Премеждия с пръскалката на задното стъкло-Фиеста 91, 1.1 ми
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 19 яну 2007, 12:04
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Премеждия с пръскалката на задното стъкло-Фиеста 91, 1.1 ми
Здравейте,
вчера имах малко премеждия с пръскалката на задното стъкло на "ФОРИ"! Та значи, откакто съм я взел колата, отзад не е пръскало никога, та вчера реших да се позанимая и с това ( не, че нямаше с какво друго). Какво се случи? Проверих дали не е задръстена дюзичката отзад, свалих я с много зор ( незнаейки, че слагането й ще е още по-голям зор), всичко беше наред. Откачих маркуча от резервоарчето (моторчето) на стъкломиещото и надух маркуча, всичко е наред, т.е. маркуча не е прищипан някъде. Извадих моторчето и го проверих дали работи (потопих го в един леген с вода). Оказа се, че в едната посока работи (за предното стъкло) а в другата само плюе... Идеята ми е че реверсирането му е реализирано чрез завъртане на полюсите на захранването ( моторчето се завърта обратно)! Проверих го с две кабелчета и то се развъртя нормално според очакваното! Въпросът е къде става превключването? Помислих си, че може да е в ключа - замерих го и той си превключва! Помислих че може да има неработещо реле, но тъй като не знам кое е точно, започнах да ги вадя едно по едно и да пробвам, по-най идиотския начин. Не намерих реле, което като е извадено да не работи моторчето за стъкломиещото! Достраша ме да извадя само едно голямо зелено реле с надпис "ENGINE CONTROL" .....
Някой има ли идея къде става превключването?
Възможно ли е да има още някъде релета, например зад таблото?
вчера имах малко премеждия с пръскалката на задното стъкло на "ФОРИ"! Та значи, откакто съм я взел колата, отзад не е пръскало никога, та вчера реших да се позанимая и с това ( не, че нямаше с какво друго). Какво се случи? Проверих дали не е задръстена дюзичката отзад, свалих я с много зор ( незнаейки, че слагането й ще е още по-голям зор), всичко беше наред. Откачих маркуча от резервоарчето (моторчето) на стъкломиещото и надух маркуча, всичко е наред, т.е. маркуча не е прищипан някъде. Извадих моторчето и го проверих дали работи (потопих го в един леген с вода). Оказа се, че в едната посока работи (за предното стъкло) а в другата само плюе... Идеята ми е че реверсирането му е реализирано чрез завъртане на полюсите на захранването ( моторчето се завърта обратно)! Проверих го с две кабелчета и то се развъртя нормално според очакваното! Въпросът е къде става превключването? Помислих си, че може да е в ключа - замерих го и той си превключва! Помислих че може да има неработещо реле, но тъй като не знам кое е точно, започнах да ги вадя едно по едно и да пробвам, по-най идиотския начин. Не намерих реле, което като е извадено да не работи моторчето за стъкломиещото! Достраша ме да извадя само едно голямо зелено реле с надпис "ENGINE CONTROL" .....
Някой има ли идея къде става превключването?
Възможно ли е да има още някъде релета, например зад таблото?
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 19 яну 2007, 12:04
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Пак за пръскалката
Да, мисля че говорим за едно и също място. След като развиеш двете винтчета и свиеш двете шипки отстрани и тази отдолу, целия панел с предпазителите пада надолу. На гърба му се намират релетата, които уж проверих. Въпросът ми е някъде зад километража дали има още релета, защото да си призная вече нямам много идей къде да търся проблема...
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 19 яну 2007, 12:04
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Пак за пръскалката
Да, мисля че говорим за едно и също място. След като развиеш двете винтчета и свиеш двете шипки отстрани и тази отдолу, целия панел с предпазителите пада надолу. На гърба му се намират релетата, които уж проверих. Въпросът ми е някъде зад километража дали има още релета, защото да си призная вече нямам много идей къде да търся проблема...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Ако на Фиестата пръскалката е като на Ескорта, няма релета и др., просто мотора има два изхода и през кой от двата ще пръска се определя от посоката на въртене на мотора( постига се чрез смяна на поляритета). Има два независими ключа за предни и задни които подават напрежение с различен поляритет към моторчето. Така че най вероятно контактите на ключа който включва завните пръскалки са замърсени или нагоряли. Проблема е че всичко е в един комбиниран превключвател(говоря за Ескорт) който не е разглобяем.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 19 яну 2007, 12:04
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Пак за тая пръскалка
И моята идея беше такава - за сменения поляритет! И двата варианта ми дойдоха на акъла!
При варианта за "Т" образен накрайник проблема отпада - притеснението е дали ще прави достатъчно налягане тогава за да пръска нормално отпред и отзад едновременно!
А за ключа, уж го мерих и уж работи нормално!
Не съм решил още какво да правя!
При варианта за "Т" образен накрайник проблема отпада - притеснението е дали ще прави достатъчно налягане тогава за да пръска нормално отпред и отзад едновременно!
А за ключа, уж го мерих и уж работи нормално!
Не съм решил още какво да правя!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 19 яну 2007, 12:04
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Пак за тая пръскалка
И моята идея беше такава - за сменения поляритет! И двата варианта ми дойдоха на акъла!
При варианта за "Т" образен накрайник проблема отпада - притеснението е дали ще прави достатъчно налягане тогава за да пръска нормално отпред и отзад едновременно!
А за ключа, уж го мерих и уж работи нормално!
Не съм решил още какво да правя!
При варианта за "Т" образен накрайник проблема отпада - притеснението е дали ще прави достатъчно налягане тогава за да пръска нормално отпред и отзад едновременно!
А за ключа, уж го мерих и уж работи нормално!
Не съм решил още какво да правя!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта