Предстоящ ремонт - въпроси!

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
runtavguz
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
Местоположение: Sofia, д`ге
Status: Извън линия

Предстоящ ремонт - въпроси!

Мнение от runtavguz » 27 яну 2007, 18:44

Напоследък имам доста голяма хлабина във волана и тропане по ходвата част...колата няма серво ?( хидравлика на волана иска да каже човека ) . Амортесьори, пружини - нормално ОК.

Заподозрени са:
- за луфта
1.кормилна рейка...накрайницие изглеждат здрави
Евентуално рециклиране - на Симеоновско шосе(кръстовището с Г.М.Димитров) Монтаж/демонтаж, реглаж ...+някой маншон(не на каретата-те са нови).

- за тропането
1. тампони на носачите...продават ли се отделно(да се набиват) или цял носач трябва да се купи?
2. шарнир...може би само единия(той може да кара още)

Та въпроса ми е следният, горе долу колко ли би ми струвал този ремонт?... Къде бихте ми препочръчали да отида
Уточнение: Petkoff_pl

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 27 яну 2007, 20:13

колега сервото е на спирачките имаш в предвид ,че нямаш хидравлика!
а Доколкото за тампоните мисля ,че се продават по-отделно ,но не съм сигурен!
Petkoff_Pl: Уточнено :D

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: Предстоящ ремонт - въпроси!

Мнение от petkoff_pl » 27 яну 2007, 22:22

runtavguz написа: - за луфта
Първото и най-важно при този модел е Каре на кормилната рейка за Фиеста ако до сега не си го сменял смятай че си е заминало цената му е от 15-60 лв.
runtavguz написа: - за тропането
1. тампони на носачите...продават ли се отделно(да се набиват) или цял носач трябва да се купи?
2. шарнир...може би само единия(той може да кара още)
Имаш два вариянта да смениш цял носач който е комплект с малък, голям тампон и шарнирен болт на цена около 45-65 лв/бр. ( труд за смянат 15-20 лв/бр. трябва да я дигнат на крик да напръскат болтовете със спрей и да отвият 3 болта) или да си купиш по отделно тампоните малък 6 лв/бр. турски , голям 6 лв/бр. турски и шарнирен болт от 15-22 лв/бр. ( тук трудът не мога да ти кажа колко ще е ) Ако си решил да сменяш само тампоните знай че ще ти трябва преса за набиването им, сам с чука не става. Ако си с оригиналните носачи и оригиналните шарнирни болтове знаи че трябва да се режат нитовете им ( с ъглошлайф ) и да се заменят с болтове 2-3 бр.
Ако си готов да се впуснеш в тази авантюра и имаш пари отиди в избрания от теб сервиз да проверят точно какво е за смяна и тогава купувай нещата. Да не е да купиш някое нещо, а после да се окаже че то е здраво, а друго е пре...но.
След това отиваш на реглаж на предницата.

Тези неща ти ги казвам от опит преди коледа смених 2 бр малки 2 бр. големи тампони на носачите 1 бр. шарнирен болт. В София ( доволен съм сервиза ще го кажа на ЛС щото ми е братовчед ) и реглаж на предницата в Ловеч Сервиз Запад крайно недоволен. Другата седмища съм пазарил Paci да ме води в СБА-Плевен на реглаж.

runtavguz
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
Местоположение: Sofia, д`ге
Status: Извън линия

Мнение от runtavguz » 28 яну 2007, 11:17

Благоадря за инфото!

Да, с оригиналниет носачи съм - шарнира е занитен на носача. Това го видях...моя май е с 2 нита(преди месец гледах, не съм сигурен)

Ако се купи цял носач(45-65лв), към него има ли шарнир или допълнително се купува?

После реглаж правят почти навсякъде в София между 15-25лв. До Плевен нямам сега време, кога да се прибирам, а и винетка още нямам!

Засега съм се ориентирал към сервиз, сам няма да се справя - не съм достатъчно уверен, нямам необходимите инструменти, а и при тези темпратури!

petkoff_pl, ще чакам ЛС за твоя човек!

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 29 яну 2007, 06:08

"Серво усилвател на волана" и "Хидравлика"(пак на волана) , къде е разликата?
...дрън-дрън...мноо важно...

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 29 яну 2007, 11:26

snaiperisto написа:"Серво усилвател на волана" и "Хидравлика"(пак на волана) , къде е разликата?
Няма разлика същото е като " Селенови втулки на носача " и " Тампони " ( Пак на носача)

Уточнението га направих за да внеса уточнение за волана или за спирачките става на въпрос

runtavguz
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
Местоположение: Sofia, д`ге
Status: Извън линия

Мнение от runtavguz » 05 мар 2007, 21:10

А, бре, момчета ....и момичета,

Относно луфта във волана(засега сравнително малък)...след една консултация" на коляно" с дядо(74г), надничане и клатене....

Понеже кормилните накрайници изглеждат здрави и нямат хлабини, заподозряна, както посочвам по-горе е кормилната рейка(механична).

...той ми каза, че на всички (руски автомобили, които е имал(с механчина рейка) е възможно обирането на луфта в рейката с винт отдолу на корпуса на рейката.

Е ли това възможно при конкретния автомобил?

BOROOO
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Мнение от BOROOO » 07 мар 2007, 10:00

Хората са ти го казали - каре на кормилна рейка. Моята имаше луфт към 1/6 от оборота :shock: . Като смених карето луфта почти изчезна, другото било от кормилна щанга или рейка *00147* (май така ми казаха), която можела само да се рециклира, но ми обявиха някакви 100-на лева за цялата процедура и аз забравих за случая.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 07 мар 2007, 11:02

1. Пепоръчвам ти да смениш целия(те) носач(и). Мисля че си вървят с шарнирите и тампоните. Ако го сметнеш отделно тампони, шарнир и труд ще излезе почти същото, но няма да е заводско, а според кой колкото може.
2. Хидравличната рейка я провери дали ти изпуска масло в маншоните (обикновенно са пълни с масло). Ако е така не е болка за умиране. Аз карам така вече над 30 000км.

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 07 мар 2007, 11:56

Задължително сменяш целиня носач, цената излиза малко повече, но както каза колегата за набиването само с преса .. т.е ако ти ги набият тампоните в някой сервиз не се учудвай ако след месец, два имаш същия проблем..
Относно луфта на воляна.. - 90% карето се е разхлопало.. или рециклитано или ново.. рециклираното изкарва около година и половина по нашите пътища :(

казвам всичко това от опит, наколо години преди да си взема Ескорта карах Фиеста :)

п.с. Не всички носачи вървят с шарнири и тампони, преди да ги купиш питай за всеки случай !

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 07 мар 2007, 12:05

Продават се носачи - от 50 - 230лв, всякакви производства, най-скъпото е в МП.
Продават се и отделно тампони - от 30тина лева турски до 55 лева...
Продават се и отделно шарнири - цена пак според зависи...

Препоръчително е да си купиш болтове с гайки 2 бр. за да си смениш старите (тези, които стягат шарнира към главината) ...и след това пак да ги сменяш на 2 смени на шарнир. Защо? Разтягат се!

П.П. Всички цели носачи, с малки изключения (визирам оригинални такива) в най добрия случай изкарват година и нещо, обикновено максимум година, а често и по две седмици (тези за по 50-90лв)...
Последна промяна от kEFi на 07 мар 2007, 20:46, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 мар 2007, 14:51

Yovchev написа:.. рециклираното изкарва около година и половина по нашите пътища


Ти минаваш 120000 на година а аз 1200. И при мен ли ще изкара година и половина ?
runtavguz, (баси ника :shock: мноу любезно ще прозвучи "многоуважаеми Г-н ГЪЗ :D )
Човек, какво прави по нещата за които писа в първото мнение което всъщност е и темата? Прави ли нещо изобщо ?

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 07 мар 2007, 15:46

paci написа:
Yovchev написа:.. рециклираното изкарва около година и половина по нашите пътища


Ти минаваш 120000 на година а аз 1200. И при мен ли ще изкара година и половина ?
Опс, съжалявам забравих да доуточня.
Фиестата е карах само градско софийско - приблизително 7000км/г.
Като започнах да я карам имаше огромен луфт.. в един сервиз уж го смениха с ново.. след 8-10 месеца и пак се разхлопа. После при кварталния майстор..сложи ми както трябва рециклирано - 1,5 години изкара.. Смених го при един познат с ново .. вече 3-та година фиестата си е в движене макар да не я карам аз и нама ядове с луфтове на волана и т.н

т.е Искам да кажа, че ако сменям каре нама да сложа рециклирано. Лично мнение, патил съм си..

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 мар 2007, 17:01

Гумите си имат определена степен на износване и се препоръчва смяна или на период от време защото каучука старее у гумата губи качествата си. Периода на стареене незнам колко е.
Масло се препоръчва да се сменява на 10000км. или 1 година.
Антифриз препоръчително 2 години.
Спрачна течност препоръчително 2 години.
Ако нещо съм пропуснал можете да ме допълните.
Обаче никъде не съм чул или чел някакви части по двигател, трансмисия или ходова част да се сменяват на месец- два или година-две.

runtavguz
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
Местоположение: Sofia, д`ге
Status: Извън линия

Мнение от runtavguz » 07 мар 2007, 23:12

Благодаря на всички за отговорите!

Предполагам знаете, че за да бъде реализиран един проект, трябва да се осигури финансиране. Е, за щастие стигнах и до тук - финансирането е осигурено(приготвил съм 150-200 лв).

След като приключа ще пльсна една обяснителна бележка.

А ти, Паци, недей така се заяжда с "градските" дупета...човек като няма пари, па пита, па оглежда и накрая вика "ше видим"...Кога се опаричи, тогава действа.

Ай, със здраве!

Потребителски аватар
tiburon
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 21 яну 2007, 21:03
Модел на автомобила: FIESTA 1.0 '90
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Мнение от tiburon » 08 мар 2007, 00:23

Ако ще сменяш карето на кормилния прът,което е над рейката,вземи го от МОТО-ПФОЕ ! Цена около 40-45лв. Ако ще сменяш тампони на носачите,вземи ги от МОТО-ПФОЕ ! Цена на двата тампона за един носач около 30 лв. ВЯРВАЙ МИ, КАРАМ ФИЕСТА ОТ 9 ГОДИНИ !
BUILD FORD TOUGH
F1 Е РЕЛИГИЯ
НЕВЕРОЯТНО!!!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта