Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 16 юни 2022, 00:12
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Здравейте колеги ,
Колата е след пълен основен ремонт , цялостно рециклирано турбо , проверени дюзи ( всички показатели в норма ) . Колата запали , работи перфектно гладко и в момента е на 100 км от разработката. Проблема е , че е тромава , разхода е висок , пуши черно и когато стигнеш в движение 3000 оборота , изписва грешката с червената лампичка - Engine systems fault . Същото го прави и когато я форсирам на място -само ,че тогава направо изгасва мотора . Турбо пътищата са здрави , геометрията си работи . Колектора е изчистен от всички нагари , ЕгР също. Някакви идеи ... на мен ми се върти MAF , MAP ,и подобни участващи в горивната пропорция . Благодаря предварително .
На диагностика изписва само P0336 - датчик колянов вал . диагностиката е Delphi 2015 . Все още не съм намерил кой да направи по- точна , Чух че с форскан чете по - подробно .
Колата е след пълен основен ремонт , цялостно рециклирано турбо , проверени дюзи ( всички показатели в норма ) . Колата запали , работи перфектно гладко и в момента е на 100 км от разработката. Проблема е , че е тромава , разхода е висок , пуши черно и когато стигнеш в движение 3000 оборота , изписва грешката с червената лампичка - Engine systems fault . Същото го прави и когато я форсирам на място -само ,че тогава направо изгасва мотора . Турбо пътищата са здрави , геометрията си работи . Колектора е изчистен от всички нагари , ЕгР също. Някакви идеи ... на мен ми се върти MAF , MAP ,и подобни участващи в горивната пропорция . Благодаря предварително .
На диагностика изписва само P0336 - датчик колянов вал . диагностиката е Delphi 2015 . Все още не съм намерил кой да направи по- точна , Чух че с форскан чете по - подробно .
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Неправилно зацепване на ангренажа - по-голямо от допустимото разминаване предизвиква запис на грешка за позицията на коляновия вал. От там се бърка центровката за момента на впръскване, съответно дозирането на гориво и т.н.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 16 юни 2022, 00:12
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Зацепен е със специализиран инструмент пред очите ми , на свален мотор на стойка . Въртян на ръка 3 пъти и проверен отново.
По- скоро ме съмнява , че когато мих картера , горната част - разхлабих датчика на коляновия вал. След това го върнах на мястото му по следите които беше оставил върху плочата , но знае ли човек ..
По- скоро ме съмнява , че когато мих картера , горната част - разхлабих датчика на коляновия вал. След това го върнах на мястото му по следите които беше оставил върху плочата , но знае ли човек ..
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Искаш да кажеш, че датчикът на коляновия вал има различни варианти за монтаж ли?!?
Знам всички вицове за Форд 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
На моето Мондео е на планка, която позволява да се измества с няколко градуса. Няма да се учудя, ако и на Фокуса е така и съответно там да е голямото разминаване. Трябва датчикът да се премести по посока на въртене на коляновия вал, за да даде закъснение на впръскването, спрямо физическото положение на вала.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 16 юни 2022, 00:12
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Точно така е , мести се от планката , мести се и на дълбочина - колко близко да е до маховика .
Би следвало и да има проблем с паленето, - тя си пали от ряз и работи добре и гладко .
Качвам снимка на грешката
Би следвало и да има проблем с паленето, - тя си пали от ряз и работи добре и гладко .
Качвам снимка на грешката
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Споделям опит от друга марка, който в случая може да не е полезен, но-"челото" на датчикът зачистено ли е, и зъбците на маховика затлачени ли са тук-там?
Прибутай датчикът максимално близо до маховика.
Прибутай датчикът максимално близо до маховика.
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Нямаш проблем с този датчик. Delphi 2015 не чете коректно, друга е версията.Много неща си направил, търси по веригата.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
При правилно механично зацепване, няма да има проблем със самото запалване при около 200-250 оборота/мин. и "някакво" налягане в рейката. Проблемът се появява при работни режими и съответното налягане в рейката - на моменти при ускорение, е възможно предварението да идва прекалено и освен черния пушек, запалването да "пресреща" буталата и да се получава усещане за загуба на мощност, освен записа на грешка за диапазон характеристики на сензора.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 16 юни 2022, 00:12
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Метода проба грешка ли трябва да приложа с този датчик .
Има ли метод за настройка /обучение ?
Маховика е нов .
Благодаря за съветите .
Продължавам борбата

Има ли метод за настройка /обучение ?
Маховика е нов .
Благодаря за съветите .
Продължавам борбата

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Да не би точно там да е ключът за палатката - неправилен монтаж или неправилен елемент?
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Понеже не съм запознат с датчика на коляновия вал - импулсен ли е? Ако да, трябва да има прецизна настроика и на дълбочина и на ротация!
времето е като парите-никога не стига
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Датчик на Хол, индуктивен е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
По схемата в AutoData не е Hall Sensor, чисто индуктивен с два проводника. Hall Sensor винаги е с 3 проводника.
При индуктивният има значение разстоянието от зъбите за чувствителността/амплитудата и отчетен брой импулси, докато при другият просто не отчита, ако е превишено разстоянието.
- MamaMy
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
- Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Датчика е индуктивност навита върху неодимов магнит. Приближаването и отдалечаването на желязо предизвиква индукция на импулс в намотката. Когато се приближи до гребена на маховика в нея се индуцира променливо напрежение. При прекъсване на датчика на една от предните ми коли (след скъсване пластини на притискателя) се повишиха минималните обороти почти двойно и спря турбото. Държеше се много странно, но можеше да се движи криво ляво. Това обаче съвсем не беше авариен режим. Става дума за дизел. На приятел бензинката директно гаснеше като загрее и прекъсне датчика.
По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Леко задълбаване в електромагнетизма - загубите в увеличената въздушна междина при индуктивните елементи води до намаляване на амплитудата на изхода и при евентуално гранична стойност на амплитудата, контролерът може да реши един или няколко импулса за невалидни, следващите няколко за валидни и т.н. От там - един оборот трябва да има определен брой импулси, ама те не излизат поради посочените загуби и ето ти грешка за диапазон характеристики на сензора, както и сбъркана позиция за подаване на гориво. При Hall Sensor нещата са ключови, като с цифровата телевизия - или има сигнал с перфектно качество или няма никакъв. Обикновено, в автомобилите тези сензори са във вид на прорез с определена ширина, през който преминава сегментирана гривна. Индуктивните обикновено са пръчка с малка метална пъпка на челото, проявяваща магнитни свойства, която се поставя на определено разстояние срещу равномерно назъбена гривна. При някои двигатели на BMW например, се следи за промяна в честотата на импулсите от индуктивният датчик на коляновия вал за един оборот и ако има такава, пишат грешки за пропуски в запалването, а определят цилиндъра от датчик разпределителен вал.
Много се отплесваме в подробности, особено аз

- MamaMy
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
- Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Всяка информация е ценна. Понеже се занимавам с електроника няма да споменавам, че датчика на хол рядко е само един елемент в корпуса. Вътре има и усилвател и тригер. Затова там може да се прецизира и задействане по преден фронт, по заден фронт и дори да се определи посоката на въртене. За съжаление в съвременните коли се влага много електроника, но поради калпаво програмиране плюсовете стават минуси. Софтуера се побърква от някой калпав датчик и вместо да остави двигателя да си върши работата, софтуера се опитва да го предобря и фал. Оставаш на пътя. 

По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен 

-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 16 юни 2022, 00:12
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Така, проблема не е решен , но поствам лек ъпдейт 
Проблема с грешката за датчик колянов вал е решен .
Самия датчик беше твърде отдалечен (на максималното разстояние ) от маховика - приближихме го максимално - сега си чете зъбите и грешка или авариен режим ,споменат по-горе няма .
Проблема с липсата на адекватност ( response) на колата остава. Придружено с черен пушек след 2к оборота . Във високите върви и си ускорява .
Изгорих старата , налях нов пречиум дизел - без ефект .
Нещо ме бута към ЕГР .. купил съм си и планка
Благодаря за мненията .
Поздрави

Проблема с грешката за датчик колянов вал е решен .
Самия датчик беше твърде отдалечен (на максималното разстояние ) от маховика - приближихме го максимално - сега си чете зъбите и грешка или авариен режим ,споменат по-горе няма .
Проблема с липсата на адекватност ( response) на колата остава. Придружено с черен пушек след 2к оборота . Във високите върви и си ускорява .
Изгорих старата , налях нов пречиум дизел - без ефект .
Нещо ме бута към ЕГР .. купил съм си и планка

Благодаря за мненията .
Поздрави
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Турбина.. МАР сензор...
Диагностика в движение, под товар.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта