Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Здравейте,
С допълнително монтиран темпомат съм, който си работи, но само на равно усещам как работи-през няколко секунди съвсем леко придърпване, когато си подава газ и последващото отпускане на газта-това нормално ли е? При изкачване, или спускане не усещам това му поведение.
Твърди се, че темпомата повишава разхода на гориво, за което не споря-логично е, но за Протокола приблизително с колко процента?
Благодаря предварително за отговорите!
П.С. То по нашите "магистрали", не че темпомата може да се използва много-много, освен, ако не се тръгне рано сутрин, ама си е "екстра" и голям кеф!
С допълнително монтиран темпомат съм, който си работи, но само на равно усещам как работи-през няколко секунди съвсем леко придърпване, когато си подава газ и последващото отпускане на газта-това нормално ли е? При изкачване, или спускане не усещам това му поведение.
Твърди се, че темпомата повишава разхода на гориво, за което не споря-логично е, но за Протокола приблизително с колко процента?
Благодаря предварително за отговорите!
П.С. То по нашите "магистрали", не че темпомата може да се използва много-много, освен, ако не се тръгне рано сутрин, ама си е "екстра" и голям кеф!

Много автомати-слаби резултати!
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Усеща се най-лесно по баира нагоре - не поддържа ли зададената скорост нещо не е наред, и надолу трябва да задържа ама ако е износен мотора няма да има задържане
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
На баир и надолу нищо не се усеща-само на равно.
И какъв износен двигател, бе Иво-на 277000км. сме само-надявам се да изкара поне още толкова!
И какъв износен двигател, бе Иво-на 277000км. сме само-надявам се да изкара поне още толкова!

Много автомати-слаби резултати!
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Е как да не се усеща, батко, не слушаш ли двигателя? Не усещаш ли укорение и спъване?
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Слушам не, ами направо се ослушвам, като плъх в трици!
Повишаване на оборотите по оборотомер няма грам-само мнооого леко придърпване и също толкова мнооого леко отпускане, и както казах само на равно. Ако се разсея в слушане на силна музика, или разговор с "ограничителя", какъвто си има и Оги-Доги може и нищо да не усетя.

Много автомати-слаби резултати!
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Моите наблюдения са, че автопилотът със сравнително мощен двигател сваля разхода с около литър на сто километра. Подобни наблюдения са споделяли и мои приятели. Ако двигателят не е достатъчно мощен, ще има проблем с разхода, това е почти сигурно. При по-мощните двигатели не се усеща нищо по равно и изкачване. Поне при тези, които съм карал - Тойота Авенсис - бензин, Шевролет Круз и Киа Спортидж - дизели.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Ами то любимият ми дизел е с доста по-висок въртящ момент по принцип, особенно в ниските обороти.
Но, откак се появи комън-рейл дизелът, или помпа-дюзата се уплаших и май не съм сгрешил.
Но, откак се появи комън-рейл дизелът, или помпа-дюзата се уплаших и май не съм сгрешил.
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Придърпване се наблюдава предимно по наклон надолу. На равното не съм усещал. Колата е от профила.
Монтирал съм бутони и активирал темпомат на предното ми мондео (същото, само че седан) - няма разлика с фабричните. Реално това е функция на компютъра, а дроселовата клапа е drive by wire - с моторче, като твоята. Така, че реално не е добавено нищо, освен бутоните.
Разходът с темпомат е по-висок, защото не се използва инерцията по наклоните, но не драстично.
Ако карам аз и внимавам с рязкото подаване на газ - разходът ми е по-нисък с 200-300 мл, но карам на газ и не ми дреме да си карам на темпомат с около 100 км/ч. Харчи 9-10 (по-скоро 10) /100 газ.
Монтирал съм бутони и активирал темпомат на предното ми мондео (същото, само че седан) - няма разлика с фабричните. Реално това е функция на компютъра, а дроселовата клапа е drive by wire - с моторче, като твоята. Така, че реално не е добавено нищо, освен бутоните.
Разходът с темпомат е по-висок, защото не се използва инерцията по наклоните, но не драстично.
Ако карам аз и внимавам с рязкото подаване на газ - разходът ми е по-нисък с 200-300 мл, но карам на газ и не ми дреме да си карам на темпомат с около 100 км/ч. Харчи 9-10 (по-скоро 10) /100 газ.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1180
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Аз пък бих казал, че при мен темпомата се отрази се отрази положително на разхода, т.е. надолу, спрямо преди, ако отчитам данните от борд-компютъра (БК). Бутоните ги монтирах и активирах някъде през декември / януари.
Първия продължителен тест беше пролетта, още нямаше засилен трафик по пътищата. Пътуването беше около 110 км. (отиване / връщане), скоростта която поддържах беше 100 км/ч (по-километраж), реално са може би 93-94 км/ч., като са спазвани ограниченията за движение в населени места и където има 60 км/ч. на кръстовища. На връщане, при влизане в града БК отчете 4,4 л./100 км. Преди това бях заредил догоре и бях нулирал всички данни за пробег, скорост и т.н. За шест години, толкова нисък разход с моето каране не помня да съм виждал.
При втория тест имаше и шофиране по магистрала. Настроих скоростта по обороти - 2100, по табло между 110 и 115 км/ч. БК отчете 4,7л./100 км. Също резултат който не съм постигал преди. Преди това пак бях заредил догоре и нулирах старите данни.
Моето мнение е - твърдо ЗА темпомпат и неговата употреба. Случва се да го ползвам и в града, стига да няма много трафик.
Толкова за разхода.
По другите ти терзания.
На равно изобщо не усещам такива неща като описаните. Просто си поддържа зададената скорост. Тласък (и то лек) усещам, само при достигане / намаляване до зададената скорост, когато съм ускорил и след това съм отнел "газта", за да се върне колата до желаната скорост. Не се сещам в момента, как се държи, когато дойде нагорнище.F Focus написа:...но само на равно усещам как работи-през няколко секунди съвсем леко придърпване, когато си подава газ и последващото отпускане на газта-това нормално ли е?
Не знам, как са устроени Фордовете и темпоматите им, ще споделя за друга кола с темпомат, която съм карал.
Бензин, модел 2017 г. На дисплея на БК има индикация със сектори за положението на дроселовата клапа (може би да приканва към икономично шофиране). С включен темпомат на равно са запълнени три квадратчета. Дойде ли спускане, индикацията показва, че дроселовата клапа се затваря. Не изцяло, но има промяна в положението ѝ. Така че може би подчертаното твърдение не е на 100% вярно.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Кой мотор да е износен? При мен на магистралата на спускане държи скоростта, но на едно извънградско спускане му сетнах 60км и почна да вдига повечеivo_63 написа:Усеща се най-лесно по баира нагоре - не поддържа ли зададената скорост нещо не е наред, и надолу трябва да задържа ама ако е износен мотора няма да има задържане
- Saggy
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 08 дек 2016, 23:47
- Модел на автомобила: Форд Фокус MK2.5
1.6 Duratec 100 к.с. бензин 2011г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Аз съм карал с темпомат само нови служебни коли - пежа и тойота - и тласъци не съм усещал. Особено с големите дизелови двигатели, които до преди няколко години беше възможно да се купят на разумна цена - 2.0 - 130-160 к.с. При изкачвания се усеща, че двигателят се бори да достигне желаната скорост и му трябва известно време да го направи - примерно качваш баирите по Тракия към София и от 100км/ч да стигне 130км/ч. Също съм съгласен с казаното от Ozzie - че реално дори се пести гориво с читав темпомат, особено при каране на равно, защото постоянната скорост се поддръжа по-финно и с по-малко загуби от набиране/изпускане на педала на газта. Но може би разликата е >= 0.5л/100км спремо без темпомат.
Фокус, ако нямаш проблеми при каране без темпомат с колата, значи няма какво да го мислиш това леко придърпване, щом даже с музика не се усеща толкова. Може да има още нещо за донастройване по темпомата като софтуер и от това да е. В групата Ford Upgrade + гледам, че от време на време се появяват хора с проблеми с темпоматите - изключват се, не поддръжат скорост и тн. И там ги оправят като сменят бутоните и слагат по-нов софтуер на колата.
Фокус, ако нямаш проблеми при каране без темпомат с колата, значи няма какво да го мислиш това леко придърпване, щом даже с музика не се усеща толкова. Може да има още нещо за донастройване по темпомата като софтуер и от това да е. В групата Ford Upgrade + гледам, че от време на време се появяват хора с проблеми с темпоматите - изключват се, не поддръжат скорост и тн. И там ги оправят като сменят бутоните и слагат по-нов софтуер на колата.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Благодаря за отговорите!
Няма терзания, драми и тънки сметки за разход на гориво-джаджата си работи коректно, дори чак сега след две години усетих този ефект и не мога да кажа сега ли се е появил.
Но съм убеден, че при набиране на скорост чрез темпомата разхода ще е по-висок, от плавно подаване на газ с педала-например какрам по магистрала в лява лента, отзад ме приближава кола с по-висока скорост, минавам в средна лента зад ТИР, намалявайки скоростта с темпомата и после пак с темпомата увеличавам скоростта-тогава явно се усеща придърпването и последващото успокояване. Струва ми се, че, че стъпката на увеличение/намаляване на скоростта е 2-3 км./ч. при натискане на бутончетата-толкова ли е?
П.С. Всичките ми питания са с образователна цел и за Протокола
Няма терзания, драми и тънки сметки за разход на гориво-джаджата си работи коректно, дори чак сега след две години усетих този ефект и не мога да кажа сега ли се е появил.
Но съм убеден, че при набиране на скорост чрез темпомата разхода ще е по-висок, от плавно подаване на газ с педала-например какрам по магистрала в лява лента, отзад ме приближава кола с по-висока скорост, минавам в средна лента зад ТИР, намалявайки скоростта с темпомата и после пак с темпомата увеличавам скоростта-тогава явно се усеща придърпването и последващото успокояване. Струва ми се, че, че стъпката на увеличение/намаляване на скоростта е 2-3 км./ч. при натискане на бутончетата-толкова ли е?
П.С. Всичките ми питания са с образователна цел и за Протокола

Много автомати-слаби резултати!
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1180
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Аз пък съм убеден, че при ускоряване с темпомата, разхода, ще е по-нисък, колкото и плавно да галиш педала. През темпомата, компютъра задава точната порция гориво, колкото е нужна за достигане на зададената скорост. Ако ти искаш да ускориш с 10 км/ч, натискаш малко повече и когато достигнеш желаната скорост, тогава отпускаш педала. Вярвам, че е така.

Напълно нормално. Аз също усещам такова поведение. Това е все едно да ускоряваш с десния крак и т.н.
Там някъде е. Около 3 км/ч. Не съм я закачал да гледам на живи данни колко точно е разликата при всяко цъкване на бутона за ускоряване.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
На мен пък ми протича мисъл
, че да увелича скоростта от 90 до 140км./ч. чрез темпомата с 20-30 натискания на клавишчето със съответните придърпвания, отколкото с плавно подаване на газ чрез педала разхода на гориво ще е по-висок.
Да повторя, че не изпадам в терзания относно разхода!


Да повторя, че не изпадам в терзания относно разхода!

Много автомати-слаби резултати!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Аз пък при увеличаване от 90 нагоре задължително ръгам четвърта, а понякога при изпреварване даже и трета, и нямам, и не ми трябва темпомат.
Последна промяна от ЯЛТА на 09 юли 2022, 21:52, променено общо 1 път.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
По натоварените ни "магистрали" често изкл. темпомата и действам, като теб, но темата е за друго.
Много автомати-слаби резултати!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Щом смяташ че съм малоумен и не знам за какво е темата.......
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Да де - тази постановка се нарича моторна спирачка. Спираш горивото и затваряш дроселовата клапа. Няма горене (почти), а двигателят помпи само въздух и задържа автомобила. Да пуснеш колата по инерция означава да изключиш от скорост и да я пуснеш по инерция

Двигателят има разход през това време, за разлика от моторната спирачка, но загубите на енергия са по-малки.
Освен това, ако погледнеш моментния разход на гориво по баира на долу ще видиш, че не е точно нула.
Никога не ми е минавало през ума да ускорявам и намалявам скоростта с бутоните на темпомата - твърде бавно се случват нещата

Скоростта ефективно я намалявам с бутона Cancel - изключва темпомата и двигателят минава в режим моторна спирачка. Когато реша, че искам пак да се върна към нормална скорост, натискам Reset и се ускорявам до последната зададена скорост (около 100 извънградско и 140-145 по магистралата).
При мен комбито от 90 си ускорява на 5та нормално, ако не бързам даже и по лек наклон.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1180
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
RESET не действа, ако преди това е натиснат бутона OFF или Cancel, както си го написал. RESET-a действа, само след натискане на съединителя или спирачката.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
На мондеото ми си работи след Cancel. Естествено че след Off не действа.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 12 госта