изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
Здравейте,
Тези дни зяпах клипове относно клим. с-ма при руснаците, като някои препоръчват тръбата за ниско налягане в коша(студената) да се изолира с маркуч от пореста гума, която за още по-добра изолация се омотава с алуминиево тиксо, за да не се губи ниската температура от жегата около двигателя. Правиха се замервания, че температурата в купето пада с 2-3 градуса-демек к.п.д. се повишава. Каза се също( и показа), че такива компоненти за клим. с-ма в автомобили предназначени за арабски и африкански страни фабрично са изолирани, за разлика от тези за Европа.
Стори ми се логично и вече закупих такъв маркуч( основно се използва в битовите клим. системи), та утре ще изолирам въпросната тръба, която при Фокус-2 никак не е дълга(минава под разширителното казанче), за разлика от други марки, та не очаквам чудеса, ама нали все гледам нещо да ръчкам, та да си чеша крастата...
Тези дни зяпах клипове относно клим. с-ма при руснаците, като някои препоръчват тръбата за ниско налягане в коша(студената) да се изолира с маркуч от пореста гума, която за още по-добра изолация се омотава с алуминиево тиксо, за да не се губи ниската температура от жегата около двигателя. Правиха се замервания, че температурата в купето пада с 2-3 градуса-демек к.п.д. се повишава. Каза се също( и показа), че такива компоненти за клим. с-ма в автомобили предназначени за арабски и африкански страни фабрично са изолирани, за разлика от тези за Европа.
Стори ми се логично и вече закупих такъв маркуч( основно се използва в битовите клим. системи), та утре ще изолирам въпросната тръба, която при Фокус-2 никак не е дълга(минава под разширителното казанче), за разлика от други марки, та не очаквам чудеса, ама нали все гледам нещо да ръчкам, та да си чеша крастата...

Много автомати-слаби резултати!
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1180
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
хммм... това е интересно и не много скъпо подобрение!
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
В събота си сменях хидравличната течност на кормилната рейка, та бях свалил десния фар и ми направи лошо впчеатление как конденза от тръбата за ниско налягане на климатика, докосвайки се до кабелажа за захранване се спуска право върху ел. помпата на хидравликата. Та тогава мислех да местя кабела, но се уверих, че това е оригиналното му закрепване (сравних с друг, абсолютно идентичен автомобил). Сега ми даваш идея с един куршум да ударя два заека. Да ти кажа тръбата не е много къса. Прилагам и схема, тръгва от купето, влиза в дехидрататора и от него влиза в компресора. При мен капещата част е тази между дехидрататора и компресора. Така, че свали си фара и омотоай и там. И аз мисля да направя същото, само да видя от къде да се снабдя с въпросната изолация. В сервиз за климатици сигурно ще имат.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
Точно в такъв сервиз, или магазин ще има. Препоръчвам по-голяма дебелина на маркуча. Не бях подготвен със замерване на диаметъра на тръбата и на око реших, че вътр. диаметър 17мм. ще е ок, ама май е 15мм. а дебелина избрах 9мм.-два метра струват 3лв.-казаха, че по-малко не могат да ми продадат. Пропуснах да кажа, че се изолира само металната тръба-маркучите мисля, че няма смисъл и не ги броя, но явно пропускам части от хАлуминиевата тръба.
Утре ще сваля десният фар, както препоръча и ще зяпам какво-що. Скоро го свалях, за да проверя нивото на хидр. течност в хидравликата-беше ок.
Какво масло ползва за смяната на хидр. течност? Аз не посмях да експериментирам и го купих от МП.
Радвам се, ако съм Ви бил полезен, както и Вие-на мен!
Утре ще сваля десният фар, както препоръча и ще зяпам какво-що. Скоро го свалях, за да проверя нивото на хидр. течност в хидравликата-беше ок.
Какво масло ползва за смяната на хидр. течност? Аз не посмях да експериментирам и го купих от МП.
Радвам се, ако съм Ви бил полезен, както и Вие-на мен!
Много автомати-слаби резултати!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
В "Топломаркета" на Ерато на ул. Каменна има всякакви изолации.deathstorm написа: ↑28 юни 2022, 18:36...... И аз мисля да направя същото, само да видя от къде да се снабдя с въпросната изолация. В сервиз за климатици сигурно ще имат.
Идеята не е лоша, щом на битовите климатици и двете тръби са изолирани сигурно има защо. Обаче при мене и сега след 15-20мин шофиране в купето става некомфортно, ако вземе да духа още по-студено, ще трябва да карам с палто.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
Ами, Наско все проблеми, казваш-ако не е едно ще е друго...
Пък и много помниш, бе-да ти се не надява човек!
Имам предвид, че ми напомни, че съм казал, че ще ползвам сегашното добиче още 20 години,
Може и така да се окаже-не съм против, доволен съм от него-само да не се скапе нещо тотално и невъзвратимо!
Остава само да сме живи и здрави, за да разберем!

Пък и много помниш, бе-да ти се не надява човек!



Остава само да сме живи и здрави, за да разберем!

Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
- Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
И на мен ми се струва интересна идеята. На мен климатика ми работи, напълнен е, няма течове, но не духа толкова студено колкото ми се иска. Чудя се, ако изолирам тръбите дали нещо ще се проемни. За такава изолация ли говорите: https://tashev-galving.com/product/034- ... kaiflex-ef
Последна промяна от bizu на 29 юни 2022, 10:09, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
При някои коли тези тръбички са изолирани фабрично с нещо като дунапрен. На моята видях че се разпада и го махнах
- Saggy
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 08 дек 2016, 23:47
- Модел на автомобила: Форд Фокус MK2.5
1.6 Duratec 100 к.с. бензин 2011г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
Фокус, направи снимки преди и след манипулацията, за да видим как се е получило. Интересно дали ще има ефект наистина.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
Ефект, макар и малък вярвам, че ще има, особенно при работа на място, когато няма никакво обдухване под коша.
За съжаление снимки не мога да поствам(толко си мога
), но Дитсторм е доказал, че може!
Днес ще правя процедурата, но нямам време да търся хАлуминиева лента, та засега ще е само с маркуч. Протече ми мисъл(
), че част от тръбата минава много близо до разш. казанче, затова в този участък ще лепна самозалепваща се лента "женско" велкро(мекото), щото маркуча много ще повдигне казанчето. Протече ми и още една мисъл( то много мисли ми протичат, много нещо
)-маркучът да не се срязва в права линия по дължина, а спираловидно с ъгъл около 45 градуса.
За съжаление снимки не мога да поствам(толко си мога


Днес ще правя процедурата, но нямам време да търся хАлуминиева лента, та засега ще е само с маркуч. Протече ми мисъл(


Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
Да споделя-без алуминиевото тиксо нищо не става, така че не опитвайте без него, защото на всяка сгъвка маркучът "зяпва", въпреки, че го срязах спираловидно точно, за да се избегне този ефект, ама нъцки-пущината е жилава, направо жива
! Та зарязах всичко засега и ще пътувам до морето с оригиналното изпълнение на клим. система.
Вътрешният диаметър на маркуча от 17мм. е ок.


Вътрешният диаметър на маркуча от 17мм. е ок.
Много автомати-слаби резултати!
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
Аз онзи ден правих някакви модификации и мога да кажа, че има някакъв минимален ефект. Направи ми впечатление, че изключително много конденз прави по акумулатора. Буквално тече от подкалника. Информирах се из нета и явно това си е специфично за системите с капилярна тръчбичка. Въпросноия акумулатор служи за доизпарение на течния фреон и от него компресора смуче само газ. Интересно ми е защо обаче остава недоизпарен фреон, в купето има добро обдухване, филтъра ми е сравнително свеж. Изобщо тази система с капилярната тръбичка не ми харесва, но на Фокусите явно са им сложили по-евтиния вариант. Слагам малко снимки:
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
В климатичната система на автомобила, няма компонент с такова наименование. Ако може, да уточниш със стрелка на някоя от снимките, кое наричаш "акумулатор".
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
Че и как се вижда къде "капе" фреонът и как го "засмуква" компресорът?!?
Знам всички вицове за Форд 

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
@OgiDogi ти много пъти си казвал на хората да четат, ето https://www.valeoservice.com/en-com/pas ... rs-car-air . Няма да ви рисувам като на малки деца кое на снимката е акумулатора, отляво на казанчето за хидравликата на волана се намира.
@ivchotr, то и аз не виждам горенето на сместа в цилиндрите на ДВГ, но мисля че може да се съгласим, че се случва, нали?
@ivchotr, то и аз не виждам горенето на сместа в цилиндрите на ДВГ, но мисля че може да се съгласим, че се случва, нали?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
deathstorm написа: ↑06 юли 2022, 23:30@OgiDogi ти много пъти си казвал на хората да четат, ето https://www.valeoservice.com/en-com/pas ... rs-car-air .
Демек - това си е филтър-дехидратор, по Valeo-вски, за по-престижно. Акумулира влагата (ако има такава) от страната с ниско налягане, да не попадне в компресора. При затворена система, има ли значение от коя страна е този компонент?Valeo написа:The accumulator is a filter drier...
По темата - ако филтър-дехидратора се "изпотява" повече от останалата част, то през него се случва подобно явление на случващото се в двата края на капилярната тръбичка, при преминаването на охладителният агент: разлика в налягането на флуида, предизвикваща разлика в температурите. От изпарителя в купето, поради топлообмена с постъпващият топъл въздух, пристига вече леко затоплен...
Запушен е!
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
Ами да явно го наричат акумулатор (не само Valeo), когато е от ниската страна, но конструктивно е по-различен от дехидрататора, понеже има и функцията да доизпарява фреона, а също и съдържа част от маслото. Явно е нормално да се изпотява, ненормално е кагато започне да се обледенява. Още повече сега, когато изолирах останалата част от тръбата, почвам да се чудя дали умишлено конструктивно не е изолирана тази тръба, с цел по цялото и протежение да става доизпарение.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: изолиране на тръбата за ниско налягане на клим. с-ма
Изпаряването става в съответният елемент, наречен "изпарител". Компресорът напомпва фреона към кондензатора, като "тапата" за създаване на налягането е капилярната тръбичка - рестриктор на дебита. При компресирането се повишава температурата на фреона в кондензатора, а с обдухването му от вентилатора топлината се отнема от преминаващият въздух и при P.V = R.T, при постоянен обем V и константа на газа R в климатичната система, се променя само налягането P и температурата на флуида T преди и след капилярната тръбичка. Помпи - загрява - обдухваш - охлажда се - рязко спада налягането след капилярната тръбичка - изпарение и ниска температура в изпарителя. Като се изпари веднъж в изпарителя, за какво доизпаряване по тръбата може да става дума? При запушен филтър, евентуално може още да пада налягането и респективно температурата след него, което да води до повече конденз на влага от околният въздух по корпуса му.
Можеш да изпариш вода и при стайна температура, стига да успееш да свалиш налягането достатъчно. За пример - намери при колко °С кипи водата (изпарява се) на връх Еверест, където налягането е ~330 mBar.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта