Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Здравейте, от известно време колата ми губи масло по около 1 л. на 1000 км. Помислих, че го гори, тъй като съм чувал за проблема със спичането на сегменти. Но след като видях, че всичко около тези ролки е омазано в масло, вече започвам да се съмнявам, че е от някакви семеринги. Та въпросът ми е какво има на тази ролка с червената стрелка, защото зад нея е най-омаслено? Зад тази с жълтата стрелка също има леко масло, тя мисля, че е на коляновия вал? Там където я паркирам няма масло, затова мисля, че го хвърля в движение.
При смяна на спирачен цилиндър попитах монтьора за този теч, той ми каза, че това било от хидравличната помпа, но аз губя само моторно масло. Първара снимка е от интернет.
Пп. Нещо не мога да прекача другите снимки.
При смяна на спирачен цилиндър попитах монтьора за този теч, той ми каза, че това било от хидравличната помпа, но аз губя само моторно масло. Първара снимка е от интернет.
Пп. Нещо не мога да прекача другите снимки.
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
С червената стрелка е обтягаща ролка на ремъка
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Виж си гарнитурата на капака на клапаните или датчика на разпределителният вал и аз имах теч в задната част капака на клапаните с с времето се изкривява и не приляга плътно даже и да купиш нова оригинална гарнитура. Иначе на датчика има само един О ринг струва стотинки моят се беше скъсал.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
С жълтата стрелка е отбелязана ролката на коляновия вал. Ако има омазняване зад нея, по самия блок и няма видим теч отгоре ѝ, значи изтърва семеринг на този вал.
От уплътнението на датчика на разпределителния вал е трудно да губи литър масло на 1000 км. За да се случва това нещо, "О" пръстенът трябва да липсва изобщо и датчикът да е доста хлабаво легнал в отвора си. Търсил съм "О" пръстен за там къде ли не и резултатът е или по-тънък, който не уплътнява добре или по-дебел, който пък не ще да влиза. Питах и в МотоПфое и там казаха, че не предлагат само пръстена, а комплект датчик с пръстен. Цената на комплекта преди 2 - 3 или повече години, забравих вече кога го търсих там, беше нещо от рода на 160 лв. Сега може и да е повече. Не го взех, защото моят датчик си работеше към онзи момент, работи си и сега. Докога ще е така, не знам. В крайна сметка сложих два, един до друг, от по-тънките "О" пръстени. Преди пропускаше леко масло от там, а след това като че ли спря. Ама и не съм проверявал, де. Масло не доливам, а и нивото му не мърда.
От гарнитурата на капака течът ще е по-сериозен, което предполага и да има доста видими следи за него по двигателя. Хващай някакъв фенер и огледай двигателя отвсякъде.
От уплътнението на датчика на разпределителния вал е трудно да губи литър масло на 1000 км. За да се случва това нещо, "О" пръстенът трябва да липсва изобщо и датчикът да е доста хлабаво легнал в отвора си. Търсил съм "О" пръстен за там къде ли не и резултатът е или по-тънък, който не уплътнява добре или по-дебел, който пък не ще да влиза. Питах и в МотоПфое и там казаха, че не предлагат само пръстена, а комплект датчик с пръстен. Цената на комплекта преди 2 - 3 или повече години, забравих вече кога го търсих там, беше нещо от рода на 160 лв. Сега може и да е повече. Не го взех, защото моят датчик си работеше към онзи момент, работи си и сега. Докога ще е така, не знам. В крайна сметка сложих два, един до друг, от по-тънките "О" пръстени. Преди пропускаше леко масло от там, а след това като че ли спря. Ама и не съм проверявал, де. Масло не доливам, а и нивото му не мърда.
От гарнитурата на капака течът ще е по-сериозен, което предполага и да има доста видими следи за него по двигателя. Хващай някакъв фенер и огледай двигателя отвсякъде.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Моят О ринг го взех от Хубата Сеалс като свалих старият за мостра и до сега не е протекъл. По скоро трябва да измие двигателя за да разбере от къде тече.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Тези ги бях забравил. Благодаря 

Знам всички вицове за Форд 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Благодаря Ви! Гарнетура на капака на клапаните сменях преди 3000 км. точно заради теч. Майстора, който ми сменя ангренажния ремък според мен не я беше сменил (въпреки, че ме попита и я включи в цената), от което за пръв път тази кола протече за 7 год. от както е при мен. Аз я притегнах малко, при което теча намаля значително, но тъй като продължи да губи доста масло я закарах при друг майстор да ми смени гарнетурата. Измих двигателя, но само от предната страна, при което се появи проблем с кабели и свещи, понеже кабелите бяха Бош, малко по-дълги са, не оплътняват в отворите за свещите и там се напълни с вода. Както и да е, смених ги и се оправи и видими следи от теч от капака на клапаните вече няма, но не съм гледал от задната му страна. Ауспуха ми е черен, но е сух, не е мазен. И все пак ако се стигне до сегменти, каква марка да взема? Също и гумички на клапани?
Странно, но при такъв разход на масло не трябва ли да пуши поне малко ако го гори? Тя пуши само когато времето е дъждовно като днес, но това е по-скоро пара от конденза и когато е студена пуши съвсем малко.
Странно, но при такъв разход на масло не трябва ли да пуши поне малко ако го гори? Тя пуши само когато времето е дъждовно като днес, но това е по-скоро пара от конденза и когато е студена пуши съвсем малко.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Зетек не са известни със спичане на сегменти, доколкото знам. От гумичките на клапаните едва ли ще изчезва по 1 л масло на 1000 км. Ако гори толкова масло, ще е по-скоро заради износени цилиндри и сегменти, освен гумичките. Ама тогава ауспухът ще е мазен и ще пуши. По-скоро проблемът е комплексен - теч и леко изгаряне на масло. Освен това, ако гори масло ще има явни следи по свещите.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Двигателите Zetec-S имат проблем със сегментите докато модификацията SE няма този проблем като гледам от снимката му тече отзад ако капака на клапаните е пластмасовият и нова гарнитура няма да оправи положението защото се изкривяват.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Сигорно около 2-3 седмици чета по форумите и двата вида имат този проблем.
Аз пък до колкото четох, повечего японски бензинови двигатели имат този проблем, а Zetec SE е са проектирани от Yamaha. Както и да е, записах си час за преглед другия вторник, но майстора ми каза, че ремонта щял да излезе от 1500 до 2000 в зависимост от това кое ще излезе за смяна ако се прави двигателя. До 1500 бях склонен да платя, но някак си като ми кажат майстори от толкова до толкова, те подготвят за по-голямата сума.ivchotr написа: ↑31 мар 2025, 00:02Зетек не са известни със спичане на сегменти, доколкото знам. От гумичките на клапаните едва ли ще изчезва по 1 л масло на 1000 км. Ако гори толкова масло, ще е по-скоро заради износени цилиндри и сегменти, освен гумичките. Ама тогава ауспухът ще е мазен и ще пуши. По-скоро проблемът е комплексен - теч и леко изгаряне на масло. Освен това, ако гори масло ще има явни следи по свещите.
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Дуратека е известен с проблемни маслообиращи сегменти.Зетека трябва да е на много, много км. но собственика да си мисли друго. За кола на 25г. лично аз много бих внимавал с инвестициите. Друго важно за отбелязване е,че Зетек моторите не са много ремонтнопригодни. За това също е писано много.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
1.6 Zetec SE е ранната версия на 1.6 Duratec. Има някакви промени като променливо газоразпределение, но дори и във Focus 3 си е на 90%същия. Мисля, че и 1. 4 са едни и същи. 1.8 и 2.0 са вече с ангренажни вериги.
На колко реални километра е няма как да знам. Купих я преди 7 год. уж на 140 000. Тогава я проверявах по VIN и последната информация за нея беше на десетата година на 96 000 км. Аз я купих когато беше 16 годишна. Общо взето казват, че всични бензинови двигатели във Focus mk. 1 и 2 след 200 000 започват да похапват масълце. 7 год. доливах по 800 мл. на 15 000 км. и изведнъж разхода започна да се вдига с много. Промяна във вървежа няма
А да си кажа и, че 7 год. я карам без да сменям ангренаж и пистов ремък, защото когато я купих и закарах за обслужване, майстора каза, че ремъците са нови и то FoMoCo. И всичко започна след смяната на ремъците. Тогава имаше видим теч от гарнетурата на клапаните, но чак толкова не губеше масло. Закарах я да я сменят, сега уж няма видим теч, но разхода се вдихгна. Утре ще сваля пак свещите и ще ги видя дали има масло по резбите. Ауспуха е сух и от как смених ламбда сондата май започна да се изчиства.
Ще взема да сложа един картон под колата и ще я форсирам на място да видя дали ще прокапе от нкъде и ще светна с прожектор да огледам зад двигателя. https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=28
На колко реални километра е няма как да знам. Купих я преди 7 год. уж на 140 000. Тогава я проверявах по VIN и последната информация за нея беше на десетата година на 96 000 км. Аз я купих когато беше 16 годишна. Общо взето казват, че всични бензинови двигатели във Focus mk. 1 и 2 след 200 000 започват да похапват масълце. 7 год. доливах по 800 мл. на 15 000 км. и изведнъж разхода започна да се вдига с много. Промяна във вървежа няма
А да си кажа и, че 7 год. я карам без да сменям ангренаж и пистов ремък, защото когато я купих и закарах за обслужване, майстора каза, че ремъците са нови и то FoMoCo. И всичко започна след смяната на ремъците. Тогава имаше видим теч от гарнетурата на клапаните, но чак толкова не губеше масло. Закарах я да я сменят, сега уж няма видим теч, но разхода се вдихгна. Утре ще сваля пак свещите и ще ги видя дали има масло по резбите. Ауспуха е сух и от как смених ламбда сондата май започна да се изчиства.
Ще взема да сложа един картон под колата и ще я форсирам на място да видя дали ще прокапе от нкъде и ще светна с прожектор да огледам зад двигателя. https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=28
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
1.6 Duratec е прекръстен Зетек мотор и няма нищо общо с 1.8, 2.0 Дуратек или така наречените маслояди...
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
От опит знам, че това не е така, поне по отношение на Мк 1.
Знам всички вицове за Форд 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта