажа!
И, като бонус няма да присъствам на Събора, че да се налага да ме изтърпите!
Радвам се, защото ти искам прошка, ако съм те обидил, което е много вероятно-като си чета тук някои постове ме хваща срам, но не ми е проблем да си го призная.
Такива извинения съм изпращал на други на ЛС, но на теб мисля, че е редно да го направя по-публично, така да се каже.
П.С. С когото и да съм се дракал, или някак обидил в спор не съм оставал с лоши чувства към никого!
Извинявам се, че няма общо с темата-просто си търсих повод да го кажа!

И, като бонус няма да присъствам на Събора, че да се налага да ме изтърпите!

Последна промяна от F Focus на 29 мар 2022, 23:34, променено общо 1 път.
Много автомати-слаби резултати!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Ако софтуерът е това от картинката, доста е информативен и явно е приличен контролер с възможност за сравнително прецизна настройка. За уредбата от картинката мога да кажа от пръв поглед, че дюзите искат разпробиване.

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Я-и Оги не спи, радвам се!
Оги-искам да те помоля, когато имаш време(и желание) драсни някой ред относно компонентите на ГИ, както и за това кой-за какво отговаря, каква е функцията му и т.н.-за обща култура и просвета. Мисля, че ще е много полезно за мнозина.
Аз си признавам, че не съм в час по темата много-много(да не кажа хич), ама знам какво е газова рейка и моята каква е-"Баракуда"!
Ама тук Наско заговори за нЕкви контролери-монтролери..., пък било важно...и ми обърка представите (
) тВа пък кво е, тъкмо реших, че съм в час донякъде, пък то какво се оказа...
Шегувам се, разбира се-ГИ винаги ми е била "тера-инкогнита", заради което чета внимателно и с интерес отговорите на добрите капацитети по темата.

Оги-искам да те помоля, когато имаш време(и желание) драсни някой ред относно компонентите на ГИ, както и за това кой-за какво отговаря, каква е функцията му и т.н.-за обща култура и просвета. Мисля, че ще е много полезно за мнозина.
Аз си признавам, че не съм в час по темата много-много(да не кажа хич), ама знам какво е газова рейка и моята каква е-"Баракуда"!




Шегувам се, разбира се-ГИ винаги ми е била "тера-инкогнита", заради което чета внимателно и с интерес отговорите на добрите капацитети по темата.
Много автомати-слаби резултати!
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Здравейте и благодаря на всички включили се!
За съжаление колата за три-четири дни отиде на тенекеджия и не е при мен, за да снимам и разгледам.
Причината да питам е,че рядко при мен на газ - основно на ниски обороти и вероятно бутилка с вече малко количество газ, излиза грешка Р0171 /бедна смес/, а ако включа климатик двигателят претреперва. Той този двигател /1,6 Ztec/ по принцип си е с ниски обороти на празен ход, но с климатик направо се мъчи. Тъй като имаме фирмени сервизи или представители на марки газови уредби в града /Плевен/ ми се щеше да знам къде да ида, т.е. при някой който би имал софтуера да обогати сместа на ниски обороти. Дросела и моторчето за празен ход са почистени, свещи са сменени,почистен PCV, вакум не откривам и колата работи идеално на бензин.Тя и на газ работи идеално с изключение на грешката за бедна смес и осезаемото претреперване на климатик на ниски /сменени са горните два тампона на двигателя също/.
П.С. Предишният собственик ми сподели при продажбата,че скоро при посещение при газаджия е сменял рейка,тъй като старата била вече на доста километри.
За съжаление колата за три-четири дни отиде на тенекеджия и не е при мен, за да снимам и разгледам.

Причината да питам е,че рядко при мен на газ - основно на ниски обороти и вероятно бутилка с вече малко количество газ, излиза грешка Р0171 /бедна смес/, а ако включа климатик двигателят претреперва. Той този двигател /1,6 Ztec/ по принцип си е с ниски обороти на празен ход, но с климатик направо се мъчи. Тъй като имаме фирмени сервизи или представители на марки газови уредби в града /Плевен/ ми се щеше да знам къде да ида, т.е. при някой който би имал софтуера да обогати сместа на ниски обороти. Дросела и моторчето за празен ход са почистени, свещи са сменени,почистен PCV, вакум не откривам и колата работи идеално на бензин.Тя и на газ работи идеално с изключение на грешката за бедна смес и осезаемото претреперване на климатик на ниски /сменени са горните два тампона на двигателя също/.
П.С. Предишният собственик ми сподели при продажбата,че скоро при посещение при газаджия е сменял рейка,тъй като старата била вече на доста километри.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
На моята притеперването на празен ход изчезна като смених кабели и свещи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Малкото газ в бутилката не е причина за запис на грешка за бедна смес. Трябва уредбата да е изключително некадърно настроена механично и софтуерно, че да я докара до там. Дори и да свърши течната фаза, налягането в резервоара е поне 4-5 бара и е достатъчно да захранва празния ход - редукторът го намаля според настройките до 1-1.5 и единствено при подаване на газ, дебитът на газовата фаза през тръбичката ще ограничи пълненето, но тогава трябва контролерът да изпищи и да мине на бензин.
Има си основни параметри, като температури на превключване, допустимо минимално/максимално налягане на газта и време за възстановяването му, които е по-добре да се оставят със "заводски" настройки - не напразно производителите са ги заложили, чели са дебели книги и са правили лабораторни упражнения. Дозирането е въпрос на познания за горивния процес и адаптивните функции на бензиновия компютър. На посоченият газов контролер (ако е същият от линка и софтуерът е показаният на картинката) могат да се направят настройки, близки до идеалната работа - само трябва с помощта на червените точки да се докара зелената линия точно върху жълтата. В това положение, бензиновият компютър не вижда нужда да прави ± корекции на инжекторните времена и съответно няма да записва грешки за неправилна горивна смес.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
От кабели и свещи ще се чувства неравномерна работа и на бензин. По-слабо, наистина, но ще се чувства. Тук дойде моментът за въпроса откога не са регулирани клапаните 

Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Вероятно никога.
Личното ми разследване сочи, че надали в Бг. има читави специалисти, които се наемат с процедурата, колкото са пръстите на едната ми ръка(или крак-слава Богу всичките са налични
). Всъщност освен Митака не разбрах някой да извършва тази дейност, но за страната допускам, че може да се намерят още неколцина.
Повечето казват-карай, докато можеш и после ела-ще свалим главата, ще я ревизираме, ще сменяме клапани, ще оправим леглата им, след което си ТОП...и те така...
Поздрави!
П.С. Наясно съм, че не е баш по темата, ама стана дума за реглаж на клапани и винаги честно споделям, каквото съм разбрал-което не съм разбрал също споделям!
Моля, ако Модератор прецени да прехвърли мнението ми където трябва-вероятно в "реглаж на клапани-има ли почва в наше село?"
Личното ми разследване сочи, че надали в Бг. има читави специалисти, които се наемат с процедурата, колкото са пръстите на едната ми ръка(или крак-слава Богу всичките са налични

Повечето казват-карай, докато можеш и после ела-ще свалим главата, ще я ревизираме, ще сменяме клапани, ще оправим леглата им, след което си ТОП...и те така...
Поздрави!
П.С. Наясно съм, че не е баш по темата, ама стана дума за реглаж на клапани и винаги честно споделям, каквото съм разбрал-което не съм разбрал също споделям!

Моля, ако Модератор прецени да прехвърли мнението ми където трябва-вероятно в "реглаж на клапани-има ли почва в наше село?"
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 30 авг 2019, 20:38
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek
- Местоположение: Dimitrovgrad
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Да, правилно си се ориентирал.-"F Focus". То в провинцията е пълно мъртвило и не сме и чували за клапан. Ми твоето Светило -,, Митака '" , да опише, процедурата на регулиране и ние да започнем да умуваме, как се прави това, произведение на изкуството?F Focus написа: ↑01 апр 2022, 19:32Вероятно никога.
Личното ми разследване сочи, че надали в Бг. има читави специалисти, които се наемат с процедурата, колкото са пръстите на едната ми ръка(или крак-слава Богу всичките са налични). Всъщност освен Митака не разбрах някой да извършва тази дейност, но за страната допускам, че може да се намерят още неколцина.
Повечето казват-карай, докато можеш и после ела-ще свалим главата, ще я ревизираме, ще сменяме клапани, ще оправим леглата им, след което си ТОП...и те така...
Поздрави!
П.С. Наясно съм, че не е баш по темата, ама стана дума за реглаж на клапани и винаги честно споделям, каквото съм разбрал-което не съм разбрал също споделям!![]()
Моля, ако Модератор прецени да прехвърли мнението ми където трябва-вероятно в "реглаж на клапани-има ли почва в наше село?"
И по препоръка на друго Светило в науката и газовите уредби , ,,OgiDogi " Във връзка с другата тема и стареенето на бензина при каране на газ, най-доброто решение си остава пълният до горе резервоар и допълването му всеки месец или някакъв друг период, за който се изразходва бензин за 10-на лева. Нормално, резервоарите са разположени хоризонтално на голямото си сечение и при ниско ниво площта на изпарение на бензина е максимална, т.е. се "осигурява" максимално бързо "стареене". При напълнен до гърловината резервоар, площта на изпарение се свежда до сечението на самата гърловина. Освен това, потопена в 30-40 литра бензин помпа няма да загрее до степен да блокира/изгори, за разлика от такава в 3-4 литра., ще си пълня резервоара догоре с бензин за да му угодя.
Аз рядко споря - само когато има насреща човек с адекватни технически познания, но в повечето случаи с такива само се уточняват детайли.
В общи линии, се ограничавам до разяснение на основни физични свойства и явления, с оглед отсрещната страна да се просветли. Когато не успее - проблемът не е при мен. Ако прояви някакъв напредък и иска още - вдигам нивото.
Като цяло, се придържам към "ръководството" на Пол Греъм, как да изразяваме несъгласие и с доводите си оспорвам основната теза на опонента. Там вече си проличава, кой с какви аргументи разполага и до кое ниво стига.
Хайде, да повдигнеш нивото си на компетентност , като успееш да вържеш газовия комп. на конкретната кола , без да използваш допълнително реле за спиране на бензиновата помпа? То с реле и баба може , ама .... в днешно време се използват други елементи!
Но, как става?
"F Focus" - ходиш ли редовно на 20к. да ти регулират клапанчетата ? Питаш ли на каква хлабина ти ги оставят?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Ей, тъй и не се научи да цитираш правилно, ама продължаваш да плескаш форума.
Аз бензинова помпа при работа на газ не спирам, обяснил съм защо не е препоръчително. Ако не умееш четене с разбиране, кажи и ще ти нарисувам картинки, като за илитерати или хора с ограничени умствени възможности.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Не е изобщо по темата, но е редно да отговоря на колегата Gvd, тъй като имаше въпрос към мен тук:
-Не ходя редовно за реглаж на клапани на 20 000км.-аз съм изминал 12 000км., а автомибилът е бил газифициран 3 години преди мен, та пробегът на газ е неизвестен, но със сигурност е над 30 000км.
-Грешиш, че Митак-а ми е любимец и съм му адвокат-още не съм ползвал услугите му дори, но е много вероятно силно да го заобичам-надявам се и той-мен!
-Споделих търсенията си за специалисти в цялата страна наемащи се да извършат процедурата-не открих такива. Ти, ако си открил-сподели!Единствено мой познат автомонтьор е правил веднъж реглаж на клапаните на Мазда и каза, че за нищо на света повече не би барнал този двигател, за да му регулира клапаните.
-Отдавна се каня за начало да измеря компресията в цилиндрите, ама пусто все не остава време от работа(то добре, че имам работа в днешно време, че колко хора го закъсаха)!
-Допускам, че замерването на компресия може да покаже неприятни разлики и опирам до... Митак-а, друг няма, като за цена няма да питам (няма да е евтино, разбира се, като знам горе-долу как става)-единствено ме интересува качеството!
-Лично аз не подценявам проблемът, но всеки е в правото си да преценява какво-що и дали?
-Упс, щях да пропусна-бензинът вече си го държа на макс-веднъж, като напълниш резервоара догоре не боли толкова да доливаш
Отговорих ти съвсем добронамерено, без заяждане и казах всичко, което мисля.
Ще пиша отново след замерване на компресията и последващият реглаж на клапаните, но не тук, а в съответната тема.
Наздраве!
П.С. Моля, ако Модератор прецени да премести отговорът ми в темата "Реглаж на клапани и има ли той почва в наше село"-май така беше...?
-Не ходя редовно за реглаж на клапани на 20 000км.-аз съм изминал 12 000км., а автомибилът е бил газифициран 3 години преди мен, та пробегът на газ е неизвестен, но със сигурност е над 30 000км.
-Грешиш, че Митак-а ми е любимец и съм му адвокат-още не съм ползвал услугите му дори, но е много вероятно силно да го заобичам-надявам се и той-мен!

-Споделих търсенията си за специалисти в цялата страна наемащи се да извършат процедурата-не открих такива. Ти, ако си открил-сподели!Единствено мой познат автомонтьор е правил веднъж реглаж на клапаните на Мазда и каза, че за нищо на света повече не би барнал този двигател, за да му регулира клапаните.
-Отдавна се каня за начало да измеря компресията в цилиндрите, ама пусто все не остава време от работа(то добре, че имам работа в днешно време, че колко хора го закъсаха)!
-Допускам, че замерването на компресия може да покаже неприятни разлики и опирам до... Митак-а, друг няма, като за цена няма да питам (няма да е евтино, разбира се, като знам горе-долу как става)-единствено ме интересува качеството!
-Лично аз не подценявам проблемът, но всеки е в правото си да преценява какво-що и дали?
-Упс, щях да пропусна-бензинът вече си го държа на макс-веднъж, като напълниш резервоара догоре не боли толкова да доливаш

Отговорих ти съвсем добронамерено, без заяждане и казах всичко, което мисля.
Ще пиша отново след замерване на компресията и последващият реглаж на клапаните, но не тук, а в съответната тема.
Наздраве!

П.С. Моля, ако Модератор прецени да премести отговорът ми в темата "Реглаж на клапани и има ли той почва в наше село"-май така беше...?
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
Брейй тук сте се разприказвали! Браво! И някой мого остро влиза за клапанте! Ф Фокос не е толкоз страшен тоя регулаж. незнам защо твоя познат така се е заканил! Като цяло ако леглата не са тотал щета и луфта е до към 0,20 - 0,15 има шанс да се оправиш и сам! Номера е да се свалят валовете, там има тънкост за да няма драма после със зацепването. Мериш луфтовете и там където е под 0,30 вземаш пуловете и газ на шлайф! Там тънкоста е да се вземе правилния размер. Има си формула, но за това не се наема да пиша. има и вариянт с нови пулове по размер, важното е луфта да е в интервала 0,36 максимум. После по обратния ред. Тежката форма е със сваляне на глават и там вече си търсиш майстори на глави! Забелязъл съм че там където има технически университети, винаги има читави майстори на глави
А това за 20000 км. ....... ще си замълча
П. П. ако се стигне до глава, горещо препоръчвам и смяна на сегменти, а при финансови възможности и верига. Наскоро мои познати направиха този генерален ремонт и сега Маздата не бута и грам масло, а хвърчи като самолет.


-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Някои въпроси относно газов инжекцион
На пуловете се шлайфат петите от вътрешната страна, не външната. Обикновено се прави на колонна бормашина с камък, като дебелината се контролира постоянно с винтов микрометър или индикаторен часовник на стойка. Пълно е с клипове в ютуб.
По-мундарски вариант е да се шлайфа опашката на клапана, често се употребява от таксиджиите, че е по-лесно...
По-мундарски вариант е да се шлайфа опашката на клапана, често се употребява от таксиджиите, че е по-лесно...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 19 госта