Срам.. Карах на ръчна...

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Срам.. Карах на ръчна...

Мнение от WarKiller » 20 яну 2007, 17:46

Колеги ... Срамна работа.
Днес съм карал около 20 километра извън града с вдигната ръчна спирачка без да усетя въобще.
Индикаторът ми на таблото за ръчната по принцип не свети.
Въпросът е, че въобще не я усетих по никакъв начин, а си карах нормално между 80 и 100. Само накрая когато паркирах вече придърпа ...
Та ... какво може да е станало. Смисъл... успял ли съм да разбия нещо по този начин?

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

ръчна

Мнение от tata1971 » 20 яну 2007, 17:56

А държи ли ти ръчната?Ако караш на ръчна го отнася съединителя и всичките зарзавати след него но в по малка степен а и разбира се ръчната.Но това е при положение че ти държи ръчната иначе и до София да отидеш като не държи ръчната- нищо няма.
Наесен с песен в К1.

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 20 яну 2007, 18:10

По принцип си държи, но този път дори при потеглянето въобще не се усети да придърпва ...
Както писах - чак при паркирането на свободна предавка дръпна ...

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 20 яну 2007, 18:11

Спокойно.. най-вероятно ръчната не държи както трябва :) , иначе щеше да върви супер спънато.. и да мирише на изгоряло феродо... :lol:

Проблема, ако се кара на ръчна е че накладките се "припичат" повечко и се залъскват.. т.е после не държи добре. (освен съединителя де..)

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 20 яну 2007, 18:27

След като я свалих минах още 5-6 километра в града. Нямаше никакъв проблем.
Другото е, че индикаторът за ръчната на таблото по принцип си работеше до преди месец-два, а сега въобще не светва.
Странно е, че по принцип ръчната си кове без забележки и преди съм я забравял, но още при потегляне се усещаше дърпането и съм я свалял.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 20 яну 2007, 18:30

Абе май не си я бил дръпнал добре ръчната или просто накладките ти са за смяна .Щом не тие замирисало на феродо.
*00133*

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 20 яну 2007, 19:01

Май не ти държи много ръчната и според мен.
Тя ако държеше нямаше да можеш да караш по инерция примерно.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 20 яну 2007, 19:14

Не ти държи ръчната. Или имаш разтегнато жило или най-вероятно са ти клеясали/заяли саморегулиращите механизми (в барабаните). Както и да е - ще е добре да ги отвориш и отремонтираш, а при нужда да сложиш и нови накладки. И моите бяха станали така. А сега и не мога да си помисля да тръгна на ръчна - просто колата ляга и си влачи задницата :wink:

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 20 яну 2007, 19:41

Е добре де ... Ако не държи - защо тогава като я спра на голям наклон с ръчна и въобще не помръдва? :o

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 20 яну 2007, 20:47

Щото си я дръпнал здраво преди това... безсмислено е да водим разговора, на всеки се е случвало! Виж не знам някой да е карал толкова дълго на ръчна, колкото теб, но едва ли е болка за умиране. Бе стига се плаши! Ако си прецакал нещо, ще го оправиш и повече няма да правиш така.

Ама не спори сега държи ли ти или не ръчната, защото ако ти е зацепила задницата не можеш да минеш 5 метра нормално, просто не си бил опънал ръчната достатъчно! А ако ти се влачи задницата и минеш толкова км. си адски заблеян шофьор!
Изображение Изображение

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

РЪЧНА

Мнение от tata1971 » 20 яну 2007, 22:25

Ами станалото станало не му мисли щом всичко е О.К. ами виж оправи лампичката на таблото или си създай навик да проверяваш ръчната на всяко спиране и тръгване-последното съм го наблюдавал при един професионален шофер.А сетих се че като бях в казармата веднъж кораба тръгна с хвърлена котва-смяяях!!!И наказания после....... *00117*
Наесен с песен в К1.

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 21 яну 2007, 12:38

Има и друго разхода ти на гориво ще е повишен с 200-300% греста от лагерите на задните колела ще е истекла а наклона към New Меден рудник едвали ще го изкачиш на повече от втора :)

Потребителски аватар
megaCom
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 15 яну 2007, 23:37
Модел на автомобила: focus 2.0tdci,transit 2.0tdi
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от megaCom » 21 яну 2007, 12:44

стига сте плашили човека,явно нищо страшно не е станало...иначе до сега да е изплакал...
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 22 яну 2007, 09:02

Едва ли си направил нещо. Страшно става при дисковите спирачки. На Скорпиото това направо ти съсипва апаратите и най-вече ръчната. Само за 1-2 км можеш да опечеш всички гумички и започват проблемите.

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 22 яну 2007, 12:32

Нали индикатора на таблото за ръчната се контролира от бутон под самия лост?
Е вчера гледах - гледах, но не мога да открия нищо ...

krustnikut
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 06 фев 2006, 21:58
Модел на автомобила: Sierra 2.0 CLX OHC
Местоположение: Essen
Status: Извън линия

Мнение от krustnikut » 07 фев 2007, 00:11

Има два варианта:
1) да ти е развален прекъсвача (бутона), дето задейства индикатора на таблото.
2) да нямаш достатъчно спирачна течност. Тогава също светва :!:
Писането на кирилица развива ума и тялото!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта