Гарнитура на капака на главата!!!
Ами газовете като няма де да идат? За какво говорим? Не може и при Мондеото да няма филтър. При мен е на капачката на капака и от там отива маркуча към въздушния филтър...Brock написа: Това за твоя двигател е ясно /технологичен дефект/, но при монди ми се струва, че това е невъзможно - поне досега не съм чул за запушена вентилация при тези ДВГ - та затова се чудех на колегата evg2
все пак темата е за мондео бензин, а не за фиеста, сиера или за дизел
Мое па на Мондеото да нема картерни газове... бах ли го.

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Скоро четох нещо по темата. Ето малко спомени:
Дори при чистак нова кола, налягането в момента на експлозията "пробива" защитата на сегментите. Картерното налягане се повишава, от което следва:
-Въздушно-маслената смес започва да търси слаби места, през които да напусне картера-масслени съединения, ревизионната щека, капачката на горния картер, гарнитурата на капака и пр.
-Маслосъбирателните сегменти влошават ефективността си=увеличен разход на масло
-Продукти на горенето като водни пари и някои киселини
преминават в картера, прецакват яко маслото, което губи мазилните си свойства, става на мармалад и пр.
-Доколкото някои от тези проблеми нарушават и образуването на горивовъздушната смес, наблюдават се проблеми при стартирането и при празния ход, възможна е появата на детонации и+чукане", на които противошоковият датчик реагира, ECU-то променя изпреварването=загуба на мощност.
За решаването на част от проблемите след 70те години масово се монтира т.нар. PCV(positive crankshaft ventilation) - клапан, поддържащ постоянно налягане в картера ( и който естествено притежава свойството лесно да се запушва)
Ми...тва е в общи линии
Главният извод за мен е, че омазания двигател (резултат от нарушена вентилация на картера), е най-малкият дерт

Дори при чистак нова кола, налягането в момента на експлозията "пробива" защитата на сегментите. Картерното налягане се повишава, от което следва:
-Въздушно-маслената смес започва да търси слаби места, през които да напусне картера-масслени съединения, ревизионната щека, капачката на горния картер, гарнитурата на капака и пр.
-Маслосъбирателните сегменти влошават ефективността си=увеличен разход на масло
-Продукти на горенето като водни пари и някои киселини
преминават в картера, прецакват яко маслото, което губи мазилните си свойства, става на мармалад и пр.
-Доколкото някои от тези проблеми нарушават и образуването на горивовъздушната смес, наблюдават се проблеми при стартирането и при празния ход, възможна е появата на детонации и+чукане", на които противошоковият датчик реагира, ECU-то променя изпреварването=загуба на мощност.
За решаването на част от проблемите след 70те години масово се монтира т.нар. PCV(positive crankshaft ventilation) - клапан, поддържащ постоянно налягане в картера ( и който естествено притежава свойството лесно да се запушва)
Ми...тва е в общи линии
Главният извод за мен е, че омазания двигател (резултат от нарушена вентилация на картера), е най-малкият дерт

-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
при запушен отдушник ще пробие, където е по - слабо!!! Ако гарнитурката си е позаминала ще пуска от там!
Само да споделя колеги резултата от темата върху моето Мондео- смених гарнитурата сам!
- Свалих капака
- Много хубаво зачистих капака и самата глава защото преди това някога е мазано със силикон!!
- Направих ги да светят със малко разредител и парцалче,леко леко ги изчистих!
- Наложих гарнитурата след това по капака без да мажа със силикон!
- Сложих новите гумени о-пръстенчета на ограничителите
- След това от вътре на вън ги стегнах внимателно с умерена сила тъй като нямах динамо метричен ключ (леко на порциии)!
- Капака притегна хубаво и засега нямам проблем!Ще видиме по натама как ще е но сега изглежда много добре!
Искам да благодаря за цялото инфо беше от полза!:)
Само да споделя колеги резултата от темата върху моето Мондео- смених гарнитурата сам!
- Свалих капака
- Много хубаво зачистих капака и самата глава защото преди това някога е мазано със силикон!!
- Направих ги да светят със малко разредител и парцалче,леко леко ги изчистих!
- Наложих гарнитурата след това по капака без да мажа със силикон!
- Сложих новите гумени о-пръстенчета на ограничителите
- След това от вътре на вън ги стегнах внимателно с умерена сила тъй като нямах динамо метричен ключ (леко на порциии)!
- Капака притегна хубаво и засега нямам проблем!Ще видиме по натама как ще е но сега изглежда много добре!
Искам да благодаря за цялото инфо беше от полза!:)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 17 госта