Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
- newworld
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 26 юни 2011, 14:38
- Модел на автомобила: focus mk1.5 tddi
- Status: Извън линия
Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Здравейте,
Прави ми впечатление, че от едно известно време насам колата не ускорява като хората. Върви относително прилично до към 100км/ч и след това е мъка. Изобщо доускорението от 80-100 нагоре, дори скорости да връщам, никакво го няма. На пръв прочит я гледах за спукани маркучи, извадени вакууми и прочие, но не видях. Имат ли си някаква хронична болест или изобщо на къде да се насоча?
П.П. буквално на 120 я усещам как набира и все едно нещо й "реже" горивото и започвам да се моля. Разбира се продължава да ускорява, но усещам, че не е каквото трябва да бъде.
Прави ми впечатление, че от едно известно време насам колата не ускорява като хората. Върви относително прилично до към 100км/ч и след това е мъка. Изобщо доускорението от 80-100 нагоре, дори скорости да връщам, никакво го няма. На пръв прочит я гледах за спукани маркучи, извадени вакууми и прочие, но не видях. Имат ли си някаква хронична болест или изобщо на къде да се насоча?
П.П. буквално на 120 я усещам как набира и все едно нещо й "реже" горивото и започвам да се моля. Разбира се продължава да ускорява, но усещам, че не е каквото трябва да бъде.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Типичен пример за изгоряла електроника на помпата BOSH VP 30.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- newworld
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 26 юни 2011, 14:38
- Модел на автомобила: focus mk1.5 tddi
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
И това ми минава през ум, но пали и работи чудесно.
Ремонтира ли се тази електроника и най-вече има ли някой, който я прави кадърно и “вечно”? Трябва ли да се сваля помпата или само отгоре се отваря?


- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Щом колата пали, не е от помпата според мен. Най-добре е да отидеш при човек с диагностика и да се направи проверка в движение. Тогава може да се прецени заради що се дърпа и не дава мощност.
Скоро имах случай с един Маверик, имаше загуба на мощност според човека само на магистрала и нагорнище. Той се опасяваше, че не може да се установи в градско. Да ама не! На 1 предавка едва стигна 5600 об/мин. , а на 2 свърши на 4800 !!! Диагностиката даде идея за отклонението.
Поздрави.
Скоро имах случай с един Маверик, имаше загуба на мощност според човека само на магистрала и нагорнище. Той се опасяваше, че не може да се установи в градско. Да ама не! На 1 предавка едва стигна 5600 об/мин. , а на 2 свърши на 4800 !!! Диагностиката даде идея за отклонението.
Поздрави.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Ето ТУК съм правил на зет ми помпата преди 8 години. И да, сваля се помпата и се качва на динамичен стенд, който симулира натоварване, все едно е в движение автомобила. На обикновен стенд не се хваща проблема с електрониката.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- newworld
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 26 юни 2011, 14:38
- Модел на автомобила: focus mk1.5 tddi
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Определено не ми се иска да свалям и качвам помпа. Това ми намирисва на ремонт равен на 50% от стойността на колата (200лв сваляне и качване и сигурно толкова за ремонт). Няма ли опция да се видят количествата на живи данни и от там да се вадят изводи? Бос съм с фордовете, но при други марки може да се правят и логове. Изобщо как да съм 100% убеден в помпата освен със сваляен и стендоване? Ако изобщо има такава възможност де. 

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
А като вдигнеш предния капак, мирише ли на нафта? Че след определен пробег уплътненията на помпата са склонни да изтърват гориво и единият ефект е да позагуби мощност. По-кофти става, ако горивото пръска върху пистовия ремък. Не издържа дълго и се къса. Проблемът се забелязва, когато започне да присветва ламБата за зареждането на акумулатора. Щото ремъкът започва да приплъзва преди да се скъса и алтернаторът не се задвижва както трябва. Ако пробуксува съединителят също ще се усети загуба на мощност при доускорение на висока предавка. При този вариант няма проблеми с паленето и работата на двигателя. Когато съединителят започне да приплъзва повече, при настъпване на газта оборотите ще се вдигат без колата да се забързва осезаемо. Ако се е позадръстил горивният филтър, също може да се наблюдават подобни симптоми. Ако е много задръстен, ще има проблеми и с паленето.
Но има едно маркуче, свързано с клапан, който е монтиран на стената в коша под предното стъкло, под нишата за мотора на чистачките. При нас е точно по средата. Маркучето е склонно да се вади, ако не е вързано здраво към клапана и когато се извади, симптомите са досущ като твоите. Не се забелязва на пръв поглед, особено, ако някой преди това е местил клапана на някъде. Заради това маркуче колата едвам излизаше по рампата от подземния паркинг на Рингмол-а. Иначе палеше и вървеше сравнително добре, ако не я газираш много. Даже си мислех, че съединтелят е поел към вечните ловни полета, докато не се загледах по-обстойно какво се случва в коша. Та с една "свинска опашка" колата се върна към живот
Но има едно маркуче, свързано с клапан, който е монтиран на стената в коша под предното стъкло, под нишата за мотора на чистачките. При нас е точно по средата. Маркучето е склонно да се вади, ако не е вързано здраво към клапана и когато се извади, симптомите са досущ като твоите. Не се забелязва на пръв поглед, особено, ако някой преди това е местил клапана на някъде. Заради това маркуче колата едвам излизаше по рампата от подземния паркинг на Рингмол-а. Иначе палеше и вървеше сравнително добре, ако не я газираш много. Даже си мислех, че съединтелят е поел към вечните ловни полета, докато не се загледах по-обстойно какво се случва в коша. Та с една "свинска опашка" колата се върна към живот

Знам всички вицове за Форд 

- newworld
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 26 юни 2011, 14:38
- Модел на автомобила: focus mk1.5 tddi
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Колега, вероятно говориш за маркучето с Г-образните връзки, това на МАП сензора. Вече го играх филма с него и сега е безпощадно стегнат.
Относно останалите идеи - филтърът е сменен преди 4-5к километра, на нафта не мерише и всичко е сухо. Единствено имам едно бучене като от скъсана мека връзка, някъде около катализатора го чувам. Но не вярвам да има подобна загуба на мощност заради подобно нещо.
Имах силни съмнения в дебитомер, но тя пък се оказа, че няма такова чудо...

Имах силни съмнения в дебитомер, но тя пък се оказа, че няма такова чудо...
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Да, за него става въпрос. А самият датчик читав ли е? Не, че имам опит с бъгясал такъв, но има някаква логика колата да не се държи добре, ако той не работи коректно.
Заради меката връзка едва ли ще има чак такъв проблем. Проблем с ускорението може да има и заради турбината.
Заради меката връзка едва ли ще има чак такъв проблем. Проблем с ускорението може да има и заради турбината.
Знам всички вицове за Форд 

- newworld
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 26 юни 2011, 14:38
- Модел на автомобила: focus mk1.5 tddi
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Допускам, че работи МАП-а, защото като се извади маркучето спря доста по-осезаемо. Дори едва катереше баир на 3та с 60км/ч.
Ще огледам уикенда отново маркуча на турбото, този към филтърната кутия и ще търся някой да я изчете, че нямам диагностика за тази баба.
Ще огледам уикенда отново маркуча на турбото, този към филтърната кутия и ще търся някой да я изчете, че нямам диагностика за тази баба.
- newworld
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 26 юни 2011, 14:38
- Модел на автомобила: focus mk1.5 tddi
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Не успях много да я ровя, но като извадя буксата на датчика във филтърната кутия няма никаква промяна. Всъщност той освен да мери температура, играе ли съществена роля във вървежа? (По подобие на дебитомера)
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Би трябвало. Щом няма никакъв ефект за вървежа на колата с включен и изключен датчик, явно не работи по някаква причина. А пък температурата на въздуха е от значение, защото съдържанието на кислород в студения и горещия въздух е различно. Най-общо образно казано.
Знам всички вицове за Форд 

- newworld
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 26 юни 2011, 14:38
- Модел на автомобила: focus mk1.5 tddi
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Имах някакви такива предположения, но реших, че работи само през мап-а щом няма дебитомер. Уви, дано се оправи след смяна на този сензор в близките няколко дни.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
- newworld
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 26 юни 2011, 14:38
- Модел на автомобила: focus mk1.5 tddi
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Свалих го този IAT сензор и го замерих - съпротивление няма никакво. Мерих го и в случай, че компютърът му подава напрежение, но нямаме затворена верига. Базовите ми познания ме навеждат, че е за кофата. Прав ли съм?
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Някъде из Мрежата имаше описана процедурата за проверка на тези сензори.
Знам всички вицове за Форд 

- newworld
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 26 юни 2011, 14:38
- Модел на автомобила: focus mk1.5 tddi
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Гледах няколко клипа, включително и този:
https://youtu.be/N5FGh8T4qmE?si=zfidjKeez2jcxg3f
При мен няма никакво показание на самия датчик, както и да меря все едно е прекъснал. Нито верига, нито съпротивление показва. Буксата на колата не съм проверявал и мерил.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
https://youtu.be/N5FGh8T4qmE?si=zfidjKeez2jcxg3f
При мен няма никакво показание на самия датчик, както и да меря все едно е прекъснал. Нито верига, нито съпротивление показва. Буксата на колата не съм проверявал и мерил.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
A всъщност проверявал ли си я за записани грешки? На нашата печка ми е трудно, защото се ползва някаква стара диагностична система и с моя четец не виждам нищо. Провериха я в сервиз, в който се занимават с четене на данни от както колите започнаха да имат компютри
Но не е изключен и вариант да не достига захранване до датчика. Така се беше прекъснал един проводник, който обслужва АБС-а и колата изрева, че системата не работи.

Знам всички вицове за Форд 

- newworld
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 26 юни 2011, 14:38
- Модел на автомобила: focus mk1.5 tddi
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Още не съм я чел, нямам идея кой може да я прочете. Имам диагностика, но не я хваща. Уж след 2000г чете всичко, но явно тук мозъкът й е преди това. Единствено в скритото меню на таблото успях да проверя, но дава, че няма записани грешки. Допускам, че може и да не записва всичко там като цяло. Ще забия волт метъра на буксата довечера да я видя какво ще каже, но всичко ме води към датчик, колкото и да умувам.
П.П. ако някой може да замери и каже как се държи работещ датчик ще е супер.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
П.П. ако някой може да замери и каже как се държи работещ датчик ще е супер.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ускорението Фокус 1.8 TDDI
Да, първото поколение на ОБД е, ако не бъркам. Съответно ОБД 2 четците не ги улавят. Нашата печка не е покрай мен, та не мога да помогна с живи данни.
Знам всички вицове за Форд 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта