Каква е тази част?
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Каква е тази част?
Здравейте, колеги!
Днес, докато си сменях въздушния филтър, открих да виси тази джаджа. Закачена е за една пластина, която е прикрепена за блока. Пластината се е счупила на две места и джаджата виси на двете си маркучета и кабелна букса. Докато я разглеждах и я допирах до маса, 2 пъти започна да бръмчи в ръцете ми, явно е електромоторче.
Опасно ли е да карам така докато намеря електрожен за пластинката?


Изпратено от моят Siemens C25 с помощта на Tapatalk
Днес, докато си сменях въздушния филтър, открих да виси тази джаджа. Закачена е за една пластина, която е прикрепена за блока. Пластината се е счупила на две места и джаджата виси на двете си маркучета и кабелна букса. Докато я разглеждах и я допирах до маса, 2 пъти започна да бръмчи в ръцете ми, явно е електромоторче.
Опасно ли е да карам така докато намеря електрожен за пластинката?



Изпратено от моят Siemens C25 с помощта на Tapatalk
Последна промяна от addition на 16 юни 2019, 00:45, променено общо 1 път.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1180
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Струва ми се, че е това -> https://www.autodoc.bg/pierburg/964682
Че не е хубаво да се кара с мандрахерцащи се части около двигателя е ясно. Не съм сигурен, че дебелината позволява да се завари с електрожен.
Ако нещо не пречи някъде, бих свързал двете счупени части с планка с нитове.
P.S. Късметлия си, че ако е това което си мисля, е на достъпно място. При мен въпросния клапан е наврян зад двигателя, над дясната полуоска.
Че не е хубаво да се кара с мандрахерцащи се части около двигателя е ясно. Не съм сигурен, че дебелината позволява да се завари с електрожен.
Ако нещо не пречи някъде, бих свързал двете счупени части с планка с нитове.
P.S. Късметлия си, че ако е това което си мисля, е на достъпно място. При мен въпросния клапан е наврян зад двигателя, над дясната полуоска.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Изглежда като вакуумен клапан, но те всичките изглеждат така. връзвай го там с нещо, каквото има, да не се мандахерца около мотора.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Да, точно това изглежда! Сега ще го вържа с една тел, че ми предстои каранеOzzie написа: ↑16 юни 2019, 11:04Струва ми се, че е това -> https://www.autodoc.bg/pierburg/964682
Че не е хубаво да се кара с мандрахерцащи се части около двигателя е ясно. Не съм сигурен, че дебелината позволява да се завари с електрожен.
Ако нещо не пречи някъде, бих свързал двете счупени части с планка с нитове.
P.S. Късметлия си, че ако е това което си мисля, е на достъпно място. При мен въпросния клапан е наврян зад двигателя, над дясната полуоска.

Благодаря!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Прилича на вакуумен клапан за управление на променлива геометрия на турбина или на EGR. Управлява се с модулирани по продължителност електрически импулси и затова е избръмчало, все едно е електромотор.
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
- Модел на автомобила: citroen c4 1,6hdi 109 fap
mazda3 1,6hdi 90 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Вакуумен клапан е,но какво управлява трябва да се проследят маркучетата.На ситроен 1,4 хди управлява егр,а на мазда 1,6 хди турбината
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Трудно е да се проследи, че половината двигател е заврян под стъклото, включително свещите и ЕГР
Но го връзвам веднага, че доста време се е мандахерцало, защото е излъскало някакво желязо под него, където се е трило, а маркучетата от него ми изглеждат много меки и хилави.
Благодаря на всички!

Но го връзвам веднага, че доста време се е мандахерцало, защото е излъскало някакво желязо под него, където се е трило, а маркучетата от него ми изглеждат много меки и хилави.
Благодаря на всички!
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1180
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
EGR клапана при теб, както и при мен е с електрическо управление, чрез стъпков електромотор.
Темата долу предполагам ти е известна?
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 16#p526716
Темата долу предполагам ти е известна?

https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 16#p526716
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Дам, изчел съм всичко за него 
Дано не му се случи нещо, че е заврян някъде си, а мисля да му направя емулатор като в тази тема.
Изпратено от моят Siemens C25 с помощта на Tapatalk

Дано не му се случи нещо, че е заврян някъде си, а мисля да му направя емулатор като в тази тема.
Изпратено от моят Siemens C25 с помощта на Tapatalk
- m_fokus
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 14 юли 2010, 14:19
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1,6 ZETEC SE
Ford Focus C-MAX 2.0 TDCI - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Според местоположението (около кутията на въздушния филтър) този е за егр. Другият за турбото е отпред на двигателя, мисля че беше в ляво от стартера.
По-голям късмет е да попаднеш на читав майстор, отколкото на читава жена 

- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Само не разбрах как ламарина 1mm, носеща клапан има-няма 150g, ще се счупи така на 2 места, ама айде, не съм голям специалист. Фиксирах счупените части с планки и винтчета и сега ще търся някой с електрожен да ги "боцне" да стане по-здраво. Едва ли ще намеря втора употреба.
Edit: Между другото, 1mm ламарина може ли да се завари, някой знае ли? Ако не да търся малки нитове, както предложи Ozzie, че тия винтове ще се развият от вибрациите.
Edit: Между другото, 1mm ламарина може ли да се завари, някой знае ли? Ако не да търся малки нитове, както предложи Ozzie, че тия винтове ще се развият от вибрациите.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Това текезесарската школа нЕма да си иде нивга...В железариите продават високотемпературни лепила за метал. Ако завреш електрожен по мотора (дори да приемем, че успееш), без да си разкачил всичкото кабели до крак, 100% ще думнеш нещо по електрониката.
Малко лепило, един нит за красота и ще надживее остатъка от колата.
Малко лепило, един нит за красота и ще надживее остатъка от колата.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Ееее, ти пък
Махнал съм пластината, разбира се, ето я на снимките.
Но това за лепилото не го знаех, мерси!



Но това за лепилото не го знаех, мерси!


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
1мм се заварява с СО, а това със разкачането на акумулатори и кабели заради електрониката е мит. Направил съм достатъчно много заварки по различни автомобили, без да откачам нищо за да го твърдя. При заварки в двигателния отсег много пъти съм слагал масата на минусувата клема на акумулатора (връзката е най-добра) и нищо не се е случвало.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Айде същото упражнение 3 години по-късно
този път с ламарина, по-дебела и от планката.

-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
- Модел на автомобила: citroen c4 1,6hdi 109 fap
mazda3 1,6hdi 90 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Това се заваря с телоподаващо.Най -лесно е от някоя морга
- MamaMy
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
- Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Недей да си толкова убедителен по форумите. Работих на младини почти година като електротехник в една автобусна фирма. Там пред очите ми взривиха чисто нов комплект акумулатори и изгориха всички диоди и електронното реле на генератора. Това при заварка на гърнета с електрожен. Масата я хванали към купето, а той целия ауспух на гумени тампони. Същите малоумни монтьори седмица преди това със СО заварявали нещо по шасито на друг автобус. Бяха изгорили блока за управление на автоматичната скоростна кутия (компютъра), релето на мигачите и всички инвертори на осветлението в купето. И лично аз въпреки всичките ми наблюдения и знания само да цвърна една планка на задния капак останах без акумулатор. Каза пук и прекъсна вътрешен мост. Не изби киселина както при автобуса, но ток няма.HACKO написа: ↑18 юни 2019, 00:151мм се заварява с СО, а това със разкачането на акумулатори и кабели заради електрониката е мит. Направил съм достатъчно много заварки по различни автомобили, без да откачам нищо за да го твърдя. При заварки в двигателния отсег много пъти съм слагал масата на минусувата клема на акумулатора (връзката е най-добра) и нищо не се е случвало.
По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен 

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
На мен преди доста години един тупан ми изгори едната бобина на Трабанта. Хем му казах да разкачи акумулатора.
Преди 3 години в един сервиз ми сменяха мека връзка на генерацията на Фокуса и казаха, че не разкачат акумулатора, когато правят заварки. Поеха ангажимент да възстановят всичко за тяхна сметка, ако изгорят нещо. Нищо не изгоря.
Принципно токът винаги си намира най-краткия път откъдето да мине, но понякога явно има и изключения с тези високоволтови устройства. Затова е най-добре масата на заваръчния апарат да се хваща най-близо до заварявания елемент, ако последният не се сваля от колата. И съответно за всеки случай да се откача акумулаторът.
Преди 3 години в един сервиз ми сменяха мека връзка на генерацията на Фокуса и казаха, че не разкачат акумулатора, когато правят заварки. Поеха ангажимент да възстановят всичко за тяхна сметка, ако изгорят нещо. Нищо не изгоря.
Принципно токът винаги си намира най-краткия път откъдето да мине, но понякога явно има и изключения с тези високоволтови устройства. Затова е най-добре масата на заваръчния апарат да се хваща най-близо до заварявания елемент, ако последният не се сваля от колата. И съответно за всеки случай да се откача акумулаторът.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Заваряването не е с високоволтови устройства, а с "голямотокови" при ниско напрежение...
Слага се дефектнотокова защита, докато заварявате.
Например такава: Цък
Слага се дефектнотокова защита, докато заварявате.
Например такава: Цък
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Каква е тази част?
Ами това от цък-а предпазва от висок волтаж
За мен всичко над 50 волта си е високоволтов уред. Пък и не само според мен, де.

Знам всички вицове за Форд 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта