странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
ТПС по показния ми показва че в затворен на 17% даже пробвах с друг ТПС от напълно работеща кола и пак показва 17% даже смених дросела за проба заедно с гарнитурата и пак няма промяна даже разплитах кабелите от гофретата нямаше прекъснат само един беше с напукана изолация.
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
А уплътнението на моторчето за празен ход сменявано ли е?
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Би ли разказал какво стана на прегледа?
Знам всички вицове за Форд 

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
aspasia написа: ↑13 мар 2025, 17:18ТПС по показния ми показва че в затворен на 17% даже пробвах с друг ТПС от напълно работеща кола и пак показва 17% даже смених дросела за проба заедно с гарнитурата и пак няма промяна даже разплитах кабелите от гофретата нямаше прекъснат само един беше с напукана изолация.
И то какво остана?!? Някой да е ровил по софтуера на компа и да е заложил различни стойности...
Знам всички вицове за Форд 

- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Ми какво... стойностите на CO бяха над 1 понеже бях със заглушително гърне вместо катализатор. Сложих катализатор уж евро 4, падна CO на 0.6 и не ще да мърда надолу. Мирише малко на неизгорял бензин иии не минава ГТП-то. Смених гореспоменатите чаркове, колата се оправи, но нещо явно кара на богата смес... или... нз. Гърнетата бяха с дупки, смених и тях, ламбдата вече е в норми но CO не. Интересното е, че вече нямам повишен разход на гориво. Освен да се насоча в камшафт и кранкшафт датчиците... от там ако се оправи сместа. Не знам вече и аз. При така създалата се ситуация не остава нищо друго освен #надзакона или брак на здрава кола. Та това стана на прегледа общо взето ти казват не минаваш, ходи търси оправяй и пак ела.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Ако имаш бъгав датчик на коляновия и/или на разпределителния вал, двигателят няма да работи нормално и ще имаш куп други проблеми. А зареди ли ново гориво преди прегледа, загря ли добре двигателя преди да се качиш на канала, налива ли добавки, това - онова?
Знам всички вицове за Форд 

- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Пробвах всички митове и легенди. Между другото смених камшафта, защото олива масло през него. Пробвах с афтърмаркет уплътнения..по-тънки са. А и 27 годишен датчик.. както и да е. Добавка бардал за цялата горивна система - 59лв сложих. Румънски бензин налях. Карах 20 30 км колата да загрее катализатора... нали се сещаш колко е нелепо всичко това? Не вярвам за да работи катализатора всеки преди работа да кара по 20тина км да я изпъва на магистралата с едничката идея за по-чист въздух ...
Колата има лек мирис на недоизгорял бензин след като е добре загряла. Не съм сменял единствено бобината в която може да се корени някакъв проблем дори и минимален, и под бобината има едно там как му се викаше .. и него не съм барал. Свещите са нови от Мото Пфое. Гадовете са дигнали цените. Преди 2 години същите струваха по 8лв бройката на моторкрафт, сега са по 22. Кабелите са нови също, но и не усещам като цяло проблем с вървежа, няма и прекъсвания. Съмненията за изгорели гумички или клапан на изпускателната, при което като впръска горивото част от него да изчезва през изпускателните клапани също го отхвърлям, защото колата има компресия на всеки цилиндър от 10.5 г/д. И недоумявам от къде ще се вземе това сурово гориво та да направи вторично изгаряне след катализатор, като уж ламбдата трябва да коригира ако усети че сместа не е както трябва... шах с пешката.
Абе да мине... прегледа сега и усещам, работата ще е "ако ти трябва маайстор - обадете се на Митко". Поне знам, че каквото ми каже ще е релевантно и ще знам дали си заслужава бъдещи усилия.
Няма да се дам толкова лесно на бюрокрацията.
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Някои афтърмаркет клапани за празен ход особено от евтините не работят коректно.
Друго за което се сещам ако си чистил дросел, но това вече сме го говорили.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Не е от клапана имам още един фокус със същият двигател като сваля клапана и го сложа на другия даже без да съм откачал акумулатора там си работи и оборотите са около 730. Всички датчици съм свалял и съм ги разменял за проба ама няма ефект даже и ламбда сондата единствено не съм разменял акумулатора и алтернатора.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Идеята е, че катализаторът трябва да развие някаква постоянна висока температура, за да чисти добре отработените газове. Това за 2 - 3 км до работата може и да не стане. А бюрокрацията е свалила максимално надолу изискванията за количество на СО в отработените газове на по-новите автомобили. Колкото по-нов автомобил, толкова по-ниски стойности на вредните емисии. И се получава така, че кола от '83 г. на миналия век може да си хвърля колкото иска вредни емисии през 9 месеца в годината в центъра на София (щото другаде май не са забранявали още да се движат коли с Еко 1 и 2 в тамошните центрове), а твоята и моята дори да надвишават предписаните количества с 0.1, ги спират, нищо, че тези стойности са в пъти по-ниски от на колата от '83 г. Бюрократите се надяват колите от '83 г. и останалите в кат. Еко 1 и 2 да се счупят в скоро време и да отпаднат от движението от самосебе си, ама колиците могат да се окажат издръжливи и да си замърсяват с години след като ние сме дали нашите за скрап, нищо, че са по-екологични. Та да се вмъкне човек по-сигурно в нормите, е добре колата да е загряла. Твоята явно си има друг проблем, който трябва да се реши.
П.П.
Пробва ли да я прекараш през друг пункт за ГТП. В този, в който карам моите, имат два тестера за вредните емисии, които мерят различни стойности

Знам всички вицове за Форд 

- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Тъкмо такава манджа ще готвя тия дни.


Колкото до оборотите, при моята е 700 оборота +- 30, като клапата е отворена на 16.45% при празен ход. Не знам до колко 0.50% биха повлияли със 100 - 150 оборота, но може и да може, не съм тествал. В такъв случай ако се окаже от това - трябва да се регулира болта. Иначе ще се очудиш как като се сменят няколко компонента и картинката няма нищо общо, отколкото да сменяш един по един. Личен опит отскоро. През годините сменях част по част за проби поради проблеми, но нищо не оправяше положението. Сега, като смених няколко компонента на куп и се усети разликата. Всичко си иска своето. Иначе и аз взимах на заем това онова от приятели ама... между другото стъпковия ми е на топран и сработи много добре. Колко ще работи само той си знае. В твоя случай щом са стабилни оборотите и си сменял дросел, то значи някой датчик лъже екуто. Макар че то е адаптивно и дори да смениш нещо за проба, вероятно му трябва малко време да се нагоди и да "заспи". Така си мисля.aspasia написа: ↑15 мар 2025, 19:54Не е от клапана имам още един фокус със същият двигател като сваля клапана и го сложа на другия даже без да съм откачал акумулатора там си работи и оборотите са около 730. Всички датчици съм свалял и съм ги разменял за проба ама няма ефект даже и ламбда сондата единствено не съм разменял акумулатора и алтернатора.
Сега четох за подобен проблем с оборотите. Пак към 800 държала колата. Кратка тема, но накрая човека сподели, че е махал кабелите на свещите един по един, и като махнал кабела на 2ри цилиндър оборотите били паднали. След смяна на кабели, бобина и ресет на екуто, проблема му бил решен. Може да пробваш теста с кабелите.
Другото, което ми хрумва, ако има климатик, да не стои постоянно зацепен агрегата поради някаква причина?
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Кабелите ги смених с нови миналата година защото колата при движение имаше прекъсване заедно с нови свещи от МП за 18 лева бройката датчика за температурата на цилиндровата глава съм го сменял с нов и буксата смених защото от топлината пластмасата беше започнала да чупи иначе на празен ход дросела ми показва 17% Климатика съм го гледал магнитната шайба при работа на двигателя си седи на едно място не се върти. Части не съм купувал никакви части защото мога да ги сваля от другият форд за проба даже от първият сервиз ми подариха едно стъпково моторче като мислеха че проблема е от него никакви пари не ми искаха въпреки че им предложих да им го заплатя.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Случвало се е неведнъж новите части да са скапани или да се скапят в рамките на няколко месеца. Та на такива, сменени преди година, по-добре да им нямаш доверие. Просто ги провери пак за да си сигурен в тях.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Пробвах и с други кабели които пазех като резерва за които знам че работят даже размених кабелите от другият форд не мисля че там е проблема че даже и бобината разменях. Този от ляво с багажника го карам всеки ден дето е проблема с оборотите а другият го взех за 400 лева при него оборотите са 720-730.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Огледай мъркучите за картерната вентилация зад всмукстелния колектор. Преди 7 год. като купих моя Фокус ми държеше към 900 оборота. Помислих, че е нормално и не обърнах внимание. Но един ден чух някакво свистене, започнах с ръка да напипвам и усетих, че идва от задния край на мъркуча. Свалих го и беше нацепен. Тогава не знаех какво и как се нарича за да го търся като част в магазина, но го взех и отидох с него. Магазинера извади някакви бензинови мъркучи с подобни извивки и ми каза "ти ще си ги отрежеш и нагодиш да ти паснат". Нагодих ги и оборотите паднаха. От тогава 7 год. карам без никакви проблеми по работата на двигателя, но от скоро започна да ми лази по нервите, но това е друга тема.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
И този маркуч съм го сменил даже с клапана за карттерна вентилация и уплътнението към него.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Това са оборотите на другият Форд който е със същият двигател
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Моята ги кове точно на чертата. На снимката са една идея по-надолу.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Движат се между 706-715 на празен ход и работи идеално.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта