Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Диагноза няма, огледали за течове - нямало, проверили компресията - 14 и малко на всички цилиндри. Попитах какво значи това, май не е добре, че е повече от 14? Отговор "мън, мън, мън, мън, ами може да е и от гумички ама може и от сегменти".
Казвам:
- Добре, колко ще ми струв да ми смените гумичките?
- Ама то може да не е само от тях, даже ме съмнява да е само от тях и няма смисъл да даваш 2 пъти пари за разглобяване.
- Добре, а колко ще ми излезе смяна на сегменти, гумички, лагери и там каквото трябва?
- Ами не съм смятал, ама то едно към 1500 лв., може и повече. Като се отвори ще се види. Ама то трябва да се прати и да се шлайфа главата и да се напаснат клапани, щото други го правят това. Абее, ако питаш мен сложи една добавка и пробвай така, може да намали харченето.
- Добре, мен ме остройва ако е до 1500 лв. да си го оправя, даже може и малко повече ако излезне нещо непредвидено.
- А бе много е работата. Ще ти го направя, не че няма да ти го направя, ама много ще те замотам.
- Добре, колко много, ако е седмица няма проблем?
- Ахх седмица (усмихва ми се), някъде към месец.
И аз се отказах, понеже няма как да чакам месец. Знам, че се чудеше как да ме откаже, за него си е прав, щото ще извади едно макс 700-1000 лв. от мен да речем за 3-4 дни, а тия пари ще ги вземе като оправи окачването на 5 коло днес.
Както и да е, колата от ден на ден става все по зле и да се върна към заглавието на темата. Колата прекъсваше и като си играех с газта се оправяше. Днес вече вървеше с много малко газ, а съм натиснал повече, а започва едно трътръъъъъъ и все едно не й стига гориво. Тръгнах да изпреварвам с натиснат до долу педал, тя си прави трътрътръъъъъ и не върви, светна чека няколко пъти, не свети постоянно а а премигва. Изпреварих някак си, минах си в дясна лента и си карах с малко газ молейки се поне да ме прибере до вкъщи. Чека не светна повече и се прибрах. Пуснах една диагностика и показа грешка P0302 (прекъсване на запалването във втори цилиндър). Сложих едни стари кабели, проблема нито намаля, нито се увеличи, нито нищо. Може проблема да е в горивната система, да е в инжекторите или бензиновия филтър. Може да е датчиците на колянов и разпределителен вал, може да е в бубина, но ако е тя защо на празен ход работи добре? А може и клапаните да са целите в нагар и да няма добро изгаряне? Възможно ли е да е избягала центровката на ангренажа? А бе писна ми и май ще се откажа и ще търся Фокус 2, но се чудя с кой двигател. Вече ме е страх от бензиновите, че като чета всички имат проблем със сегменти.
2.0 TDCI лесен ли е за обслужване, в смисъл справят ли се в повечето сервизи с правилното зацепване, или и с него трябва да ме е страх при обслужване? Или да си заложа на стария 1.8 TDCI? Или пък 2.0 бензин, който е с верига, но пък и той има шанс да гори масълце?
Всички проблеми започнаха след като за пръв път смених ангренаж на 7-мата год., преди това 7 год. почти нищо не пипнах, даже накладките смених за пръв път преди 2 седмици...
Казвам:
- Добре, колко ще ми струв да ми смените гумичките?
- Ама то може да не е само от тях, даже ме съмнява да е само от тях и няма смисъл да даваш 2 пъти пари за разглобяване.
- Добре, а колко ще ми излезе смяна на сегменти, гумички, лагери и там каквото трябва?
- Ами не съм смятал, ама то едно към 1500 лв., може и повече. Като се отвори ще се види. Ама то трябва да се прати и да се шлайфа главата и да се напаснат клапани, щото други го правят това. Абее, ако питаш мен сложи една добавка и пробвай така, може да намали харченето.
- Добре, мен ме остройва ако е до 1500 лв. да си го оправя, даже може и малко повече ако излезне нещо непредвидено.
- А бе много е работата. Ще ти го направя, не че няма да ти го направя, ама много ще те замотам.
- Добре, колко много, ако е седмица няма проблем?
- Ахх седмица (усмихва ми се), някъде към месец.
И аз се отказах, понеже няма как да чакам месец. Знам, че се чудеше как да ме откаже, за него си е прав, щото ще извади едно макс 700-1000 лв. от мен да речем за 3-4 дни, а тия пари ще ги вземе като оправи окачването на 5 коло днес.
Както и да е, колата от ден на ден става все по зле и да се върна към заглавието на темата. Колата прекъсваше и като си играех с газта се оправяше. Днес вече вървеше с много малко газ, а съм натиснал повече, а започва едно трътръъъъъъ и все едно не й стига гориво. Тръгнах да изпреварвам с натиснат до долу педал, тя си прави трътрътръъъъъ и не върви, светна чека няколко пъти, не свети постоянно а а премигва. Изпреварих някак си, минах си в дясна лента и си карах с малко газ молейки се поне да ме прибере до вкъщи. Чека не светна повече и се прибрах. Пуснах една диагностика и показа грешка P0302 (прекъсване на запалването във втори цилиндър). Сложих едни стари кабели, проблема нито намаля, нито се увеличи, нито нищо. Може проблема да е в горивната система, да е в инжекторите или бензиновия филтър. Може да е датчиците на колянов и разпределителен вал, може да е в бубина, но ако е тя защо на празен ход работи добре? А може и клапаните да са целите в нагар и да няма добро изгаряне? Възможно ли е да е избягала центровката на ангренажа? А бе писна ми и май ще се откажа и ще търся Фокус 2, но се чудя с кой двигател. Вече ме е страх от бензиновите, че като чета всички имат проблем със сегменти.
2.0 TDCI лесен ли е за обслужване, в смисъл справят ли се в повечето сервизи с правилното зацепване, или и с него трябва да ме е страх при обслужване? Или да си заложа на стария 1.8 TDCI? Или пък 2.0 бензин, който е с верига, но пък и той има шанс да гори масълце?
Всички проблеми започнаха след като за пръв път смених ангренаж на 7-мата год., преди това 7 год. почти нищо не пипнах, даже накладките смених за пръв път преди 2 седмици...
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
При мене като бобината беше развалена на празен ход не прекъсваше а а по време на движение.
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
След като проблема е започнал след смяна на ангренажна група то от там трябва да се започне.
1.6 е най-коравия двигател на Форд и подобни проблеми възникват рязко само при каране на газ без правилна профилактика
1.6 е най-коравия двигател на Форд и подобни проблеми възникват рязко само при каране на газ без правилна профилактика
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Много ти благодаря, ще направя последен опит със смяна на бубината. Много ме съмнява, че е започнала да се прецаква след миенето на двигателя, защото общо взето от тогава започна да прекъсва. Сменях кабели и свещи, оправяше се за известно време и пак започваше. Само бубината не смених.
А каква бубина препоръчваш, NGK?
Колега, то не е баш от тогава, няколко месеца колата си вървеше добре. Карал съм я на магистралата с почти 200 по километраж (185-186 по GPS) само за пробата. Но не ми смениха гарнетурата, протече, карах я както казах няколко месеца, разхода на масло се увеличаваше постепенно, смениха я другаде (гарнетурата) , измих двигателя и се започна.
Просто си мисля дали поради не добро затягъне на ролките, е възможно да е мръднала центровката и затова да прави проблеми.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Добре, де. А провери ли дали свещта на 2-ри цилиндър хвърля искра? Предните дни те питах и тогава каза, че не си проверявал. Това поне можеш да свършиш сам с помощта на някой авер, жена ти, гаджето или който и да било друг, който да завърти двигателя докато ти гледаш какво се случва с искрата. Ако не хвърля искра, сменяш въпросната свещ с друга работеща и пак проверяваш дали новата ще хвърля искра. Ако и тя не работи, сменяш кабела и пак пробваш. Ако и с другия, работещ кабел не хвърля искра, можеш вече с голяма доза увереност да се насочиш към бобината. Разбира се трябва да си абсолютно сигурен, че новите свещ и кабел наистина работят, за да си сигурен и в последващата диагноза.vargala81 написа: ↑08 апр 2025, 21:52... Пуснах една диагностика и показа грешка P0302 (прекъсване на запалването във втори цилиндър). Сложих едни стари кабели, проблема нито намаля, нито се увеличи, нито нищо. Може проблема да е в горивната система, да е в инжекторите или бензиновия филтър. Може да е датчиците на колянов и разпределителен вал, може да е в бубина, но ако е тя защо на празен ход работи добре? А може и клапаните да са целите в нагар и да няма добро изгаряне? Възможно ли е да е избягала центровката на ангренажа?
Ако няма проблем с искрата във 2-ри цилиндър, зачеркваш бобината и високоволтовите токове като вероятен източник на проблема и се насочваш към горивото. Дюзата едва ли ще можеш да я провериш сам, но поне ще имаш конкретна задача за механика в сервиза - да я свали и да пробва с друга, работеща. Имаш и варианта да сипеш добавка в бензина за почистване на горивната система. В много случаи това помага. Ако обаче в резервоара има събрана гняс, е възможно да я разкараш от там и да затлачиш горивната система. Филтърът би трябвало да свърши някаква работа в този случай, ама знае ли човек? Ако пък горивният филтър е задръстен, ще имаш проблеми и с работата на другите цилиндри, а не само с 2-ри. Така че засега филтъра можеш да го оставиш настрана като проблем, но не пречи и да го смениш с нов. То всъщност може да има някаква "тапа" и на изхода на рейката към дюзата на 2-ри цилиндър, ама това ще може да се провери при свалянето ѝ.
Ако имаш калпав датчик на разпределителния или коляновия вал, колата ще е склонна да гасне при превишаване на определени обороти. При много скапани датчици, няма да работи и на място на празен ход. По спомен, датчиците можеш да провериш при работещ двигател като забучиш сондите на мултицет директно в кабелите им и гледаш какви волтове се движат по тях. Ако волтажът се мени, би трябвало да са здрави. Ако пускат един и същ волтаж без да се мени, по-скоро са за смяна. Надявам се да си спомням точно, де.
Колкото до загуба на центровката на ангренажа, все ми се струва, че колата ще работи тегаво с всичките си цилиндри. Поне моята работеше така с един зъб изместване при смяната на ангренажа с подръчни фиксатори на разпределителните и коляновия валове. Докато намерят що годе точни фиксатори, я бяха зацепили с по-голямо разминаване и с паленето започна да трака на умирачка. Нямаше щети, щото я загасиха овреме. В последствие с оригиналните фиксатори двигателят взе да мърка. Та не е невъможно да имаш и нарушен тайминг на валовете, но няма да страда само един цилиндър. Това няма да е причина и за прекаления разход на масло.
Нагарът по клапаните най-вероятно ще доведе до прегарянето им, но тогава няма да имаш такава компресия в цилиндрите.
Дизелите на тази марка са бомба със закъснител. Имаме 1.8 ТДДИ и както си вървеше без никакви проблеми, изведнъж взе да гасне в движение. Досущ като във вица за Форд, козата и циганинаvargala81 написа: ↑08 апр 2025, 21:52А бе писна ми и май ще се откажа и ще търся Фокус 2, но се чудя с кой двигател. Вече ме е страх от бензиновите, че като чета всички имат проблем със сегменти.
2.0 TDCI лесен ли е за обслужване, в смисъл справят ли се в повечето сервизи с правилното зацепване, или и с него трябва да ме е страх при обслужване? Или да си заложа на стария 1.8 TDCI? Или пък 2.0 бензин, който е с верига, но пък и той има шанс да гори масълце?
Всички проблеми започнаха след като за пръв път смених ангренаж на 7-мата год., преди това 7 год. почти нищо не пипнах, даже накладките смених за пръв път преди 2 седмици...


Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Моята бобина е на Mobiletron с нея съм минал повече от 100К и е сравнително евтина.
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Бобината на тези Фокуси най-често пука корпус и дава проблеми при влажно време или както казва колегата-измих двигателя.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Моята също беше спукана от долната част беше оригиналната с която колата беше излязла от завода. Сменя се много лесно за по малко от 15 минути.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Така, има развитие по темата. Ония в сервиза ми е пълнил цилиндрите с някаква течност. Не било газ за горене щото го попитах, а нещо друго но не ми каза. Уж да пробвал, можело да отпусне сегментите. Били го правили на един Нисан и Нисана намалил горенето на масло много. Тази вечер като се прибрах от работа, отвих свещите и целите бяха мокри с някаква гадна чернилка. Явно от мръсотията (нагара), която оная течност е измила от цилиндрите. Сложих старите кабели и старите свещи и поне вървенето се оправи. Поне за сега. Ще я карам няколко дена да видя как ще е, събота или неделя ще сваля бобината да я проверя за напуквания и ще си я карам така докато мога. Ако пак изцапа свещите нещо и започне да прекъсва, тогава вече ще мисля за нова кола на 15-16 год.
Евентуално мога да пробвам да сменя наведнъж свещи, кабели и бобина, но с какви и аз не знам. На едно място срещнах мнение на момчето от София, което продава синия Ford Focus ST (комбито), че сложил кабели на другия си Фокус с 1.6 от Golf 4 1.6, и спрял да има проблеми. Преди това и той ходил по мъките с многократна смяна на кабели и свещи, някакъв майстор му бил казал да вземе тези от Голф и си решил проблема. Питах го в месинджър за каталожния номер на кабелите, понеже има 2 различни вида, но не ми отговори. Предполагам, че от 1.6 със 105 коня.
Само да кажа, че най-напред смених кабелите с Бош, те бяха с по-дълги лули. После сложих NGK, но и с тях след не много време започна да прекъсва.
Евентуално мога да пробвам да сменя наведнъж свещи, кабели и бобина, но с какви и аз не знам. На едно място срещнах мнение на момчето от София, което продава синия Ford Focus ST (комбито), че сложил кабели на другия си Фокус с 1.6 от Golf 4 1.6, и спрял да има проблеми. Преди това и той ходил по мъките с многократна смяна на кабели и свещи, някакъв майстор му бил казал да вземе тези от Голф и си решил проблема. Питах го в месинджър за каталожния номер на кабелите, понеже има 2 различни вида, но не ми отговори. Предполагам, че от 1.6 със 105 коня.
Само да кажа, че най-напред смених кабелите с Бош, те бяха с по-дълги лули. После сложих NGK, но и с тях след не много време започна да прекъсва.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта