Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Откакто станах собственик на автомобил с 1.0 Ecoboost (2014г.) се наслушах и нагледах на всякакви страшни сценарии за това колко са калпави, чупливи и ненадежни. Да не говорим пък за така нареченото недуразумение "wet belt" което се свързва с разпадане на ремъците, задръстване на маслената помпа и други подобни на много по-малък пробег от 100000км. И понеже се доближих до заветната цифра от километри, реших да погледна какво е състоянието на двигателя отвътре, очаквайки страшна картина. Да, ама не. Всичко е чисто и перфектно, все едно, че двигателят въобще не е работил. Никакви разпаднати ремъци, или запушени маслоприемници на помпата. Явно, когато се използва само разработеното специално за този двигател масло, ремъците го преживяват без никакви проблеми. Мисля да ги сменя, когато е предвидено от Форд т.е. на 10 години и смятам, че това е нормален пробег за всеки един двигател. Направих едно малко видео, където се вижда състоянието на двигателя:
https://www.youtube.com/watch?v=2aZ9_nTa3NI
https://www.youtube.com/watch?v=2aZ9_nTa3NI
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
На какъв интервал е сменяно маслото?
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
На година, или през първите години на около 20000км. През последните няколко години на по-малко километри, защото покрай пандемиите, нямаше много възможности за пътуване
и годината настъпваше преди да се навъртят. Пробегът е основно извънградски.

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Красива гледка, направо е "аптека"!
Кажи какъв е цветът на маслото след 20Х км.? Аз бих го сменял по-рано без да слушам препоръките на дилъра-съвсем лично мнение, което не налагам никому.
Постни снимка на щеката преди смяната на маслото-ако искаш, разбира се и не забравиш.
Кажи какъв е цветът на маслото след 20Х км.? Аз бих го сменял по-рано без да слушам препоръките на дилъра-съвсем лично мнение, което не налагам никому.
Постни снимка на щеката преди смяната на маслото-ако искаш, разбира се и не забравиш.
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 537
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Безпроблемни 8г. и 100к са много добро постижение, ама за велосипед... 
Няма място нито за хвалба, нито за някакви изводи.
Иначе пожелавам още много безпроблемни км.

Няма място нито за хвалба, нито за някакви изводи.
Иначе пожелавам още много безпроблемни км.
- MamaMy
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
- Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Поздравявам колегата с "постижението". Когато карах Трабант всички се смееха, че едвам го докарах до 127000 и срина колянов вал, надра цилиндрите и стана на чорба. После се оказа, че било супер добро постижение за двутактов. Явно Екобуста го правят в този завод където са правили и Траби 

По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен 

- Major_Koenig
- Администратор
- Мнения: 962
- Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
- Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic) - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Когато излезна Фокус МК3 с този двигател Клубът имаше специален тест драйв и презентация за новата технология. Всичко беше много интересно, но няколко неща са ми се загнездили в съзнанието: ресурс на мотора 400 000 при правилно обслужване, допълнително разбалансиран за по-тиха работа, специално керамично покритие на буталата и цилиндрите, за по-малко износване.
Освен това "братята" руснаци разглобиха такъв мотор на 100 000 км( на няколко месеца) и становището им беше не са виждали по-чист мотор и с по-близки характеристики до заводските за такива километри.
Освен това "братята" руснаци разглобиха такъв мотор на 100 000 км( на няколко месеца) и становището им беше не са виждали по-чист мотор и с по-близки характеристики до заводските за такива километри.

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Лошото е, че като попадне в ръцете на някой тарикат, на когото препоръчаното масло му се стори скъпо, започват проблемите. Следващите ремъци трябва да се сменят на по-малък пробег, защото макар и в масло, зъбнте колела неминуемо ще започнат да се износват, а това пък скапва по-бързо ремъците. Освен ако не се подменят и зъбните колела заедно с ремъка.
Знам всички вицове за Форд 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Ще се износват от контакт с гумен ремък и масло ?
Та те да не са от калай бре човек ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Колега, не смятам, че 100000км. са някакво "постижение". Просто исках да споделя, че при нормална поддръжка тези километри изобщо не са проблем за този двигател, както много хора смятат. Сигурен съм, че ще изкара още 3 пъти по толкова, при същите условия на поддръжка и експлоатация. И понеже интернет е пълен със скептицизъм спрямо всичко ново и непознато, реших да покажа реално как стоят нещата. Когато навъртя 200000 пак ще го погледна и ще споделя дали вече не е за изхвърляне в кофата за боклук

Между другото, не харчи и грам масло все още, за разлика от Дуратеците на същите километри

И няколко думи за маслото. На 20000км. е много тъмно кафяво, почти черно. Не знам това дали ще го тълкувате по друг начин, освен че почистващите му свойства са добри. Цената му изобщо не е висока, както много хора си мислят (5л.около 80лв) и не виждам смисъл да се търсят алтернативи, които биха съсипали ремъците. Като гледам из мрежата повечето английски коли с разпаднати ремъци са карани с различно масло и затова ми се иска да споделя и ако мога да предпазя българските колеги със същия двигател от това да си правят скъпо струващи експерименти с маслата.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Ремъкът е достатъчно твърд, за да издържи на триенето с металните зъбни колела едни 100 - 150 000 км, макар и това триене да е намалено от маслената баня. При сухите системи зъбните колела се износват просто по-бързо. Затова се препоръчва следващите смени на ремъците да се правят на по-малък пробег. От друга страна маслото си губи качествата с течение на времето и смазването към края на пробега му се влошава значително. Което пък спомага за износването на ремъка и зъбните колела.
Та който както иска да си обслужва и експлоатира двигателя. На мен ми е все тая. Аз на моя му сменям ремъците на 60 -65 000 км пробег, а не на 150 000 км, както пише на кутиите им. Щото те в нов двигател ще изкарат толкова, ама по-нататък едва ли. Поне такива са наблюденията на специалистите.
Знам всички вицове за Форд 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
И зъбните колела сменявай, щот се износват.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Не съм се заглеждал дали не са пресовани към валовете. Ама така или иначе и да може, никой не го прави. Затова сменям ангренажния ремък на по-къс пробег.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Ееее, най-после нещо конкретно точно за този мотор, а не остроумия, локуми и празни приказки. Камък ми падна от сърцето. Два въпроса: 1/трудоемка ли е проверката и много ли се разглобява 2/ маслото в МП ли сменяш или си го пазаруваш от магазинната мрежа?
Последна промяна от Dr Zorge на 01 сеп 2022, 21:19, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
+1 за коментара ти, колега!
Ама и друго си е да си първи собственик, който полага грижи за колата!
Пожелавам много безаварийни километри пробег на автора на темата и да ни държи в течение, независимо от хейтърските некомпетентни коментари ( те винаги са такива)-ще е интересно за мнозина!
Сравнения с всякакви други бензинови двигатели на Форд в темата, освен Екобуст са разбира се неуместни.
П.С. Ако бях с Екобуст двигател смяна на масло и филтри щях да извършвам само в МП-не, че са ми любимци, ама козата си сака пръч в някои случаи!
Ама и друго си е да си първи собственик, който полага грижи за колата!
Пожелавам много безаварийни километри пробег на автора на темата и да ни държи в течение, независимо от хейтърските некомпетентни коментари ( те винаги са такива)-ще е интересно за мнозина!
Сравнения с всякакви други бензинови двигатели на Форд в темата, освен Екобуст са разбира се неуместни.
П.С. Ако бях с Екобуст двигател смяна на масло и филтри щях да извършвам само в МП-не, че са ми любимци, ама козата си сака пръч в някои случаи!

Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 537
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Най-важното нещо за първи собственик на автомобил чиито двигател е с доказано нисък ресурс е да усети момента кога да се отърве от него.Пропусне ли го тези двигатели имат символична остатъчна стойност.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
+1 за коментара ти колега

Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Абсолютно съгласен...
PS: Това важи за всички бангии де
PS: Това важи за всички бангии де

- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
На първия въпрос: Не бих казал, че е трудоемка. Самото разглобяване става за около час. Преди това обаче, е хубаво да се източи маслото поне ден преди това, за да не ти капе по главата, след като махнеш картера

На втория въпрос: Първите години маслото беше от МП (докато беше в гаранция) а след това от maslata.bg.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.
Кой е доказал, че ресурсът е нисък? Форумните философи ли? Или "една жена ми каза"? Целта на поста ми беше да покажа, че истината не е точно такава, каквато предубедени хора се опитват да наложат относно ненадежността на въпросния двигател. В момента в света работят безпроблемно стотици хиляди подобни двигатели, от които е нормално само проблемните бройки да предизвикват внимание. Никой няма да публикува хвалебствия за нормално работещия си автомобил. Само проблемите излизат на преден план, защото само за тях се говори. А никой не се замисля какъв е процентът на повредените бройки, спрямо общото количество на произведените.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта