Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 16 авг 2022, 08:49
- Местоположение: warna
- Status: Извън линия
Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
Здравейте, имам проблем с абс-а, първо не работи, а за капак предно дясно не получава налягане когато натисна, а след като съм спрял рязко с влачене на предно ляво, защото само то блокира, то, дясното започва плавно да натяга и след колометър бликира няпълно, и за да продължа трябва да отвия пробката за обезвъздушяване. Лампата светеше от време на време, сега не свети, диагностиката показа само преблем в преден ляв датчик, това колело, което влачи. Според мен освен датчик, проблемът е механичен в модула. Взел съм модул със същия фаб.номер, нещо особено при смяната като програмиране и кодове има ли? Колата няма ESP. Благодаря предварително.
- MamaMy
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
- Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
Обикновено проблем правят спирачните маркучи. Набъбват под действие на спирачното масло и се запушват. Така не позволяват на голямо количество течност да отиде към спирачния апарат, а тази която успее да премине не може да се върне и апарата блокира. Като освободиш налягането от пробката за обезвъздушаване и буталцето се връща обратно. Относно блокирането на колело, първо си провери датчика, връзките до него и чак тогава скачай да сменяш модул.
По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
На Мондео 1 и 2 съм сменял поне 4 пъти ABS модул заради проблеми с някой от каналите. Винаги съм проверявал за проблем с маркучите. Датчика на колелото няма отношение към блокирането.
Смяната на модула ABS не изисква никакво програмиране или кодиране.
Поздрави.
Смяната на модула ABS не изисква никакво програмиране или кодиране.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 16 авг 2022, 08:49
- Местоположение: warna
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
Благодаря, колега, а как си обясняваш затягането, което става плавно и без да натискам педала? За мен абс помпата самоволно му праща налягане, и го държи дълго, ако не отпусна пробката. Това изключва запушване на маркуча.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 16 авг 2022, 08:49
- Местоположение: warna
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
Апарата затяга без да натискам спирачка, плавно, за около километър блокира напълно, това не е ли самоволно подаване от абс-а, което изключва запушване в маркуча?MamaMy написа: ↑29 яну 2023, 03:35Обикновено проблем правят спирачните маркучи. Набъбват под действие на спирачното масло и се запушват. Така не позволяват на голямо количество течност да отиде към спирачния апарат, а тази която успее да премине не може да се върне и апарата блокира. Като освободиш налягането от пробката за обезвъздушаване и буталцето се връща обратно. Относно блокирането на колело, първо си провери датчика, връзките до него и чак тогава скачай да сменяш модул.
- MamaMy
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
- Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
Не съм сигурен, че АВS модула може да произведе налягане без да е натиснат педала на спирачката. Според мен той е по-скоро разпределител и ограничител на налягане отколкото помпа създаваща такова. 
Не съм специалист и не съм отварял модули. Презапоявал съм лоши спойки по няколко платки които са ми носили клиенти.

Не съм специалист и не съм отварял модули. Презапоявал съм лоши спойки по няколко платки които са ми носили клиенти.
По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен 

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
А как става така, че при натиснат педал, спирачните апарати да натискат накладките импулсно? Водачът не помпи на педала, а буталцата натискат, отпускат, натискат, отпускат...
Знам всички вицове за Форд 

- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
АБС- още в 20 век ги наричаха компютри, те контролират механичния процес.
времето е като парите-никога не стига
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
То това е ясно. Въпросът е какво управлява компютърът, че при натиснат педал с някакво усилие, буталцата в апаратите да натискат накладките циклично.
Знам всички вицове за Форд 

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
Аз задавам риторични въпроси, че да може колегата МамаМу да си отговори що става така тази работа 

Знам всички вицове за Форд 

- MamaMy
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
- Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
Добре сте развили темата , но за съжаление от доста време нямах достъп до форума по неизвестни причини. И да схванах идеята за работата на АБС-а, но все си мисля, че основното налягане идва от педала и от серво усилвателя.
По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
ESP задейства спирачката на съответните колела използвайки ABS модула, така че може и без натиснат педал да се задействат спирачките.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- MamaMy
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
- Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
Е това е отговор. Благодаря! 

По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки Мондео Мк2 97
И четирите Мондео-та които съм правил, бяха без тракшън контрол, а ESP тогава в тези коли тези години липсва като функция.
Едното Мондео пътува Пловдив - София и при 120 км/ч задно дясно колело блокира дотолкова, че докато спре, гумата беше изтрита на хорда и не ставаше за нищо. Водача не посмял да спре рязко, за да не се завърти.
ABS системата има помпа за създаване на налягане и по два клапана на колело. Всичко това трябва да работи САМО при натиснат педал на спирачките и блокиране на едно или повече колела. Блокирането на колело се хваща от датчика на главината. Тогава започва да се активират клапаните и помпата и да модулират налягането към съответното колело, с което то спира на импулси и не се позволява блокирането и "суркането" на гума.
Ако няма блокиране на колело, ABS системата не трябва да прави нищо и работи като обикновена спирачка.
Има клипове как това всичкото функционира, ето примерно:
https://www.google.com/search?q=how+to+ ... fAzB_IcWuk
Поздрави.
Едното Мондео пътува Пловдив - София и при 120 км/ч задно дясно колело блокира дотолкова, че докато спре, гумата беше изтрита на хорда и не ставаше за нищо. Водача не посмял да спре рязко, за да не се завърти.
ABS системата има помпа за създаване на налягане и по два клапана на колело. Всичко това трябва да работи САМО при натиснат педал на спирачките и блокиране на едно или повече колела. Блокирането на колело се хваща от датчика на главината. Тогава започва да се активират клапаните и помпата и да модулират налягането към съответното колело, с което то спира на импулси и не се позволява блокирането и "суркането" на гума.
Ако няма блокиране на колело, ABS системата не трябва да прави нищо и работи като обикновена спирачка.
Има клипове как това всичкото функционира, ето примерно:
https://www.google.com/search?q=how+to+ ... fAzB_IcWuk
Поздрави.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта