Помощ - диференциал?!!
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:20
- Модел на автомобила: Ford Taunus '84 V6
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Помощ - диференциал?!!
Имам проблем с едното гумено каре на диференциала на Ford Taunus V6 (1984). Няма и 1000 км. от както сме го сменили и сега пак е разбито ?
Някой ако има представа къде мже да е проблема ? Ако може някаде да намеря снимки ; наръчник....ще съм благодарен

Някой ако има представа къде мже да е проблема ? Ако може някаде да намеря снимки ; наръчник....ще съм благодарен

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи /предполагам, че карето на кардана е аналогично с това от сиера/ предполагам, че си попаднало на менте или много износено втора употреба. Та провери дали са съвместими с на Сиера /сигурен съм на 80%/ ако е така хващай обявите и търси за такава на части - в обявите за около 30лв. ще се сдобиеш с читаво и то комплект.
Единствената тънкост тук е да вземеш не само карето, а него в комплект с полувала, който поема лруфта в кардана /тоест откачаш трите болта от кардана и трите болта от ск. кутия като в този случай пада карето заедно с компенсаторния полувал, който е хванат с другите три болта за карето/ защото този полувал всъщност представлява два вала /две тръби/ един в друг, оито между тях са зацепени със зъби.
Та точно в тези заби се корени проблема, защото не са вс. еднакви - има един по-дебел и съответно по-дебел канал от вътрешната страна на външната тръба. И при разглабяне и последващо сглабяне често не се обръща внимание на това и в един момент се получава блокиране на двете части и те не могат да осъществяват основната си ф-ция /не поемат надлъжните деформации/ и те се оемат от гуменото каре. Но при тази ситуация /особено при по-мощните машини/ съществува и опасността така вече зацепените зъби при голямо натоварване да превъртят и да се изронят - много лошо двг. работи, ск. кутия се върти, а колата само подскача и се чува и усеща трошенето на зъбите!
ПП: На баща ми за Сиерата 1.6 с мех. ск. кутия купихме втора употреба от Сиера 2.8 автомат и от тогава до сега няма проблеми - малко повече от година!
Единствената тънкост тук е да вземеш не само карето, а него в комплект с полувала, който поема лруфта в кардана /тоест откачаш трите болта от кардана и трите болта от ск. кутия като в този случай пада карето заедно с компенсаторния полувал, който е хванат с другите три болта за карето/ защото този полувал всъщност представлява два вала /две тръби/ един в друг, оито между тях са зацепени със зъби.
Та точно в тези заби се корени проблема, защото не са вс. еднакви - има един по-дебел и съответно по-дебел канал от вътрешната страна на външната тръба. И при разглабяне и последващо сглабяне често не се обръща внимание на това и в един момент се получава блокиране на двете части и те не могат да осъществяват основната си ф-ция /не поемат надлъжните деформации/ и те се оемат от гуменото каре. Но при тази ситуация /особено при по-мощните машини/ съществува и опасността така вече зацепените зъби при голямо натоварване да превъртят и да се изронят - много лошо двг. работи, ск. кутия се върти, а колата само подскача и се чува и усеща трошенето на зъбите!
ПП: На баща ми за Сиерата 1.6 с мех. ск. кутия купихме втора употреба от Сиера 2.8 автомат и от тогава до сега няма проблеми - малко повече от година!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Вибрации стават ако се сглоби неправилно карданът - има значение как са разположени едно спрямо друго каретата. В единия случай вибрациите, които се предизвикват от карето се унищожават от другото, а в неправилното положение вибрациите се наслагват и късат каквото им падне - дори и валове, зъби на зъбчатки и други подобниvalboy написа: Нещо откоето да се получават вибрации по кардана.... Да не е преработвано нещо преди това и да са усукали кардана.
Ама колегата не казва какво стана?? Пусни някоя снимка де ...

-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 07 окт 2009, 18:32
- Модел на автомобила: maveric
- Status: Извън линия
Re: Помощ - диференциал?!!
как да разбера 4е ми сваршва маслото в раздата4ната кутия без да я отварям и имали някакви странични звукове при вклъчване 4*4
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта