Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Къде го този бутон cancel?imitev написа: ↑09 юли 2022, 23:00
Скоростта ефективно я намалявам с бутона Cancel - изключва темпомата и двигателят минава в режим моторна спирачка. Когато реша, че искам пак да се върна към нормална скорост, натискам Reset и се ускорявам до последната зададена скорост (около 100 извънградско и 140-145 по магистралата).
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
По-горе пиша "мондеото ми" и визирам колата от подписа.
При теб би трябвало като натиснеш бутона Res да изключва временно темпомата, при повторно натискане на Res да се активира последната ползвана зададена скорост.
Четете ги тези ръководства!

При теб би трябвало като натиснеш бутона Res да изключва временно темпомата, при повторно натискане на Res да се активира последната ползвана зададена скорост.
Четете ги тези ръководства!

-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
а вие гледайте за какво е темата и се уточнявайте когато давате съвет 

-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Аз съм се уточнил по-горе...
Ако целта на дискусията е заяждане - вие сте победител, аз съм пас!
Ако целта на дискусията е заяждане - вие сте победител, аз съм пас!
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
нямаше никакво заядждане е въпроса къде е бутона след като масово круизите нямат такива
лек ден

лек ден
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Моторната спирачка е система, използвана преди години в едни стари автобуси Шкода, Чавдар и прочие. Там се затваряше изходящата генерация и "заловените" изгорели газове не даваха възможност на следващите да се изнижат през ауспуха. Двигателят си работеше, но под товара на затруднения отток на изгорелите газове, което намаляваше в някакви граници скоростта без да се налага да се превключват предавки надолу. При нашите двигатели с връщането на газта при спускане на предавка, електрониката просто спира горивото. При мен борд компът показва нулев моментен разход на гориво в тази ситуация. Но ако надолнището е сравнително дълго, колата си увеличава скоростта, защото буталата помпят въздух, но клапаните го изпускат и на практика в цилиндрите не се създава противосила.
Наблюденията ми при ползване на темпомат при зададена скорост, която е по-ниска от тази, която колата би вдигнала без газ, са че темпоматът се опитва да държи колата в зададената скорост. Ако му е по-трудно да го прави, се усещат тласъци.
Наблюденията ми при ползване на темпомат при зададена скорост, която е по-ниска от тази, която колата би вдигнала без газ, са че темпоматът се опитва да държи колата в зададената скорост. Ако му е по-трудно да го прави, се усещат тласъци.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Ради-1, приятелю, вместо да търсите под вола теле за да си пишете точки в самочувствието, редно беше да обясните и доуточните как стоят нещата при масовите коли... Така щеше да е много по-градивно и полезно - както е видно доста от водачите на масови автомобили не са запознати с особеностите на употреба на круиз контрола...
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Когато карах курсовете преди 30 години на лада 7ца намаляването на скоростта с двигателя пак се наричаше моторна спирачка. Реално двигателят не се забявя само от нагнетяването на въздух в цилиндрите, а и от невъзможността да се засмуче нов, поради затворената дроселова клапа и силният вакуум във смукателния колектор. Затова и ако е издухан двигателя, след използване на моторна спирачка и подаване на газ, се наблюдава силно изпушване, от засмуканото през сегментите масло в цилиндрите.
За буквалистите - имам предвид бензинов двигател. Може да напишете как е при дизела.
При чавдарите си признавам, че нямам никаква представа как е реализирана.
За буквалистите - имам предвид бензинов двигател. Може да напишете как е при дизела.
При чавдарите си признавам, че нямам никаква представа как е реализирана.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
На който му е интересно как работи моторната спирачка при камионите може да гледа това клипче.
https://www.youtube.com/watch?v=HkfjCJClWVA .
Не знам как е реализирано при Чавдар и Шкода, но блокирането на изгорелите газове няма ли да доведе до евентуално прегряване? Интелигентния начин е да се изменят фазите на газоразпределение, както е показано на клипа. Идеята е, че буталото засмуква вуздух в таккта на засмукване, след което го нагнетява, но този нагнетен виздух след такта компресия си отдава обратно енергията на буталото (като пружина). Но ако в точния момент се отворят изпускателните клапани енергията от сгъстения въздух отива в ауспуха и не се отдава обратно на буталото>коляновия вал>трансмисията>колелата.
Иначе спирането с двигателя е много полезен и ефективен навик и при леките автомобили (които нямат такава система). Плюсовете са. че пестиш гориво и жалиш спирачната ситема. Това си е техника на шофиране и много ме дразнят съвременните автомати как като се пускаш по надолнище бутат възможно най-висока предавка, лишавайки те от възможността да спираш ефективно с двигателя.
https://www.youtube.com/watch?v=HkfjCJClWVA .
Не знам как е реализирано при Чавдар и Шкода, но блокирането на изгорелите газове няма ли да доведе до евентуално прегряване? Интелигентния начин е да се изменят фазите на газоразпределение, както е показано на клипа. Идеята е, че буталото засмуква вуздух в таккта на засмукване, след което го нагнетява, но този нагнетен виздух след такта компресия си отдава обратно енергията на буталото (като пружина). Но ако в точния момент се отворят изпускателните клапани енергията от сгъстения въздух отива в ауспуха и не се отдава обратно на буталото>коляновия вал>трансмисията>колелата.
Иначе спирането с двигателя е много полезен и ефективен навик и при леките автомобили (които нямат такава система). Плюсовете са. че пестиш гориво и жалиш спирачната ситема. Това си е техника на шофиране и много ме дразнят съвременните автомати как като се пускаш по надолнище бутат възможно най-висока предавка, лишавайки те от възможността да спираш ефективно с двигателя.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Пак добре, че автомата остава на скорост, макар и последна, защото при старите авт. ск. кутии при отпускане на газта имах усещането, че превключва на нулева, и по нанадолнище основно си на спирачки-Форд Скорпио 2.9 бензин, 172к.с. май беше, а и други.
Каква част от съвременните авт. ск. кутии са тип-троник и можеш да си цъкаш надолу-нагоре предавките сам?
П.С. Уважаеми фенове-моля не се карайте и обиждайте в темата-мисля, че никой не е прекалил по някакъв начин.
Вижте ме докъде се докарах-баш аз да успокоявам страстите!
Наздраве!
Каква част от съвременните авт. ск. кутии са тип-троник и можеш да си цъкаш надолу-нагоре предавките сам?
П.С. Уважаеми фенове-моля не се карайте и обиждайте в темата-мисля, че никой не е прекалил по някакъв начин.
Вижте ме докъде се докарах-баш аз да успокоявам страстите!

Наздраве!

Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Дори и на старите автомати има позиции на "патерицата" ,при които се ограничава максимално възможната предавка и по този начин да се използва мотора за контролиране на скоростта.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Имам предвид, ако си на позиция "D", а не на "1", или "2".
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
днес си тествах автопилота отново - на магистрала и спускане държи 130, на изкачване - 90. Извън града обаче на едно стръмно спускане го цъкнах на 60 и почна да вдига до 75. На следващото изкачване държеше 70 без излишни шумове
Според ръководството ми: "Travelling downhill with the
device engaged, the car speed may in-
crease more than the memorised one."
така че мнението за повреда, чийто автор така и не се обоснова, не е релевантно
И нещо важно:
When travelling with the de-
vice on, never set the gearshift
lever to neutral.
Според ръководството ми: "Travelling downhill with the
device engaged, the car speed may in-
crease more than the memorised one."
така че мнението за повреда, чийто автор така и не се обоснова, не е релевантно
И нещо важно:
When travelling with the de-
vice on, never set the gearshift
lever to neutral.

- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1183
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Вчера карах дизел (не моя) с темпомат и асистент за потегляне по наклон (ако последното има някакво отношение / значение), чийто борд-компютър отчиташе и моментния разход.
При спускане, според това колко е стръмно надолнището, БК отчиташе, че се намалява моментната консумация. По едно стръмно надолнище, разхода според БК беше между 0,2 до 0,5 л./100 км. Така че и при спускане, може да се приеме, че ДВГ работи на ППХ.
P.S. Споменах за асистента за потегляне по наклон, защото се чудех, дали ECU-то не взема информация от неговите датчици (или датчик), относно градусите на спускане и изкачване, и от там да определя нужното количество гориво.
При спускане, според това колко е стръмно надолнището, БК отчиташе, че се намалява моментната консумация. По едно стръмно надолнище, разхода според БК беше между 0,2 до 0,5 л./100 км. Така че и при спускане, може да се приеме, че ДВГ работи на ППХ.
P.S. Споменах за асистента за потегляне по наклон, защото се чудех, дали ECU-то не взема информация от неговите датчици (или датчик), относно градусите на спускане и изкачване, и от там да определя нужното количество гориво.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)
Е то другият вариант е да има заврян някъде жироскоп.
Знам всички вицове за Форд 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта