Трака/чука focus 2.0 tdci
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 29 дек 2022, 10:12
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Трака/чука focus 2.0 tdci
Здравейте и честита Коледа. Нов съм във фоума и това ми е първият пост. Понеже е такъв период от годината и няма майстори които да ми обърнат внимание сега реших да се допитам тука. Та колата е фокус 2009 136кс купих я наскоро и ми прави впечатление че при първо палене има едно тресене и пушене(синкаво бял), което след около минута изчезва, не губи масло нито антифриз. Другата болежка е когато подам газ леко по рязко (независимо на коя предавка се е чува едно тракане,като аванс на бензинова кола) и след 2000 оборова изчезва. При вървежа мисля че нямам проблем, не пуши изобщо (освен лек черен дим при много настъпване на педала,което смятам че е нормално). Разхода на гориво мисля, че е не е нормален ..отива към 7-7.5 комбинирано шофиране. Бях тръгнал от свещите но са проверени и не е от тях, малко съм бос на тема автомобили. Всяко предложение в добре дошло. Хубав и спорен ден! 

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
Колата от човек ли я купи (който я е карал до последно) или от автокъща? Възможно е горивото, с което е стояла в автокъщата, да е старо и скапано. Ползването преди да я купиш пак не е гаранция, че са ѝ сипвали читаво гориво. И в двата случая бих те посъветвал на първо време да напълниш резервоара догоре, да сипеш добавка за дизелово гориво и да я покараш така докато занулиш резервоара, след което да повториш упражнението. Ако нещата се подобрят, спираш да я мислиш. Ако не, продължаваш с проверка на филтри, клапани и т.н. дизелови простотии.
П.П.
Доволен съм и от двата вида нафта на бензиностанции "Еко".
П.П.
Доволен съм и от двата вида нафта на бензиностанции "Еко".
Знам всички вицове за Форд 

- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1180
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
По лични наблюдения (от 2007 г. до сега), горното не е абсолютно релевантно към нафтата.

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
По лични наблюдения от 2003 г. насам, с някое и друго закъсване заради скапана нафта и то седяла в резервоара няколко дни, със сигурност мога да кажа, че скапаната нафта скапва колата. В моя случай беше наливана от "Петрол" до транспортния университет в София. След няколко подобни случая спряхме да наливаме нафта на служебните коли от този обект.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 29 дек 2022, 10:12
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
Колата я купих от човек, но не може да се каже, че я е карал до последно, точно това изтъкна като причина, че не я кара вече, понеже беше с друга кола, за последните 2 години е карана около 15 хил километра (съдя по техническия преглед) и последните няколко месеца ми каза, че почти не я е карал. Сложих добавка на бардал, но днес нямах възможност да я покарам много, тези дни ще видя дали има промяна. Иначе пустия филтър(горивния) никой не иска да го сменя, било на трудно място, пък само за един филтър не им се занимавало, направо се видях в чудо с майсторите.. и последно 7.8 по борд компютър не е нормален разход предполагам, нали така? :/
ПП: По принцип винаги съм зареждал от лукойл дизела и нямах проблеми, ще пробвам и от Еко
ПП: По принцип винаги съм зареждал от лукойл дизела и нямах проблеми, ще пробвам и от Еко
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1180
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
Ако се кара на къси разстояния, с чести смени на предавки, спирания / тръгвания - нормален е.Minority352 написа: ↑29 дек 2022, 22:01...и последно 7.8 по борд компютър не е нормален разход предполагам, нали така?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
Колега,ще ти споделя моят опит със същия автомобил(имам го от 2018г-навъртяни малко над 50 000км)
Относно тресенето-бих го отдал или на маховика(особено сега в студеното-демпферен е) или на дюза/и защото казваш че припушва(а лесно ли пали?) при първо палене,най добре е да се закачи на диагностика при някой който разбира какво да гледа и да види дали са в нормите(дедовски метод по руски е да си сложиш ръката на ауспуха-потока отработени газове трябва да е постоянен а не на тласъци).И двата ремонта се доста скъпи,особено втория ако е тръгнала и помпата!
Задължително е според мен да се смени първо горивния филтър с качествен такъв,нещо те баламосват-на много лесно място е и се сменява за 30мин. важно е да го направи човек който разбира-системата трябва да се обезвъздуши хубаво преди въртене на стартер,помпата не търпи въртене на сухо!Също така да се види на дъното на чашката на филтъра за "стружки"-лично мое мнение е,че е нормално да присъстват някакви,все пак за да стигне горивото до твоята кола е минало през няколко други помпи,вече наличието на много е проблем и то голям!
Относно тракането като на аванс-и при моята го има от както съм я взел,вече не му обръщам внимание,може и да е моя грешка но нямам проблеми.
За разхода-на мен в София зимата стига и до 8.5!На дълго съм я свалял и на 4.8,но на темпомат с 120км/ч
Желая ти безаварийно шофиране,и не се настройвай за най-лошото,по някога един горивен филтър върши чудеса при дизела,а демпфера е консуматив-просто живота му в най-добрия случай е около 250 хил.км.
Успех!
Относно тресенето-бих го отдал или на маховика(особено сега в студеното-демпферен е) или на дюза/и защото казваш че припушва(а лесно ли пали?) при първо палене,най добре е да се закачи на диагностика при някой който разбира какво да гледа и да види дали са в нормите(дедовски метод по руски е да си сложиш ръката на ауспуха-потока отработени газове трябва да е постоянен а не на тласъци).И двата ремонта се доста скъпи,особено втория ако е тръгнала и помпата!
Задължително е според мен да се смени първо горивния филтър с качествен такъв,нещо те баламосват-на много лесно място е и се сменява за 30мин. важно е да го направи човек който разбира-системата трябва да се обезвъздуши хубаво преди въртене на стартер,помпата не търпи въртене на сухо!Също така да се види на дъното на чашката на филтъра за "стружки"-лично мое мнение е,че е нормално да присъстват някакви,все пак за да стигне горивото до твоята кола е минало през няколко други помпи,вече наличието на много е проблем и то голям!
Относно тракането като на аванс-и при моята го има от както съм я взел,вече не му обръщам внимание,може и да е моя грешка но нямам проблеми.
За разхода-на мен в София зимата стига и до 8.5!На дълго съм я свалял и на 4.8,но на темпомат с 120км/ч
Желая ти безаварийно шофиране,и не се настройвай за най-лошото,по някога един горивен филтър върши чудеса при дизела,а демпфера е консуматив-просто живота му в най-добрия случай е около 250 хил.км.
Успех!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 29 дек 2022, 10:12
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
Здравейте отново. Вече се знае проблема, оказа се дюза на първи цилиндър, обясниха ми, че при първо палене не може да запали първият цилиндър и колата работи на 3 цилиндъра около минута и от там тресенето и пушенето. Мисля да ги пратя в София дизел център за рециклиране, защото финансово неизгодно ми е да се насочвам към нови :Д.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1180
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
Хубаво е че сте открили проблема,но според мен е задължително сега да инспектирате горивната система(най-вече филтъра)за да не заминат и рециклираните дюзи!
-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
Колега,какво стана?Хубаво е ако сте решили проблема да споделиш инфо!
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
Привет, на мен ми е интересно как я разбраха че е дюза, и дори че е на първи цилиндър и то за 1мин. в което време прави проблема.Minority352 написа:Здравейте отново. Вече се знае проблема, оказа се дюза на първи цилиндър, обясниха ми, че при първо палене не може да запали първият цилиндър и колата работи на 3 цилиндъра около минута и от там тресенето и пушенето.
Според мен - свалят се всички дюзи и се дават за проверка на стенд на читави хора.
След това се мисли...
nafta
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
Типичен пример за проблем с дюзите!
Това е първият симптом!
Поздрави!
Това е първият симптом!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 29 дек 2022, 10:12
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
Здравейте,смениха уж проблемната дюза, но положението е същото, пуши около 20-30 секунди и тресе, после мога да я гася и паля 10 пъти и няма никакъв проблем. Свещите са проверени, добре са, няма никакъв проблем откъм вървеж, след смяна на горивния филтър, разхода също е много добър вече( 6.1 по борд. Комп., Преди смяната ми даваше 7.8
) Не качва нивото на маслото, нито го губи, антифриза не мърда..Мисля да я карам така още известно време, сега така ли и иначе разполагам с 4 дюзи (рециклирани и тествани на стенд).

-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
Нещо не се разбира!?Сменили сте една дюза с друга втора ръка или сте сложили четирите рециклирани?Имаше ли стружки в тялото на филтъра?
Дай повече подробности!
Дай повече подробности!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 29 дек 2022, 10:12
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
Понеже писах от телефона и наистина доста неясно съм се изказал, та когато купих колата, човека ми каза, че е сменил и 4те дюзи и ми даде старите. Аз от моя страна, след като разбрах, че има проблем с дюза отново, пратих и 4те стари за проверка и евентуално рециклиране. Оправиха ги и ми ги върнаха. Майсторите, при които оставих колата смениха само проблемната според тях дюза (въпреки, че им казах че предният собственик ги е сменил с чисто нови) но проблема си остана. За това казвам, че разполагам с 4 дюзи. Общо взето спирам да търся проблема докато не се влоши, писна ми да обикалям по сервизи.
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Трака/чука focus 2.0 tdci
Интересно, a дали имате представа дали кодовете върху дюзите отговарят на тези записани в компютъра?
nafta
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта