странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Моя извод е, продал си си колата напразно заради ненамирането навреме на добър диагностик!
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Няма качествени диагностици от моят личен опит обиколих осем сервиза два от тях се занимават само с Фордове като проблема ми че оборотите на празен ход са 900 колата си върви нормално и си ускорява оборотите не играят но неутрална не искат да паднат под тази граница. Пари не са ми взимали защото не знаят къде проблема грешки няма по един час гледат на скенерите и се чешат и ме отпращат. Даже в единият сервиз ми подариха стъпковото моторче като мислеха че причината е от него. В друг сервиз единият диагностик ми каза че може би проблема е компютъра взех друг заедно с оригиналният ключ смених го и пак същото. Смених дросела заедно с датчика и гарнитурата за 15 лева ламбда сондата и нея смених и датчика температурата също MAF сензора взех за проба от съсед който има същият двигател и пак няма разлика. Ходих даже да ми проверят с машина за дим дали някъде не смуче въздух пак нищо не откриха и така си карам. Явно Форда е много технологична кола.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1183
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
При тях не съм ходил знам за този сервиз Оставиха ми телефона на един сервиз ще отида и при него да видя дали ще открие нещо а може и да отида до Перник ако не се получат нещата.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
А погледна ли дали нещо не подпира лоста с жилото на газта при дросела така, че да го държи малко повече отворен? Респективно дали системата педал - жило не е натегната в повече от нормалното и дроселът отново да стои по-отворен?
Когато се лутах в търсене на проблема с гасненето на моя и не знаех, че двигател от тези години ще е с ръчно регулиране на клапаните, бях подложил на моя гумичка, за да държи една идея по-отворен дросела и съответно оборотите една идея по-високи, за да не гасне. Ако някой е правил същото и на твоя, диагностиците няма да го хванат.
Когато се лутах в търсене на проблема с гасненето на моя и не знаех, че двигател от тези години ще е с ръчно регулиране на клапаните, бях подложил на моя гумичка, за да държи една идея по-отворен дросела и съответно оборотите една идея по-високи, за да не гасне. Ако някой е правил същото и на твоя, диагностиците няма да го хванат.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
И това съм го гледал даже жилото има малък луфт и е свободно по показния компютъра показва че дросела е на 17% колкото е нормалната стойност.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Ми в такъв случай, щом не дърпа въздух от другаде, дроселът е отворен на точното положение и не записва грешки за бедна или богата смес, остава стрелката на оборотомера да не показва вярно.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Ето къде седи стрелката когато е на празен ход на светофара при температура 105С на Forscan и 95С по показанията на таблото. Иначе сутрин от като тръгна за работа от Надежда до Сточна гара оборотите са ок а след това изведнъж скачат на неутрална на 900-950. Вече почвам да си мисля че може нещо да не е наред с ангренажа или да имам някаква микро пукнатина и като се нагрее двигателя повече се разширява от топлината и смуче въздух това са мои теории.
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
А, не.. просто 9 години и се нагледах и сега я предоставих на съквартиранта за учебен автомобил да се научи на него


пробвай от скритото меню да видиш с точност какви са показателите на оборотомера. Моята на 2000 оборота показва електронно 2100aspasia написа: ↑10 мар 2025, 15:56Ето къде седи стрелката когато е на празен ход на светофара при температура 105С на Forscan и 95С по показанията на таблото. Иначе сутрин от като тръгна за работа от Надежда до Сточна гара оборотите са ок а след това изведнъж скачат на неутрална на 900-950. Вече почвам да си мисля че може нещо да не е наред с ангренажа или да имам някаква микро пукнатина и като се нагрее двигателя повече се разширява от топлината и смуче въздух това са мои теории.IMG20250310152746 (Copy).jpg

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Ако има проблем с ангренажа, двигателят няма да работи така, както го описваш. Тази микропукнатина къде смяташ, че може да е? Предполагам, че са пускали машината с дима при загрял двигател. Ако имаше пукнатини, щяха да ги намерят.
Имал съм подобен, но много по-ярко изразен проблем с друга марка кола. Температурният датчик подаваше данни на компа, че двигателят е студен, при все, че беше достатъчно загрял и съответно компът вдигаше оборотите за да му попречи да угасне. Ама ти виждаш нормална температура през диагностиката, така че този вариант отпада.
И в крайна сметка оборотите, които чуваш, отговарят ли на тези на оборотомера?
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Утре ще пусна снимка от таблото и от Forscan или Carscaner другото е че когато изключа не неутрална оборотите за около 5 секунди остават на 1200 и после много бавно се отпускат до 900-950. Като изключа буксата на стъпковото моторче обороти стават нормални 750 и всичко е ок ама не мога да запаля ако е студена. В един от многото сервизи ми каза че нещо кара компютъра да отваря стъпковият мотор на 25% а трябва да е на десет.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Това са показанията от скенера и от таблото в диагностичен режим
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
И моят държи оборотите там някъде. Може би една идея по-надолу. Трябва да ги погледна през диагностиката тези дни, че сега бръмча с печката.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Някой път са 900 друг път са 950 иначе имам още един Форд със същият двигател оборотите са 730. Пробвах да карам с откачена букса на VSS сензора и на хидравличната помпа няма никаква промяна.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
A датчикът за скоростта какво общо има с оборотите на празен ход, когато колата не се движи?!?
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Ами този датчик също играе роля за оборотите подава информация на компютъра когато когато колата е спряла и скоростта е 0 километра компютъра регулира оборотите на празен ход. Преди като ми бяха добре оборотите на празен ход бях забравил да го включа и като изключвах на неутрална колата гаснеше а сега като го изключа няма промяна колата не гасне. Един от всичките диагностици ми обясняваше че компютъра ми работи в авариен режим но не знаят причината. Другото което странно което забелязах компютъра не се ресетва показанията на трип компютъра си остават същите електрическите стъкла си работят в щатния режим и не трябва да се обучават. За да се ресетне трябва да оставя колата за два три дни без акумулатор явно Фокуса е развил изкуствен интелект.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Хм. На моята преди 8 - 9 години ѝ играеше стрелката на скоростомера при движение със скорост в диапазона между 80 и 100 км/ч. Смених аз датчика за скоростта, ама играенето на стрелката си остана. Явно не е било от него. Продължих да си карам със сменения датчик. Преди около 3 години, по-често през имата и по-рядко през лятото, стрелката на скоростомера започна да губи сигнал и пада там, където стои при изключен двигател или при работещ двигател, но на място. Понякога в движение освен, че стрелката пада в изходно положение, броячът на пробега спира да го отчита и понякога изписва "----". Колкото е по-студено навън, толкова по-голямо разстояние минавам без отчитане на скоростта. В един момент се събужда и така до следващото студено палене. Ама колата не гасне, когато загуби данни от датчика за скоростта, без значение дали е с включена или изключена предавка. Усеща се единствено лека загуба на мощност и радиото си намалява силата на звука. Последното е екстра, за да не ти дъни ушите, когато двигателят не работи или работи на място, но на празен ход и не се чува толкова, както когато е във високи обороти. Грешка за "загуба" на датчика за скоростта записва рядко.aspasia написа: ↑12 мар 2025, 13:03... този датчик също играе роля за оборотите подава информация на компютъра когато когато колата е спряла и скоростта е 0 километра компютъра регулира оборотите на празен ход. Преди като ми бяха добре оборотите на празен ход бях забравил да го включа и като изключвах на неутрална колата гаснеше а сега като го изключа няма промяна колата не гасне...
Та ми се струва странно компът да регулира оборотите според показанията на датчика за скоростта. Освен това ми се струва, че компът следи скоростта през датчиците на АБС-а, щото са поне 4 и е почти невъзможно да се скапят всички, докато този на скоростомера е само един. Между другото не съм само аз с този проблем. И други колеги с нашия модел споделят за "заспиване" на стрелката в изходно положение, ама никой не се е оплаквал, че колата му гасне в този момент.
Знам всички вицове за Форд 

- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Освен ТПС датчика да бърка на колко % е отворена клапата реално ... не знам?
Щом държи стабилно обороти... ТПС потенциометъра се влияе от натискането на педала, респективно от отваряне и затваряне на клапата. При мен колата качва обороти на около 800 когато пусна климатика, иначе след смяна на един бюлюк компоненти, вече и като мърдам волана не играят оборотите ама... файда. Ако само това ти е проблема, по-добре се радвай. Моя след смяна на стъпков, ламбда, дебитомер, два клапана на рейката и ТПС датчик, започна да лети и ускорява, амаа пък не ще да минава преглед вероятно заради богата смес или калпав катализатор, тъй че..
Пък не харчи много, даже смъкна разхода ама вър' го разбери кво иска. Няма и кой да ти каже. Само бобина остана оригиналната и там още 1 2 електроники, ама ше ме прощава. Котка в чувал не си е работа.
Щом държи стабилно обороти... ТПС потенциометъра се влияе от натискането на педала, респективно от отваряне и затваряне на клапата. При мен колата качва обороти на около 800 когато пусна климатика, иначе след смяна на един бюлюк компоненти, вече и като мърдам волана не играят оборотите ама... файда. Ако само това ти е проблема, по-добре се радвай. Моя след смяна на стъпков, ламбда, дебитомер, два клапана на рейката и ТПС датчик, започна да лети и ускорява, амаа пък не ще да минава преглед вероятно заради богата смес или калпав катализатор, тъй че..

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта