проблем с оборотите на пума 1,7 зетек

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
porscho
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 26 яну 2007, 23:28
Модел на автомобила: puma 1,7
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

проблем с оборотите на пума 1,7 зетек

Мнение от porscho » 27 яну 2007, 00:41

здравейте колеги, от скоро съм собственик на пума 1,7 зетек, 5 дни вървеше като оса но сега имам проблем с оборотите и работата на двигателя.като запаля гасне или много варират обортите от 300 до 800 като се менят непрекъснато, а докато карам и изключа от скорост вдига до 3000 може и 4000 и минава време докато се нормализират. освен това ми придърпва докато карам.минах на диагностика и ми казаха запушен катализатор и лош бензин. махнаха ми катализатора и смениха бензина, смениха и свещите и почистиха ламбда сондата. зеха ми 200лв и ми я върнаха със същите проблеми може би с много леко подобрение. не бих отказал идеи и помощ :cry: ще сам мнооого благодарен

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 27 яну 2007, 05:56

Ухааа :D
А здрасти ти с тази грозна пума :twisted: ... уф че завиждам е сеа се прибирам от нощна смяна и нямахме бач с колегата дет я кара същата като моята и помечтахме за по една грозна пума 1,7 125 луди магарета :(

Къде я мина тази диагностика ?
До колкото си спомням не сме имали до сега участник с пума и то с мотор кат твоя затва ше лучкаме.

На база тва което е минало през форума моето предположение е така нареченото "стъпоково моторче" или тва е клапана за празен ход.
Натрупват се нагари, мизерии.
Една от многото теми по въпроса

Другото предложение е :
Колегата дет я кара същата катто моята имаше подобно поведение както го описваш и се оказаха угнили нацепени маркучи на EGR.

И другото :
След като са барали по колата и може би са отстранили някой проблеми ми да са рестартирали компа баси ... :twisted: ...

porscho
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 26 яну 2007, 23:28
Модел на автомобила: puma 1,7
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от porscho » 27 яну 2007, 15:54

мерси за инфото колега аз четох всичко което намерих по подобни теми и аз мислех за стъпковото, а компа беше рестартиран но до тук нищо сега я карам все едно не е била в сервиз и мисля в понеделник да пробвам мото пфое една диагностика

п.с. между другото преди карах една фиеста 1,1 92 година ама карбуратор е знаех и кътните зъби дет се вика ама тва говедо сега много електроники са наблъскали а и от инжекции...гола вода съм :D

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 27 яну 2007, 19:49

Напърво време е добре това, което си намислил! Ама им стой на главите! Може да ти кажат туй-онуй за смяна (за минимум 500лв и нагоре), но не бързай да се връзваш! Пиши първо тука, да го обсъдим да елиминираме туй-онуй и ще ти остане само проблема :wink: Освед диагностика на компа за грешки поискай диагностика на датчиците и е добре да ти позамерят компресия. Един вид използвай момента за един обстоен преглед - най малкото ще имаш основно инфо...Успех!

porscho
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 26 яну 2007, 23:28
Модел на автомобила: puma 1,7
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от porscho » 28 яну 2007, 14:03

намерих един познат в мото-пфое и се надявам да не ми каже да сменя половината кола :D но пак ще им вися на главите ако ме пуснат де :o а между др издърпах на някакъв датчик буксата и колата заработи по добре но си нямам представа какво изключих :shock: мога да го снимам и да кача снимката ако някои го познае на вид :D

абе трябваше да си карам фиестата с карбуратора ама на пуста гъзария :P :lol: :D

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 28 яну 2007, 14:08

Да не си оскубал кабела на датчика за въздуха? Ако от това ти се е оправила сваляй датчика и едно яко почиставане с контактен спрей. После си върни кабела на място.
Снимай все пак това дето си го откачил

porscho
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 26 яну 2007, 23:28
Модел на автомобила: puma 1,7
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от porscho » 28 яну 2007, 22:55

ето снимка на това което откачих :?:
Прикачени файлове
DSC00021.JPG
DSC00022.JPG

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 29 яну 2007, 21:41

Това което си показал на снимките е TPS или датчик за положението на дроселната клапа. Като натискаш педала на газта движиш тази клапа и определяш колко въздух да постъпва в всмукателните колектори. По положението на тази клапа и показанията на този датчик компютъра подава необходимото количество гориво за да се получи оптимална горивна смес. Предполагам, че сега като си го откачил компютъра работи с някаква осреднена стойност по подразбиране.
Този датчик представлява най-обикновен потенциометър. Може да се е износил проводимия слой и да не работи добре. Потърси из форума и из интернет с ключова дума "TPS" и ще намериш допълнителна информация.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 30 яну 2007, 15:02

porscho написа: мисля в понеделник да пробвам мото пфое една диагностика
Извинявай за любопитсвото, ходи ли на диагностика и какво ти казаха. Датчика които си снимал и на мен ми заприлича на този които следи за положението на дроселовата клапа (TPS), но не исках да пиша (все пак колите са доста различни и да не стане объркване), но имам едни съмнения за моя, а все не мога да отделя време за диагностика.
Ако си решил проблема били написал от какво е бил?

porscho
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 26 яну 2007, 23:28
Модел на автомобила: puma 1,7
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от porscho » 01 фев 2007, 09:41

колега, проблема е бил точно в този датчик който съм снимал, и всички точно са ми написали за какво служи :D :D , смених го но пак има проблем и от диагностиката ми казаха че му трябва настроика , днес ще ходя пак за да ми настроят новия и ще пиша пак
и благодаря за съдействието :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта