дебитомер

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
vl_lalov
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 11 фев 2007, 20:26
Модел на автомобила: taunus
Status: Извън линия

дебитомер

Мнение от vl_lalov » 11 фев 2007, 20:37

здрасти на всички въпросат ми е мога ли да почистя дебитомерите на скорпио 2.9 EFI (без топлинен датчик) как и с какво и има ли някъде описан начин но на български

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 11 фев 2007, 21:07

Колега ако дебитомера ти е като моя.. няма да можеш.. не съм сигурен ,но имаше два вида дебитомери.. едните се чистеха.. и се казваха МАР .. а другите като моя се казваха МАФ.. и не подлежът на никакъв ремонт..
Оборотите ли не са ти като хората или харчи яко ? какъв е проблема?
Колеги кооригирайте ме ако бъркам за МАР -а

vl_lalov
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 11 фев 2007, 20:26
Модел на автомобила: taunus
Status: Извън линия

Мнение от vl_lalov » 11 фев 2007, 21:16

ами и двете даже от време на време мисля че си мени центровката. но това е защото имам изгорял TPS датчик.дебитомерат ми и с читец който се движи по графитна писта

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 11 фев 2007, 23:16

MAP Manifold absolute pressure
MAF Manifold air flow

Т.е. MAP е датчик за абсолютно налягане (вакуум), a MAF - датчик за разход на въздух. MAF могат да бъдат с въртяща се вана и резистивен датчик или с нагрята жичка. Смисъл има да се промиват с изопропанол тези с нагрятата жичка. Другите, които са с резистивен датчик по-скоро механично засядат и не се движат. Там (ако има условия) трябва да се отстрани проблема с движението. Възможно е да е износен резистивния слой и тогава няма ремонт.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 11 фев 2007, 23:55

Колега, сваляй и мий, какво му се плашиш (виж втората "важна тема!"). Графитен или не, тонове въздух са минали оттам и килограми прах :) Друг е въпросът, докато си без TPS дали ще усетиш ефекта от миенето...Вероятно си в някакъв авариен режим и какво точно става в ДВГ, само Оня горе знае.
______________
btw, абс. налягане и вакуум според мен не са еквивалентни; MAF=MASS air flow; MAP не подлежи на подмиване :)

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 12 фев 2007, 06:24

Датчикът мери разреждането в смукателния колектор като когато е проектиран е правен за измерване на абсолютно налягане. Т.е. "градуиран" е при 1 атмосфера точно. В дадения случай разликата между разреждането и текущото атмосферното налягане дават абсолютното налягане. Т.е. може да считаме, че мери вакуум.
MAF наистина мери в килограми въздуха като прави корекция по температура когато е въртяща се вана. Ако е с нагрята жица се самокоригира. Нека мие. Ефектът може да е между малък до никакъв и в някои случаи отрицателен.

P.S. За MAF съм се отплеснал... :oops: copy&paste в мозъчната дейност е възникнало

mass airflow meter. :oops: :oops: :oops:
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта