Предстоящ ремонт - въпроси!
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Предстоящ ремонт - въпроси!
Напоследък имам доста голяма хлабина във волана и тропане по ходвата част...колата няма серво ?( хидравлика на волана иска да каже човека ) . Амортесьори, пружини - нормално ОК.
Заподозрени са:
- за луфта
1.кормилна рейка...накрайницие изглеждат здрави
Евентуално рециклиране - на Симеоновско шосе(кръстовището с Г.М.Димитров) Монтаж/демонтаж, реглаж ...+някой маншон(не на каретата-те са нови).
- за тропането
1. тампони на носачите...продават ли се отделно(да се набиват) или цял носач трябва да се купи?
2. шарнир...може би само единия(той може да кара още)
Та въпроса ми е следният, горе долу колко ли би ми струвал този ремонт?... Къде бихте ми препочръчали да отида
Уточнение: Petkoff_pl
Заподозрени са:
- за луфта
1.кормилна рейка...накрайницие изглеждат здрави
Евентуално рециклиране - на Симеоновско шосе(кръстовището с Г.М.Димитров) Монтаж/демонтаж, реглаж ...+някой маншон(не на каретата-те са нови).
- за тропането
1. тампони на носачите...продават ли се отделно(да се набиват) или цял носач трябва да се купи?
2. шарнир...може би само единия(той може да кара още)
Та въпроса ми е следният, горе долу колко ли би ми струвал този ремонт?... Къде бихте ми препочръчали да отида
Уточнение: Petkoff_pl
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Предстоящ ремонт - въпроси!
Първото и най-важно при този модел е Каре на кормилната рейка за Фиеста ако до сега не си го сменял смятай че си е заминало цената му е от 15-60 лв.runtavguz написа: - за луфта
Имаш два вариянта да смениш цял носач който е комплект с малък, голям тампон и шарнирен болт на цена около 45-65 лв/бр. ( труд за смянат 15-20 лв/бр. трябва да я дигнат на крик да напръскат болтовете със спрей и да отвият 3 болта) или да си купиш по отделно тампоните малък 6 лв/бр. турски , голям 6 лв/бр. турски и шарнирен болт от 15-22 лв/бр. ( тук трудът не мога да ти кажа колко ще е ) Ако си решил да сменяш само тампоните знай че ще ти трябва преса за набиването им, сам с чука не става. Ако си с оригиналните носачи и оригиналните шарнирни болтове знаи че трябва да се режат нитовете им ( с ъглошлайф ) и да се заменят с болтове 2-3 бр.runtavguz написа: - за тропането
1. тампони на носачите...продават ли се отделно(да се набиват) или цял носач трябва да се купи?
2. шарнир...може би само единия(той може да кара още)
Ако си готов да се впуснеш в тази авантюра и имаш пари отиди в избрания от теб сервиз да проверят точно какво е за смяна и тогава купувай нещата. Да не е да купиш някое нещо, а после да се окаже че то е здраво, а друго е пре...но.
След това отиваш на реглаж на предницата.
Тези неща ти ги казвам от опит преди коледа смених 2 бр малки 2 бр. големи тампони на носачите 1 бр. шарнирен болт. В София ( доволен съм сервиза ще го кажа на ЛС щото ми е братовчед ) и реглаж на предницата в Ловеч Сервиз Запад крайно недоволен. Другата седмища съм пазарил Paci да ме води в СБА-Плевен на реглаж.
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Благоадря за инфото!
Да, с оригиналниет носачи съм - шарнира е занитен на носача. Това го видях...моя май е с 2 нита(преди месец гледах, не съм сигурен)
Ако се купи цял носач(45-65лв), към него има ли шарнир или допълнително се купува?
После реглаж правят почти навсякъде в София между 15-25лв. До Плевен нямам сега време, кога да се прибирам, а и винетка още нямам!
Засега съм се ориентирал към сервиз, сам няма да се справя - не съм достатъчно уверен, нямам необходимите инструменти, а и при тези темпратури!
petkoff_pl, ще чакам ЛС за твоя човек!
Да, с оригиналниет носачи съм - шарнира е занитен на носача. Това го видях...моя май е с 2 нита(преди месец гледах, не съм сигурен)
Ако се купи цял носач(45-65лв), към него има ли шарнир или допълнително се купува?
После реглаж правят почти навсякъде в София между 15-25лв. До Плевен нямам сега време, кога да се прибирам, а и винетка още нямам!
Засега съм се ориентирал към сервиз, сам няма да се справя - не съм достатъчно уверен, нямам необходимите инструменти, а и при тези темпратури!
petkoff_pl, ще чакам ЛС за твоя човек!
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
А, бре, момчета ....и момичета,
Относно луфта във волана(засега сравнително малък)...след една консултация" на коляно" с дядо(74г), надничане и клатене....
Понеже кормилните накрайници изглеждат здрави и нямат хлабини, заподозряна, както посочвам по-горе е кормилната рейка(механична).
...той ми каза, че на всички (руски автомобили, които е имал(с механчина рейка) е възможно обирането на луфта в рейката с винт отдолу на корпуса на рейката.
Е ли това възможно при конкретния автомобил?
Относно луфта във волана(засега сравнително малък)...след една консултация" на коляно" с дядо(74г), надничане и клатене....
Понеже кормилните накрайници изглеждат здрави и нямат хлабини, заподозряна, както посочвам по-горе е кормилната рейка(механична).
...той ми каза, че на всички (руски автомобили, които е имал(с механчина рейка) е възможно обирането на луфта в рейката с винт отдолу на корпуса на рейката.
Е ли това възможно при конкретния автомобил?
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
- Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
- Местоположение: гр. София
- Status: Извън линия
Хората са ти го казали - каре на кормилна рейка. Моята имаше луфт към 1/6 от оборота
. Като смених карето луфта почти изчезна, другото било от кормилна щанга или рейка
(май така ми казаха), която можела само да се рециклира, но ми обявиха някакви 100-на лева за цялата процедура и аз забравих за случая.


- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
1. Пепоръчвам ти да смениш целия(те) носач(и). Мисля че си вървят с шарнирите и тампоните. Ако го сметнеш отделно тампони, шарнир и труд ще излезе почти същото, но няма да е заводско, а според кой колкото може.
2. Хидравличната рейка я провери дали ти изпуска масло в маншоните (обикновенно са пълни с масло). Ако е така не е болка за умиране. Аз карам така вече над 30 000км.
2. Хидравличната рейка я провери дали ти изпуска масло в маншоните (обикновенно са пълни с масло). Ако е така не е болка за умиране. Аз карам така вече над 30 000км.
- Yovchev
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Задължително сменяш целиня носач, цената излиза малко повече, но както каза колегата за набиването само с преса .. т.е ако ти ги набият тампоните в някой сервиз не се учудвай ако след месец, два имаш същия проблем..
Относно луфта на воляна.. - 90% карето се е разхлопало.. или рециклитано или ново.. рециклираното изкарва около година и половина по нашите пътища
казвам всичко това от опит, наколо години преди да си взема Ескорта карах Фиеста
п.с. Не всички носачи вървят с шарнири и тампони, преди да ги купиш питай за всеки случай !
Относно луфта на воляна.. - 90% карето се е разхлопало.. или рециклитано или ново.. рециклираното изкарва около година и половина по нашите пътища

казвам всичко това от опит, наколо години преди да си взема Ескорта карах Фиеста

п.с. Не всички носачи вървят с шарнири и тампони, преди да ги купиш питай за всеки случай !
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Продават се носачи - от 50 - 230лв, всякакви производства, най-скъпото е в МП.
Продават се и отделно тампони - от 30тина лева турски до 55 лева...
Продават се и отделно шарнири - цена пак според зависи...
Препоръчително е да си купиш болтове с гайки 2 бр. за да си смениш старите (тези, които стягат шарнира към главината) ...и след това пак да ги сменяш на 2 смени на шарнир. Защо? Разтягат се!
П.П. Всички цели носачи, с малки изключения (визирам оригинални такива) в най добрия случай изкарват година и нещо, обикновено максимум година, а често и по две седмици (тези за по 50-90лв)...
Продават се и отделно тампони - от 30тина лева турски до 55 лева...
Продават се и отделно шарнири - цена пак според зависи...
Препоръчително е да си купиш болтове с гайки 2 бр. за да си смениш старите (тези, които стягат шарнира към главината) ...и след това пак да ги сменяш на 2 смени на шарнир. Защо? Разтягат се!
П.П. Всички цели носачи, с малки изключения (визирам оригинални такива) в най добрия случай изкарват година и нещо, обикновено максимум година, а често и по две седмици (тези за по 50-90лв)...
Последна промяна от kEFi на 07 мар 2007, 20:46, променено общо 1 път.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Yovchev написа:.. рециклираното изкарва около година и половина по нашите пътища
Ти минаваш 120000 на година а аз 1200. И при мен ли ще изкара година и половина ?
runtavguz, (баси ника


Човек, какво прави по нещата за които писа в първото мнение което всъщност е и темата? Прави ли нещо изобщо ?
- Yovchev
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Опс, съжалявам забравих да доуточня.paci написа:Yovchev написа:.. рециклираното изкарва около година и половина по нашите пътища
Ти минаваш 120000 на година а аз 1200. И при мен ли ще изкара година и половина ?
Фиестата е карах само градско софийско - приблизително 7000км/г.
Като започнах да я карам имаше огромен луфт.. в един сервиз уж го смениха с ново.. след 8-10 месеца и пак се разхлопа. После при кварталния майстор..сложи ми както трябва рециклирано - 1,5 години изкара.. Смених го при един познат с ново .. вече 3-та година фиестата си е в движене макар да не я карам аз и нама ядове с луфтове на волана и т.н
т.е Искам да кажа, че ако сменям каре нама да сложа рециклирано. Лично мнение, патил съм си..
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Гумите си имат определена степен на износване и се препоръчва смяна или на период от време защото каучука старее у гумата губи качествата си. Периода на стареене незнам колко е.
Масло се препоръчва да се сменява на 10000км. или 1 година.
Антифриз препоръчително 2 години.
Спрачна течност препоръчително 2 години.
Ако нещо съм пропуснал можете да ме допълните.
Обаче никъде не съм чул или чел някакви части по двигател, трансмисия или ходова част да се сменяват на месец- два или година-две.
Масло се препоръчва да се сменява на 10000км. или 1 година.
Антифриз препоръчително 2 години.
Спрачна течност препоръчително 2 години.
Ако нещо съм пропуснал можете да ме допълните.
Обаче никъде не съм чул или чел някакви части по двигател, трансмисия или ходова част да се сменяват на месец- два или година-две.
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Благодаря на всички за отговорите!
Предполагам знаете, че за да бъде реализиран един проект, трябва да се осигури финансиране. Е, за щастие стигнах и до тук - финансирането е осигурено(приготвил съм 150-200 лв).
След като приключа ще пльсна една обяснителна бележка.
А ти, Паци, недей така се заяжда с "градските" дупета...човек като няма пари, па пита, па оглежда и накрая вика "ше видим"...Кога се опаричи, тогава действа.
Ай, със здраве!
Предполагам знаете, че за да бъде реализиран един проект, трябва да се осигури финансиране. Е, за щастие стигнах и до тук - финансирането е осигурено(приготвил съм 150-200 лв).
След като приключа ще пльсна една обяснителна бележка.
А ти, Паци, недей така се заяжда с "градските" дупета...човек като няма пари, па пита, па оглежда и накрая вика "ше видим"...Кога се опаричи, тогава действа.
Ай, със здраве!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта