Проблем с подгревателни свещи

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Cheater_blg
потребител
потребител
Мнения: 96
Регистриран: 18 юни 2006, 02:53
Модел на автомобила: Fiesta 1.8TCI '00
Местоположение: Blg
Status: Извън линия

Проблем с подгревателни свещи

Мнение от Cheater_blg » 06 дек 2006, 19:34

Възможно ли е да са изгоряли и 4-те подгревателни свещи на колата?
Днес когато ги проверих и точно това установих.Иначе колата пали много лесно,само сутрин като е студено и пали за 2сек повече.Става въпрос за ФОрд Фиеста 1.8тд 2000г.Искам да попитам на какво може да се дължи това?

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 06 дек 2006, 19:39

A как точно ги провери и разбра, че не ти работят и четирите? Според мен е много малка вероятността да са ти изгорели и четирите. Това че пали лесно колата трябва само да те радва, че двигателя ти е добре, но ако наистина не ти работят свещите при минусови температури най-вероятно няма да запалиш.

Потребителски аватар
Cheater_blg
потребител
потребител
Мнения: 96
Регистриран: 18 юни 2006, 02:53
Модел на автомобила: Fiesta 1.8TCI '00
Местоположение: Blg
Status: Извън линия

Мнение от Cheater_blg » 15 дек 2006, 12:57

Проверих ги като допрях единия край на свеща на +на акум.,а другия с жичка на минуса.ПОсле ги отнессох на майстор и той също ми каза,че не работят и следователно си закупих нови.
BARU 4х25лв.
И сега пали еднакво без значение дали е студена или топла.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 15 дек 2006, 14:28

Времето за изгаряне между първата и четвъртата свещ е много малко. От ден до седмица. За това се подменят в комплект. Иначе постоянно си сменяш свещи.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 09 фев 2007, 19:38

Има ли начин да се проверят свещите на моя Форд, без да ги свалям! Не че ме мързи, но нямам време напоследък :oops:
Като беше по-студено се замисляше дали да пали, и въртенееее.....
Досега не съм ги свалял свещите, т.е. от 92-ра.... :oops: :oops: :oops:
Ама проблеми с палене не съм имал, даже миналата година на -20 С не съм подгрявал повече от веднъж.
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 09 фев 2007, 21:25

Има! Като свалиш дюзите и през отворите им погледнеш свещите. Вариант номер 2. Като премериш тока на свещите като първо мериш на 4'ти цилндър, след това на първи (трябва да е еднакъв), след това на втори (два пъти по-голям) и на трети (три пъти по-голям). Има и трети вариант. С жичка след като си ги разкачил, но той не е много достоверен. Атмосферният дизел пали много трудно с изгорели свещи за разлика от турбото. Имат различия в горивните камери. Щом ти пали, не пипай. Пък и на 4'ти цилиндър свещта се сваля относително трудно...
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 10 фев 2007, 00:42

Какво ще рече "относително трудно", според мен е направо ужасно при положение, че ГНП меко казано пречи :wink:

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 10 фев 2007, 06:30

Няма невъзможни неща. Има много трудни неща :P
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от Пламен_Plamen » 10 фев 2007, 13:39

Ваклине,ще ти бъда безкрайно благодарен ако ме осветлиш по два въпроса:
1.Защо при четири напълно еднакви подгряващи свещи/разбирай с еднакви съпротивления/,захранвани с еднакво напрежение/12В/ имаме различна консумация,или отговора е свързан с думичката "накални",която нищо не ми говори?
2.като диагностика,възможно ли е свещите да се замерват в работно положение с амперклещи?Ако имах въпросния уред нямаше да те питам.Просто искам да знам ,дали да си ги купувам.
Благодаря ти предварително.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 10 фев 2007, 14:15

Пламен_Plamen написа:Ваклине,ще ти бъда безкрайно благодарен ако ме осветлиш по два въпроса:
1.Защо при четири напълно еднакви подгряващи свещи/разбирай с еднакви съпротивления/,захранвани с еднакво напрежение/12В/ имаме различна консумация,или отговора е свързан с думичката "накални",която нищо не ми говори?
2.като диагностика,възможно ли е свещите да се замерват в работно положение с амперклещи?Ако имах въпросния уред нямаше да те питам.Просто искам да знам ,дали да си ги купувам.
Благодаря ти предварително.
1. Схемата на свързване е паралелна с подаване на захранването на свещта на трети цилиндър. Т.е. при тази конфигурация ти можеш да премериш:
1.1 Общият ток;
1.2 Токът на свещта на 4'ти цилиндър;
1.3 Токът на свещта на първи и втори цилиндър;
1.4 Само токът на първи цилиндър.
2. Действията по точка 1 се извършват с амперклещи за постоянен ток. Доволно скъп уред.
3. Ми никой не купува преди да е видял, че не работи поне една от свещите. Най-добрата оценка е визуалната. Ако искаш сваляй дюзите, но след това ще е добре да смениш пламъкозащитните шайби. Пък вече като си ги свалил ще е добре да се проверят и регулират. Може да се окаже, че трябва и някой разпръсквач да се смени и т.н.

Това е в общи линии.

Или в не общи. Свещи се сменят в сервиз след необходимата диагностика. Нали ще ставаме европейци.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от Пламен_Plamen » 10 фев 2007, 15:24

Благодаря ти.Разбрах какво си имал впредвид при замерването на подгр.свещи.
Преди време бях принуден от един сервиз сам да си сменя свещите.
То при моя дизел бързо се усеща ,че нещо не е наред с паленето.Откачих кабелите и установих,че са ми изгорели две свещи, а след малко време станаха четири.
Отидах в сервиз.Започнаха с най -труднодостъпната четвърта свещ.И въпреки,че я пръскаха, почукваха, свеща си остана запечена.Нещо повече шестостена се развали и мисията стана невъзможна./но за въпросния сервиз/Два часа си играха с различни приоми и аз накрая си прибрах колата ообено като споменаха ,че работата отива към отваряне на блока.
След като мина една нощ ,реших да се захвана сам.Намерих една голяма гайка/мисля ,че беше 19/,вкарах я през разваления щестостен и така много внимателно ми я завариха със СО.Въоръжих се със съответния ключ и много мерак.Бях щастлив ,че успях да я развия два оборота преди да я скъсам.Другите три свещи не ми се опънаха и ги развих безпроблемно.Така по неволя станах майстор.

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 11 фев 2007, 18:47

Колега, представям си какво ще е при мен :cry: 100% ще са запекли тия свещи! Първо ще пробвам да премеря тока, както казва колегата Ваклин. Не ми се ходи в сервиз, защото дори да сме вече европейци, сервизите ни не са! :evil:

ПП Колко горе долу струва смяната на свещите? :roll:
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта