Един датчик който незнам каква роля изпълнява!!!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Един датчик който незнам каква роля изпълнява!!!

Мнение от SBobi » 06 фев 2007, 17:20

Колеги имам един въпрос!Има един датчик на мондеото дето не го знам за какво е и каква роля изпълнява! Интересното ми е че се беше скъсала жичката му и положението в колата си е същото няма сигнализация няма промени в работата на ДВГ в работата на която и да е система в автомобила! Датчика се намира най - отгоре на ДВГ!Значи като погледнеш ДВГ отпред, датчика се намира в ляво на ДВГ и е на една метална тръбичка за високо налягане, която ако не се лъжа е за хидравликата! С него и без него невиждам никаква разлика, което малко ме озадачи! Нещо немога да кача снимка незнам защо за да ви гопокажа точно но дано разберете за какво говоря!!!

Ето снимка на датчика
http://img185.imageshack.us/my.php?imag ... 001em8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img185.imageshack.us/my.php?imag ... 002ug8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 06 фев 2007, 17:31

Ако не се лъжа чрез този датчик се подава инфо на компа въртиш на място волана, за да се вдигнат малко оборотите, за да има налягане в системата.

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 07 фев 2007, 16:01

има логика в това което казваш !Специално за това не бях обръщал внимание!ще пробвам :wink:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 07 фев 2007, 20:04

Любо написа:Ако не се лъжа чрез този датчик се подава инфо на компа въртиш на място волана, за да се вдигнат малко оборотите, за да има налягане в системата.
Нещо не се разбира(или поне аз не разбирам :) )... Чрез въртене на място ли се тества датчикът?
Сиреч датчик за налягането в хидравликата? ECU-то как реагира на пониженото налягане? Ако се откачи куплунгът на датчика, има ли някаква светлинна индикация по таблото?

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 07 фев 2007, 21:22

cocoff написа:
Любо написа:Ако не се лъжа чрез този датчик се подава инфо на компа въртиш на място волана, за да се вдигнат малко оборотите, за да има налягане в системата.
Нещо не се разбира(или поне аз не разбирам :) )... Чрез въртене на място ли се тества датчикът?
Сиреч датчик за налягането в хидравликата? ECU-то как реагира на пониженото налягане? Ако се откачи куплунгът на датчика, има ли някаква светлинна индикация по таблото?
Това ( ако е датчик за това за което говорите) предполагам е датчик за налягане, т.е. регистрита промяна в налягането в случая пречинено от завъртането на волана....би трябвало да подава инфо на компа да вдигне оборотите за да компенсира натоварването.....
Ако се откачи.......знам ли...би трявало да смята че е занижено налягането и да държи постоянно обороти малко по високо ит нормалните на празен ход....!

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 08 фев 2007, 09:02

Ъъъъъ, като гледам маркуча след датчика повече ми прилича на климатик *00147* , освен това там някъде трябва да се намира датчик на страната с високо налягане на климатика.
Помпата на хдравликата се различава доста от компресора на климатика :)

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 08 фев 2007, 22:02

датчик на хидр.система за управление на автомобила,ако ти работи нормално хидравликата не се рови в него :lol: :!:

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 09 фев 2007, 00:04

интересното беше че и при липсата на този дачик няма никаква индикация и нищо различно в работата на хидравликата! А колкото до колегата който казва че това му прилича на климатика категорично: Това не е климатика!Само като проследиш маркучите каде отиват и виждаш че е хидравликата!Най-малко има връзка със разширителното съдче в което се сипва хидравличното масло и хидравличната помпа!Така че категорично тва е сервото но така и не става 100% ясно за какво служи датчика?

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 09 фев 2007, 17:13

Аз съм в грешка :oops: след доста ровене го намерих в една схема за Мондео 1
Датчик за налягане на хидравличната система, отива на краче 28 на компютъра и на маса.
Като гледам схемата датчика е обикновен прекъсвач.
Щом няма разлика с него и без него пробвай, замери му съпротивлението при изгасен двигател и при работещ.

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 10 фев 2007, 01:12

какво ще установя с това измерване? и след като си е обикновен прекъсвач каква роля би играл прекъсвач точно на това място и точно в тази система? Аз си го обяснявам просто че този датчик дава някакво инфо на компа и при неговото прекъсване лишавам компа от някаква информация която явно не е от много голямо значение (поне за известно време незнам не съм сигурен,защото не съм карал дълго без него)!
незнам но така и немога да разбера конкретното му предназначение?

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 11 фев 2007, 19:43

TIN ти е обяснил точно.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта